پست های مشابه

بارداریگرام

من همیشه گفتم، زایمانی خوبه که سر بچه قشنگ تو لگن نشسته باشه! زایمان هم مثل هر کار حرفه ای دیگه، ریزه کاری و فوت کوزه گری خودش رو داره! یکی از فوت های کوزه گری زایمان، نشستن قشنگ بچه تو لگن مادره! خب این یعنی چی؟ لگن مادر جایی هست که باید بچه ازش عبور کنه و بیاد بیرون، شما یه کوچه تنگ رو تصور کنید که کاملا صاف و مستقیم هم نیست، قراره یه ماشین ازش رد بشه، اگر راننده خوب فرمون نگیره کناره هاش یا سپرش برخورد می‌کنه و قفل میشه ولی اگر با زاویه خوب وارد بشه و خوب فرمون بگیره راحت رد میشه. زایمان هم یه چیزی تو همین مایه هاست. اگر سر بچه خوب نشینه، اگر دردهای موثر بچه رو به پایین هدایت نکنه، اگر مادر خودش هیچ کمکی نکنه، خب بچه گیر میکنه! خیلی اوقات حتی ممکنه بچه کج وارد بشه و پیشرفت خوبی نداشته باشه و در نهایت سزارین بشه همین میشه که مادرا میگن ما هم درد طبیعی رو کشیدیم هم سزارین 🤦 پس اگر نمیخواید این اتفاقات براتون بیافته، از قبل از روز زایمان شروع کنید به هدایت صحیح بچه، شروع کنید به فرمون دادن! پیاده روی کنید، از ۳۷ هفته بشین پاشو کنید، از پله ها بالا پایین برید ( البته اگر آسم، تنگی نفس یا بیماری های قلبی مثل شلی دریچه و یا درد مفاصل دارید این کارو انجام ندید) کارایی کنید که درادتون خودش به صورت طبیعی شروع بشه و همون هارو به صورت طبیعی تقویت کنید. اگر دردهای طبیعی خوبی داشته باشید کسی تو بیمارستان به شما آمپول فشار نمیزنه و زایمانتون بسیار بهتر خواهد بود. تحریک نوک سینه و نزدیکی به شما خیلی کمک کننده ست، نزدیکی کردن هم خوبه. اگر جفتتون پایین نیست و پزشکتون نزدیکی کردن رو براتون منع نکرده، تا هر زمان از بارداری و سالم بودن کیسه آب میتونید نزدیکی داشته باشید. سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید، حتما میخونم و جواب میدم 👌 . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #القای_زایمان #دردزایمان #نزدیکی #نقطه_فشاری #زایمان_فیزیولوژیک #جنین #لگن #کانال_زایمان #جفت #باردار #بارداری #بارداریگرام #آمادگی_برای_زایمان #ماما #مامای_همراه #دولا

19 فروردین 1400 07:03:41

785 بازدید

بارداریگرام

شیردهی کاری هست که واقعا نیاز به آموزش صحیح داره خصوصا برای خانم های شکم اول. ✔️ اولین و مهم ترین کاری که باید انجام بدید انجام خود کار شیردهی و در واقع مکیدن سینه توسط نوزاده، اگر هم نوزاد تون به هر دلیلی با شما نیست حتما این کار رو خودتون با دست یا شیر دوش باید انجام بدید، خصوصا این امر توی 24 ساعت اول خیلی مهمه، ممکنه احساس کنید به اون اندازه که باید و شاید شیر ندارید، ولی هیچ جای نگرانی نیست. شما کار صحیح رو انجام بدید. ✔️ دومین کار مهم تغذیه مناسب و خواب کافیه، نیازی نیست حتما فقط چیزهایی که گفتم رو بخورید، فقط حواستون باشه اینها تو رژیم غذاییتون باشه و فراموش نکنید ✔️ اگر لبنیات رو نمی‌تونید به هر دلیل استفاده کنید، کلسیم دی روزانه فراموش نشه. میتونید مولتی ویتامین هم بخورید البته سعی کنید بیشتر از سه ماه نخورید و حواستون به افزایش وزن باشه. قرص آهن و ویتامین دی 1000 رو هم باید تا سه ماه بعد از زایمان ادامه بدید. ✔️ داروهای گیاهی که گفتم رو میتونید روزانه اندازه یک فنجون دم نوش رو بخورید ولی حواستون باشه اگر استفاده مکرر دارید، بیشتر از دو هفته پشت سرهم استفاده نکنید. ✔️ داروهای شیر افزا به صورت قطره، پودر و قرص موجود هستن که معمولا قطره ها مورد استفاده قرار می گیرن. قبل از استفاده از هر کدوم از محصولات دارویی حتما بروشورش رو مطالعه کنید و اگر به محصولات گیاهی حساسیت دارید از استفاده از این شیرافزاها خودداری کنید. قطره ها معمولا اینجوری استفاده میشه که باید 20 تا 30 قطره رو توی یک فنجون آب سرد همراه با کمی قند بعد از هر وعده غذایی میل کنید. ممکنه یه مقدار قند خونتون رو پایین بیاره، بخاطر همین توصیه میشه با قند استفاده بشه. دوستان لطف کنید پست هارو لایک کنید و کامنت بذارید تا اینستاگرام به افراد بیشتری نشونشون بده🌹 . . . . . #شیرافزا #شیردهی #افزایش_شیر #بارداریگرام #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #داروگیاهی #طب_سنتی #رازیانه #شوید #ریحان #زیره #بابونه #شنبلیله #قطره_‌شیرافزا #نوزاد #مراقبت_از_نوزاد #مراقبت_های_پس_از_زایمان #بارداریگرام

08 دی 1399 09:57:00

215 بازدید

بارداریگرام

#پست_فان خب یکی از دلایلی که توی کشورهای پیشرفته زنان اینقدر طرفدار زایمان طبیعی هستن اینه که به این زیبایی زایمان میکنن، در کنار خانواده، توی وان آب گرم بدون استرس و فشار همراه یک ماما که چهار چشمی مواظبشه خب البته خیلی ها هم تو بیمارستان زایمان میکنن، مثلا شکم اول ها اجازه زایمان در منزل ندارن ولی همونایی هم که تو بیمارستان زایمان میکنن قشنگ و اصولی و فیزیولوژیک زایمان میکنن، بدون دست کاری یا کمترین دستکاری. خب همین باعث میشه مادرا خاطره خوبی از زایمان داشته باشن و این خودش باعث ترویج زایمان طبیعی میشه. نظر شما در مورد زایمان طبیعی چیه؟! . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_خوب #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_در_آب #زایمان #زایمان_بارداریگرام #مامای_همراه #ماما #مطب_زنان

15 شهریور 1400 07:35:39

158 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ یکی از بزرگترین اشکالاتی که متاسفانه سیستم درمانی کشور ما داره نبود امکانات کافی برای محیا کردن مکان خصوصی برای هر زائویی که به بیمارستان مراجعه میکنه هست، یه محیط آرومی که امکان حضور یک نفر همراه زائو رو به عنوان پشتیبان عاطفی وجود داشته باشه. به عنوان یک ماما بارها احساس ناراحتی کردم برای خانمی که تو دردناک ترین حالتش تنها وارد یک محیط نا آشنا میشه و ترس رو از تو چشماشون خوندم، اونجاست که سعی میکنم بهشون نزدیک بشم و اطمینان خاطر بدم که تنها نیستن و من به عنوان حمایتگر عاطفی و سلامت حضور دارم. ولی من ماما هرچقدرم خودم رو به زائو نزدیک کنم باز جای یک نفر مثل همسر، خواهر یا مادر خالیه. بخاطر همین بهتون پیشنهاد میکنم از قبل از زایمان به این موضوع فک کنید و مکانی رو برای زایمان انتخاب کنید که به ایده آل هاتون نزدیک باشه. هرچند میدونم عزیزانی که تو شهر های کوچیک زندگی میکنن متاسفانه انتخاب های زیادی ندارن...

07 فروردین 1399 13:02:00

23 بازدید

بارداریگرام

فرزند عزیزم به این دنیا خوش اومدی❤️🌹 خب شاید براتون سوال باشه بعد از زایمان چه اتفاقی میافته؟! وقتی یه زایمان خوب و خوش به صورت طبیعی یا سزارین با بی حسی (که مادر کاملا هوشیار هست) اتفاق میافته و بچه به دنیا میاد، عامل زایمان نوزاد رو با دقت یه بررسی سریع میکنه و اگر شرایطش جور باشه اونو روی سینه مادر قرار میده تا همون لحظه تماس پوست به پوست انجام بشه. و جنسیت نوزاد شما مجددا توسط عامل زایمان اعلام میشه. مامای شما به شما کمک میکنه اولین شیردهی رو تو همون حالت داشته باشید. مادرا معمولا سه تا سوال میپرسن، اول اینکه بچمون سالمه؟ (خب حق دارن، ما هم جواب مبدیم) دوم اینکه کی تموم میشه؟ (منظورشون اینه کی بخیه هاشون زده میشه و از تخت زایمان یا جراحی میان پایین) سوم اینکه جفت چه شکلیه🤦🏻‍♀️؟!!! (شاید باورتون نشه ولی بارها این سوال ازم پرسیده شده و بعد از اینکه نشون دادم خیلی خوششون نیومده😃) خب اگه خونریزی و علائم حیاتی شما خوب باشه ینی زایمان با موفقیت انجام شده و شما به بخش منتقل میشید. که اگه زایمان طبیعی داشته بوده باشین بهتره قبل از خوابیدن رو تخت با پای خودتون به دستشوی برید و خودتون رو تمیز بشورید و سرو صورتتون رو یه آبی بزنید و آماده بشید برای راند دوم شیردهی. میتونید قبلش یه چیزی هم بخورید تا سرحال تر بشید. بعد از زایمان حتما باید ادرار داشته باشید اگه هر مشکلی تو ادرار کردنتون داشتید به ماماتون اطلاع بدید، البته یه مقدار سوزش طبیعیه و نگران نباشید. از ماماتون بخواید طریقه صحیح در آغوش گرفتن نوزاد و شیردهی رو بهتون آموزش بده. البته یه پست کامل راجع بهش میذارم. و بعد از هر بار شیر دهی آروق نوزاد رو حتما بگیرید و اونو به پهلو بخوابونید. بعد از تولد اولین مدفوع نوزاد حالت سبز خیلی تیره و چسبناک رو داره که بعد از شروع تغذیه با شیر رنگش به زرد خردلی تغییر پیدا میکنه. حواستون باشه تا 24 ساعت اول دفع ادرار و مدفوع رو داشته باشه. بهتره قبل از ترخیص از بیمارستان تکلیف این قضیه روشن بشه. بعد از خوردن شیر و گرفتن آروغ، اجازه بدید بچتون بخوابه و خودتون هم یه استراحتی کنید. ممکنه بعد از زایمان خصوصا موقع شیردهی یه دردی زیر دلتون احساس کنید، نگران نباشید، این درد بخاطر جمع شدن رحم شماست و پس درد بهش میگن که تو زایمان دوم به بعد بیشتر احساس میشه. . . . #پس_از_زایمان #زایمان #زایمان_طبیعی #ماما #مامایی #پس_از_زایمان_بارداریگرام #سزارین #شیردهی #نوزاد #زایشگاه #midwife #midwifery #vaginalbirth #vaginalbleeding #breastfeeding #newborn

15 فروردین 1399 08:06:43

243 بازدید

بارداریگرام

زایمان یکی از مهم ترین اتفاقات زندگی هر خانم محسوب میشه، در اینکه احتمالش خیلی کمه همه چیز مو به مو دقیقا همون چیزی بشه که میخوایم، ولی این دلیل نمیشه که براش برنامه ریزی و آمادگی نداشته باشیم. در هر کاری اگر هر چیزی درست در مکان و زمان خودش باشه، اون کار با کیفیت بالاتری صورت میگیره. خب حالا شاید مواردی که ذکر کردم براتون مبهم باشه، ولی راجع به تک تکشون یا پست گذاشتم، یا خواهم گذاشت. پس حتما یه نگاهی به پیج بندازید، خصوصا ستون مربوط به زایمان و پس از زایمان. سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید حتما جواب میدم. . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان #برنامه_ریزی #برنامه_ریزی_زایمان #بیمارستان #مامای_همراه #ماماخصوصی_ماماهمراه #پزشک #متخصص_زنان #زایمان_در_آب

04 اردیبهشت 1400 13:30:33

827 بازدید

نعیمه انصاری

0

0

احتمالا بیشترین پوزیشنی که برای زایمان دیدید پوزیشن لیتاتومی هست، همون پوزیشنی که مادر روی تخت زایمان به پشت خوابیده و پاهاش رو روی پدال های تخت گذاشته، اما لازمه بهتون بگم که این تنها پوزیشن زایمان طبیعی نیست، البته متاسفانه رایج ترین هست ولی بهترین نیست. زایمانی که قراره فیزیولوژیک باشه، یعنی مداخله ای درش صورت نگیره، نباید مادر رو به یک پوزیشن خاص محدود کرد و اجازه تحرک بهش نداد! اتفاقا برعکس، مادر باید تو طور اتاق بستری قبل از زایمان، مدام در حرکت باشه، تا جایی که می‌تونه راه بره، حرکت کنه، دوش بگیره، حرکاتی که از قبل آموزش دیده رو انجام بده تا یک فرایند قبل از زایمان عالی رو داشته باشه. می دونید که به مادرانی اجازه میدن آزادانه حرکت کنن که آموزش هارو دیدن و از قبل آگاه شدن که برای اون روز بزرگ چه کارهایی رو باید انجام بدن، چه کارهایی رو نباید. پس اگر میخواید زایمان زیبایی داشته باشید کلاس های دوران بارداری رو دست کم نگیرید😌❤️ . . . . #بارداری #بارداریگرام #دوران_بارداری #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #زایمان_بارداریگرام #کلاس_های_آمادگی_برای_زایمان #زایمان_فیزیولوژیک #لیبر #اتاق_زایمان . . . #nvd #givingbith #midwife #midwifery #pregnancy #delivery #gynecology

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

0

احتمالا بیشترین پوزیشنی که برای زایمان دیدید پوزیشن لیتاتومی هست، همون پوزیشنی که مادر روی تخت زایمان به پشت خوابیده و پاهاش رو روی پدال های تخت گذاشته، اما لازمه بهتون بگم که این تنها پوزیشن زایمان طبیعی نیست، البته متاسفانه رایج ترین هست ولی بهترین نیست. زایمانی که قراره فیزیولوژیک باشه، یعنی مداخله ای درش صورت نگیره، نباید مادر رو به یک پوزیشن خاص محدود کرد و اجازه تحرک بهش نداد! اتفاقا برعکس، مادر باید تو طور اتاق بستری قبل از زایمان، مدام در حرکت باشه، تا جایی که می‌تونه راه بره، حرکت کنه، دوش بگیره، حرکاتی که از قبل آموزش دیده رو انجام بده تا یک فرایند قبل از زایمان عالی رو داشته باشه. می دونید که به مادرانی اجازه میدن آزادانه حرکت کنن که آموزش هارو دیدن و از قبل آگاه شدن که برای اون روز بزرگ چه کارهایی رو باید انجام بدن، چه کارهایی رو نباید. پس اگر میخواید زایمان زیبایی داشته باشید کلاس های دوران بارداری رو دست کم نگیرید😌❤️ . . . . #بارداری #بارداریگرام #دوران_بارداری #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #زایمان_بارداریگرام #کلاس_های_آمادگی_برای_زایمان #زایمان_فیزیولوژیک #لیبر #اتاق_زایمان . . . #nvd #givingbith #midwife #midwifery #pregnancy #delivery #gynecology

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن