بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
بچه ها این حرکات فوق العاده موثر هستن. نکته مهم و جالب اینه که این حرکات فقط مخصوص کسایی که زایمان کردن نیست! خیلی از خانم های مجرد یا زایمان نکرده هم ممکنه دچار افتادگی و شلی عضلات کف لگن بشن! به دلایل مختلفی مثل نشستن های طولانی مدت، سکس های متعدد، یبوست های طولانی و زور زدن ها... خب پس لازمه همه خانم ها این حرکات رو انجام بدن، خصوصا بعد از زایمان، کمک میکنه هرچه زودتر به حالت قبل از بارداری خودتون برسید! این تمرینات رو ۶ هفته بعد از زایمان طبیعی و ۸ هفته بعد از سزارین میتونید شروع کنید. حداقل هفته ای سه بار و هر بار به مدت نیم ساعت به مدت ۶ ماه این حرکات رو انجام بدید. این پست رو حتما سیو کنید چون در هر صورت به کارتون میاد👌 . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #کف_لگن #عضلات_کف_لگن #تقویت_عضلات_کف_لگن #افتادگی #شلی_عضلات_کف_لگن #ورزش
08 فروردین 1400 09:35:27
765 بازدید
بارداریگرام
اگر تا اینجا همه چیز خوب پیش رفته باشه و شما تا قبل از ۴۰ هفته زایمان کنید این سونوب آخر محسوب میشه. این سونو یک سونوی ساده بارداری هست که برای خانم هایی که قراره زایمان طبیعی داشته باشن فوقالعاده اهمیت ویژه ای داره. البته سزارینی ها هم باید انجامش بدن. حالا چرا برای زایمان طبیعی ها بیشتر اهمیت داره؟ چون به شما میگه بچه شما تو چه پوزیشنی قراره داره سفالیک (با سر) هست با بریچ ( با ته) خب سفال یا بریچ بودن نوع زایمان شمارو مشخص میکنه. مطمئنا هیچ کس شمارو مجبور نمیکنه که با بچه بریچ رو طبیعی دنیا بیارید مگر اینکه خودتون اصرار داشته باشید، تازه اونم تحت شرایط خاص! پس اگر توی ۳۷ هفته به شما گفتن بچه بریچ هست، بهتره زود برید پیش دکترتون نوبت عمل بگیرید. نکته دوم وزن بچه ست، این وزن باید بیشتر از ۲۵۰۰ گرم و کمتر از ۴۵۰۰ باشه. در غیر اینصورت باید بررسی بشه. وزن های کمتر باید از نظر محدودیت رشد داخل رحمی بررسی بشه و وزن های بیشتر ترجیحا باید سزارین بشه. مگر اینکه مادر قبلاً سابقه زایمان نوازد بالای ۴ کیلو رو بدون هیچ مشکلی داشته و خودش تمایل داشته باشه طبیعی زایمان کنه. نکته سوم همون سن بارداری هست که قبلا هم بهتون گفته بود نباید اختلاف بیشتر از دو هفته داشته باشه. یعنی دور شکم یا همون AC نباید بیشتر از دو هفته با طول استخوان ران یا همون FL اختلاف داشته باشه. و این دو نباید بیشتر از دو هفته با سن بارداری بر اساس سونویNT اختلاف داشته باشن. خب نکته مهم بعدی جای جفت هست. راجع به اطلاعات جفت قبلا توضیح داده بودم، بعضی ها ممکنه در طول بارداری جفتشون اصطلاحا پایین بوده باشه، اگر توی سونو آخر همچنان پایین و و اصطلاح پرویا previa براش بکار برده شده بود باید بعد از انجام یک سونو رنگی سریعا نوبت عمل بگیره. سونو رنگی از لحاظ بررسی چسبندگی جفت، چون توی این موارد احتمال چسبندگی وجود داره. نکته مهم بعدی هم مایع دور جنین هست یا همون مایع آمنیون که به صورت سانت یا میلی متر گزارش میشه. اندازه این مایع از ۵ تا ۲۵ سانت طبیعی هست ولی در غیر این صورت باید بررسی بشه. سوالاتتون راجع به سونو آخر رو تو کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم. . . . . . #سونوگرافی #سونو #سونوگرافی_بارداری #سونوبارداری #سونوآخر #جنین #جفت #مایع_آمنیون #وزن_جنین #مراقبت_های_بارداری #بارداری #حاملگی #باردار #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام
29 فروردین 1400 07:44:05
580 بازدید
بارداریگرام
خیلی از مادران باردار، خصوصا شکم اول ها دنبال راهی هستن که سزارین بشن! ولی اطلاعی ندارم که سزارین در چه شرایطی انجام میشه، تو این پست من بهتون کمک میکنم تا شرایط عمل سزارین رو متوجه بشید. قبل از شروع باید بگم که اینجا من نمیخوام بگم که سزارین خوبه یا بده، فقط راجع به شرایطش گفته میشه. ☑️ نکته اول اینکه انتخاب نوع زایمان به درخواست مادر قابل انجام هست، یعنی شما میتونید انتخاب کنید که سزارین بشید یا طبیعی زایمان کنید. ولی در بیمارستان های دولتی این امکان وجود نداره و شما اونجا باید طبیعی زایمان کنید مگر اینکه جز چنتا موردی باشه که ذکر کردم! ولی توی بیمارستان های خصوصی به راحتی سزارین بدون علت علمی و به درخواست مادر انجام میشه. پس اگر قصد زایمان به روش سزارین رو دارید باید از ابتدا با پزشکتون هماهنگ باشید و ایشون رو در جریان قرار بدید ☑️ دوم اینکه اگر زایمان قبلی شما سزارین بوده میتونید به راحتی تو بیمارستان های دولتی هم سزارین بشید و شامل جریمه نقدی نمیشه. ضمنا اگر اورژانس شدید پزشک کشیک بیمارستان موظف هست شمارو عمل کنه. ☑️ راجع به وزن بالای جنین جدیدا سخت گیری میشه بعضی بیمارستان های دولتی باید روشون کمیسیون تشکیل بشه تا قبول کنن که سزارین بشید! بعضی بیمارستان ها وزن بالای چهار کیلو، بعضی دیگه بالای چهار و نیم کیلو رو قبول میکنن. ☑️ بجز علت هایی که توی پست و کپشن ذکر شد علل دیگه هم هست که یه مقدار اختصاصی میشه مثلا ناهنجاری های جنینی قابل عمل جراحی مثل مننگومیوسل یا امفالوسل که ممکنه زایمان طبیعی شرایط ناهنجاری رو بدتر کنه هم شما این موضوع میشه... . . . . ⁉️نظرتون راجع به زایمان طبیعی اجباری تو بیمارستان های دولتی چیه؟؟؟ . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #بیمارستان #بیمارستان_خصوصی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #زایمان_خوب #زایمان_آسان #شرایط_سزارین #سزارین_به_دلیل_پزشکی #سزارین_به_دلخواه
06 شهریور 1400 08:36:22
486 بازدید
بارداریگرام
خب عزیزان من بریم سراغ بحث شیرین مراقبت از بند ناف! چیزی که مادر اولا همیشه رو وسواس دارن و نمیدونن چیکارش کنم! خیلی سادست! هیچ کاری بش نداشته باشید و فقط تمیز و خشک نگهش دارید! حواستون باشه زیر کش شلوار و پوشک گیر نکنه، بهش هوا بخوره ولی نیازی هم نیست که بیرون از لباس باشه. الکلی چیزی هم بهش نزنید، خودش کم کم خشک میشه و میافته. . . . پ.ن: قدیمیا میگفتن ناف بچه رو هرجا بندازی بچه بزرگ که شد میره همونجا 😃 بخاطر همین همیشه ناف بچه هاشون رو تو جاهایی مثل مسجد و مدرسه و مکان های مثبت مینداختن ☺️ ناف منو ولی فک کنم تو خونمون چال کردن چون همش دلم میخواد خونه باشم🙄 ناف شمارو کجا چال کردن؟؟؟😃 . . . . #بندناف #مراقبت_بندناف #پس_از_زایمان #نوزاد #مراقبت_از_نوزاد #پس_از_زایمان_بارداریگرام #الکل #امفالیت
28 فروردین 1400 13:48:07
81 بازدید
بارداریگرام
یکی از فاکتورهای مهم سلامت هر فرد در زندگی، رنگ مدفوع هست. چه نوزاد چه بزرگسال! در اینجا به رنگ مدفوع نوزادان می پردازیم! در کل بهتون بگم که رنگ زرد تا سبز نشانه سلامت نوزاد هست و رنگ سفید، سیاه، جیگری یا قرمز نشانه نگرانی! پس حتما به این موضوع دقت کنید و اگر رنگی غیر طبیعی داشت حتما به پزشک متخصص نوزادان مراجعه کنید. به من بیگید اصلا تا حالا به این موضوع دقت کرده بودید؟! . . . #نوزاد #نوزاد_بارداریگرام #نوزادی #نوزادسالم #نوزادان #مراقبت_از_نوزاد #بارداریگرام #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #پستپارتوم #مدفوع #رنگ_مدفوع #رنگ_مدفوع_نوزاد
12 اردیبهشت 1400 10:13:30
171 بازدید
بارداریگرام
سلام دوستان عزیزم 🌹 خیلی از شماها ممکنه به پزشکتون مراجعه کنید و به دلایل مختلف براتون ویتامین ها و مکمل های غذایی به صورت مصرف روزانه تجویز بشه، ولی چون راجع به زمان استفاده صحیح اطلاعاتی ندارید پس دچار اشتباه میشید و این مکمل ها اون تاثیری که باید رو براتون نمیذاره. توی این پست به صورت ساده و خلاصه براتون توضیح دادم که چطوری این مکمل هارو استفاده کنید تا بیشترین میزان تاثیر رو براتون داشته باشه. یادتون باشه که مواد غذایی حاوی این مواد رو هم بهتره طبق همین اصول استفاده کنید. مثلاً مواد غذایی کلسیم دار رو با مواد غذایی آهن دار استفاده نکنید! گوشت و ماست نباید باهم استفاده بشن چون ماست دارای کلسیم هست و گوشت هم مقدار زیادی آهن داره!!! تا حالا چند بار این اشتباه رو انجام دادید؟! . . . . #ویتامین #مولتی_ویتامین #تغذیه #کلسیم #آهن #منیزیوم #موادمعدنی #املاح #تغذیه_سالم #سلامت #تغذیه_دوران_بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #دوران_بارداری #حاملگی #دوران_حاملگی #مامایی #مراقبت_های_دوران_بارداری #باردار #حامله #بارداری_سالم
24 اسفند 1399 06:04:52
495 بازدید
نعیمه انصاری
0
5
راه های مقابله با ترس زایمان
همیشه میگن ترس ناشی از عدم آگاهی و اطلاعات هست. وقتی که ما وارد یه جای تاریک میشیم و میترسیم بخاطر اینه که نمی دونیم اون تو چی هست و قراره چه اتفاقی بیافته. اگر راه رو بلد باشیم، همه جا روشن باشه و اطلاعات کافی از اونجا داشته باشیم قسمت زیادی از ترس ما از بین میره. خصوصا اگر فردی آگاه از وقایعی که احتمالی و حتمی برای ما صحبت کرده باشه بیشتر اعتماد به نفس و آمادگی در ما ایجاد میشه. توی این مسیر باید به خودمون هم کمک کنیم و یک سری مهارت هارو بدست بیاریم که کلاس های آمادگی برای زایمان و مطالعات مرتبط با این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود. حمایت اطرافیان هم نقش بسیار موثر و پررنگی داره. ❌❌❌ حواستون باشه با آدمای بدبین، با آدمای بدون اطلاعات آکادمیک و آدمایی که خاطره بدی دارن راجع به این قضیه اصلا اصلا اصلا صحبت نکنید چون هیچ کمکی به شما نخواهند کرد و بدتر استرس شمارو هم بیشتر میکنن. سوالاتتون رو زیر همین پست بپرسید حتما جوابتون رو میدم. ♥️ لطفاً لایک و کامنت یادتون نره 🙏 . . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #ترس_از_زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_در_آب #کلاس_آمادگی_برای_زایمان