پست های مشابه

بارداریگرام

یکی از مسائلی که همیشه تو هر فصلی از سال خانم های باردار از من میپرسن اینه که میتونم مسافرت برم یا نه؟! ☑️ شما میتونید مسافرت برید به شرط اینکه وضعیت بارداری تثبیت شده و سالمی داشته باشید، تهدید به سقط یا زایمان زودرس نباشید جایی که مسافرت میرید از نظر بیماری واگیردار مشکلی نداشته باشه (مثلا این روزها اکثر شهر ها هنوز وضعیت بدی برای کرونا دارن) وسیله نقلیه شما سالم و مطمئن باشه زمانی که به مسافرت میرید نزدیک زمان زایمان نباشه! ☑️ شاید با خودتون بگید زن باردار چرا مسافرت کنه! خب باید بگم خیلی ها بخاطر شرایط زندگیشون مجبور هستن مدام از این شهر به اون شهر برن و اصلا هم قصد تفریح نداشته باشن و صرفا این نقل و انتقالات مسافرت محسوب میشه. یا خیلی از خانم ها تو دوران بارداری چند وقتی رو به خونه پدریشون میرن که ممکنه شهر دیگه ای باشه! ☑️ پس در کل با رعایت موارد بالا و اسلاید ها می تونید مسافرت برید. نوع وسیله نقلیه هم مهم نیست فقط باید سالم باشه و در رابطه با ایرلاین ها فک میکنم بالای ۳۴ هفته رو اجازه پرواز نمیدن. این رو خودتون حتما قبلش چک کنید، یا اگر قبلا چک کردید تو کامنت ها برای بقیه دوستان هم بنویسید. ☑️ من این مطلب رو از #آپ_تو_دیت براتون نوشتم که یکی از معتبرترین منابع پزشکی جهان محسوب میشه، از قسمت آموزش بیمار. پس با خیال راحت به این گفته ها استناد کنید. 😌👌 از اینکه پست هارو لایک میکنید ممنونم♥️ . . . . . #بارداری_بارداریگرام #حاملگی #بارداریگرام #هواپیما #مسافرت #پرواز #مسافرت_زمینی #آمبولی #مراقبت_های_بارداری #مراقبت_های_دوران_بارداری #مسافر #مسافرت_با_قطار #مسافرت_با_ماشین

30 اردیبهشت 1400 06:22:32

595 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ خب ادامه این داستان رو باز با نام و یاد خدا شروع میکنیم 😊 شروع هفته ششم زمانی هست که دیگه شما کم کم متوجه شدید باردار هستید و حالا میتونید سونوگرافی تشکیل قلب رو هم انجام بدید. این سونو از دو لحاظ اهمیت داره؛ اول اینکه مشخص میکنه جنین و قلبش تشکیل شده یا نه، یه وقت خدایی نکرده حاملگی پوچ نباشه دوم اینکه مشخص میکنه جنین کجا لانه گزینی کرده، یه وقت خدایی نکرده خارج از رحم نباشه. یه کار مهم دیگه ای که باید تو این چند هفته انجام بدید انجام آزمایشات و چکاپ اول باردار هستش که وضعیت خودتون سنجیده میشه. این هم برای ادامه مراقبت های بارداری فوق العاده مهمه پس حتما انجام بدید👌 اسید فولیک رو هم که کماکان دارید میخورید👌 منتظر ادامه این داستان باشید😊✋🏻 . . . . . پیج دوم مخصوص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #بارداری #حاملگی #مامایی #ماما #جنین #سونوگرافی_بارداری #تشکیل_قلب #مطب_مامایی #متخصص_زنان #دانشجومامایی #مادرباردار #باردار #حامله #weekbyweekpregnancy #pregnancy #bardarigram #pregnant #midwife #midwifery #fetus #obstetrics #prenatal

17 فروردین 1399 08:02:47

413 بازدید

بارداریگرام

خیلی‌ از خانم های باردار یکی از دغدغه های بزرگشون بعد از بارداری، برگشتن به حالت قبل از بارداریه... نگران افتادگی ها، کشیدگی های پوستی، چربی های اضافه و سایز شکم پهلو و سینه هاشون هستن. خب تا حد زیادی این تغییرات قابل برگشت هستند، ولی هم باید صبر کنید، هم با آگاهی کامل تلاش کنید. خب من اینجا هستم که این آگاهی رو به شما بدم.👌 یکی از کارهایی که بعد از زایمان باید انجام بدیم، مراقبت و حمایت دستگاه ادراری تناسلی هست. اگر زخمی از زمان زایمان دارید: - باید تا ۶ هفته به خوبی ازش مراقبت کنید. - نزدیکی نداشته باشید. به خوبی شست و شو بدید (راجع به شستشو پست کامل میذارم) - به زخمتون فشار ندارید، یعنی مستقیما روش نشینید و توی دستشویی زور نزنید. - داروهاتون رو به موقع بخورید. - از تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده نکنید. - از کمپرس گرم یا سرد استفاده کنید. - تغذیه خوب داشته باشید. (راجع بهش پست کامل میذارم) - ورزش هارو شروع کنید. (توی پست های قبلی توضیح دادم) و در کل برای خودتون وقت بذارید و از خودتون غافل نشید. خصوصا اگر نوزادتون توی بیمارستان به هر علت بستری هست، به هیچ عنوان بخاطر نوزاد از خودتون غافل نشید، چونکه نوزاد سالم در وهله اول به مادر سالم نیاز داره. متاسفانه من زیاد دیدم مادرانی که توی این شرایط از خودشون و رعایت بهداشت خودشون غافل میشن و دچار عفونت زخم میشن و ماهها باید درگیر این قضیه بمونن... پس مواظب خودتون باشید 👌 دوستان عزیز مراقبت های پس از زایمان به این پست محدود نمیشه و دوباره هم پست راجع به این قضیه مهم براتون میذارم. سوالاتتون رو توی کامنت ها جواب میدم. . . . . . #پس_از_زایمان #زایمان #پستپارتوم #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #اپیزیاتومی #مراقبت_زخم_زایمان

21 فروردین 1400 06:27:45

334 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️🤱🏻🤱🏻🤱🏻🤱🏻🤱🏻👶🏻👶🏻👶🏻 . . . توی این پست راجع به تغییرات طبیعی صحبت میکنیم، چیزایی که نباید بخاطرشون نگران باشید و با مراقبت مناسب رفع میشن: 1. درد موقع نشستن خصوصا برای خانم هایی که زایمان طبیعی و پارگی داشتن، برای شرایط بهتره مستقیما روی زخم نشینید و از یک بالشت برای نشستن استفاده کنید، کمپرس گرم برای تسکین درد خیلی مناسبه. 2. خونریزی در حد پریودی یا کمتر خوبه و مشکلی نداره، اگه خونریزی فعال همراه با دفع لخته داشتید حتما به پزشکتون مراجعه کنید. 3. احساس تنهایی، اضطراب و نگرانی دائم، این احساس 2 تا 3 روز بعد از زایمان به وجود میاد که ممکنه 10 تا 14 روز ادامه داشته باشه. حمایت عاطفی همسر تو گذر از این مساله خیلی مهمه و همینطور تغذیه مناسب و میوه ها و سبزیجات تازه. اگر این احساسات اضطراب، نگرانی، افسردگی و ناامیدی بیشتر از 2 هفته ماندگار شد حتما باید بررسی بشه و به پزشکتون مراجعه کنید. 4. شل شدن غضلات کف لگن خصوصا بعد از چند بار زایمان طبیعی: این شرایط ممکنه شما موقع عطسه، سرفه، یا خنده شدید بی اختیار چند قطره ادرار ازتون خارج بشه یا اینکه زمان نزدیکی احساس شل بودن داشته باشید، این شرایط کم کم بهتر میشه ولی بسته به صدماتی که زایمان طبیعی وارد شده ممکنه دقیقا مثل قبل از زایمان نشه. برای بهتر شدن حتما ورزش کگل رو انجام بدید و مصرف پروتئین فرامو نشه. 5. تغییرات سینه: خب سینه با پر و خالی شدن حالت شل و سفت به خودش میگیره پس انتظار نداشته باشید همیشه یک شکل داشته باشه. اگه میخواید اندازه سینه هاتون تا به تا نشه حتما از هر دو سینه شیردهی داشته باشید. 6. میل به نزدیکی معمولا کم میشه و ممکنه درد داشته باشید، اینا بخاطر تغییرات هورمونی و صدمات زایمانی شماست، با گذشت زمان درست میشه نگران نباشید. 7. شلی عضلات شکم و کشاله ران: اینا رو با ورزش میشه تصحیح کرد که راجع بهشون حتما پست اختصاصی میذارم. 8. اختلالات خواب: اینا بخاطر مراقبت از بچه و شیردهی شماست. حتی خیلی از مادران رو میبینم که زیر چشمشون گود افتاده. خب بازم حمایت خانواده خیلی میتونه بهتون کمک کنه و مطمئن باشید رفع مشه و نی نیتون یه کم که بزرگ بشه رفع میشه. 9. ریزش موها: خب نترسید این برای همه ایجاد نمیشه ولی اگه براتون ایجاد شد نگران نباشید از غذاهایی که ویتامین ب دارن زیاد استفاده کنید یا مکمل های کپملکس ب. تغذیه خوب هیچ وقت یادتون نره. 10. یبوست: اینم از حالاتیه که ممکنه براتون پیش بیاد و خانم هایی که بخیه زایمان طبیعی دارن باید خیلی حواسشون باشه.

06 فروردین 1399 15:30:02

154 بازدید

بارداریگرام

‍ 💥 مزایای زایمان در آب: . 💕 زایمان در آب از موفق ترین روش های زایمان طبیعی است که به عنوان یک روش غیر تهاجمی و غیر دارویی و طبیعی همراه با کاهش چشمگیر درد زایمان مطرح است. اثر بی وزنی آب باعث ایجاد فشار یکسان بر تمام اعضای بدن و کاهش انرژی از دست رفته می شود. . 💢 در زایمان در آب ، روند طبیعی زایمان حفظ شده ، طول مدت زایمان کاهش چشمگیری پیدا می کند و از سوی دیگر ، به آمادگی طولانی مدت مادر از نظر تکنیک ها و تمرینات تنفسی نیازی وجود ندارد و زایمان در آب با آموزش کوتاه مدت ، امکانپذیر است. . 💢 دراین روش میزان استفاده از داروهای مسکن به مراتب کمتر خواهد بود. . 💢 کاهش صدمات کانال زایمانی و نیاز کمتر به اپی زیوتومی (برش ناحیه پرینه مادر برای تسریع خروج جنین) از دیگر مزایای این روش است که به کاهش تروما (ضربه و آسیب) به نوزاد منجر می شود . . 💢 حرکات آزادانه مادر در آب و شرکت فعالانه او در امر زایمان و ورود ملایم نوزاد ، از دیگر فواید روش زایمان در آب محسوب می شوند. . 💢 زایمان در آب ،‌ مدت زمان درد ناشي از زايمان و اضطراب مادر را بر اثر احساس آرامش و سبكي كه آب براي مادر ايجاد مي‌كند، به طور مطلوبي كاهش مي‌دهد. به طوري كه پروسه زايمان براي مادر بسيار خوشايند است. #ادامه_دارد . . . #زایمان_طبیعی #زایمان #بارداری #حاملگی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_در_آب #نوزاد #آب

07 دی 1399 05:13:14

102 بازدید

بارداریگرام

من همیشه گفتم، زایمانی خوبه که سر بچه قشنگ تو لگن نشسته باشه! زایمان هم مثل هر کار حرفه ای دیگه، ریزه کاری و فوت کوزه گری خودش رو داره! یکی از فوت های کوزه گری زایمان، نشستن قشنگ بچه تو لگن مادره! خب این یعنی چی؟ لگن مادر جایی هست که باید بچه ازش عبور کنه و بیاد بیرون، شما یه کوچه تنگ رو تصور کنید که کاملا صاف و مستقیم هم نیست، قراره یه ماشین ازش رد بشه، اگر راننده خوب فرمون نگیره کناره هاش یا سپرش برخورد می‌کنه و قفل میشه ولی اگر با زاویه خوب وارد بشه و خوب فرمون بگیره راحت رد میشه. زایمان هم یه چیزی تو همین مایه هاست. اگر سر بچه خوب نشینه، اگر دردهای موثر بچه رو به پایین هدایت نکنه، اگر مادر خودش هیچ کمکی نکنه، خب بچه گیر میکنه! خیلی اوقات حتی ممکنه بچه کج وارد بشه و پیشرفت خوبی نداشته باشه و در نهایت سزارین بشه همین میشه که مادرا میگن ما هم درد طبیعی رو کشیدیم هم سزارین 🤦 پس اگر نمیخواید این اتفاقات براتون بیافته، از قبل از روز زایمان شروع کنید به هدایت صحیح بچه، شروع کنید به فرمون دادن! پیاده روی کنید، از ۳۷ هفته بشین پاشو کنید، از پله ها بالا پایین برید ( البته اگر آسم، تنگی نفس یا بیماری های قلبی مثل شلی دریچه و یا درد مفاصل دارید این کارو انجام ندید) کارایی کنید که درادتون خودش به صورت طبیعی شروع بشه و همون هارو به صورت طبیعی تقویت کنید. اگر دردهای طبیعی خوبی داشته باشید کسی تو بیمارستان به شما آمپول فشار نمیزنه و زایمانتون بسیار بهتر خواهد بود. تحریک نوک سینه و نزدیکی به شما خیلی کمک کننده ست، نزدیکی کردن هم خوبه. اگر جفتتون پایین نیست و پزشکتون نزدیکی کردن رو براتون منع نکرده، تا هر زمان از بارداری و سالم بودن کیسه آب میتونید نزدیکی داشته باشید. سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید، حتما میخونم و جواب میدم 👌 . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #القای_زایمان #دردزایمان #نزدیکی #نقطه_فشاری #زایمان_فیزیولوژیک #جنین #لگن #کانال_زایمان #جفت #باردار #بارداری #بارداریگرام #آمادگی_برای_زایمان #ماما #مامای_همراه #دولا

19 فروردین 1400 07:03:41

785 بازدید

نعیمه انصاری

1

3

@bardarigram همون‌طور که میدونید، سه تا پنج روز اول مادر زیاد شیر نداره و نوزاد هرچه قدر بیشتر مک بزنه بیشتر به شیر آوردن مادرش کمک میکنه. اما این شیر کم یا همون آغوز، فوق‌العاده برای رشد نوزاد مناسب و کافیه! ☑️ فقط باید حتما حواستون باشه که شیردهی رو به درستی و تعداد دفعات مناسب انجام بدید! ☑️ و البته بچه همون سه چهار روز اول ۷ درصد از وزن زمان تولدش رو از دست میده که کاملا طبیعی هست و جای نگرانی نداره، دلیلش هم از دست دادن مایعات میان بافتیشه که تقریبا چیزی حدود نیم کیلو شاید بشه. بعد از اون با تغذیه مناسب با شیرمادر این کاهش وزن جبران میشه. نمودار رشد نوزاد شما خیلی مهمه و اگر روی نمودار خودش تو اون محدوده سبز رنگ باشه خوبه و نوزاد شما به خوبی داره تغذیه میشه. ☑️ آموزش شیردهی رو هم حتما تو پست های قبل ببینید، نکات جالب و مفیدی داره😊👌 @bardarigram . . . . . . #شیردهی_صحیح #شیردهی_نوزاد #شیردهی #شیرمادر #شیرخوار #نوزاد #شیرکافی #شیرآغوز #آغوز #وزن #وزن_گیری_کودک #وزن_گیری_نوزاد #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #مراقبت_از_نوزاد

04 شهریور 1402 14:53:43

این که بچه احساس رضایت کنه در فواصل شیردهی

Maryam

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

1

3

@bardarigram همون‌طور که میدونید، سه تا پنج روز اول مادر زیاد شیر نداره و نوزاد هرچه قدر بیشتر مک بزنه بیشتر به شیر آوردن مادرش کمک میکنه. اما این شیر کم یا همون آغوز، فوق‌العاده برای رشد نوزاد مناسب و کافیه! ☑️ فقط باید حتما حواستون باشه که شیردهی رو به درستی و تعداد دفعات مناسب انجام بدید! ☑️ و البته بچه همون سه چهار روز اول ۷ درصد از وزن زمان تولدش رو از دست میده که کاملا طبیعی هست و جای نگرانی نداره، دلیلش هم از دست دادن مایعات میان بافتیشه که تقریبا چیزی حدود نیم کیلو شاید بشه. بعد از اون با تغذیه مناسب با شیرمادر این کاهش وزن جبران میشه. نمودار رشد نوزاد شما خیلی مهمه و اگر روی نمودار خودش تو اون محدوده سبز رنگ باشه خوبه و نوزاد شما به خوبی داره تغذیه میشه. ☑️ آموزش شیردهی رو هم حتما تو پست های قبل ببینید، نکات جالب و مفیدی داره😊👌 @bardarigram . . . . . . #شیردهی_صحیح #شیردهی_نوزاد #شیردهی #شیرمادر #شیرخوار #نوزاد #شیرکافی #شیرآغوز #آغوز #وزن #وزن_گیری_کودک #وزن_گیری_نوزاد #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #مراقبت_از_نوزاد

این که بچه احساس رضایت کنه در فواصل شیردهی Maryam

04 شهریور 1402 14:53:43

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن