پست های مشابه

بارداریگرام

@bardarigram سلام دوستای گلم امیدوارم حالتون خوب خوب باشه. از اونجایی که این فصل و چندماه آینده سرماخوردگی شایع میشه، و مادرهای باردار همیشه نگران هستن که آیا میتونن تو بارداری دارو استفاده کنن یا نه، تصمیم گرفتم این پست رو براتون آماده کنم. ☑️ ما فرض رو بر این میذاریم که شما باردار هستید، سرماخوردید، هیچ بیماری دیگه ای ندارید و بجز روتین بارداری، دارو دیگه ای استفاده نمیکنید! حالا میخواید بدونید که آیا مصرف این داروها برای بچه خطر داره یا نه! راستش بچه ها داروهای بسیار کمی هستن که تو بارداری کاملا بی خطر هستن، اما این داروهای که براتون مثال زدم رو انجمن علمی مامایی آمریکا یا همون ACOG رو تو بارداری مجاز دونسته و توصیه کرده اگر واقعا مادری بهشون احتیاج داره استفاده کنه. چون میدونید که بعضی داروها استفاده نکردنشون خطرناک تر از استفاده کردنشونه! مثلا استامینوفن از جفت رد میشه، ولی اگر مادری تب داشته باشه و استامینوفن استفاده نکنه، اون تب برای جنین خیلی خطرناک تر از استامینوفن هست! ☑️ پس اگر خدایی نکرده تو بارداری سرماخوردید و این داروها براتون تجویز شد، با خیال راحت همون‌طور که پزشکتون دستور نوشته، استفاده کنید. 📚 منبع این پست #آپ_تو_دیت و تک تک داروهارو براتون چک کردم. خودمم برای بیمارهام نسخه میکنم و خداراشکر مشکلی ندارن. @bardarigram . . . . . . #سرماخوردگی #درمان_سرماخوردگی #سرماخوردگی_دربارداری #داروهای_مجاز_در_بارداری #استامینوفن #آنتیبیوتیک_دربارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداری #بارداریگرام #جفت #جنین #acog

13 آذر 1400 06:43:02

420 بازدید

بارداریگرام

توی این سری پست های مربوط به سونوگرافی، تفسیر سونوگرافی های دوران بارداری رو به طور کامل و زبان ساده براتون توضیح میدم. پس این پست ها هم به درد مادران باردار عزیز میخوره هم به درد دانشجویان و همکاران گرامی. پس این سری پست هارو از دست ندین 👌 سونوگرافی تشکیل قلب رو هیچ وقت از دست ندین و سعی کنید بعد از هفت هفته اینو انجام بدید مگر اینکه مشکلاتی مثل خونریزی یا درد شدید یا عجله داشته باشید که در این صورت هم سعی کنید واژینال انجام بشه. ⁦☑️⁩ یک نکته مهم راجع به سن بارداری در سونو ها اینه که آیتم های سن بارداری معمولا بیشتر از یکی هست، از طرفی ما یک سن بارداری بر اساس تاریخ پریودی هم داریم، البته اگر منظم بوده باشه! خب طبیعیه که معمولا اینها یک عدد ثابت نخواهند شد، خب این اختلاف اشکالی هم نداره مگر اینکه بیشتر از دو هفته اختلاف وجود داسته، در غیر این صورت باید بررسی های بیشتر انجام بشه. ⁦☑️⁩ توی سونوگرافی تشکیل قلب یا اولیه بارداری ممکنه صحبت زیادی راجع به جفت نشه، اهمیت زیادی هم نداره و کاری هم بهش نداریم مگر اینکه خدایی نکرده لخته ای چیزی پشتش تشکیل شده باشه، که اونم توصیه های خاص خودش رو داره. ⁦☑️⁩ راجع به مایع دور جنین هم ممکنه اشاره ای نشه، با فقط در این حد بگن که آب دورش خوبه. فعلا کاری به این قضیه هم نداریم. ⁦☑️⁩ راستی از دیدن کیست های لوتئال هم نگران نشید، اینها در واقع نشون دهنده این هستن که همه چیز داره خوب پیش می‌ره و تخمدان وظیفه خودش رو در راستای حفظ حاملگی داره انجام میده. بقیه آیتم های سونوگرافی هم در پست توضیح دادم، اگر سوالی راجع به سونوی تشکیل قلب دارین، زیر همین پست بپرسید. . . . #سونوگرافی #سونوی_تشکیل_قلب #بارداری_بارداریگرام #کیست_لوتئال #کورپوس_لوتئوم #قلب_جنین #جنین #جفت #مایع_آمنیون #کیسه_زرده #بارداری #حاملگی #تفسیرسونوگرافی #سونو #بارداریگرام #باردار #آموزش_مامایی #دانشجومامایی #ماما #مراقبت_دوران_بارداری

10 فروردین 1400 05:56:08

388 بازدید

بارداریگرام

خب یکی از بزرگترین دغدغه های باردارهای عزیز همین چیزاس دیگه😃 خانم میتونم رنگ کنم؟ میتونم ناخن بکارم؟ میتونم لیزر کنم؟ و از این دسته سوالات... راستی یه چیزی یادم رفت تو اسلایدها بگم ❌ حنا در بارداری خصوصا سه ماهه اول ممنوع می باشد ‼️ بهش نمیومد ممنوع باشه نه؟! ☑️ بچه ها اگر میخواید پست ها براتون بالا بیاد حتما باید تعامل داشته باشید، یعنی لایک و کامنت و سیو... خلاصه دیگه نگم... . . . #مراقبت_های_بارداری #متخصص_زنان #مامای_همراه #ماما #مامایی #دانشجومامایی #بارداری #زیباسازی #لیزر_مو_زائد #لیزر_در_بارداری #رنگ_مو #رنگ_مو_در_بارداری #حنا #لاک #لاکژل #لاک_ناخن #لاک_ناخن_در_بارداری #کاشت_ناخن #کاشت_ناخن_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #میکاپ_صورت #میکاپ #میکاپ_در_بارداری

04 اردیبهشت 1400 06:59:30

75 بازدید

بارداریگرام

#شل_شدگی_سینه . . انتظار داریم که شش تا دوازده ماه بعد از زایمان بدن به حالت خوش فرم قبل بارداری برگرده، که البته تا میزان زیادی هم این بازگشت اتفاق میافته. ولی این بازگشت برای همه یکسان نیست و کاملا بستگی به این سه تا عامل زیر داره: 🔰 تغذیه 🔰 سبک زندگی 🔰 ژنتیک . . از این سه تا، ژنتیکش از دست ما خارجه ولی رو اون دوتای دیگه میتونیم کار کنیم و بسازیمش!👌 دوتا نکته فقط موند، اول اینکه زمانی که میخواید از مرطوب کننده ها استفاده کنید، نوک سینه و هاله قهوه ای رنگ رو نباید بزنید، یا اگر هم زدید حتما با آب و صابون بچه تمیز بشورید تا موادش وارد دهن نوزاد شما نشه. نکته دوم اینکه ورزش های مربوط به لیفت سینه رو تو یه پست جداگانه کاملا براتون توضیح میدم پس با من همراه باشید 🌹❤️ . . . . #شیردهی #سینه #پستان #شل_شدن_سینه #لیفت_سینه #سفت_شدن_سینه #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #پستپارتوم #ورزش_های_لیفت_سینه #تمرینات_لیفت_سینه

