پست های مشابه

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ کار مهمی که تو این چند هفته باید انجام بدید انجام سونوگرافی آنومالی اسکن هستش، البته از شروع هفته ۱۸ تا ۲۲ هفته و ۶ روز بهترین تایمش هست، سعی کنید زودتر یا دیرتر نرید. تا آخر این دوره شما کم کم حرکات جنین رو شروع میکنید به حس کردن، البته خانم های شکم اول یه کم دیرتر ممکنه حس کنن که اشکال نداره، جنسیت جنین رو با ورود به این هفته ها دیگه دقیق میشه فهمید، وضعیت قرار گیری جفت کم کم دیگه تکلیفش مشخص میشه و در کل تا پایان ۲۰ هفته تکلیف خیلی چیزا مشخص میشه. خوردن روزانه یه دونه آهن و مولتی ویتامین رو هم با مشورت پزشک و ماماتون از هفته ۱۶ میتونید شروع کنید. سوالی داشتید حتما بپرسید. 😊🌹 . . . . . .پیج دوم مخصوص سلامت خانم ها: . . . . . #هفته_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #جنین #بارداری # حاملگی #باردار #حامله #ماما #مامایی #متخصص زنان #دانشجومامایی #غربالگری_بارداری #غربالگری_جنین #سونوگرافی_جنین #آزمایشات_بارداری #مطب_مامایی #مراقبت_بارداری #متخصص_زنان #جنین_شناسی #weekbyweekpregnancy #pregnancy #pregnant #fetus #midwife #midwifery #bardarigram #prennatalcare

20 فروردین 1399 06:51:37

52 بازدید

بارداریگرام

یکی از اتفاقاتی که یک خانم بعد از زایمان تجربه می‌کنه احساس خستگی مفرط بعد از اونه! خب البته حق هم دارن.... مطمئنا اگر تجربه زایمان داشتید می دونید چی میگم... مادر گاهی اوقات اینقدر خسته ست که حتی توان در آغوش گرفتن نوزادش رو هم نداره... در این شرایط بهتره مادر رو درک کنیم و بهش کمک کنیم، بعد از اینکه به بچه شیر داد، بچه رو ازش بگیریم، خودمون آروغش رو بگیریم و بذاریم مادر تغذیه و استراحت داشته باشه. البته همه اینها بعد از اینه که مطمئن بشیم شرایط جسمی، علائم حیاتی و خونریزی مادر طبیعیه. ☑️ بعد از حمایت ها، خواب و تغذیه مناسب، استفاده از مکمل ها خیلی مهمه. حتما تا سه ماه بعد از زایمان از آهنی که توی بارداری استفاده می‌کردید استفاده کنید، بهتره همراه با فولیک اسید و ویتامین سی باشه. ویتامین دی ۱۰۰۰ هم یادتون نره. بعد از زایمان چون ممکنه کمتر وقت کنید به خودتون برسید و حواستون به خودتون باشه، می تونید از ب کمپلکس، زینک پلاس یا مولتی ویتامین هایی که باهاشون راحتید استفاده کنید. ☑️ بچه ها هیچ اشکالی نداره اگر هر زمان احساس کردید به کمک احتیاج دارید و کمک بخواید، حتما چند روز یا هفته های اول بعد از زایمان یک زن با تجربه که باهاش راحتید کنارتون باشه. حالا ممکنه خواهر بزرگتر، مادر، خاله یا حتی مادر شوهر باشه. فقط توجه کنید کسی باشه که باهاش راحتید و دلسوز شماست. اگر کسی باشه که باهاش رودربایستی دارید مطمئن باشید کمک حالتون که نمیشه، هیچ! تازه مشکل ساز هم میشه.... ☑️ حتما حواستون باشه که اگر هیچ کدوم از این کارا حالتون رو بعد از گذشت چندین روز هیچ خوب نکرد حتما به پزشکتون مراجعه کنید تا بررسی بشه. ⁉️ شما بعد از زایمان چیکار کردید؟؟ کی پیشتون بود؟؟ تجربه خستگی بعد از زایمان داشتید؟؟ . . . . . #خسته #خستگی #خستگی_پس_از_زایمان #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مکمل #مکمل_غذایی #بارداریگرام #دوران_پس_از_زایمان #مراقبت_پس_از_زایمان

15 خرداد 1400 18:26:36

175 بازدید

بارداریگرام

خیلی از مادران باردار، خصوصا شکم اول ها دنبال راهی هستن که سزارین بشن! ولی اطلاعی ندارم که سزارین در چه شرایطی انجام میشه، تو این پست من بهتون کمک میکنم تا شرایط عمل سزارین رو متوجه بشید. قبل از شروع باید بگم که اینجا من نمیخوام بگم که سزارین خوبه یا بده، فقط راجع به شرایطش گفته میشه. ☑️ نکته اول اینکه انتخاب نوع زایمان به درخواست مادر قابل انجام هست، یعنی شما میتونید انتخاب کنید که سزارین بشید یا طبیعی زایمان کنید. ولی در بیمارستان های دولتی این امکان وجود نداره و شما اونجا باید طبیعی زایمان کنید مگر اینکه جز چنتا موردی باشه که ذکر کردم! ولی توی بیمارستان های خصوصی به راحتی سزارین بدون علت علمی و به درخواست مادر انجام میشه. پس اگر قصد زایمان به روش سزارین رو دارید باید از ابتدا با پزشکتون هماهنگ باشید و ایشون رو در جریان قرار بدید ☑️ دوم اینکه اگر زایمان قبلی شما سزارین بوده میتونید به راحتی تو بیمارستان های دولتی هم سزارین بشید و شامل جریمه نقدی نمیشه. ضمنا اگر اورژانس شدید پزشک کشیک بیمارستان موظف هست شمارو عمل کنه. ☑️ راجع به وزن بالای جنین جدیدا سخت گیری میشه بعضی بیمارستان های دولتی باید روشون کمیسیون تشکیل بشه تا قبول کنن که سزارین بشید! بعضی بیمارستان ها وزن بالای چهار کیلو، بعضی دیگه بالای چهار و نیم کیلو رو قبول میکنن. ☑️ بجز علت هایی که توی پست و کپشن ذکر شد علل دیگه هم هست که یه مقدار اختصاصی میشه مثلا ناهنجاری های جنینی قابل عمل جراحی مثل مننگومیوسل یا امفالوسل که ممکنه زایمان طبیعی شرایط ناهنجاری رو بدتر کنه هم شما این موضوع میشه... . . . . ⁉️نظرتون راجع به زایمان طبیعی اجباری تو بیمارستان های دولتی چیه؟؟؟ . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #بیمارستان #بیمارستان_خصوصی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #زایمان_خوب #زایمان_آسان #شرایط_سزارین #سزارین_به_دلیل_پزشکی #سزارین_به_دلخواه

06 شهریور 1400 08:36:22

486 بازدید

بارداریگرام

🔹دوختن دهانه رحم در زنان باردار یکی از عمل های جراحی که در برخی زنان باردار انجام می شود، #سرکلاژ (cerclage) یا دوختن دهانه رحم می باشد، زیرا این زنان به علت داشتن مشکلاتی در ناحیه دهانه رحم، قادر به نگه داشتن جنین خود نیستند و ممکن است با افزایش وزن جنین، دهانه رحم آنها باز شود و دچار زایمان زودرس شود. 🔹سرکلاژ در بعضی زنان، دهانه رحم توانایی تحمل فشار ناشی از بزرگ شدن جنین و کیسه آب و جفت را ندارد و ممکن است خود به خود باز شود و زایمان زودرس انجام گیرد و یا سقط جنین اتفاق بیفتد.   🔹سرکلاژ چیست؟ در زنانی که دچار نارسایی دهانه رحم هستند، قسمت انتهایی رحم آنها که به واژن ختم می شود، با استفاده از بخیه دوخته می شود تا با بسته شدن دهانه رحم، از تولد نوزاد نارس جلوگیری شود.   هنگامی که رشد نوزاد کامل شد، حدودا در هفته 37 بارداری، این بخیه ها کشیده می شوند و معمولا تا قبل از تولد نوزاد از بین می روند.   اگر پزشک متخصص زنان تشخیص دهد که دهانه رحم زن بارداری در معرض خطر بازشدن است، باید این عمل را انجام داد. معمولا این عمل با توجه به طول دهانه رحم در سونوگرافی 12 هفته انجام می شود. و اگر خانم بارداری طولی دهانه رحم کمتر از 2.5 سانتی متر داشته باشد کاندید انجام این عمل می باشد. در بعضی بیماران نارسایی دهانه رحم تا 18 هفتگی خودش را نشان نمی دهند و بعد از آن ممکن است نیاز به این عمل باشد. عمل به صورت بی هوشی انجام می شود و بیمار در همان روز قابل ترخیص از بیمارستان است. اگر در بارداری قبلی سرکلاژ داشته اید دلیلی برای انجام دوباره سرکلاژ در بارداری بعدی نمی شود و بستگی به طول دهانه رحم در بارداری بعدی دارد. . . . #سرکلاژ #نارسایی_دهانه_رحم #زایمان_زودرس #سقط #بستن_دهانه_رحم #دوختن_دهانه_رحم #سرویکس #نارسایی_سرویکس  .   @moshavere.zanan.va.mamaei

02 دی 1399 09:45:50

520 بازدید

بارداریگرام

این بار بریم سراغ دهانه یا گردن رحم یا به قول خودمون سرویکس! دهانه رحم در طول دوران بارداری دچار یک سری تغییرات میشه که همه این تغییرات در راستای نگهداری محصولات بارداری هستن، یک لایه چسبناک موکوسی هم سوراخش رو کاملا پر می‌کنه تا از ورود میکروب ها از واژن به رحم جلوگیری کنه. اما محسوس ترین تغییرات دهانه رحم برای مرحله اول زایمان هست یعنی از زمان شروع شدن دردهای واقعی زایمان تا باز شدن کامل. خب این دهانه رحم در طول دوران بارداری دارای یک طول چند سانتی متری هست که بارها توی سونوگرافی هاتون دیدید. مثلاً توی سونو آنومالی می‌نویسن CL: 37 mm خب این همون طول دهانه رحم شما ست. زمانی که جنین قراره از رحم وارد واژن بشه، دهانه رحم باید کم کم باز بشه و کنار بره، یعنی این طول کوتاه بشه نرم بشه، که به کوتاه شدن، نرم و نازک شدن دهانه رحم میگن افاسمان. علاوه بر اون گفتیم که باید باز هم بشه، که همون دیلاتاسیون گفته میشه. مطمئنا شنیدید که میگن یه انگشت باز شده، دو انگشت و .... اینا همون دیلاتاسیون هستن. توی پست اشاره ای به فاز نهفته و فاز فعال کردم، اینجا بیشتر از این توضیح نمی‌دم ولی تو پست های بعدی کاملا براتون توضیح میدم، پس همراه من باشید 🌹 لایک و کامنت یادتون نره 🙏 . .. . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_واژینال #سرویکس #افاسمان #دیلاتاسیون #باز_شدن_دهانه_رحم #رحم #واژن #بارداریگرام #باردار #بارداری #زایمان_فیزیولوژیک #آمادگی_برای_زایمان #ماما #ماماهمراه #دانشجومامایی #متخصص_زنان #لیبر . . #nvd #givingbirth #midwife #midwifery #vaginaldelivery

03 فروردین 1400 07:36:21

395 بازدید

بارداریگرام

زایمان یکی از مهم ترین اتفاقات زندگی هر خانم محسوب میشه، در اینکه احتمالش خیلی کمه همه چیز مو به مو دقیقا همون چیزی بشه که میخوایم، ولی این دلیل نمیشه که براش برنامه ریزی و آمادگی نداشته باشیم. در هر کاری اگر هر چیزی درست در مکان و زمان خودش باشه، اون کار با کیفیت بالاتری صورت میگیره. خب حالا شاید مواردی که ذکر کردم براتون مبهم باشه، ولی راجع به تک تکشون یا پست گذاشتم، یا خواهم گذاشت. پس حتما یه نگاهی به پیج بندازید، خصوصا ستون مربوط به زایمان و پس از زایمان. سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید حتما جواب میدم. . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان #برنامه_ریزی #برنامه_ریزی_زایمان #بیمارستان #مامای_همراه #ماماخصوصی_ماماهمراه #پزشک #متخصص_زنان #زایمان_در_آب

04 اردیبهشت 1400 13:30:33

828 بازدید

نعیمه انصاری

0

5

سونوگرافی تشکیل قلب

توی این سری پست های مربوط به سونوگرافی، تفسیر سونوگرافی های دوران بارداری رو به طور کامل و زبان ساده براتون توضیح میدم. پس این پست ها هم به درد مادران باردار عزیز میخوره هم به درد دانشجویان و همکاران گرامی. پس این سری پست هارو از دست ندین 👌 سونوگرافی تشکیل قلب رو هیچ وقت از دست ندین و سعی کنید بعد از هفت هفته اینو انجام بدید مگر اینکه مشکلاتی مثل خونریزی یا درد شدید یا عجله داشته باشید که در این صورت هم سعی کنید واژینال انجام بشه. ⁦☑️⁩ یک نکته مهم راجع به سن بارداری در سونو ها اینه که آیتم های سن بارداری معمولا بیشتر از یکی هست، از طرفی ما یک سن بارداری بر اساس تاریخ پریودی هم داریم، البته اگر منظم بوده باشه! خب طبیعیه که معمولا اینها یک عدد ثابت نخواهند شد، خب این اختلاف اشکالی هم نداره مگر اینکه بیشتر از دو هفته اختلاف وجود داسته، در غیر این صورت باید بررسی های بیشتر انجام بشه. ⁦☑️⁩ توی سونوگرافی تشکیل قلب یا اولیه بارداری ممکنه صحبت زیادی راجع به جفت نشه، اهمیت زیادی هم نداره و کاری هم بهش نداریم مگر اینکه خدایی نکرده لخته ای چیزی پشتش تشکیل شده باشه، که اونم توصیه های خاص خودش رو داره. ⁦☑️⁩ راجع به مایع دور جنین هم ممکنه اشاره ای نشه، با فقط در این حد بگن که آب دورش خوبه. فعلا کاری به این قضیه هم نداریم. ⁦☑️⁩ راستی از دیدن کیست های لوتئال هم نگران نشید، اینها در واقع نشون دهنده این هستن که همه چیز داره خوب پیش می‌ره و تخمدان وظیفه خودش رو در راستای حفظ حاملگی داره انجام میده. بقیه آیتم های سونوگرافی هم در پست توضیح دادم، اگر سوالی راجع به سونوی تشکیل قلب دارین، زیر همین پست بپرسید. . . . #سونوگرافی #سونوی_تشکیل_قلب #بارداری_بارداریگرام #کیست_لوتئال #کورپوس_لوتئوم #قلب_جنین #جنین #جفت #مایع_آمنیون #کیسه_زرده #بارداری #حاملگی #تفسیرسونوگرافی #سونو #بارداریگرام #باردار #آموزش_مامایی #دانشجومامایی #ماما #مراقبت_دوران_بارداری

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

5

توی این سری پست های مربوط به سونوگرافی، تفسیر سونوگرافی های دوران بارداری رو به طور کامل و زبان ساده براتون توضیح میدم. پس این پست ها هم به درد مادران باردار عزیز میخوره هم به درد دانشجویان و همکاران گرامی. پس این سری پست هارو از دست ندین 👌 سونوگرافی تشکیل قلب رو هیچ وقت از دست ندین و سعی کنید بعد از هفت هفته اینو انجام بدید مگر اینکه مشکلاتی مثل خونریزی یا درد شدید یا عجله داشته باشید که در این صورت هم سعی کنید واژینال انجام بشه. ⁦☑️⁩ یک نکته مهم راجع به سن بارداری در سونو ها اینه که آیتم های سن بارداری معمولا بیشتر از یکی هست، از طرفی ما یک سن بارداری بر اساس تاریخ پریودی هم داریم، البته اگر منظم بوده باشه! خب طبیعیه که معمولا اینها یک عدد ثابت نخواهند شد، خب این اختلاف اشکالی هم نداره مگر اینکه بیشتر از دو هفته اختلاف وجود داسته، در غیر این صورت باید بررسی های بیشتر انجام بشه. ⁦☑️⁩ توی سونوگرافی تشکیل قلب یا اولیه بارداری ممکنه صحبت زیادی راجع به جفت نشه، اهمیت زیادی هم نداره و کاری هم بهش نداریم مگر اینکه خدایی نکرده لخته ای چیزی پشتش تشکیل شده باشه، که اونم توصیه های خاص خودش رو داره. ⁦☑️⁩ راجع به مایع دور جنین هم ممکنه اشاره ای نشه، با فقط در این حد بگن که آب دورش خوبه. فعلا کاری به این قضیه هم نداریم. ⁦☑️⁩ راستی از دیدن کیست های لوتئال هم نگران نشید، اینها در واقع نشون دهنده این هستن که همه چیز داره خوب پیش می‌ره و تخمدان وظیفه خودش رو در راستای حفظ حاملگی داره انجام میده. بقیه آیتم های سونوگرافی هم در پست توضیح دادم، اگر سوالی راجع به سونوی تشکیل قلب دارین، زیر همین پست بپرسید. . . . #سونوگرافی #سونوی_تشکیل_قلب #بارداری_بارداریگرام #کیست_لوتئال #کورپوس_لوتئوم #قلب_جنین #جنین #جفت #مایع_آمنیون #کیسه_زرده #بارداری #حاملگی #تفسیرسونوگرافی #سونو #بارداریگرام #باردار #آموزش_مامایی #دانشجومامایی #ماما #مراقبت_دوران_بارداری

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن