n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
❇️ در پست قبلی در مورد انواع اشتهاآورها صحبت کردم و معایبشون رو گفتم. در این پست میخوام به این سوال پاسخ بدم که پس چه بچههایی به مکمل نیاز دارن؟ ⭕️ توجه داشته باشید که اهمیت این مورد بیشتر برای بالای دو ساله که طبق دستورالعمل کشوری ویتامینها قطع میشه. ✅ کودکانی که روزانه به رژیم غذایی متعادل و متنوع و سالم دسترسی ندارند. ✅ کودکان بدغذا که یک گروه غذایی رو به طور کامل حذف کردند. ✅ کودکانی که به بیماریهای مزمن مبتلا هستند. مثل آسم. یا سلیاک (عدم تحمل گلوتن) یا مشکلات گوارشی. به خصوص کسانی که دارو مصرف میکنند. ✅ کودکانی که رژیم غذایی گیاهخواری دارند. ✅ کودکانی که مبتلا به اضافه وزن یا چاقی هستند. ✅ کودکانی که به مقداری زیاد از نوشیدنی های شیرین و کربناته (نوشابه، دلستر، دوغ گازدار) استفاده میکنند. ❌ تمام این موارد نیاز به بررسی توسط متخصص تغذیه داره و مصرف خودسرانه مکمل به هیچ وجه توصیه نمیشه. 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و در مورد نیاز روزانه کوچولوهاتون شما رو راهنمایی میکنم. #مکمل #مکمل_غذایی #مکمل_آهن #مکمل_کودکان #مکمل_تقویتی #کمخونی #کمخونی_فقر_آهن #کمخونی_کودکان #ویتامین #ویتامین_دی #کمبود_ویتامین #کمبود_آهن #کمبودآهن #کمبود_کلسیم #کمبود_وزن
12 مرداد 1401 19:15:17
178 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مادر و پدر کودکان در همه سنین 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 لطفا ورق بزنید و این ۳۲ مرحله رو ببینید. برای بچههای کوچکتر که تازه تغذیه تکمیلی رو شروع کردن باید زمان و دقت بیشتری روی این مراحل انجام بدیم تا بدغذا نشن. برای بچههای بزرگتر که بدغذا شدن هم میتونیم از این مراحل به خوبی استفاده کنیم. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم برای اطلاع از شرایط مشاوره میتونید دایرکت بدید. یا به واتسپ و تلگرام در بیو پیام بدید. #تغذیه_تکمیلی#مشاوره_تغذیه #مشاور_تغذیه_کودک #غذای_کودک #بدغذایی_کودک #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته_چی
09 آذر 1399 18:29:48
65 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بدغذا که میخوان هوشمندانه رفتار کنن 😎 ———/////———/////———/////——— چهاردهمین قسمت از ۱۵ قدم مقابله با بدغذایی بچهها 🙆🏻♀️ مامان عزیز! بابای گرامی! کودکت رو با کسی مقایسه نکن قسمت آخر: تهدید نکن! 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه کودک میتونم به شما کمک کنم. برای تنظیم وقت مشاوره میتونید دایرکت بدید یا به واتس اپ پیام بدید ۰۹۱۰۷۸۹۴۸۴۵ @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #تغذیه_سالم_کودک #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته_چی
07 تیر 1399 17:24:41
23 بازدید
n.kalkatehchi
. . سلام سلام. اومدم بگم این پست مال شماست. چون که پیج شماست. . موضوعاتی رو که دوست دارید در موردش پست بذاریم اینجا تو کامنت بنویسید. 👇🏻 و این پیج رو به مامانای دیگه معرفی کنید تا اونها هم از مطالب استفاده کنن 😍 منتظر خوندن نظرای قشنگتون هستم. 🥰 . . . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم آگاهی مامانا رو بالا ببرم. . . @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #مشاوره_فردی #مشاور_تغذیه #مشاوره_آنلاین #تغذیه_کودکان #تغذیه_سالم #تغذیه_مناسب #غذای_سالم #غذای_خانگی #غذای_کمکی
26 تیر 1400 10:57:41
21 بازدید
n.kalkatehchi
. . مخاطب این پست پدر و مادر❇️ کودکان زیر ۶ سال 🚗🚕🚗🚕🚗🚕🚗🚕🚗 . .تا حالا به دست اندازهای رشدی کوچولوتون فکر کردید؟ . . توی این پست به شما میگم این دست اندازها چیه 😎 به مواردی که گفتم بی اشتهایی فیزیولوژیک بچه ها از دو سالگی رو هم اضافه کنید. . .راستی بچه ها بعد از یک سالگی و واکسن هم یه کم بی اشتها میشن. چون هم واکسن سختیه. و هم شیطون تر و کنجکاو تر میشن و دلشون میخواد همه جای خونه رو کشف کنن. به همین خاطر نمیشینن 🤗🥰 . . از بحران هجده ماهگی و اوج اضطراب جدایی و دندونای آسیا هم که نگم براتون 😟 . .ولی همه اینا با صبوری و ممارست حل میشه. 🥳 . .📍📌📍📌📍📌📍📌 . .من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و به شما کمک میکنم مشکلات غذایی کودکتون رو بشناسید و اون رو رفع کنید. . . برای اطلاع از هزینه و روال مشاوره آنلاین دایرکت بدید. ☺️ .🌺 . #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #غذای_مقوی #تغذیه_تکمیلی #افزایش_وزن_کودک #غذای_سالم #ندا_کلکته_چی #غذای_کودک #بی_اشتهایی_کودک #افزایش_رشد_کودک #رشد_کودک
21 مهر 1399 17:26:01
40 بازدید
n.kalkatehchi
. . ❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهایی که در مورد مکمل سوال دارن. 🔹◻️🔹◻️🔹◻️🔹◻️🔹◻️🔹 قسمت قبل در مورد اینکه چه مکمل هایی برای بچه ها مورد نیازه و میزانش رو توضیح دادم. اگه اون پست رو ندیدی توی پیج من زیر همین پست میتونی پیداش کنی😇👇🏻 ادامه بحث مکمل ها. ⁉️ قطره خارجی بهتره یا ایرانی؟ واقعا هیچ فرقی نداره. مهم اینه بچه دوست داشته باشه. ممکنه بعضی از مکمل های خارجی بر اساس نیاز بچه های خارج از کشور تنظیم شده باشه. پس هرچی که میخرید مهم تامین اون مقدار مشخص از نیاز کودکه. ⁉️ دندون سیاه نمیشه با آهن؟ 1️⃣ اول اینکه اگر هم این اتفاق بیفته موقته 2️⃣ دوم دندون سیاه بشه بالاخره می افته. ولی اثری که از نخوردن آهن روی رشد مغز بچه ها می مونه واقعا جبران نشدنیه 😕 3️⃣ میتونید از قطره هایی استفاده کنید که ترکیباتش توی معده باز میشه. هم بهتر تحمل میشه و هم اون بوی تند رو نداره و دندون رو هم سیاه نمیکنه 4️⃣ آهن رو ته حلق بریزید و بعدش با یه دستمال تمیز کنید. اگر بچه ای برای خوردن آهن بدقلقی کرد یا مارکش رو عوض کنید یا به جای یک بار، دو تا سه بار در روز تقسیم کنید. ⁉️ آهن رو از کی شروع کنیم؟ قبلا یه قانون بود ۱۸۰ روزگی کودک. یعنی پایان شش ماهگی. الان با تشخیص پزشک اگر کودکی اختلال رشد داشته باشه و تغذیه تکمیلی زودتر شروع بشه میشه آهن رو تحت نظرش زودتر داد. ❌🚫 ولی سر خود نرید داروخانه بگید آقا یه آهن بده بچه ام اشتهاش باز بشه. یا یه شربت بده بچه ام تپل بشه 😐 مکمل دادن آداب داره. اصول داره بقالی نیست که هر موقع فکر کردید بچه تون نیاز داره برید براش شربت تقویتی بگیرید 😩💊 ⁉️ آهن رو کی بدیم؟ ایده آل ترین زمان با معده خالیه. که نیم ساعت قبل و بعدش چیزی نخورده باشن. ✅ برای بچه بالای یک سال استفاده از مرکبات نزدیک به مصرف آهن خوبه. ⁉️آهن رو با چیا ندیم؟ ❌ شیر. لنبیات. ترکیبات کلسیم دار. چای. قهوه و.. ادامه دارد... 💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. و در مورد بدغذایی و تنظیم برنامه میتونم کمکتون کنم @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #کودک_بدغذا #بدغذایی_کودک #بی_اشتهایی_کودک #تغذیه_کمکی #غذای_کمکی #مکمل_کودک #ویتامین_دی #مولتی_ویتامین #کودک_سالم #ندا_کلکته_چی
25 مرداد 1399 17:58:05
90 بازدید
ندا کلکته چی
0
2
مقابله با بدغذایی بچه ها - قسمت ۱۱
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بدغذا که میخوان هوشمندانه رفتار کنن 😎 ———/////———/////———/////——— یازدهمین قسمت از ۱۵ قدم مقابله با بدغذایی بچهها 🙆🏻♀️ ⭕️ وقتی به بچهها مسئولیتی میدیم و مشارکتشون رو تو اون کار زیاد میکنیم، ناخودآگاه حس ارزشمندی و عزت نفس میدیم بهشون. این مشارکت از همون سالهای اول زندگی میتونه اتفاق بیفته. از هر زمانی که حس کنیم بچهها میتونن یه کاری رو انجام بدن. حتا اگر اون رو به صورت مرتب و درست انجام ندن. (که قطعا همینجوریه و باید تمرین کنن تا مهارتشون با افزایش سن بیشتر بشه). ➕➕➕➕➕➕➕➕➕➕ قسمت بعد: الگوی خوبی باش من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچهها میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi برای دریافت مشاوره تغذیه کودک میتونید به واتس اپ پیام بدید: 09107894845 #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکتهچی #عزت_نفس #احساس_مسئولیت