n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
به جدول صفحه دوم دقت کنید. توی یه ستون مقدار هر کدوم از مواد مغذی و ستون سوم نسبتش به نیاز روزانه رو آوردم. مقدار ها برای ۱۰۰ گرم یا ۳ عدد پای مرغه. ⭕️ همون طور که میبینید مقدار آهن و کلسیم و آهن پای مرغ ناچیزه. ⭕️ انرژی بالایی داره. پس ممکنه حس سیری زیاد بده و برای بچه ها سنگین باشه ⭕️ کلسترول زیادی داره. پس اصلا برای بالای دو سال و بزرگسالا مناسب نیست. ⭕️ کلاژنی که همه میکن مفیده و برای استخوان سازی مناسبه، اصلا توی جدول نیست. اگر هم کلاژن داشته باشه برای بدن قابل استفاده نیست. ⭕️ پروتئین خوبی داره. اما با توجه به چربی و کلسترول نمیشه به عنوان نیاز روزانه بهش نگاه کرد. اما شاید با توجه به وضعیت موجود و با توجه به قیمت خیلی پایینش بشه بهش فکر کرد. ⭕️ عصاره هیچ ماده غذایی، مواد مفید اون ماده غذایی رو نداره. مثلا عصاره پای مرغ یا عصاره گوشت هیچ پروتئینی نداره. صرفا یه کم از مواد مغذی محلول در آب رو داره فقط ⭕️ با توجه به احتمال آلودگی بالا حتما به صورت تمیز شده و بسته بندی تحت نظارت مراکز معتبر تهیه اش کنید.
05 اسفند 1401 11:05:36
482 بازدید
n.kalkatehchi
. . میان وعده مناسب کودکان. قسمت اول. . وقتی از میان وعده مناسب برای کودکان حرف میزنیم منظورمان چیست؟ آیا میان وعده میتواند برای کودکان مناسب باشد؟ اول به این سوال جواب بدهیم که چرا باید میان وعده خورد؟ همان طور که میدانید کودکان ذات بازیگوش و کم حوصله ای دارند. به همین دلیل در سینین پیش از دبستان بیشتر از چند دقیقه نمیتوانند پای سفره بنشینند و تقریبا سیر نشده بلند میشوند. مورد دیگر اینکه حجم معده کودکان بسیار کم است و با چند قاشق سیر میشوند. به همین دلیل ممکن است همه نیازهای آنها تامین نشود. پس استفاده از میان وعده توصیه میشود. بهتر است برای کودکان از دو تا چهار میان وعده کوچک استفاده شود. میوه ها یکی از بهترین میان وعده ها برای کودکان به حساب می آیند. اما توجه داشته باشید استفاده از میوه قبل از وعده اصلی به خصوص نهار توصیه نمیشود. به ویژه در مورد میوه هایی که بچه ها بیشتر دوست دارند و مقدار بیشتری از آن در هر وعده مصرف میکنند. مانند موز. بهتر است در استفاده از میوه ها تنوع رنگی رعایت شود. میوه هایی که زیاد استقبال نمی شود را در کنار میوه های مورد علاقه آنها قرار بدهید. تزئین نیز یکی از مهم ترین اصول میوه خوری است! . میخواهم خاطره ای از کودکی خودم تعریف کنم. من در بچگی سیب دوست نداشتم. بابا که عاشق میوه خوردن بود به جای اینکه سیب را چهار قاچ کند، گرد گرد میبرید. بعد وسط آن را با چاقو در می آورد و آن را شبیه به دونات می برید. سیب همان سیب بود. اما برای من طعم شیرین ترین دونات های دنیا را داشت. و من از آن به بعد عاشق سیب شدم. 🍎🍏😊 #آموزش_تغذیه_کودکان #آموزش_تغذیه_به_کودکان #تغذیه_سالم #میان_وعده #میان_وعده_مناسب_کودکان #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #تغذیه_مناسب
09 دی 1398 18:35:39
83 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بههای زیر ۶ سال. ———/////———/////———/////———/////——— چربی موجود در شیر و لنبیات (به خصوص اگر از نوع خامه ای، چکیده و موسیر باشن) جزو چربی های اشباع به شمار میان. یعنی برای قلب خوب نیستند و احتمال سکته رو بیشتر میکنن. 💔😟 به همین خاطر انجمن قلب توصیه کرده بچههای بالای دو سال عین بزرگسالا و سالمندا از چربی کمتری استفاده کنن. به خصوص لبنیات کم چرب. اما برای بچه های زیر دو سال که در حال رشد و تکامل هستند و انرژی مصرف می کنند، خیلی محدودیتی برای مصرف لنبیات پرچرب نداریم. برای وزن گیری شون هم خوبه. 🥛 ⭕️ البته که نظر من رو بخواین چون غذاهایی که بچهها تو این دوران میخورن، تو ذائقه شون تاثیر داره لبنیات خیلی چرب و خامهای رو توصیه نمیکنم. چون دیگه لب به ماست کم چرب و آبکی نمی زنه!! 😎 اما شیر پرچرب استاندارد یعنی ۳ ٪ مشکلی نداره. 😌👌🏻 برای بچهها از لبنیات محلی و باز استفاده نکنید. 🐂🐑 به دلیل اینکه فرایند میکروب کشی توش به خوبی انجام نمیشه و ممکنه عامل تب مالت باشه شیر کاکائو و شیر طعمدار رو هم اصلا از مغازه نگیرید. خودتون درست کنید 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه میتونم کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #لبنیات #شیر_#تغذیه_سالم_کودک #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته_چی
10 تیر 1399 17:16:28
61 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: پدر و مادرهای سختگیر و #کمال_طلبی که فکر میکنن بچهشون هیچی نمیخوره! 😁 🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊 #تغذیه_کودک نیاز به هیچ خط کشی و اندازهگیری نداره. بهترین معیار #رشد_کودک چیه؟ . #نمودار_رشد . والسلام هیچی دیگه نمیتونه رو حرف نمودار حرف بزنه‼️ #کودک_سالم کودکیه که قد و وزنش روی نمودار صعودی باشه. حتا اگر رو نمودارهای پایینه. . . بچه شما چند روز غذا ندید بهش هیچی نمیخوره ؟😂 ✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️ من ندا کلکته چی #مشاور_تغذیه_کودک هستم و در زمینه رشد #کودک میتونم مشاوره بدم بهتون. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi . . #تغذیه_کودک #مشاور_تغذیه #غذای_کمکی #تغذیه_تکمیلی کودکی #ندا_کلکته_چی #تغذیه #رشد #کودک # کودکانه # غذا #غذای_مقوی_کودک
21 آذر 1399 19:30:05
86 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بدغذا که میخوان هوشمند باشن😎 ———/////———/////———/////——— ششمین قسمت از ۱۵ قدم مقابله با بدغذایی بچهها 🙆🏻♀️ اگر از همون روزای اول شروع تغذیه کمکی کودک رو با مفاهیم سیری و گرسنگی آشنا کنیم و کمکش کنیم تا به این درک در مورد خودش برسه بزرگترین سرمایه تغذیه رو بهش دادیم. این کار رو میشه با جملات خیلی ساده انجام داد. ورق بزنید و ببینید. قسمت بعد: حواست به غذا باشه! من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه کودک میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #غذای_راحت #بدغذایی #بدغذایی_کودکان
18 خرداد 1399 19:35:09
33 بازدید
n.kalkatehchi
.❇️ مخاطب این پست : پدر و مادرهایی که این روزها با عوارض بعد از کرونا دست و پنجه نرم میکنن 😷 . . توی این پست در مورد بی اشتهایی کودک بعد از کرونا صحبت کردیم. این دوره موقته و بعد از مدتی انتظار داریم کودک به وضعیت قبلی برگرده. اما اگر این اتفاق نیفتاد، نیازه که طی مشاوره بررسی فردی دقیقی انجام بشه. در صورتی که هنوز در دوران بیماری هستید پست «به بچههای اومیکرونی چی بدیم» بهتون کمک میکنه. 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 اگر تجربهای از این موضوع داشتید که وضعیت بهتر شده تو کامنتها بنویسید. 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. برای اطلاع از شرایط مشاوره میتونید با شمارههای لینک بیو تماس بگیرید. #بی_اشتهایی #بی_اشتهایی_کودک #بی_اشتهایی_کودکان #بدغذایی #بدغذایی_کودک #کمبود_ویتامین #کمبود_وزن #کم_وزن #کم_وزنی_کودک.
23 مرداد 1401 15:29:39
179 بازدید
ندا کلکته چی
0
18
مقابله با بدغذایی بچه ها - قسمت ۲
. ❇️ مخاطب این پست پدرها ومادرهایی که در مقابل بدغذایی بچهها میخوان هوشمند باشن. 😎 ———/////———/////———/////———/////——— قسمت قبلی در مورد حساس نشدن روی بدغذایی بچهها گفتم. امروز میخوایم با هم قدم دوم رو برداریم. خیلی از مادرها وقتی بچهای غذایی رو نمیخوره دیگه درستش نمیکنن و میگن دوست نداره. 👩🏻🍳🍽 بریم ببینیم راه درست چیه؟ ☺️ ادامه دارد... قسمت بعد: التماس نکن. #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #تغذیه_کمکی #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #غذای_راحت