26 اسفند 1399 12:13:48

73 بازدید

بارداریگرام

نوبتی هم که باشه میرسیم به بحث شیرین #آنومالی_اسکن سونوگرافی که توش میتونید درصد بالایی مطمئن بشید بچتون سالم هست یا نه، البته اینو بگم که هیچ کدوم از آزمایشات و #سونوگرافی های دوران #بارداری سالم بودن جنین شمارو گارانتی نمیکنن! البته از این حرف من نترسید، اگه گفتن خوبه، پس خوبه!😃 اگر توی سونو قبلی به شما جنسیت رو نگفتن، توی این سونو اگر پوزیشن جنین مناسب باشه، جنسیت رو بهتون میگن. طول دهانه رحم توی این سونو خیلی مهمه، باید ببینیم دهانه رحم با رشد محصولات بارداری چقدر کفایت از خودش نشون داده! و اندازه ش رو با اندازه ای که توی سونوی اِن تی بهمون گفتن، مقایسه کنیم. توی این سونوگرافی اجزای مختلف جنین رو میتونید مشاهده کنید😍 مثل دست و پا، انگشتان، ستون فقرات، قفسه سینه و ... که البته خیلی بیشتر از اینها بررسی میشه و به همین دلیل یک سونوی تخصصی محسوب میشه. گاهی اوقات ☑️ گاهی اوقات ممکنه درخواست بشه که مجددا سونو توی ۲۲ هفتگی تکرار بشه، مثل: زمانی که کورئید پلکسوس دیده بشه کلسیفیکاسیون توی قلب دیده بشه زیر ۱۶ هفته انجام شده باشه استاز کلیوی دیده شده باشه و موارد دیگه... این اصطلاحات از حوصله بحث خارجه و هر کدوم ممکنه اقدامات بعدی رو لازم داشته باشن و شما طبق نظر پزشکتون اقدامات بعدی رو انجام بدید، ولی خیالتون رو راحت کنم تا ۹۸ درصد ای موارد اگر به تنهایی مشکلات جدی نیستن و خود بخود رفع میشن. این سونو هم نسبت به سونوهای ساده بارداری گرونتره چون تخصصی تر هست و وقت بیشتری میطلبه. اگر همه چیز خوب باشه و مشکلی نداشته باشید و مشکلی هم پیش نیاد بعد از این سونو تا حدود ده هفته دیگه نیاز به سونوی دیگه ای نخواهید داشت. پس فک نکنید هر روز قراره برید سونو! اگر سوالی راجع به این سونو دارید توی کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم 👌 . . . . #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام #سونوی_سلامت #غربالکری #غربالکری_مرحله_دوم #جنین #جنسیت_جنین #تعیین_جنسیت #اعضای_جنین #سن_بارداری #حاملگی #سلامت_جنین

22 فروردین 1400 06:04:07

608 بازدید

بارداریگرام

چه عواملی باعث سردرد در دوران بارداری می شوند؟ ✅ سردرد می تواند در هر زمان از بارداری رخ دهد. آنها معمولاً در سه ماهه اول و سوم رخ می دهند. به محض ورود به سه ماهه اول بارداری، تغییرات فوری در بدن رخ می دهد، مثل افزایش حجم خون و تغییرات هورمونی. هورمون هایی مثل استروژن و پروژسترون در بالاترین سطح خود برای کمک به شما در طول بارداری هستند. این تغییرات در هورمون ها و حجم خون باعث سردردهای مکرر می شود. به غیر از این ، عوامل دیگری به صورت ترکیبی یا مستقل وجود دارد که می تواند سردرد شما را تشدید کند. ✅ عواملی مانند: - عادتهای خواب نامنظم - قند خون پایین - کمبود آب بدن - عوامل استرس زا در سبک زندگی - ترک کافئین دوره های مکرر سردرد در سه ماهه سوم به دلیل رشد شکم و وضعیت بد بدن ایجاد می شود. وزن اضافی و کششی که ایجاد می کند نیز شرایط را بیشتر تقویت می کند. در بعضی مواقع ، سردردهای مداوم می تواند نشانه ای از بیماری به نام پره اکلامپسی یا مسمومیت بارداری باشد که به دلیل فشار خون بالا مربوط به بارداری ایجاد می شود. ⁉️ چگونه می توانم از آنها اجتناب کنم؟ ✅ با ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی ، می توان سردردهای بارداری را از بین برد. این تغییراتی مثل: - اجتناب از استرس - ممکن است خیلی واضح به نظر برسد اما دستیابی به آن خیلی آسان نیست ، اما قطعاً ارزشش را دارد. - فعالیت بدنی و ورزش را در خود بگنجانید - اما اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده از چنین رژیم تمرینی ، این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. - از عوامل تحریک کننده سردرد - به ویژه مواردی که سابقه میگرن دارند ، خودداری کنید. بنابراین ، شکلات ها ، الکل ، بادام زمینی ، گوشت های نگهداری شده را کنار بگذارید. - در ساعات منظم غذا بخورید - ممکن است حفظ برنامه منظم غذا خوردن آسان نباشد برای رسیدن به این هدف از اعضای خانواده کمک بگیرید. - به میزان کافی بخوابید - زود بخوابید ، زود بلند شوید! این فرمول حتی در دوران بارداری نیز خوب است. درمان: 🛑 چه زمان به پزشک مراجعه کنید؟ هنگامی که هیچ یک از راه کارهای خانگی موثر نیستند و مایل به مصرف دارو هستید ، با پزشک خود مشورت کنید. اگر سردردهای مداوم باعث تورم دست و صورت غیرطبیعی ، تاری دید ، افزایش وزن غیرطبیعی یا ایجاد درد در قسمت فوقانی شکم شود ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. بارداری مطمئناً سفر آسانی نیست. با این حال ، هوشیار بودن و آگاهی از وضعیت خود ، قطعاً شما را از هرگونه عارضه غیرمنتظره ای که ممکن است بوجود آید ، دور می کند. #بارداری_بارداریگرام

29 اسفند 1399 09:56:56

816 بازدید

نعیمه انصاری

0

10

مکمل ها در بارداری

امروز میریم سراغ مکمل های دوران بارداری، خیلی مختصر توضیح دادم که چی بخورید، چی نخورید! چندتا نکته رو این زیر میگم، حتما بهشون توجه داشته باشید. ⬇️⬇️⬇️⬇️ ☑️ فولیک اسید، ویتامین دی و آهن قابل حذف کردن نیستن! مگر اینکه بیماری های خاص داشته باشید و پزشک شما براتون حذفش کرده باشه. ☑️ این نکته که میگن اگر مولتی نخوری بچه ت رشد نمیکنه غلطه! وقتی خون‌رسانی به جنین خوب باشه و تغذیه مناسبی داشته باشید جنین رشد مناسب میکنه. ☑️ مولتی ویتامین باعث افزایش اشتهای کاذب و افزایش رشد خودتون میشه، یهو چاق میشید، ورم میکنید و تمام خطراتی که چاقی در بارداری ممکنه براتون پیش بیاره براتون اتفاق میافته! پس اگر هم به هر دلیل مولتی خوردید و دیدید دارید چاق میشید، با مشورت پزشکتون قطعش کنید. ☑️ اگر دیابت یا فشار خون دارید تو بارداری، مولتی براتون سم محسوب میشه! ☑️ اگر یک فرد سالم عادی محسوب میشید، فولیک اسید 1 براتون کافیه، در صورتیکه که یکی از موارد پایین باشید باید فولیک اسید پنج از قبل بارداری تا انتهای بارداری استفاده کنید:⬇️⬇️⬇️ ۱. بارداری چند قلویی ۲. تالاسمی مینور ۳. کم خونی داسی شکل (سیکل سل) ۴. دیابت ۵. توده بدنی بالای ۳۰ ۶. سابقه جنین با نقص لوله عصبی ۷. سابقه جنین با نقص لوله عصبی در یکی از اقوام درجه یک زن و شوهر ۸. خوردن داروهای ضد صرع ۹. بیماری سلیاک ☑️ قرص کلسیم دی ممکنه براتون ناراحتی گوارشی به وجود بیاره، پس سعی کنید روزانه ۳ تا ۴ واحد لبنیات بخورید که نیاز به کلسیم دی نداشته باشید. ☑️ مکمل آهن و کلسیم رو به هیچ عنوان باهم نخورید، بهتره کلسیم دی رو با غذا و آهن رو غروب ها بخورید. ☑️ مارک آهنی که می‌خورید بهتره با ویتامین سی باشه، اینجوری جذبش بهتره، مثل آهن #فررودین ☑️ همراه با هر مکملی که می‌خورید یک لیوان کامل آب میل کنید. ☑️ هیچ کدوم از این مکمل ها جای تغذیه مناسب رو نمیگیره. تغذیه سالم و اصولی! ☑️ اگر پزشکتون هر کدوم از اینارو براتون تجویز کرده، هیچ کدوم رو سرسری خودتون قطع نکنید! . . . . این پست رو به خانم هایی که بهش احتیاج دارن هدیه بدید. بازم اگر سوالی راجع به مکمل ها دارید تو کامنت ها بپرسید. . . . #مکمل_غذایی #مکمل_دوران_بارداری #آهن #فولیک_اسید #ویتامینd #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #حاملگی #تغذیه_سالم

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

10

امروز میریم سراغ مکمل های دوران بارداری، خیلی مختصر توضیح دادم که چی بخورید، چی نخورید! چندتا نکته رو این زیر میگم، حتما بهشون توجه داشته باشید. ⬇️⬇️⬇️⬇️ ☑️ فولیک اسید، ویتامین دی و آهن قابل حذف کردن نیستن! مگر اینکه بیماری های خاص داشته باشید و پزشک شما براتون حذفش کرده باشه. ☑️ این نکته که میگن اگر مولتی نخوری بچه ت رشد نمیکنه غلطه! وقتی خون‌رسانی به جنین خوب باشه و تغذیه مناسبی داشته باشید جنین رشد مناسب میکنه. ☑️ مولتی ویتامین باعث افزایش اشتهای کاذب و افزایش رشد خودتون میشه، یهو چاق میشید، ورم میکنید و تمام خطراتی که چاقی در بارداری ممکنه براتون پیش بیاره براتون اتفاق میافته! پس اگر هم به هر دلیل مولتی خوردید و دیدید دارید چاق میشید، با مشورت پزشکتون قطعش کنید. ☑️ اگر دیابت یا فشار خون دارید تو بارداری، مولتی براتون سم محسوب میشه! ☑️ اگر یک فرد سالم عادی محسوب میشید، فولیک اسید 1 براتون کافیه، در صورتیکه که یکی از موارد پایین باشید باید فولیک اسید پنج از قبل بارداری تا انتهای بارداری استفاده کنید:⬇️⬇️⬇️ ۱. بارداری چند قلویی ۲. تالاسمی مینور ۳. کم خونی داسی شکل (سیکل سل) ۴. دیابت ۵. توده بدنی بالای ۳۰ ۶. سابقه جنین با نقص لوله عصبی ۷. سابقه جنین با نقص لوله عصبی در یکی از اقوام درجه یک زن و شوهر ۸. خوردن داروهای ضد صرع ۹. بیماری سلیاک ☑️ قرص کلسیم دی ممکنه براتون ناراحتی گوارشی به وجود بیاره، پس سعی کنید روزانه ۳ تا ۴ واحد لبنیات بخورید که نیاز به کلسیم دی نداشته باشید. ☑️ مکمل آهن و کلسیم رو به هیچ عنوان باهم نخورید، بهتره کلسیم دی رو با غذا و آهن رو غروب ها بخورید. ☑️ مارک آهنی که می‌خورید بهتره با ویتامین سی باشه، اینجوری جذبش بهتره، مثل آهن #فررودین ☑️ همراه با هر مکملی که می‌خورید یک لیوان کامل آب میل کنید. ☑️ هیچ کدوم از این مکمل ها جای تغذیه مناسب رو نمیگیره. تغذیه سالم و اصولی! ☑️ اگر پزشکتون هر کدوم از اینارو براتون تجویز کرده، هیچ کدوم رو سرسری خودتون قطع نکنید! . . . . این پست رو به خانم هایی که بهش احتیاج دارن هدیه بدید. بازم اگر سوالی راجع به مکمل ها دارید تو کامنت ها بپرسید. . . . #مکمل_غذایی #مکمل_دوران_بارداری #آهن #فولیک_اسید #ویتامینd #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #حاملگی #تغذیه_سالم

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن