n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
. .❇️ مخاطب این پست : همه والدین . کاملا قابل درکه که حسامونو موقع غذا خوردن بچهها کنار بذاریم. اما بچهها حسای ما رو میگیرن و دچار دلشوره میشن . . فیلم کاملا گویاست 😁 . . . شما بگید جزو کدوم دستهاید؟ . . من ندا کلکته چی مشاوره تغذیه کودک هستم و دارم سعی میکنم خودآگاهی مادرها در مورد احساساتشون زیاد کنم. . . #غذای_کمکی #غذای_کودک #کودک #مشاور_تغذیه_کودک #مشاور_بدغذایی_کودک #مشاور_تغذیه_آنلاین #کودک_خلاق #کودک_سالم #کودک_نوجوان #تغذیه_کودکان #بدغذایی_کودک #بی_اشتهایی_کودک #کودک_بدغذا
19 دی 1399 17:15:01
63 بازدید
n.kalkatehchi
. بشقاب من یا MyPlate، راهنمای تغذیهای منتشر شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا است که شامل تصویر نموداری دایرهای شکل است که نشاندهنده چیدمان میزی با یک بشقاب و لیوان بوده و به پنج گروه غذایی تقسیمبندی شدهاست. بشقاب من در ۲ ژوئن ۲۰۱۱ و پس از ۱۹ سال، جایگزین هرم غذایی در آمریکا شد. بشقاب من به چند بخش شامل تقریباً ۳۰ درصد غلات، ۴۰ درصد سبزیجات، ۱۰ درصد میوه، ۲۰ درصد پروتئین و در کنار آنها بخش کوچکی به عنوان لبنیات، شامل یک لیوان شیر یا یک فنجان ماست، تقسیم شدهاست. بشقاب من اهنمای بسیار ساده ای برای کودکان است که به کمک آن میتوان اصولتغذیه سالم را آموزش داد. #تغذیه_کودک #آموزش_تغذیه_به_کودکان #تغذیه_سالم #تغذیه_مناسب #متخصص_تغذیه
06 دی 1398 17:01:39
75 بازدید
n.kalkatehchi
❇️امروز اولین پست آشپزی رو می خوام بذارم براتون. 🔆 سعی می کنم اول با غذاهای ساده ای شروع کنم که بدونید با کمک چه چیزایی می شه انرژی و مواد مغذی رو افزایش داد. 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 این سس سفید بی نهایت ساده و مقوی و فوریه. برای درست کردنش فقط سه تا چیز لازم داریم: آرد کره شیر پرچرب یا آب (برای بچه هایی که آلرژی به پروتئین گاوی دارن) طرز تهیه: اول آرد رو یه دقیقه تفت بدید و بهش کره اضافه کنید. اجازه بدید با حرارت کم تفت بخوره تا قهوه ای روشن بشه. 🔶 مرحله بعدش باید رقیق بشه. حواستون باشه بعد از ریختن شیر یا آب، در جا سفت میشه. پس سرعت عمل و حرارت کم خیلی مهمه. چون که می خوایم یه ترکیب مقوی داشته باشیم به همین غلظت توی فیلم برسه کافیه. با این مقدارهای توی فیلم یه استکان سس سفید غلیظ به دست میاد. می تونید مقدارها رو کم بگیرید که زیاد نمونه. توی چه غذاهایی می تونیم بریزیم؟ 🥘 توی سوپ، آش، خوراک مرغ، ساندویچ مرغ، پوره سیب زمینی، خوراک سبزیجات پاستا و خوراک گوشت. ✅ برای بچه های زیر یک سال وقتی سوپ رو شروع کردید اول با کره ساده امتحان کنید تا معده بچه ها عادت کنه. اگر هیچ مشکلی نبود می تونید یه قاشق مرباخوری از این سس به یه وعده سوپش اضافه کنید. ▫️🔻🔻🔻▫️🔻🔻🔻▫️🔻🔻🔻▫️ من ندا کلکته چی هستم و میتونم در زمینه مشاوره تغذیه کودک کمکتون کنم. @n.kalkatehchi #بدغذایی_کودک #کودک_بدغذا #غذای_مقوی #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #تغذیه_تکمیلی #غذای_چاق_کننده #غذای_کمکی #کم_وزنی_کودک
22 مرداد 1399 07:27:24
146 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچههایی که زیاد بستنی میخورن ———/////———/////———/////——— خیلی از بچهها تو فصل تابستون روزی یه بستنی میخورن🍦 ایشالا که همین یه دونه باشه. ولی گاها دیده شده تا روزی سه تا هم میرسه 😶 ⭕️ خیلیا تصور میکنن بستنی جزو گروه لبنیاته و با خوردنش کلسیم بذن تامین میشه. اما بریم بررسی کنیم بیینیم چرا این طور نیست و هر روز خوردنش چه ضررهایی داره؟ 1️⃣ مقدار شیر توی بستنی در مقایسه با یک لیوان شیر یا ماست خیلی کمتره. پس هر یه دونه بستنی شاید نصف واحد لبنیات هم نشه. 2️⃣ شکر بستنی خیلی زیاده و حاوی مقدار زیادی قنده. اگر بحث خرابی دندون و خطر دیابت و چاقی رو بذاریم کنار، قند ساده باعث افزایش انرژی و شیطنت بیشتر بچهها میشه. اشتهاشونم میگیره. رشد قدیشون رو هم کند میکنه ❌ نمیگم بیش فعالی چون این بیماری تعریف مشخص داره و نمیشه به هر بچهی شیطونی برچسب بیش فعالی زد. باید درست بررسی و تشخیص داده بشه❌ 3️⃣ رنگ و نگهدارندههای شیمیایی بستنی هم یکی از دلایل آسیب کبدی و شیطنت بچههاست. به خصوص بستنیهای رنگی، سالار، یخی، فالودهای، جیتو... هرچی که رنگ داشته باشه توش. 🚫اگر خواستید بستی اسکوپی بخرید به رنگش توجه کنید. اگر رنگ خیلی تند و غیرعادی داشته باشه اصلا نخرید. چون خارج از حد استاندارد بهش رنگ اضافه کردن🚫 4️⃣ بستنی به خاطر وجود چربی، بسیار سنگینه و بچهها رو میگیره. به خصوص اگر کاکائو داشته باشه. به همین دلیل بچهها اشتهایی برای خوردن غذا و میوه نخواهند داشت. 5️⃣ به خاطر همه موارد بالا بهتره به بچههای زیر یک سال بستنی ندید. 📌جمعبندی: بستنی خوبه اما به تعادل. یعنی هفتهای ۲ تا ۳ بار اونم بدون شکلات، بدون رنگ. به صورت لیوانی وانیلی ساده. بقیه شو بهتره از بستنی خونگی استفاده کنید. شف طیبه استاد بستنی سازیه. توی گوگل بزنید بستنی+ شف طیبه. یک عااالمه براتون رسپی میاد😋 . @cheftayebeh 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچهها میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi برای دریافت مشاوره تغذیه کودک میتونید به واتس اپ پیام بدید: 09107894845 #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بستنی #بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکتهچی#بستنی
27 خرداد 1399 15:31:28
120 بازدید
n.kalkatehchi
. ❇️ مخاطب این پست پدرها ومادرهایی که در مقابل بدغذایی بچهها میخوان هوشمند باشن. 😎 ———/////———/////———/////———/////——— قسمت قبلی در مورد حساس نشدن روی بدغذایی بچهها گفتم. امروز میخوایم با هم قدم دوم رو برداریم. خیلی از مادرها وقتی بچهای غذایی رو نمیخوره دیگه درستش نمیکنن و میگن دوست نداره. 👩🏻🍳🍽 بریم ببینیم راه درست چیه؟ ☺️ ادامه دارد... قسمت بعد: التماس نکن. #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #تغذیه_کمکی #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #غذای_راحت
09 خرداد 1399 17:51:24
885 بازدید
n.kalkatehchi
❇️مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههایی که غذا رو ساعتها توی دهنشون نگه میدارن! ———/////———/////———/////———/////——— ⁉️ این سوال خیلی از من پرسیده میشه: چرا بچهام دهنش رو قفل میکنه و اجازه نمیده غذا بدم یا لقمه قبلی رو ده دقیقه توی دهنش نگه میداره! 👶🏻 این کار به چند دلیل اتفاق می افته: 1. ممکنه به دلیل مشکلات فیزیولوژیک مثل ریفلاکس یا مشکل بلع باشه ۲ ممکنه کودک تجربه بد قبلی مثل پریدن غذا در گلو، یا بالا آورن یا خاطره یک طعم تند مثل شوری یا ترشی یا تلخی و... داره ۳ ممکنه اونقدر به هوای نخوردن غذا، بچه ها غذای پوره شده و میکس شده خوردن که هنوز قدرت جویدن پیدا نکردن ۴. و مهترین عامل مربوط به واکنش کودک در برابر اصرار والدینه! همون طور که تو سری والدین هوشمند توی این پیج داره مطرح می شه بچه ها در برابر اصرار، التماس، تهدید و فشارها موقع غذا خوردن واکنش های مختلفی نشون می دن که ریشه جلب توجه و لجبازی داره. نگه داشتن غذا توی دهن هم یکی از راه هایی که بچه ها از خودشون نشون می دن تا غذا نخورن.😶🤐 توی این جور مواقع هیچ مکمل و شربت اشتهایی جواب نمی ده یا اگر بده موقته. 💊 قبل از هر مداخله بهتره کودک توسط گفتاردرمان و متخصص ویزیت بشه تا مشکلی وجود نداشته باشه (که در اغلب موارد مشکلی وجود نداره و علت یه چیز دیگه است!) راه حل چیه؟ به ترتیب: ✅ اول صبوری ✅ دوم صبوری ✅ سوم صبوری در قدم بعدی باید اول حساسیت رو کم کنید. اگر بچه غذا خورد تشویقش کنید. و اگر نخورد بی اعتنایی کنید. فراموش نکنید غذایی که بچهها دفعه اول ازش استقبال نمیکنن حداقل ده بار باید تکرار بشه. و سعی کنید زمان غذا خوردن رو به لحظات جذاب، لذت بخش و آرامش بخش تبدیل کنید. من ندا کلکته مچی هستم. مشاور تغذیه کودک و میتونم در زمینه غذای کودک به شما کمک کنم @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #غذای_راحت #بدغذایی #بدغذایی_کودکان
18 خرداد 1399 04:46:10
55 بازدید
ندا کلکته چی
0
4
❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهای بچهها در سن رشد 🚺🚹🚺🚹🚺🚹🚺🚹🚺 یکی از نگرانیهای رایج پدرها و مادرها، افزایش قد و وزن بچههاست. اگر خوب به اسلایدها توجه کنید متوجه میشید از شش ماهگی به بعد سرعت رشد کم میشه. هم بچهها دیرتر وزن میگیرن. و هم کمتر قد میکشن. البته این عددها برای یه بچهی کامله که سی و نه تا چهل و یک هفتگی متولد شده و هیچ بیماری نداره. . فقط یادمون باشه ربچهها فرمول ریاضی نیستن که یه سری عدد بریزیم و تو فرمول و جوابش همیشه یه عدد ثابت بشه. . رشد همیشه بالا و پایین داره. . مهم اینه که هروقت پایین اومد یا متوقف شد دلیلش رو پیدا کنیم و برطرفش کنیم. . پس دیگه جواب این سوال رو هم میگیرید که: چرا بچهام مثل قبل وزن نمیگیره ☺️ 📕✏️📕✏️📕✏️📕✏️📕✏️📕 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. برای اطلاع از هزینه مشاوره آنلاین و دریافت برنامه غذایی کودک دایرکت بدید. .@n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi . #تغدیه_کودک #غذای_کمکی #رشد_کودک #افزایش_قد #افزایش_وزن #غذای_مقوی_کودک #بدغذایی_کودک #کودک_بدغذا #ندا_کلکته_چی