پست های مشابه
مدرسه مامان ها
- ماماااااان حوصله ام سر رفته، هیچ بازی ندارم، چی بازی کنم؟... شاید شما هم این روزها چنین جمله هایی رو زیاد از بچه ها می شنوید... خیلی وقت ها بازی به ذهنش بچه ها نمی رسه که انجام بدن و یا اسباب بازی هایی دارن که به انتهای کمدشون رفته و به چشمشون نمیاد. 👈 می تونید با کمک بچه ها یک لیست از بازی هایی که می تونن انجام بدن رو تهیه کنید و به درب کمدشون بچسبونید تا بتونن بازی که دوست دارن رو راحت تر انتخاب کنن.🤗 👈 برای بچه های کوچکتر این لیست رو با نقاشی درست کنید و برای بچه های بزرگتر که می تونن بخونن اسم بازی ها رو بنویسید. 📌 نگید بازی نیست اگه خوب فکر کنید بازی های زیادی پیدا میکنید در لیست بازی های ما نزدیک ۸۰ تا بازی نوشته شد. می گید نه؟!... امتحان کنید👌
20 خرداد 1400 08:52:15
499 بازدید
مدرسه مامان ها
🔹 تجربه ی پخت نان: مدتی هست که قدر خیلی چیزها رو بیشتر میدونم مثل سلامتی، مثل دورهمی ها، مثل دیدن رویِ ماهِ مادر و پدر و مثل هزاران چیز دیگه... 👈 حالا یکی از اون هزاران نعمت برای ما چیه؟ - نون! بله نون، من بیشتر قدر نون رو میدونم چون به لطف قرنطینه بارها توی خونه نون پختم و فهمیدم برای اینکه آرد نون بشه چه عرق ها ریخته میشه چه برسه به وقتی که گندم هم بخواد آرد بشه! حالا دیگه از اون قسمت دونه و کاشت و برداشت صرف نظر میکنیم😁 این روزها بارها توفیق پیدا کردم توی خونه نون بپزم، نون هایی که داغ و داغ با لذت خورده میشدن و باز هم سفارش جدید می اومد که: - ماماااان بازم نون بده، بازم میخوام - برا من شکل ماهی بپز - من نون خرگوشی میخوام - میشه من خمیرش رو صاف کنم؟ - میشه من یه نون برای خودم بپزم؟ - من نونی میخوام که نرم باشه - من نونی میخوام که خشک باشه وقتی میخورم صدای خرچ خرچ بده! - حالا چرا گفتم توفیق؟... 🤔 چون از قدیم شنیده بودم در روایات هست که نون رو توی خونه بپزید اما هیچ وقت این کار رو انجام نداده بودم!... امروز گفتم به شکرانه ی این نعمت، تجربه اش رو با شما به اشتراک بگذارم😊 👈 اول بگم که برای پخت نان نه به تنور احتیاج دارید نه به فر یا هر وسیله ی پیشرفته ای! ما نون ها رو توی یک ماهی تابه روی گاز درست میکنیم و گاهی بعد از صاف کردن خمیر با چاقو شکل های مختلف برش میزنیم و نون های شکلی میپزیم👌 دستورهای مختلفی برای خمیر نان توی اینترنت هست که میتونید جستجو کنید من دو مدل خمیر رو تست کردم یک مدلش با خمیرمایه بود و مدل دیگر که راحت تر بود بدون خمیر مایه، این دستوری که براتون میذارم رو در کانال هیئت کودکانه قطره دیدم؛ اولین نونی که درست کردیم با همین دستور بود: 👈 مواد لازم: آرد ۳ لیوان نمک یک قاشق مربا خوری روغن مایع ۴ قاشق غذا خوری پکینگ پودر یک قاشق غذاخوری آب یک لیوان 👈 دستور پخت: آرد و نمک و پکینگ پودر و روغن را با هم مخلوط میکنیم بعد آب را اضافه میکنیم و هم می زنیم. بعد دستها را چرب می کنیم و خمیر را ورز می دهیم. نکته مهم همینه که به جای آرد از روغن روی دستمان استفاده می کنیم. به خوبی خمیر را ورز میدهیم و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه می دهیم استراحت کند. سپس چونه می گیریم، تخته را آرد پاشی می کنیم و خمیر را پهن می کنیم. ماهی تابه را بدون روغن روی گاز گرم می کنیم و خمیر را درون آن می اندازیم. یک طرف که پخت و روی نان حباب حباب شد بر می گردانیم تا طرف دیگر هم بپزد. به همین سادگی، به همین خوشمزگی 😊 📌 شما هم سعی کنید این روزها حتما پخت نون رو توی خونه با بچه ها تجربه کنید و قدر این نعمت رو بیشتر بدونید #تجربه_موفق #پخت_نان
12 مرداد 1400 17:46:39
124 بازدید
مدرسه مامان ها
سعی کنید به روش های مختلف فرزندتون رو تشویق کنید تا همراه شما به دستشویی بیاد به عنوان مثال: 👈 بیا بریم دستشویی ببینیم بعدش چی برات میاد توی جعبه ی طلایی؟🍬🍦🍰 👈با یک حس هیجان انگیز بگید: مسابقه اس! بدو ببینیم کی زودتر میرسه به دستشویی یک، دو، سه... 🏃♂🏃♂ 👈 حالا میخوایم بریم با ماژیک دستشویی یا رنگ انگشتی روی دیوار دستشویی نقاشی بکشیم 🖍🖍🖍 👈 به نظرت کدوم یک از عروسک هات دستشویی دارن که با خودمون ببریمش؟🐰🐶 👈 بیب بیب! ماشین دستشویی اومده دنبال یه مسافر میگرده بدو بدو سوار شو... 🚗🚙🚕 👈 ساعت داره زنگ میزنه، زنگ دستشوییه بدو بریم که دستشویی ها میخوان از دلت بیان بیرون! ⏰ #آموزش_دستشویی_رفتن #روش_های_تشویقی
24 خرداد 1400 14:30:32
83 بازدید
مدرسه مامان ها
- به چاقو دست نزن - روی مبل نپر - کاغذ شکلاتت رو روی زمین ننداز - با دست کثیف به اینجا دست نزن و... 👈 واقعا چرا در رابطه با بچه ها بیشتر از جملات منفی استفاده میکنیم؟!... شاید فکر میکنیم اینطوری داریم تربیتشون میکنیم🤔 چه خوب میشه اگه عادت کنیم جملات منفی مون رو کمتر کنیم و همون حرف ها رو با جملات مثبت بگیم. 👈 مطمئن باشید اینطوری هم خودمون هم بچه ها حس بهتری خواهیم داشت و ارتباط بهتری بینمون شکل خواهد گرفت - عزیزم چاقو خیلی تیز و خطرناکه ها - بیا از روی این بالشت بپریم روی اون یکی - اگه گفتی کاغذ شکلات رو باید کجا بندازیم؟ - میدونستی الان دست هات خیلی دوست دارن تمیز باشن؟ 📌 این دفعه که خواستیم یه جمله ی منفی بگیم قبلش کمی فکر کنیم ببینیم میشه یه جور دیگه اون جمله رو گفت؟...😊 #نه_گفتن #مثبت_یا_منفی #گفتگو_با_کودک
22 خرداد 1400 07:39:49
114 بازدید
مدرسه مامان ها
🔹 چند لحظه صبر کن اومدم؛ و کودک همچنان برای رسیدن به خواسته اش گریه میکند... 🧕🏻ای بابا مگه نمیگم صبر کن، الان میام دیگه... 🙇🏻♀ ولی باز هم صدای گریه ی کودک میاد... بچه های کوچک معنی صبر کردن رو نمی فهمن اینکه بگیم چند لحظه صبر کن الان میام براشون قابل درک نیست که چقدر باید منتظر بمونن پس راه حل چیه؟ 🤔 یک راه حل ساده و کاربردی هست که میتونه در مواقع ضروری کمک کننده باشه سعی کنید در موقعیت های مختلف از یک تا ده یا بیست رو با حالت شمرده شمرده برای کودک بشمرید هنگام بازی، شستن دست هاش؛ تمیز کردن اتاق، خوردن میوه، بازی با انگشت ها، دیدن ماشین های توی خیابون، موقع هل دادن تاب توی پارک و... 👈 درسته که بچه های کوچک نمی تونن معنی صبر کردن رو درک کنن ولی وقتی بگیم «تا ده بشمری میام» و خودتون هم شمرده شمرده شروع کنید به شمارشِ اعداد، اونوقت میتونن درک کنن که چقدر باید منتظر بمونن 📌 این راه حل در بسیاری از مواقع کاربرد داره و کمکتون میکنه پس به جای حرص خوردن سعی کنید اون رو امتحان کنید👌 💕 مدرسه مامان ها 💕
16 آذر 1401 14:19:08
409 بازدید
نیره بیدگلی
11
30
🔹️ آشتی با چسب زخم!... 👈 شاید برای شما هم پیش اومده باشه که انگشت خودتون یا فرزندتون زخم شده باشه و مجبور باشید چسب زخم استفاده کنید؛ اما کودکتون مدام بگه این چسب رو باز کن نمی خوامش و مثل ابر بهاری گریه کنه🙄😕 🔸 یک راه حل ساده!... 😏 👈 کافیه دو تا چشم و یه لب خندون روی چسب بکشید و بهش جان بدید و از طرف اون با کودکتون حرف بزنید تا بتونه باهاش ارتباط برقرار کنه😁 📌 پ.ن: به قول استاد بزرگواری همیشه یک راه حلی وجود داره فقط باید کمی خلاقیت داشته باشید، فکر کنید و پیداش کنید 👌 #چسب_زخم #حس_جاندار_پنداری #تجربه_موفق
شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید
برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید
19 خرداد 1401 01:08:27
سمیه یوسفی
-0 پاسخ