n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانایی که کوچولوی زیر دو سال دارن. توی این پست چند تا از مکملهای مناسب زیر دو سال معرفی شدند. ❌ به جز آدوزوفر، آدزیر و میم که کامله، بقیه مکمل ها بالای شش ماه نیاز به قطره آهن کمکی دارن. شما تجربه استفاده از کدوم مکمل رو دارید که خوب بوده؟ اگر مکمل دیگه ای میشناسید بهمون بگید. #مکمل_آهن #مکمل_کودکان #مکمل_کودکان #مولتی_ویتامین_کودکان #مولتی_ویتامین_کودک #قطره #قطره_آهن #قطره_چکان #قطره_آد
14 تیر 1401 18:14:09
183 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بدغذا که میخوان هوشمندانه رفتار کنن 😎 ———/////———/////———/////——— چهاردهمین قسمت از ۱۵ قدم مقابله با بدغذایی بچهها 🙆🏻♀️ مامان عزیز! بابای گرامی! کودکت رو با کسی مقایسه نکن قسمت آخر: تهدید نکن! 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه کودک میتونم به شما کمک کنم. برای تنظیم وقت مشاوره میتونید دایرکت بدید یا به واتس اپ پیام بدید ۰۹۱۰۷۸۹۴۸۴۵ @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #تغذیه_سالم_کودک #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته_چی
07 تیر 1399 17:24:41
23 بازدید
n.kalkatehchi
. . ❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهای کودکان در حال رشد و نوجوانان ———/////———/////———/////———/////——— 🟣 اول یه نکته مهم رو با هم مرور کنیم: «کم وزنی» کودک نشانه سوتغذیه کوتاه مدت و «کوتاهی قد» نشانه سوتغذیه بلند مدته. تو پستهای قبل از مواد غذایی موثر در رشد گفتیم و تاثیر ژنتیک و محیط رو بررسی کردیم. الان میخوایم بریم سراغ بازدارندههای رشد. ورق بزنید و ۵ تا عامل مهم رو ببینید. 😇 1️⃣ 2️⃣ 3️⃣ 4️⃣ 5️⃣ #رشد_قدی #کم_وزنی_کودک #تغذیه_کودک #غذای_کودک #سوتغذیه_کودکان
07 خرداد 1399 16:04:16
247 بازدید
n.kalkatehchi
خوب و اما بریم سراغ شیر که بحثش این روزها خیلی داغه. 😎🥛 من نمی خوام در مورد آفلاتوکسین شیر صحبت کنم. چون اساتید به اندازه کافی در این زمینه صحبت کردند. ☺️ به طور کلی می خوام شیرهای استریل، پاستوریزه و سنتی رو با هم مقایسه کنم که در نهایت بتونید تصمیم بگیرید. شیر سنتی، شیریه که به صورت خام در لبنیاتی ها به فروش می رسه و هیچگونه فرایند حرارتی روش صورت نگرفته. شیر استریل، شیری هست که به مدت ۲ تا ۵ ثانیه در کارخونه در درجه حرارت ۱۳۵ الی ۱۵۰ درجه سانتی گراد داغ و بلافاصله سرد و در پاکت های مقوایی یا پلاستیکی چند لایه تحت شرایط استریل بسته بندی می شه. به دلیل دمای بالا تمام باکتری های مفید و غیر مفید و عوامل بیماری زا در اون از بین می ره. پس تا ۶ ماه قبل از باز شدن قابل نگهداریه. دلیل خراب نشدنش دقیقا همین مورده و بر خلاف تصور عموم هیچ نگهدارنده ای توی اون به کار نمی ره. 🧃 (شما عکس شیر روی پاکت تصور کنید😅) اما شیر پاستوریزه به مدت ۱۵ ثانیه در ۷۲ درجه حرارت داده می شه و فقط عوامل بیماری زا مثل تب مالت و... در اون از بین می ره. پس مدت کوتاه تری قابل نگهداریه و بلافاصله باید مصرف بشه. این شیرها معمولا در بطری های پلاستیکی یا کیسه بسته بندی می شن. 🥛 نکته ای که وجود داره اینه که قبل از تحویل شیر به کارخونه تمام آزمایشات میکروبی، شیمیایی و کیفی روش انجام می شه و اگر مورد نامطلوبی در اون وجود داشته باشه به دامدار برگشت داده می شه. اما در روش سنتی هیچ نظارتی بر این موارد وجود نداره و اگر قرار باشه وایتکس، آفلاتوکسین یا پالمی وجود داشته باشه احتمال وجودش در شیر باز بیشتره و هیج سازمان نظارتی نمیتونه اون رو کنترل کنه. تنها کسانی که از مغازه ها بازدید میکنن، بازرسین تعزیرات یا بهداشت محیط هستند که قطعا کارشون چک کردن وایتکس، آفلاتوکسین یا پالم شیر نیست!! 👀 بوی وایتکس با اولین حرارت دادن مشخص می شه و به دلیل خاصیت خورنده بودنش تمام دستگاه های کارخونه رو از بین می بره. پس هیچ کارخونه ای این ریسک رو نخواهد کرد که قبل یا بعد از فرایند تولید به اون وایتکس اضافه کنه. 🤦🏻♀️ پالم هم یک نوع چربیه که نه تنها در لبنیات پرچرب بلکه در مواد غذایی مختلفی وجود داره که روزانه داریم ازش استفاده می کنیم. مثل شکلات صبحانه، 🍫بستنی، 🍨شیرینی، 🧁کیک تولد، 🎂محصولات بسته بندی مثل کیک 🍰 یا تنقلات شیرین 🍬🍩 همه و همه حاوی پالم هستند. پس شیر تنها متهم ردیف اول به حساب نمیاد! 🙅🏻♂️ و آخرین نکته در مورد میکروب زدایی در خانه. بقیه در کامنت #شیر #شیر_پاستوریزه #آفلاتوکسین #پالم #شیر_باز #شیر_استیل
05 بهمن 1398 18:14:00
519 بازدید
n.kalkatehchi
.❇️ مخاطب این پست. کسانی که میخوان غذا رو شروع کنن. متاسفانه هنوز خیلیا به روش قدیمی غذا رو شروع میکنن. یعتی هفته اول فرنی. هفته دوم حریره بادوم. هفته سوم و چهارم سوپ. چرا این شیوه درست نیست؟ چون بعد از یک ماه کودک فقط به چند ماده غذای محدود عادت میکنه و ذائقه اش متنوع نمیشه. . به گفته انجمن اطفال آمریکا، مرکز پیشگیری از بیماری ها، مرکز ملی سلامت انگلیس و دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، هیچ ترتیبی برای شروع غذای جامد وجود نداره. اما هیچکس حق نداره به خاطر شروع غذا با فرنی و حریره بادوم شما رو سرزنش کنه. توصیه ها برای شروع غذا: ⭕️ هر کشوری بنا به فرهنگ خودش میتونه با مواد غذای مختلف شروع کنه. ⭕️ شما میتونید غذاها رو با مزه های متنوع مثل پوره سبزیجات یا تکه های نرم میوه و سبزیجاتی مثل هویج، سیب، گلابی، گل کلم، کلم بروکلی، اسفناج، یا پودینگ برنج (همون فرنی خودمون)، پوره گوشت، شروع کنید. ⭕️اگر با فرنی شروع کردید، چندین روز روی اون گیر نکنید و سریع تنوع ایجاد کنید تا کودک به مزه های مختلف عادت کنه. ⭕️ غذاهای آلرژی زا مانند تخم مرغ، آجیل، ماهی، بادام زمینی، گندم، کنجد، سویا و لبنیات باید از ۶ ماهگی شروع شوند و شروع اون به تاخیر نیفته. ❌ تنها چیزی که اصلا توصیه نمیشه شروع با لعاب برنجه. چون به دلیل وجود آرسنیک بالا، نداشتن ارزش غذایی خاص، نداشتن بافت جامد برای تقویت مهارت جویدن و.. اصلا مناسب نیست.
17 بهمن 1401 11:18:25
372 بازدید
n.kalkatehchi
. .❇️ مخاطب این پست: کسایی که از بوی تخم مرغ بدشون میاد! . . یکی از دلایلی که بچهها تخم مرغ نمیخورن اینه که نسبت به بو حساس هستند و بوی تخم مرغ اذیتشون میکنه 🥚 . . توی این پست چندد تا روش رو گفتیم. . شما چه روشهای دیگهای بلدید؟ . . این پستو برای کسایی بفرست که به خاطر بوی تخم مرغ اونو نمیخورن 🍳😁👌🏻 . . . من ندا کلکته چی هستم و روشهای آشتی با غذا رو بهتون یا میدم😉 . @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #غذای_تخم_مرغی #غذای_ساده #غذای_رژیمی #غذای_ایرانی #غذای_سالم #غذای_سنتی #تغذیه_کودک #تغذیه_کودکان #تخم_مرغ
28 اردیبهشت 1400 18:52:57
80 بازدید
ندا کلکته چی
3
11
میان وعده های مناسب برای دانشآموزان
توی این پست به صورت دسته بندی شده چند تا از خوراکی های مناسب برای زنگ تفریح مدارس رو گذاشتم که در انتخاب راحت تر بهتون کمک میکنه.