بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
یکی از مسائلی که همیشه تو هر فصلی از سال خانم های باردار از من میپرسن اینه که میتونم مسافرت برم یا نه؟! ☑️ شما میتونید مسافرت برید به شرط اینکه وضعیت بارداری تثبیت شده و سالمی داشته باشید، تهدید به سقط یا زایمان زودرس نباشید جایی که مسافرت میرید از نظر بیماری واگیردار مشکلی نداشته باشه (مثلا این روزها اکثر شهر ها هنوز وضعیت بدی برای کرونا دارن) وسیله نقلیه شما سالم و مطمئن باشه زمانی که به مسافرت میرید نزدیک زمان زایمان نباشه! ☑️ شاید با خودتون بگید زن باردار چرا مسافرت کنه! خب باید بگم خیلی ها بخاطر شرایط زندگیشون مجبور هستن مدام از این شهر به اون شهر برن و اصلا هم قصد تفریح نداشته باشن و صرفا این نقل و انتقالات مسافرت محسوب میشه. یا خیلی از خانم ها تو دوران بارداری چند وقتی رو به خونه پدریشون میرن که ممکنه شهر دیگه ای باشه! ☑️ پس در کل با رعایت موارد بالا و اسلاید ها می تونید مسافرت برید. نوع وسیله نقلیه هم مهم نیست فقط باید سالم باشه و در رابطه با ایرلاین ها فک میکنم بالای ۳۴ هفته رو اجازه پرواز نمیدن. این رو خودتون حتما قبلش چک کنید، یا اگر قبلا چک کردید تو کامنت ها برای بقیه دوستان هم بنویسید. ☑️ من این مطلب رو از #آپ_تو_دیت براتون نوشتم که یکی از معتبرترین منابع پزشکی جهان محسوب میشه، از قسمت آموزش بیمار. پس با خیال راحت به این گفته ها استناد کنید. 😌👌 از اینکه پست هارو لایک میکنید ممنونم♥️ . . . . . #بارداری_بارداریگرام #حاملگی #بارداریگرام #هواپیما #مسافرت #پرواز #مسافرت_زمینی #آمبولی #مراقبت_های_بارداری #مراقبت_های_دوران_بارداری #مسافر #مسافرت_با_قطار #مسافرت_با_ماشین
30 اردیبهشت 1400 06:22:32
595 بازدید
بارداریگرام
خب توی اسلاید های پست از تاثیر مستقیم ویتامین دی در روند بارداری گفتم، اینجا میخوام یکی از مهم ترین نقش های ویتامین دی که به صورت غیر مستقیم ایفا میکنه رو توضیح بدم. همونطور که میدونید برای فرایند استخوان سازی جنین، نیاز به کلسیم وجود داره و روزانه 200mg کلسیم باید از جفت رد بشه تا در اختیار جنین قرار بگیره. نقش ویتامین دی در این فرایند به صورت یک انتقال دهنده کلسیم از جفت به جنین هست. به همین خاطر هم هست که معمولا مکمل های کلسیم و دی رو باهم استفاده میکنن. ⬅️ اگر دارید از کلسیم دی استفاده میکنید، چون میزان ویتامین دی اون 200 تا 400 واحد هست، تمام نیاز شما به ویتامین دی رو برطرف نمیکنه. پس با این وجود هم نیاز به مصرف روزانه یک عدد ویتامین دی 1000 واحد هستید. ⬅️ اگر راجع به این ویتامین سوال دارید تو کامنت ها بپرسید، حتما پاسخگو هستم🌹 . . . #ویتامین_دی #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #حاملگی #تغذیه_در_بارداری #کلسیم #کلسیم_دی #مکمل_های_بارداری #مراقبت_های_بارداری
28 آذر 1399 10:43:56
473 بازدید
بارداریگرام
خیلی از مادران باردار، خصوصا شکم اول ها دنبال راهی هستن که سزارین بشن! ولی اطلاعی ندارم که سزارین در چه شرایطی انجام میشه، تو این پست من بهتون کمک میکنم تا شرایط عمل سزارین رو متوجه بشید. قبل از شروع باید بگم که اینجا من نمیخوام بگم که سزارین خوبه یا بده، فقط راجع به شرایطش گفته میشه. ☑️ نکته اول اینکه انتخاب نوع زایمان به درخواست مادر قابل انجام هست، یعنی شما میتونید انتخاب کنید که سزارین بشید یا طبیعی زایمان کنید. ولی در بیمارستان های دولتی این امکان وجود نداره و شما اونجا باید طبیعی زایمان کنید مگر اینکه جز چنتا موردی باشه که ذکر کردم! ولی توی بیمارستان های خصوصی به راحتی سزارین بدون علت علمی و به درخواست مادر انجام میشه. پس اگر قصد زایمان به روش سزارین رو دارید باید از ابتدا با پزشکتون هماهنگ باشید و ایشون رو در جریان قرار بدید ☑️ دوم اینکه اگر زایمان قبلی شما سزارین بوده میتونید به راحتی تو بیمارستان های دولتی هم سزارین بشید و شامل جریمه نقدی نمیشه. ضمنا اگر اورژانس شدید پزشک کشیک بیمارستان موظف هست شمارو عمل کنه. ☑️ راجع به وزن بالای جنین جدیدا سخت گیری میشه بعضی بیمارستان های دولتی باید روشون کمیسیون تشکیل بشه تا قبول کنن که سزارین بشید! بعضی بیمارستان ها وزن بالای چهار کیلو، بعضی دیگه بالای چهار و نیم کیلو رو قبول میکنن. ☑️ بجز علت هایی که توی پست و کپشن ذکر شد علل دیگه هم هست که یه مقدار اختصاصی میشه مثلا ناهنجاری های جنینی قابل عمل جراحی مثل مننگومیوسل یا امفالوسل که ممکنه زایمان طبیعی شرایط ناهنجاری رو بدتر کنه هم شما این موضوع میشه... . . . . ⁉️نظرتون راجع به زایمان طبیعی اجباری تو بیمارستان های دولتی چیه؟؟؟ . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #بیمارستان #بیمارستان_خصوصی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #زایمان_خوب #زایمان_آسان #شرایط_سزارین #سزارین_به_دلیل_پزشکی #سزارین_به_دلخواه
06 شهریور 1400 08:36:22
486 بازدید
بارداریگرام
بعد از واکسیناسیون اگر احساس تب یا بدن درد کردید حتما باید پزشکتون رو در جریان بذارید و معمولا این علائم با داروهایی مثل استامینوفن از بین میره و خطرناک نیست. فقط باید حتما برای از بین بردنشون اقدام کنید. یادتون باشه از گرفتن کرونا خیلی از خانم های باردار متاسفانه جونشون رو از دست دادن😞 ولی تا حالا مرگ مادر در اثر واکسیناسیون گزارش نشده. ☑️ واکسن روی جنین تاثیر نمیذاره ولی گرفتن کرونا ولی میتونه روی رشد جنین تاثیر بذاره و باعث زایمان زودرس بشه. ☑️ اگر هنوز سوالی دارید و دو دل هستید زیر همین پست سوالاتتون رو بپرسید حتما بهتون جواب میدم. ☑️ برای اطلاعات تکمیلی تر هم میتونید با سامانه 4030 تماس بگیرید. ☑️ این پست رو برای همه خانم های بارداری که هنوز شک دارن واکسن بزنن یا نه بفرستید. . . . شاد و سلامت باشید. . . . . #واکسن_کرونا #واکسن #واکسن_کرونا_در_بارداری #واکسن_سیوفارم #بارداری_بارداریگرام #مراقبت_دوران_بارداری #علائم_کرونا #عوارض_واکسن #عوارض_واکسن_کرونا_در_بارداری #بارداری #حاملگی #بارداریگرام
12 شهریور 1400 08:28:18
149 بازدید
بارداریگرام
آخ که تو دنیا چیزی لطیف تر از پوست نوزاد وجود ندارن 😍😍😍😍😍 می دونید که این نوزاد عزیز ماهها توی آب شناور بوده، پس حسابی آب رفته زیر پوستش 😃 علاوه بر اون کلی هم لطیف و ظریف و شکننده ست، باید خیلی باهاش با احتیاط برخورد کنید. و یه نکته ای که دوباره هم باید بگم، بوس ممنوع ❌‼️ نذارید مدام هی نوزادتون رو بوس کنن، خیلی محترمانه بگید دوست عزیز من حتی خودمم دلم نمیاد بوسش کنم بسکه لطیفه آخه😍😍 ولی خودمونیما، میگه میشه یه همچین لعبتی رو دید و نبوسید؟☺️ . . . . #بوس #بوس_ممنوع #مراقبت_از_نوزاد #مراقبت_از_پوست_نوزاد #پوست #پوست_نوزاد #ورنیکس #حمام #بارداریگرام #نوزاد_بارداریگرام #پس_از_زایمان_بارداریگرام
02 اردیبهشت 1400 12:58:01
104 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ این پست مخاطب خاصش بیشتر خانم هایی هستن که زایمان طبیعی انجام دادن و بخیه دارن. هرچند خانم هایی که این ویژگی هارو ندارن هم بهتره با این توصیه ها عمل کنن. تو دوران پس از زایمان به دلیل شیردهی و تغییرات هورمونی که وجود داره ممکنه واژن یک مقدار خشک باشه که این مساله خصوصا تو نزدیکی بیشتر خودشو نشون میده. هیچ اشکالی نداره، باید به خودتون فرصت بدید، اگر هم این خشکی خیلی اذیتتون میکنه از ژل لوبریکانت میتونید استفاده کنید. خانم هایی که واژنشون بخیه داره تا ۴۰ روز نزدیکی براشون ممنوعه! حتی اگه بخیه ها کاملا خوب شده باشه. از بتادین برای ضد عفونی و شستن بخیه استفاده نکنید چون خاصیت خورندگی داره، زخم شمارو تازه میکنه و جوش خوردنش طول میکشه. بهترین گزینه برای شست و شو، سرم شست و شو هستش که روزی سه بار حداقل باید استفاده کنید. از ویتامین سی برای سرعت دادن به جوش خوردن زخم هاتون میتونید استفاده کنید که بهترین منبع ویتامین سی میوه آناناس هست. مستقیما روی زخمتون نشینید و سعی کنید از توالت فرنگی استفاده کنید. مطمئن باشید که زخمتون رو با دستمال تمیز بدون پرز خوب خشک میکنید. از هیچ محصول معطر و نوار بهداشتی مشبک برای واژنتون استفاده نکنید. و در نهایت اینو بدونید که برای اینکه به شکل قبل از بارداریتون ببرید چند ماه زمان میبره و این بستگی به خود فرد و مراقبت هاش داره. پس مراقب خودتون باشید. . . . . . #پس_از_زایمان_بارداریگرام #واژن #مراقبت_پس_از_زایمان #اپیزیاتومی #بخیه
09 فروردین 1399 20:29:27
224 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
@bardarigram . .یکی از مهم ترین مسائل بعد از زایمان، که معمولا بهش فکر هم نمیشه، انتخاب روش جلوگیری مناسب هست! تو این پست مشخص نمیشه چه روشی مناسبه، چون روش های جلوگیری مخصوص شما انتخاب میشن، با توجه به شرایط شما این پست میگه که بلافاصله بعد از زایمان چه روشی رو میتونید انتخاب کنید، از کی شروع کنید و تا کی ادامه بدید. ☑️ یه نکته راجع به قرص های ترکیبی جلوگیری از بارداری مثل ال دی بگم، شما میتونید از این روش قبل از ۶ ماهگی هم استفاده کنید ولی دوتا نکته رو باید بدونید، اول اینکه ممکنه میزان شیرتون رو کاهش بده، بنابراین تعداد دفعات شیردهی رو زیاد کنید، دوم اینکه برای جلوگیری از خطر لخته شدن خون باید مایعات زیاد بخورید و روزانه حداقل ۲۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید، قبلش هم حتما با پزشکتون مشورت کنید. ☑️ لطفا و لطفا و لطفا اصصصصصلا فکر نکنید که اگر بعد از زایمان هنوز پریودیتون شروع نشده پس باردار هم نمیشید! من تا حالا کلی مددجو داشتم که هنوز پرونده مراقبت های بارداریشون رو بایگانی نکردم که میان برای تشکیل پرونده جدید! 😃 با اینکه تو آخرین ویزیت بارداری هم تمام این نکات رو توضیح میدم، ولی باز انگار حرف خاله و همسایه که گفتن رو شیر میشینی و باردار نمیشی بیشتر تاثیر داره! البته مددجوهای خیلی دقیق و حرف گوش کن زیادی هم داشتم که دقیقا ۶ هفته بعد از زایمان اومدن تا یه روش جلوگیری مناسب براشون انتخاب کنیم.👌 ☑️ پس شما لطفا جز گروه دقیق و حرف گوش کن باشید تا نخواید با یه نوزاد زیر ۶ ماه دوباره حامله بشید! 📚 راستی منبع این پست هم دستورالعمل کشوری جلوگیری از بارداری، آخرین ویرایش بود. با خیال راحت استناد کنید 😊👌 @bardarigram #جلوگیری_از_بارداری #روش_جلوگیری_از_بارداری #پس_از_زایمان #پستپارتوم #کاندوم #آی_یو_دی #قرص_جلوگیری_از_بارداری #آمپول_یک_ماهه #آمپول_سه_ماهه #قرص_شیردهی #پس_از_زایمان_بارداریگرم #بارداریگرام #آگاهی #آموزش #تنظیم_خانواده #بارداری_ناخاسته