پست های مشابه

بارداریگرام

یکی از غم انگیز ترین اتفاقاتی که بعد از عمل جراحی از جمله سزارین ممکنه بیافتند اینه که محل زخم عفونت کنه😣 اتفاقی که بعد عفونت محل زخم میافته، باز شدن زخمه و بعد از اون بسته به عمق زخم، اقدامات بعدی مثل بخیه کردن مجدد یا حتی بستری در بیمارستان و باز موندن زخم انجام میشه! این نکته رو هم بهتون بگم حتی اگر ماهرترین جراح دنیا شما رو جراحی کنه ولی شما مراقبت های بعد از عمل رو به درستی انجام ندید، زخم شما عفونت می کنه. پس اگر خدایی نکرده زخم شما بعد از عمل دچار مشکل شد احتمالا تنها کسی که کوتاهی کرده خودتون هستید! ☑️ نکته مهم اینه که خانم های چاق و یا دیابتی بیشتر مستعد عفونت هستن و اگر عفونت کردن هم دیرتر خوب میشن. پس حتما باید این گروه با جدیت تمام مراقبت کنند. ☑️ ده روز بعد از عمل هم میتونید برای کشیدن بخیه ها اقدام کنید. موارد توی پست رو عمیقأ رعایت کنید و هیچ کدوم رو دسته کم نگیرید. به امید سلامتی و بهبودی شما عزیزان ♥️🙏 . . . . #مراقبت_از_زخم_سزارین #سزارین #زخم #زخم_سزارین #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #زایمان_سزارین #چاق #عفونت #عفونت_زخم

26 فروردین 1400 07:07:16

165 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ سه ماهه اول بارداری بازه زمانی هست که ممکنه نصف این زمان حتی ندونید که باردار هستید. خودتون رو برای تمام علائمی که ذکر کردم آماده نکنید، این علائم تو همه به صورت یکسان نیست و شدتش فرق داره. اما راهکارچیه: -تهوع و استفراغ: از مواد غذایی که ویتامین ب دارن خصوصا ب6 استفاده کنید، اگرم نمیتونید از مکمل ب6 استفاده کنید اگر بازهم فایده نداشت میتونید از قرص ضد تهوع دمیترون البته با مشورت با پزشکتون استفاده کنید. یه کار دیگه که میتونید انجام بدید خوردن یه تیکه نون خشک یا بیسکوییت صبح قبل از بلند شدن از رخت خواب هستش، شب بذارید کنار خودتون و صبحتون رو اینجوری شروع کنید. - درد سینه: مسکن رو توصیه نمیکنم، از کمپرس گرم استفاده کنید. - تکرر ادرار: اینو داریدش باهاش بسازید و اصلا هم به ذهنتون نرسه که بخواید کمتر آب بخورید چون کلی عوارض داره. - احساساتی شدن: سعی کنید به خودتون وقت بدید و مدام تکرار کنید که طبیعیه برای هر کسی ممکنه پیش بیاد و این حالات گذراست. البته حمایت عاطفی اطرافیان خصوصا همسر هم خیلی تاثیرات مثبت داره. - خستگی مفرط: سعی کنید مواد غذایی مغذی پروتئین دار و ویتامین دار بخورید و چرت زدن در طول روز میتونه کمکتون کنه. فکر خوردن انرژی زا هم نباشید. #سه_ماهه_اول_بارداری #علائم_بارداری #بارداری #بارداری_بارداریگرام #سن_حاملگی #حاملگی #تهوع_استفراغ #مامایی #مطب_مامایی

13 فروردین 1399 10:59:33

451 بازدید

بارداریگرام

متاسفانه خونریزی یا لکه بینی اوایل بارداری یکی از اتفاقات شایع و ناخوشایند در اکثر بارداری هاست! به طوریکه شما از هر خانمی که تجربه بارداری رو داشته بپرسید اکثرا بهتون خواهند گفت که حداقل یک بار دچار این مسأله شدن! از اینجا میشه فهمید که بیشتر اوقات جای نگرانی وجود ندارد ولی باید بررسی بشه و سایر احتمالات رفع بشه! درمان این وضعیت اکثر اوقات به صورت انتظاری و استفاده از پروژسترون هست. این وضعیت در خانم هایی که سابقه سقط داشتن اهمیت بیشتری پیدا می‌کنه. اگر قبل از سونو تشکیل قلب دچار این مسأله شدید بهتره هرچه زودتر این سونو رو انجام بدید و اگر از شما خواستن به صورت واژینال این سونو رو انجام بدید حتما قبول کنید و نترسید! سونو واژینال باعث سقط نمیشه خیالتون تخت!!!!! 📚 من این پست رو از توی #آپ_تو_دیت براتون آماده کردم، قسمت آموزش بیماران که جز به روزترین و معتبرترین منابع پزشکی محسوب میشه. پس با خیال راحت به مطالب این پست اعتماد کنید و اگر سوالی دارید زیر همین پست بپرسید. . . . . . . #خونریزی #خونریزی_در_بارداری #خونریزی_اوایل_بارداری #خونریزی_سه_ماهه_اول #بارداری #حاملگی #سقط #تهدید_به_سقط #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #لکه_بینی #لکه_بینی_در_بارداری #uptodate

24 اردیبهشت 1400 14:51:19

539 بازدید

بارداریگرام

@bardarigram ختنه کردن نوزاد پسر، از دیر باز توی مصر باستان و بعضی کشورهای آسیا رایج بوده. بعدها به یکی از رسوم جداناشدنی ادیان ابراهیمی تبدیل شده. امروز بین مسلمان ها و یهودی ها و تا حدودی مسیحی ها رایج هست. هموطور که تو اسلاید ها بهش اشاره کردم، این عمل نه تنها به سود خود فرد هست، بلکه روی سلامت شریک جنسی آینده اون هم تاثیر داره و تحقیقات نشون دادن زن هایی که با مردان ختنه شده رابطه دارن، به نسبت کمتری به سرطان دهانه رحم مبتلا میشن! پس در ختنه کردن نوزاد پسرتون هیچگاه تردید نکنید و توی ویزیت اولیه نوزاد، بعد از معاینه توسط پزشک حتما بهترین زمان ختنه رو از پزشک بپرسید. البته بهترین زمان هفته اول بعد از تولد برای نوزاد سالم و رسیده ست. ولی خب نظر پزشک رو هم حتما بپرسید. . . . . قدیما کلی سوروسات برای ختنه سوران راه مینداختن و جشن میگرفتن و دامن میدوختن.... 😄 ولی حالا انگار این رسم و رسوم کمرنگ شده؟.!🤔 شما هنوز از این رسم و رسوم دارید؟؟؟😊 . @bardarigram . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم #ختنه #ختنه_سورون #ختنه_پسران #ختنه_سوران #ختنه_نوزاد #ختنه_كردن #نوزاد #نوزادپسر #نوزاد_بارداریگرام #بارداریگرام

23 آبان 1400 08:45:14

263 بازدید

بارداریگرام

یکی از فاکتورهای مهم سلامت هر فرد در زندگی، رنگ مدفوع هست. چه نوزاد چه بزرگسال! در اینجا به رنگ مدفوع نوزادان می پردازیم! در کل بهتون بگم که رنگ زرد تا سبز نشانه سلامت نوزاد هست و رنگ سفید، سیاه، جیگری یا قرمز نشانه نگرانی! پس حتما به این موضوع دقت کنید و اگر رنگی غیر طبیعی داشت حتما به پزشک متخصص نوزادان مراجعه کنید. به من بیگید اصلا تا حالا به این موضوع دقت کرده بودید؟! . . . #نوزاد #نوزاد_بارداریگرام #نوزادی #نوزادسالم #نوزادان #مراقبت_از_نوزاد #بارداریگرام #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #پستپارتوم #مدفوع #رنگ_مدفوع #رنگ_مدفوع_نوزاد

12 اردیبهشت 1400 10:13:30

171 بازدید

بارداریگرام

اگر تا اینجا همه چیز خوب پیش رفته باشه و شما تا قبل از ۴۰ هفته زایمان کنید این سونوب آخر محسوب میشه. این سونو یک سونوی ساده بارداری هست که برای خانم هایی که قراره زایمان طبیعی داشته باشن فوق‌العاده اهمیت ویژه ای داره. البته سزارینی ها هم باید انجامش بدن. حالا چرا برای زایمان طبیعی ها بیشتر اهمیت داره؟ چون به شما میگه بچه شما تو چه پوزیشنی قراره داره سفالیک (با سر) هست با بریچ ( با ته) خب سفال یا بریچ بودن نوع زایمان شمارو مشخص می‌کنه. مطمئنا هیچ کس شمارو مجبور نمیکنه که با بچه بریچ رو طبیعی دنیا بیارید مگر اینکه خودتون اصرار داشته باشید، تازه اونم تحت شرایط خاص! پس اگر توی ۳۷ هفته به شما گفتن بچه بریچ هست، بهتره زود برید پیش دکترتون نوبت عمل بگیرید. نکته دوم وزن بچه ست، این وزن باید بیشتر از ۲۵۰۰ گرم و کمتر از ۴۵۰۰ باشه. در غیر اینصورت باید بررسی بشه. وزن های کمتر باید از نظر محدودیت رشد داخل رحمی بررسی بشه و وزن های بیشتر ترجیحا باید سزارین بشه. مگر اینکه مادر قبلاً سابقه زایمان نوازد بالای ۴ کیلو رو بدون هیچ مشکلی داشته و خودش تمایل داشته باشه طبیعی زایمان کنه. نکته سوم همون سن بارداری هست که قبلا هم بهتون گفته بود نباید اختلاف بیشتر از دو هفته داشته باشه. یعنی دور شکم یا همون AC نباید بیشتر از دو هفته با طول استخوان ران یا همون FL اختلاف داشته باشه. و این دو نباید بیشتر از دو هفته با سن بارداری بر اساس سونویNT اختلاف داشته باشن. خب نکته مهم بعدی جای جفت هست. راجع به اطلاعات جفت قبلا توضیح داده بودم، بعضی ها ممکنه در طول بارداری جفتشون اصطلاحا پایین بوده باشه، اگر توی سونو آخر همچنان پایین و و اصطلاح پرویا previa براش بکار برده شده بود باید بعد از انجام یک سونو رنگی سریعا نوبت عمل بگیره. سونو رنگی از لحاظ بررسی چسبندگی جفت، چون توی این موارد احتمال چسبندگی وجود داره. نکته مهم بعدی هم مایع دور جنین هست یا همون مایع آمنیون که به صورت سانت یا میلی متر گزارش میشه. اندازه این مایع از ۵ تا ۲۵ سانت طبیعی هست ولی در غیر این صورت باید بررسی بشه. سوالاتتون راجع به سونو آخر رو تو کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم. . . . . . #سونوگرافی #سونو #سونوگرافی_بارداری #سونوبارداری #سونوآخر #جنین #جفت #مایع_آمنیون #وزن_جنین #مراقبت_های_بارداری #بارداری #حاملگی #باردار #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام

29 فروردین 1400 07:44:05

580 بازدید

نعیمه انصاری

0

2

فرزند عزیزم به این دنیا خوش اومدی❤️🌹 خب شاید براتون سوال باشه بعد از زایمان چه اتفاقی میافته؟! وقتی یه زایمان خوب و خوش به صورت طبیعی یا سزارین با بی حسی (که مادر کاملا هوشیار هست) اتفاق میافته و بچه به دنیا میاد، عامل زایمان نوزاد رو با دقت یه بررسی سریع میکنه و اگر شرایطش جور باشه اونو روی سینه مادر قرار میده تا همون لحظه تماس پوست به پوست انجام بشه. و جنسیت نوزاد شما مجددا توسط عامل زایمان اعلام میشه. مامای شما به شما کمک میکنه اولین شیردهی رو تو همون حالت داشته باشید. مادرا معمولا سه تا سوال میپرسن، اول اینکه بچمون سالمه؟ (خب حق دارن، ما هم جواب مبدیم) دوم اینکه کی تموم میشه؟ (منظورشون اینه کی بخیه هاشون زده میشه و از تخت زایمان یا جراحی میان پایین) سوم اینکه جفت چه شکلیه🤦🏻‍♀️؟!!! (شاید باورتون نشه ولی بارها این سوال ازم پرسیده شده و بعد از اینکه نشون دادم خیلی خوششون نیومده😃) خب اگه خونریزی و علائم حیاتی شما خوب باشه ینی زایمان با موفقیت انجام شده و شما به بخش منتقل میشید. که اگه زایمان طبیعی داشته بوده باشین بهتره قبل از خوابیدن رو تخت با پای خودتون به دستشوی برید و خودتون رو تمیز بشورید و سرو صورتتون رو یه آبی بزنید و آماده بشید برای راند دوم شیردهی. میتونید قبلش یه چیزی هم بخورید تا سرحال تر بشید. بعد از زایمان حتما باید ادرار داشته باشید اگه هر مشکلی تو ادرار کردنتون داشتید به ماماتون اطلاع بدید، البته یه مقدار سوزش طبیعیه و نگران نباشید. از ماماتون بخواید طریقه صحیح در آغوش گرفتن نوزاد و شیردهی رو بهتون آموزش بده. البته یه پست کامل راجع بهش میذارم. و بعد از هر بار شیر دهی آروق نوزاد رو حتما بگیرید و اونو به پهلو بخوابونید. بعد از تولد اولین مدفوع نوزاد حالت سبز خیلی تیره و چسبناک رو داره که بعد از شروع تغذیه با شیر رنگش به زرد خردلی تغییر پیدا میکنه. حواستون باشه تا 24 ساعت اول دفع ادرار و مدفوع رو داشته باشه. بهتره قبل از ترخیص از بیمارستان تکلیف این قضیه روشن بشه. بعد از خوردن شیر و گرفتن آروغ، اجازه بدید بچتون بخوابه و خودتون هم یه استراحتی کنید. ممکنه بعد از زایمان خصوصا موقع شیردهی یه دردی زیر دلتون احساس کنید، نگران نباشید، این درد بخاطر جمع شدن رحم شماست و پس درد بهش میگن که تو زایمان دوم به بعد بیشتر احساس میشه. . . . #پس_از_زایمان #زایمان #زایمان_طبیعی #ماما #مامایی #پس_از_زایمان_بارداریگرام #سزارین #شیردهی #نوزاد #زایشگاه #midwife #midwifery #vaginalbirth #vaginalbleeding #breastfeeding #newborn

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

2

فرزند عزیزم به این دنیا خوش اومدی❤️🌹 خب شاید براتون سوال باشه بعد از زایمان چه اتفاقی میافته؟! وقتی یه زایمان خوب و خوش به صورت طبیعی یا سزارین با بی حسی (که مادر کاملا هوشیار هست) اتفاق میافته و بچه به دنیا میاد، عامل زایمان نوزاد رو با دقت یه بررسی سریع میکنه و اگر شرایطش جور باشه اونو روی سینه مادر قرار میده تا همون لحظه تماس پوست به پوست انجام بشه. و جنسیت نوزاد شما مجددا توسط عامل زایمان اعلام میشه. مامای شما به شما کمک میکنه اولین شیردهی رو تو همون حالت داشته باشید. مادرا معمولا سه تا سوال میپرسن، اول اینکه بچمون سالمه؟ (خب حق دارن، ما هم جواب مبدیم) دوم اینکه کی تموم میشه؟ (منظورشون اینه کی بخیه هاشون زده میشه و از تخت زایمان یا جراحی میان پایین) سوم اینکه جفت چه شکلیه🤦🏻‍♀️؟!!! (شاید باورتون نشه ولی بارها این سوال ازم پرسیده شده و بعد از اینکه نشون دادم خیلی خوششون نیومده😃) خب اگه خونریزی و علائم حیاتی شما خوب باشه ینی زایمان با موفقیت انجام شده و شما به بخش منتقل میشید. که اگه زایمان طبیعی داشته بوده باشین بهتره قبل از خوابیدن رو تخت با پای خودتون به دستشوی برید و خودتون رو تمیز بشورید و سرو صورتتون رو یه آبی بزنید و آماده بشید برای راند دوم شیردهی. میتونید قبلش یه چیزی هم بخورید تا سرحال تر بشید. بعد از زایمان حتما باید ادرار داشته باشید اگه هر مشکلی تو ادرار کردنتون داشتید به ماماتون اطلاع بدید، البته یه مقدار سوزش طبیعیه و نگران نباشید. از ماماتون بخواید طریقه صحیح در آغوش گرفتن نوزاد و شیردهی رو بهتون آموزش بده. البته یه پست کامل راجع بهش میذارم. و بعد از هر بار شیر دهی آروق نوزاد رو حتما بگیرید و اونو به پهلو بخوابونید. بعد از تولد اولین مدفوع نوزاد حالت سبز خیلی تیره و چسبناک رو داره که بعد از شروع تغذیه با شیر رنگش به زرد خردلی تغییر پیدا میکنه. حواستون باشه تا 24 ساعت اول دفع ادرار و مدفوع رو داشته باشه. بهتره قبل از ترخیص از بیمارستان تکلیف این قضیه روشن بشه. بعد از خوردن شیر و گرفتن آروغ، اجازه بدید بچتون بخوابه و خودتون هم یه استراحتی کنید. ممکنه بعد از زایمان خصوصا موقع شیردهی یه دردی زیر دلتون احساس کنید، نگران نباشید، این درد بخاطر جمع شدن رحم شماست و پس درد بهش میگن که تو زایمان دوم به بعد بیشتر احساس میشه. . . . #پس_از_زایمان #زایمان #زایمان_طبیعی #ماما #مامایی #پس_از_زایمان_بارداریگرام #سزارین #شیردهی #نوزاد #زایشگاه #midwife #midwifery #vaginalbirth #vaginalbleeding #breastfeeding #newborn

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن