پست های مشابه

بارداریگرام

گاهی اوقات یه چیزای خیلی ساده و پیش پا افتاده اگر بهشون دقت نشه ممکنه موجب اتفاقات غیرقابل جبران بشه. مثل همین قضیه حمام کردن و دوش گرفتن در بارداری! ☑️ یادتون باشه دمای زیاد برای جنین خطرناکه! زمانی که دمای بدن مادر به هر دلیل مثل تب یا قرار گرفتن در محیط سربسته گرم یا دوش و وان آب گرم بالا میره، این دمای بالا به جنین منتقل میشه و باعث ایجاد تاثیرات منفی روی جنین و بارداری میشه! اگر میخواید بدونید چه دمایی برای شما مناسب هست، بهتره قسمت پایین و جلوی مفصل آرنجتون رو زیر آب بگیرید، اگر پوستتون قرمز شد پس این آب دمای بالایی داره و باید خنک تر بشه. یا اگر دمای حمام طوری بود که عرق کردید پس دما بالاست و باید سریعا اون رو کاهش بدید. ☑️ نکته مهم دیگه اینکه در بارداری پوست شکم، سینه، باسن و کشاله ران به دلیل افزایش سایز کش میاد و این کشیدگی باعث نازک تر شدن پوست میشه. مواد شوینده و شامپو های غیر استاندارد هم این قضیه رو تشدید میکنن و باعث ایجاد خارش، خشکی و اگزمای پوستی میشن. پس از مواد شوینده و شامپوهای مخصوص پوست های خشک و حساس استفاده کنید و بعد از حمام از روغن و لوسیون های مجاز در بارداری استفاده کنید. . . . . . بنظرتون یه حمام ساده این همه داستان داشت؟! 😃 . . . . #حمام #حمام_در_بارداری #دوش #دوش_گرفتن #دوش_گرفتن_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #وان #سونا #جکوزی #سونا_در_بارداری #شامپو

14 اردیبهشت 1400 07:19:05

662 بازدید

بارداریگرام

امروز میریم سراغ مکمل های دوران بارداری، خیلی مختصر توضیح دادم که چی بخورید، چی نخورید! چندتا نکته رو این زیر میگم، حتما بهشون توجه داشته باشید. ⬇️⬇️⬇️⬇️ ☑️ فولیک اسید، ویتامین دی و آهن قابل حذف کردن نیستن! مگر اینکه بیماری های خاص داشته باشید و پزشک شما براتون حذفش کرده باشه. ☑️ این نکته که میگن اگر مولتی نخوری بچه ت رشد نمیکنه غلطه! وقتی خون‌رسانی به جنین خوب باشه و تغذیه مناسبی داشته باشید جنین رشد مناسب میکنه. ☑️ مولتی ویتامین باعث افزایش اشتهای کاذب و افزایش رشد خودتون میشه، یهو چاق میشید، ورم میکنید و تمام خطراتی که چاقی در بارداری ممکنه براتون پیش بیاره براتون اتفاق میافته! پس اگر هم به هر دلیل مولتی خوردید و دیدید دارید چاق میشید، با مشورت پزشکتون قطعش کنید. ☑️ اگر دیابت یا فشار خون دارید تو بارداری، مولتی براتون سم محسوب میشه! ☑️ اگر یک فرد سالم عادی محسوب میشید، فولیک اسید 1 براتون کافیه، در صورتیکه که یکی از موارد پایین باشید باید فولیک اسید پنج از قبل بارداری تا انتهای بارداری استفاده کنید:⬇️⬇️⬇️ ۱. بارداری چند قلویی ۲. تالاسمی مینور ۳. کم خونی داسی شکل (سیکل سل) ۴. دیابت ۵. توده بدنی بالای ۳۰ ۶. سابقه جنین با نقص لوله عصبی ۷. سابقه جنین با نقص لوله عصبی در یکی از اقوام درجه یک زن و شوهر ۸. خوردن داروهای ضد صرع ۹. بیماری سلیاک ☑️ قرص کلسیم دی ممکنه براتون ناراحتی گوارشی به وجود بیاره، پس سعی کنید روزانه ۳ تا ۴ واحد لبنیات بخورید که نیاز به کلسیم دی نداشته باشید. ☑️ مکمل آهن و کلسیم رو به هیچ عنوان باهم نخورید، بهتره کلسیم دی رو با غذا و آهن رو غروب ها بخورید. ☑️ مارک آهنی که می‌خورید بهتره با ویتامین سی باشه، اینجوری جذبش بهتره، مثل آهن #فررودین ☑️ همراه با هر مکملی که می‌خورید یک لیوان کامل آب میل کنید. ☑️ هیچ کدوم از این مکمل ها جای تغذیه مناسب رو نمیگیره. تغذیه سالم و اصولی! ☑️ اگر پزشکتون هر کدوم از اینارو براتون تجویز کرده، هیچ کدوم رو سرسری خودتون قطع نکنید! . . . . این پست رو به خانم هایی که بهش احتیاج دارن هدیه بدید. بازم اگر سوالی راجع به مکمل ها دارید تو کامنت ها بپرسید. . . . #مکمل_غذایی #مکمل_دوران_بارداری #آهن #فولیک_اسید #ویتامینd #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #حاملگی #تغذیه_سالم

