n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: همه اعضای خانواده پست قبلی در مورد راههای افزایش دهنده ایمنی بود. اگر ندیدی برو ببینش و بیا. یکی از راههای افزایش ایمنی استفاده از کِفیر هست. توی این پست توضیح دادیم که کفیر اصلا چی هست؟ اگر تا حالا این نوشیدنی بی نظیر رو نخوردین با مقدار کم شروع کنید. ⭕️ خوردن این دوغ بالای یک سال مجازه. 🥛🥛🥛🥛🥛🥛🥛🥛🥛🥛 شما تجربه استفاده از این دوغ رو دارید؟ #دوغ #دوغ_محلی #دوغ_آبعلی #دوغ_آبعلی #کفیر #پروبیوتیک #پروبیوتیکها #سیستم_ایمنی #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #غذای_سالم. #غذای_ایرانی #غذای_خانگی
07 شهریور 1400 17:24:50
920 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: عاشقان تخم مرغ. 😍🥚🍳 به مناسبت روز جهانی تخم مرغ این پست تقدیم شما که همیشه در موردش سوال دارید😊 سعی کردم به خیلی از سوالاتتون جواب بدم. برای دیدن بقیه سوالا استوریها رو حتما ببینید. این پست با همکاری چند نفر از متخصصین تغذیه تهیه شده. 😇 @setare_ghorbaninejad_diet @ahmadian_dietitian @nili.diet @rejiman.kids @nazaninjafarieh @healthy_diet_tipss @clinic.tavasoli @mirkhalafzadeh.nutrition @Sarvin_diet 🔅شما چه مدل تخم مرغ رو دوست دارید؟ 🔅 #تخممرغ #تخم_مرغ #نیمرو #املت #املت_گوجه #املت_مخصوص #املت_سبزیجات #املت_قارچ #غذای_ایرانی #غذای_سالم #غذای_خانگی #تغذیه_مناسب #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #غذای_کودک #تغذیه_تکمیلی #غذای_کمکی #مشاوره_فردی #مشاور_تغذیه
17 مهر 1400 17:27:54
332 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: پدر و مادر بچههایی که عاشق شیر هستند و پدر و مادر بچههای زیر ۶ سال 🍼🥛 ———/////———/////———/////———/////——— خیلی از مامانا و باباها از من میپرسن: بچه من عاشق شیره و حتا به جای آب هم شیر میخوره. اشکال نداره؟ باید بگیم چرا. خیلی اشکال داره. به چند دلیل: ❌ میزان آهن موجود در شیر گاو بسیار کمه و در واقع میتونیم بگیم فقیر از آهنه. ❌ از طرفی اگر شیر بیش از حد نیاز مصرف بشه جلوی جذب آهن مواد غذایی دیگه رو هم میگیره. ❌ معده بچهها خیلی کوچیکه و بچههایی که زیاد شیر میخورن، معدهشون پر میشه و دیگه نمیتونن از منابع غذایی دیگه استفاده کنن. به همین دلیل ممکنه بچهها به تدریج مبتلا به «کم خونی ناشی از شیر» یا milk anemia بشه. مصرف زیاد شیر یه مشکل دیگه هم میتونه ایجاد کنه: ❌ مصرف زیادش نه تنها کمکی به جذب کلسیم نمیکنه، بلکه میران دفعش رو بیشتر میکنه. ✅ اندازه نگه داریم که اندازه نکوست. راجع به این اندازههای نکو به زودی یه پست میذارم. 🤗🙆🏻♀️ #شیر #شیر_مادر #شیر_پاستوریزه #کم_خونی #رشد_قدی #تغذیه_تکمیلی #غذای_کودک #شیردهی
10 خرداد 1399 15:05:59
205 بازدید
n.kalkatehchi
. .❇️ مخاطب این پست پدر و مادر بچههای صفر تا ۱۹ سال که میخوان بدونن نیاز بچه ها به شیر چقدره 😁 . . این پست جواب یکی از پرتکرارترین سوالاته. . اسلاید چهارم یه نکته داره که از مقایسه منابع کلسیم میشه نتیجه گیری کرد. میخوام ببینم کسی هست که بتونه نکته اش رو تحلیل کنه؟ 🤓 . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و شما رو در مورد نیاز کودک به مواد غذایی راهنمایی میکنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #شیر_کم_چرب #شیر_پرچرب #شیر_بادام #لبنیات #لبنیات_سنتی #کلسیم #منابع_کلسیم #لبنیات_محلی
03 خرداد 1400 17:08:13
119 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای همه بچهها. 🔆 توی تابستان بچهها بیشتر در معرض گرما قرار دارن که منجر به عرق کردن، از دست دادن آب بدن و مواد مغذی میشه. ♨️ به خاطر گرما اشتهای بچهها کمتر میشه. پس حواستون باشه بچههای بدغذا توی این فصل بدغذاتر میشن و و مواد مغذی رو کمتر دریافت میکنند. پس باید باهاشون بیشتر مدارا کنید و توی برنامه غذاهایی رو بگنجونید که هم خنک باشن، هم آب بدن رو تامین کنن هم ویتامین و مواد مغذی رو. ✅ ورق بزنید و مهمترین مواد غذایی رو توی اسلایدها ببینید. اولیشم هندونه و طالبیه که ۹۵ آب دارن 🍉🍈 ⭕️ نکات مهم در مورد این مواد غذایی: 1️⃣ توی هر وعده نباید حجم خیلی زیادی به بچهها داد. چون میزان آبشون زیاده. به خصوص نوشیدنیها! هم معده رو پر میکنن و باعث کاهش اشتها میشن و هم خاصیت ادرارآوری دارن و ممکنه برعکس ایجاد کمآبی کنند. 2️⃣ اگر سبزیجات حرارت ببینند خاصیت آبدار بودن خودش رو از دست میدن. 🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه کودک میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #تغذیه_سالم_کودک #کم_آبی_بدن #تغذیه_تابستان #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته_چی
21 تیر 1399 17:06:23
160 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: کسانی که عاشق شیر میوهای هستند 😋 🥛🧃🥛🧃🥛🧃🥛 من با یه ویدئوی نقد و بررسی دیگه اومدم ☺️🤚🏻 توی این ویدئو شیرهای ساده رو با شیرهای میوهای (طعم دار) و آبمیوههای پاکتی مقایسه کردم. ویدئو رو تا آخر ببینید و برای مامانایی که از این شیرها استفاده میکنن بفرستید. من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و عاشق تحلیل و بررسی خوراکیها برای کوچولوهام. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #شیر #شیر_کاکائو #شیر_موز #شیر_میوه #شیر_میوه_ای #شیر_طعم_دار #شیر_پاستوریزه #شیر_استیل #شیر_محلی #لبنیات #لبنیات_سنتی #لبنیات_سالم #قند_خون #چاقی #کیف_پارچه_ای #چاقی_بدن #دیابت #دیابت_نوع_دو #شیر_هویج
15 آذر 1400 19:35:30
60 بازدید
ندا کلکته چی
0
1
بستنی
❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچههایی که زیاد بستنی میخورن ———/////———/////———/////——— خیلی از بچهها تو فصل تابستون روزی یه بستنی میخورن🍦 ایشالا که همین یه دونه باشه. ولی گاها دیده شده تا روزی سه تا هم میرسه 😶 ⭕️ خیلیا تصور میکنن بستنی جزو گروه لبنیاته و با خوردنش کلسیم بذن تامین میشه. اما بریم بررسی کنیم بیینیم چرا این طور نیست و هر روز خوردنش چه ضررهایی داره؟ 1️⃣ مقدار شیر توی بستنی در مقایسه با یک لیوان شیر یا ماست خیلی کمتره. پس هر یه دونه بستنی شاید نصف واحد لبنیات هم نشه. 2️⃣ شکر بستنی خیلی زیاده و حاوی مقدار زیادی قنده. اگر بحث خرابی دندون و خطر دیابت و چاقی رو بذاریم کنار، قند ساده باعث افزایش انرژی و شیطنت بیشتر بچهها میشه. اشتهاشونم میگیره. رشد قدیشون رو هم کند میکنه ❌ نمیگم بیش فعالی چون این بیماری تعریف مشخص داره و نمیشه به هر بچهی شیطونی برچسب بیش فعالی زد. باید درست بررسی و تشخیص داده بشه❌ 3️⃣ رنگ و نگهدارندههای شیمیایی بستنی هم یکی از دلایل آسیب کبدی و شیطنت بچههاست. به خصوص بستنیهای رنگی، سالار، یخی، فالودهای، جیتو... هرچی که رنگ داشته باشه توش. 🚫اگر خواستید بستی اسکوپی بخرید به رنگش توجه کنید. اگر رنگ خیلی تند و غیرعادی داشته باشه اصلا نخرید. چون خارج از حد استاندارد بهش رنگ اضافه کردن🚫 4️⃣ بستنی به خاطر وجود چربی، بسیار سنگینه و بچهها رو میگیره. به خصوص اگر کاکائو داشته باشه. به همین دلیل بچهها اشتهایی برای خوردن غذا و میوه نخواهند داشت. 5️⃣ به خاطر همه موارد بالا بهتره به بچههای زیر یک سال بستنی ندید. 📌جمعبندی: بستنی خوبه اما به تعادل. یعنی هفتهای ۲ تا ۳ بار اونم بدون شکلات، بدون رنگ. به صورت لیوانی وانیلی ساده. بقیه شو بهتره از بستنی خونگی استفاده کنید. شف طیبه استاد بستنی سازیه. توی گوگل بزنید بستنی+ شف طیبه. یک عااالمه براتون رسپی میاد😋 . @cheftayebeh 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچهها میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi برای دریافت مشاوره تغذیه کودک میتونید به واتس اپ پیام بدید: 09107894845 #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بستنی #بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکتهچی#بستنی