23 تیر 1400 07:37:43

573 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️🤱🏻🤱🏻🤱🏻🤱🏻🤱🏻👶🏻👶🏻👶🏻 . . . توی این پست راجع به تغییرات طبیعی صحبت میکنیم، چیزایی که نباید بخاطرشون نگران باشید و با مراقبت مناسب رفع میشن: 1. درد موقع نشستن خصوصا برای خانم هایی که زایمان طبیعی و پارگی داشتن، برای شرایط بهتره مستقیما روی زخم نشینید و از یک بالشت برای نشستن استفاده کنید، کمپرس گرم برای تسکین درد خیلی مناسبه. 2. خونریزی در حد پریودی یا کمتر خوبه و مشکلی نداره، اگه خونریزی فعال همراه با دفع لخته داشتید حتما به پزشکتون مراجعه کنید. 3. احساس تنهایی، اضطراب و نگرانی دائم، این احساس 2 تا 3 روز بعد از زایمان به وجود میاد که ممکنه 10 تا 14 روز ادامه داشته باشه. حمایت عاطفی همسر تو گذر از این مساله خیلی مهمه و همینطور تغذیه مناسب و میوه ها و سبزیجات تازه. اگر این احساسات اضطراب، نگرانی، افسردگی و ناامیدی بیشتر از 2 هفته ماندگار شد حتما باید بررسی بشه و به پزشکتون مراجعه کنید. 4. شل شدن غضلات کف لگن خصوصا بعد از چند بار زایمان طبیعی: این شرایط ممکنه شما موقع عطسه، سرفه، یا خنده شدید بی اختیار چند قطره ادرار ازتون خارج بشه یا اینکه زمان نزدیکی احساس شل بودن داشته باشید، این شرایط کم کم بهتر میشه ولی بسته به صدماتی که زایمان طبیعی وارد شده ممکنه دقیقا مثل قبل از زایمان نشه. برای بهتر شدن حتما ورزش کگل رو انجام بدید و مصرف پروتئین فرامو نشه. 5. تغییرات سینه: خب سینه با پر و خالی شدن حالت شل و سفت به خودش میگیره پس انتظار نداشته باشید همیشه یک شکل داشته باشه. اگه میخواید اندازه سینه هاتون تا به تا نشه حتما از هر دو سینه شیردهی داشته باشید. 6. میل به نزدیکی معمولا کم میشه و ممکنه درد داشته باشید، اینا بخاطر تغییرات هورمونی و صدمات زایمانی شماست، با گذشت زمان درست میشه نگران نباشید. 7. شلی عضلات شکم و کشاله ران: اینا رو با ورزش میشه تصحیح کرد که راجع بهشون حتما پست اختصاصی میذارم. 8. اختلالات خواب: اینا بخاطر مراقبت از بچه و شیردهی شماست. حتی خیلی از مادران رو میبینم که زیر چشمشون گود افتاده. خب بازم حمایت خانواده خیلی میتونه بهتون کمک کنه و مطمئن باشید رفع مشه و نی نیتون یه کم که بزرگ بشه رفع میشه. 9. ریزش موها: خب نترسید این برای همه ایجاد نمیشه ولی اگه براتون ایجاد شد نگران نباشید از غذاهایی که ویتامین ب دارن زیاد استفاده کنید یا مکمل های کپملکس ب. تغذیه خوب هیچ وقت یادتون نره. 10. یبوست: اینم از حالاتیه که ممکنه براتون پیش بیاد و خانم هایی که بخیه زایمان طبیعی دارن باید خیلی حواسشون باشه.

06 فروردین 1399 15:30:02

154 بازدید

بارداریگرام

@bardarigram همون طور که توی اسلایدها گفتم، در دوران بارداری بدن تحت تاثیر هورمون ها و سبک زندگی دچار تغییراتی میشه. یکی از اون تغییرات هم افزایش ترشحات واژن هست! من اینو به کرات دیدم که مادر باردار با نگرانی از زیاد بودن ترشحاتش شکایت داره و نگران اینه که عفونت هست یا نه! ✅ ترشحات عفونی معمولا یک یا چندتا از علامت های زیر رو دارن: - رنگ غیر طبیعی (سبز، قهوه‌ای، خاکستری...) - بوی بد - قوام غیر طبیعی (مثلا تکه پنیری) - ایجاد سوزش یا خارش ✅ باید بدونید که اگر هیچ کدوم از ویژگی های بالا رو نداشت و رنگ و بوی طبیعی داره و فقط حجمش بیشتر شده، اشکال نداره و تنها با رعایت بهداشت باید ادامه بدید، سعی در کم کردنش هم نداشته باشید چون تحت تاثیر هورمون های بارداری زیاد شدن و تا زمانی که بدن به این تاثیر جواب بده ادامه داره. ✅ سعی نکنید خودتون رو با شوینده های واژینال بشورید چون محیط نرمال واژن رو بهم میزنید و فرصت رو برای عفونت ها فراهم میکنید. ✅ رعایت بهداشت جنسی هم تو دوران بارداری فوق‌العاده مهم هست، شما و همسرتون باید قبل و بعد از نزدیکی ناحیه تناسلی رو تمیز بشورید و مثانه‌تون رو خالی کنید. ✅ اگر احساس کردید عفونت دارید حتما باید برای درمان اقدام کنید، لطفا از درمان های خانگی استفاده نکنید و حتما به پزشک یا ماماتون مراجعه کنید و توضیح بدید دچار چه علائمی شدید. ✅ لطفا اگر بهتون آنتی بیوتیک چه به صورت خوراکی دادن چه واژینال استفاده کنید و مطمئن باشید فردی که براتون اینو تجویز کرده به باردار بودن شما آگاه هست و حواسش هست که برای روند بارداری خطرناک نباشه. ✅ استعمال داروهای واژینال (داخلی) تو بارداری خطرناک نیست ولی اگر بخاطر وضعیت بدن نمی‌تونید استفاده کنید یا استرس دارید حتما به درمانگرتون بگید که براتون این نوع داروهارو ننویسن و فرم خوراکی استفاده بشه. ✅ گاهی اوقات ممکنه ترشحاتتون علایم خیلی خاص یا شدیدی نداشته باشن ولی درد زیر دل زیادی داشته باشید، تو این موارد هم باید از نظر عفونت چک بشید. ✅ سعی کردم مهم ترین موارد رو بگم، اگر بازم سوالی بود حتما توی کامنت ها یا دایرکت بپرسید. سالم باشید❤️ #بارداری #بارداریگرام #عفونت_واژن #عفونت_زنان #عفونت_قارچی #عفونت_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #مراقبت_بارداری #کلاس_زایمان_فیزیولوژیک

06 تیر 1401 04:40:07

1558 بازدید

بارداریگرام

#پست_فان خب یکی از دلایلی که توی کشورهای پیشرفته زنان اینقدر طرفدار زایمان طبیعی هستن اینه که به این زیبایی زایمان میکنن، در کنار خانواده، توی وان آب گرم بدون استرس و فشار همراه یک ماما که چهار چشمی مواظبشه خب البته خیلی ها هم تو بیمارستان زایمان میکنن، مثلا شکم اول ها اجازه زایمان در منزل ندارن ولی همونایی هم که تو بیمارستان زایمان میکنن قشنگ و اصولی و فیزیولوژیک زایمان میکنن، بدون دست کاری یا کمترین دستکاری. خب همین باعث میشه مادرا خاطره خوبی از زایمان داشته باشن و این خودش باعث ترویج زایمان طبیعی میشه. نظر شما در مورد زایمان طبیعی چیه؟! . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_خوب #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_در_آب #زایمان #زایمان_بارداریگرام #مامای_همراه #ماما #مطب_زنان

15 شهریور 1400 07:35:39

158 بازدید

بارداریگرام

خب بریم سراغ بحث شیرین غربالگری! غربالگری مرحله اول احتمال بیماری های ژنتیکی مثل تریزومی ۲۱، تریزومی ۱۸ و ۱۳ و بعضی مشکلات قلبی عروقی جنین رو بررسی می کنه. 1️⃣ جواب: این سونو باید زمانی انجام بشه که CRL جنین بین ۴۵ تا ۸۴ باشه. قبل از ۱۱ هفته این عدد خیلی کمه و قابل اندازه گیری دقیق نیست و بعد از ۱۳ هفته هم به علت تکامل سیستم لنفاوی جنین، مایع جمع شده زیر پوست پشت گردن جذب شده و اندازه گیری اون دیگه اعتباری نخواهد داشت. 2️⃣ همراه با سونوی اِن تی، آزمایش دابل مارکر یا همون آزمایش غربالگری مرحله اول هم درخواست میشه. فاصله بین انجام سونو و آزمایش نباید بیشتر از ۲۴ ساعت باشه. آزمایش نیازی به ناشتا بودن نداره. اگر خدایی نکرده سونوی غربالگری خوب نبود، بجای دابل مارکر باید آزمایش های تخصصی تر انجام بدید. 3️⃣ زمانی که لقاح صورت میگیره، جنسیت جنین هم مشخص میشه، ولی تا زمانی که اندام های تناسلی شکل نگرفتن، از طریق سونو تشخیصش ممکنه سخت باشه. بنابراین در زمان انجام این سونو به شما جنسیت احتمالی رو میگن یا حتی ممکنه حرفی از جنسیت نزنن. 4️⃣ معمولا در یک سونو غربالگری مرحله‌ی اول مهمترین مسأله عدد اِن تی هست و ممکنه سایر موارد ذکر بشه یا نشه! . . . ‼️ راستی راجع به CRL توی سونوگرافی قسمت قبل، یعنی سونوگرافی تشکیل قلب براتون کاملا توضیح دادم، اگر یادتون نمیاد یا نمی‌دونید چیه حتما پست مربوطه رو یه نگاهی بیاندازید 👌 . . . ☑️ سوالاتتون رو زیر همین پست بپرسید، حتما پاسخگو خواهم بود. . . . #غربالگری_مرحله_اول #غربالگری #سونو_اِن_تی #سونوگرافی #جنین #جفت #بارداری #مراقبت_دوران_بارداری #تیغه_بینی #سندرم_داون #تریزومی۲۱ #نقص_کروموزومی #نقص_ژنتیکی #بارداری_بارداریگرام #باردار #حامله #NT #NB #NTsono #boublemarker #sonography #CL #IT #placenta

12 فروردین 1400 13:51:27

449 بازدید

نعیمه انصاری

0

3

الکل در بارداری

چند وقت پیش مراجعه کننده‌ای داشتم که اولین ویزیت بارداریش بود، یک خانم جوان ۲۲ ساله، بارداری اول و ۹ هفته. سونو تشکیل قلب و آزمایشات روتین بارداری رو داده بود و خداراشکر همه چیز اوکی بود ولی یه استرس و نگرانی خاصی تو نگاهش بود! وقتی دلیلش رو ازش پرسیدم بهم گفت که نمیدونسته باردار هست و چندین بار مصرف نوشیدنی‌های الکلی رو داشته و حالا نگران بود. موضوعی که وجود داره اینه که بهتره زمانی که شما قصد بارداری دارید و یا جلوگیری مطمئنی ندارید، از نوشیدنی‌های الکلی استفاده نکنید. ☑️ نکته دیگه اینکه اگر نمیدونستید باردار هستید و نوشیدنی الکی استفاده کردید حتما پزشکشون رو در جریان بذارید و آزمایشات، سونوگرافی ها و داروهایی که براتون نوشته میشه رو به درستی پیگیری کنید و حتما تحت مراقبت باشید. ☑️ البته نگران نباشید ممکن هم هست که هیچ کدوم از عوارضی که گفتم رو جنین پیدا نکنه، ولی بازهم شما جانب احتیاط رو رعایت کنید. ☑️ نکته بعد اینکه مصرف الکل پدران هم قبل از بارداری می‌تونه روی جنین تاثیر بذاره و بهتره زمانی که قصد اقدام برای بارداری دارید آقایون از شش ماه قبل و خانم ها از یک سال قبل از نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید تا بارداری ایمنی داشته باشید. یادتون باشه بارداری و بچه دار شدن هم یک قدم بسیار بزرگ تو زندگی محسوب میشه و باید از قبل براش برنامه ریزی و آمادگی لازم رو داشته باشید. 📚 رفرنس معتبر این پست هم رفرنس آپ تو دیت هست که یکی از معتبرترین منابع موجود برای پزشکی و پیراپزشکی در سطح جهان محسوب میشه پس با خیال راحت استناد کنید.😊👌 @bardarigram . . . . . #الکل #الکل_در_بارداری #نوشیدنیهای_الکلی #عوارض_الکل_دربارداری #بارداری #حاملگی #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #مراقبهای_دوران_بارداری #سندرم_جنین_الکلی #آپ_تو_دیت #مامایی #ماما

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

3

چند وقت پیش مراجعه کننده‌ای داشتم که اولین ویزیت بارداریش بود، یک خانم جوان ۲۲ ساله، بارداری اول و ۹ هفته. سونو تشکیل قلب و آزمایشات روتین بارداری رو داده بود و خداراشکر همه چیز اوکی بود ولی یه استرس و نگرانی خاصی تو نگاهش بود! وقتی دلیلش رو ازش پرسیدم بهم گفت که نمیدونسته باردار هست و چندین بار مصرف نوشیدنی‌های الکلی رو داشته و حالا نگران بود. موضوعی که وجود داره اینه که بهتره زمانی که شما قصد بارداری دارید و یا جلوگیری مطمئنی ندارید، از نوشیدنی‌های الکلی استفاده نکنید. ☑️ نکته دیگه اینکه اگر نمیدونستید باردار هستید و نوشیدنی الکی استفاده کردید حتما پزشکشون رو در جریان بذارید و آزمایشات، سونوگرافی ها و داروهایی که براتون نوشته میشه رو به درستی پیگیری کنید و حتما تحت مراقبت باشید. ☑️ البته نگران نباشید ممکن هم هست که هیچ کدوم از عوارضی که گفتم رو جنین پیدا نکنه، ولی بازهم شما جانب احتیاط رو رعایت کنید. ☑️ نکته بعد اینکه مصرف الکل پدران هم قبل از بارداری می‌تونه روی جنین تاثیر بذاره و بهتره زمانی که قصد اقدام برای بارداری دارید آقایون از شش ماه قبل و خانم ها از یک سال قبل از نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید تا بارداری ایمنی داشته باشید. یادتون باشه بارداری و بچه دار شدن هم یک قدم بسیار بزرگ تو زندگی محسوب میشه و باید از قبل براش برنامه ریزی و آمادگی لازم رو داشته باشید. 📚 رفرنس معتبر این پست هم رفرنس آپ تو دیت هست که یکی از معتبرترین منابع موجود برای پزشکی و پیراپزشکی در سطح جهان محسوب میشه پس با خیال راحت استناد کنید.😊👌 @bardarigram . . . . . #الکل #الکل_در_بارداری #نوشیدنیهای_الکلی #عوارض_الکل_دربارداری #بارداری #حاملگی #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #مراقبهای_دوران_بارداری #سندرم_جنین_الکلی #آپ_تو_دیت #مامایی #ماما

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن