n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: عاشقان تخم مرغ. 😍🥚🍳 به مناسبت روز جهانی تخم مرغ این پست تقدیم شما که همیشه در موردش سوال دارید😊 سعی کردم به خیلی از سوالاتتون جواب بدم. برای دیدن بقیه سوالا استوریها رو حتما ببینید. این پست با همکاری چند نفر از متخصصین تغذیه تهیه شده. 😇 @setare_ghorbaninejad_diet @ahmadian_dietitian @nili.diet @rejiman.kids @nazaninjafarieh @healthy_diet_tipss @clinic.tavasoli @mirkhalafzadeh.nutrition @Sarvin_diet 🔅شما چه مدل تخم مرغ رو دوست دارید؟ 🔅 #تخممرغ #تخم_مرغ #نیمرو #املت #املت_گوجه #املت_مخصوص #املت_سبزیجات #املت_قارچ #غذای_ایرانی #غذای_سالم #غذای_خانگی #تغذیه_مناسب #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #غذای_کودک #تغذیه_تکمیلی #غذای_کمکی #مشاوره_فردی #مشاور_تغذیه
17 مهر 1400 17:27:54
332 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهایی که کوچولوهاشونو برای غذا تشویق میکنن. 👶🏻 👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻 ❌ آفریییین. بشقابتو تموم کردی. ❌ چه پسر خوبی. همه تخم مرغاشو خورد! ❌ هورااا. سوپشو تا آخر خورد 👏🏻 این جملهها براتون آشنا نیستن؟ باور کنین یا نه، تشویق یه جور فشار روی بچههاست و استرسشون رو زیاد میکنه‼️ 🔺کاملا درک میکنم اون لحظهای که یه قاشق غذا میخورن خیلی لحظه باشکوه و هیجان انگیزیه. اما وقتی با تشویق همراه میشه، اونا رو بدغذا تر میکنه. ما وقتی بچهها رو تشویق میکنیم که یه کار خوب کرده باشن. تا اونو تقویت کنیم. ⭕️ ولی واقعیت اینه که غذا خوردن ذاتا کار خوب یا بد نیست. 🤷🏻♀️ ⭕️ و بچهای که غذا میخوره بچه خوب و بچهای که غذا نمیخوره بچه بد نیست. پیامد تشویق چیه؟ ✖️ اول از همه از بس انرژی مصرف میکنیم خسته میشیم. ✖️ بچهها به یه نیروی محرک بیرونی وابسته میشن. ✖️ غذا میخورن که ما رو راضی کنن. نه برای اینکه شکمشونو سیر کنن. ✖️ همیشه چشمشون به ماست تا تشویقشون کنیم. ✖️ در طولانی مدت دیگه غذا نمیخورن. ✅ راه درست چیه؟ جذاب کردن محیط غذا. جذاب کردن خود غذا. درک و همدلی باهاشون. دیدن نیازشون واحترام به اون. شما چه جملههای تشویقی استفاده میکنید؟ 🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. برای دریافت مشاوره تغذیه میتونید به لینک بیو پیام بدید. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_خانگی #غذای_ایرانی #غذای_سالم #تغذیه_کمکی مشاوره_آنلاین #مشاور_تغذیه #مشاوره_فردی #تغذیه_سالم #
20 شهریور 1400 17:31:22
203 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست مامان و بابای کوچولوهای دو تا هجده سال که در مورد ویتامین آ و دی سوال دارن : توی این پست به چهار تا سوال جواب داده شده: 1️⃣ چقدر ویتامین آ و دی بدیم؟ 2️⃣ تا کی ویتامین ها رو ادامه بدیم؟ 3️⃣ مکمل ایرانی بهتره یا خارجی؟ 4️⃣ آ د. بهتره یا مولتی ویتامین ؟ 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 تو پست قبل هم در مورد مکمل های آهن توضیح دادیم که میتونید ببینید. شما چه برندی استفاده کردید که راضی بودید؟ من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و شما رو در خصوص مکملهای مورد نیاز کودک راهنمایی میکنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #مکمل_کودکان #مولتی_ویتامین #مولتی_ویتامین_کودک #مولتی_ویتامین_اشتهاآور #مولتی_ویتامین_طبیعی #شربت_آهن #قطره_آهن #قطره_آهن_خارجی #قطره_آد #کم_خونی #کم_خونی_فقر_آهن #کمبود_ویتامین #کمبودآهن #کمبودویتامینd #کمبود_ویتامین_دی #ویتامینd #ویتامین_دی #ویتامین_آ
08 دی 1400 17:30:17
108 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچه های بدغذا 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🕰 هرجا حرف از سلامت و تغذیه سالم می زنیم، نظم باید وجود داشته باشه. چیزی که خیلی هامون ازش غافلیم. ❌ به خصوص این روزا که تو قرنطینه هستیم کلا رهاش کردیم به امون خدا این ویدئو رو ببینید و از همین امشب شروع کنید. شما چقدر نظم دارید تو برنامه هاتون؟ کوچولوتون زود میخوابه یا تا پاسی از شب با شما بیداره!؟ 😁 🕘🕰🕘🕰🕘🕰🕘🕰🕘 من ندا کلکته چی هستم و برای تنظیم برنامه غذایی و خواب کودک میتونم به شما کمک کنم @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #بدغذایی_کودک #کودک_سالم #تغذیه_سالم #تغذیه_کمکی #غذای_کودک #غذای_کمکی #بی_اشتهایی_کودک #کودک_بدغذا #ندا_کلکته_چی #بی_اشتهایی
23 مرداد 1399 16:57:24
73 بازدید
n.kalkatehchi
.❇️ مخاطب این پست. کسانی که میخوان غذا رو شروع کنن. متاسفانه هنوز خیلیا به روش قدیمی غذا رو شروع میکنن. یعتی هفته اول فرنی. هفته دوم حریره بادوم. هفته سوم و چهارم سوپ. چرا این شیوه درست نیست؟ چون بعد از یک ماه کودک فقط به چند ماده غذای محدود عادت میکنه و ذائقه اش متنوع نمیشه. . به گفته انجمن اطفال آمریکا، مرکز پیشگیری از بیماری ها، مرکز ملی سلامت انگلیس و دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، هیچ ترتیبی برای شروع غذای جامد وجود نداره. اما هیچکس حق نداره به خاطر شروع غذا با فرنی و حریره بادوم شما رو سرزنش کنه. توصیه ها برای شروع غذا: ⭕️ هر کشوری بنا به فرهنگ خودش میتونه با مواد غذای مختلف شروع کنه. ⭕️ شما میتونید غذاها رو با مزه های متنوع مثل پوره سبزیجات یا تکه های نرم میوه و سبزیجاتی مثل هویج، سیب، گلابی، گل کلم، کلم بروکلی، اسفناج، یا پودینگ برنج (همون فرنی خودمون)، پوره گوشت، شروع کنید. ⭕️اگر با فرنی شروع کردید، چندین روز روی اون گیر نکنید و سریع تنوع ایجاد کنید تا کودک به مزه های مختلف عادت کنه. ⭕️ غذاهای آلرژی زا مانند تخم مرغ، آجیل، ماهی، بادام زمینی، گندم، کنجد، سویا و لبنیات باید از ۶ ماهگی شروع شوند و شروع اون به تاخیر نیفته. ❌ تنها چیزی که اصلا توصیه نمیشه شروع با لعاب برنجه. چون به دلیل وجود آرسنیک بالا، نداشتن ارزش غذایی خاص، نداشتن بافت جامد برای تقویت مهارت جویدن و.. اصلا مناسب نیست.
17 بهمن 1401 11:18:25
372 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بههای زیر ۶ سال. ———/////———/////———/////———/////——— چربی موجود در شیر و لنبیات (به خصوص اگر از نوع خامه ای، چکیده و موسیر باشن) جزو چربی های اشباع به شمار میان. یعنی برای قلب خوب نیستند و احتمال سکته رو بیشتر میکنن. 💔😟 به همین خاطر انجمن قلب توصیه کرده بچههای بالای دو سال عین بزرگسالا و سالمندا از چربی کمتری استفاده کنن. به خصوص لبنیات کم چرب. اما برای بچه های زیر دو سال که در حال رشد و تکامل هستند و انرژی مصرف می کنند، خیلی محدودیتی برای مصرف لنبیات پرچرب نداریم. برای وزن گیری شون هم خوبه. 🥛 ⭕️ البته که نظر من رو بخواین چون غذاهایی که بچهها تو این دوران میخورن، تو ذائقه شون تاثیر داره لبنیات خیلی چرب و خامهای رو توصیه نمیکنم. چون دیگه لب به ماست کم چرب و آبکی نمی زنه!! 😎 اما شیر پرچرب استاندارد یعنی ۳ ٪ مشکلی نداره. 😌👌🏻 برای بچهها از لبنیات محلی و باز استفاده نکنید. 🐂🐑 به دلیل اینکه فرایند میکروب کشی توش به خوبی انجام نمیشه و ممکنه عامل تب مالت باشه شیر کاکائو و شیر طعمدار رو هم اصلا از مغازه نگیرید. خودتون درست کنید 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه میتونم کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #لبنیات #شیر_#تغذیه_سالم_کودک #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته_چی
10 تیر 1399 17:16:28
61 بازدید
ندا کلکته چی
0
0
❇️ مخاطب این پست: پدر و مادرهای سختگیر و #کمال_طلبی که فکر میکنن بچهشون هیچی نمیخوره! 😁 🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊 #تغذیه_کودک نیاز به هیچ خط کشی و اندازهگیری نداره. بهترین معیار #رشد_کودک چیه؟ . #نمودار_رشد . والسلام هیچی دیگه نمیتونه رو حرف نمودار حرف بزنه‼️ #کودک_سالم کودکیه که قد و وزنش روی نمودار صعودی باشه. حتا اگر رو نمودارهای پایینه. . . بچه شما چند روز غذا ندید بهش هیچی نمیخوره ؟😂 ✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️ من ندا کلکته چی #مشاور_تغذیه_کودک هستم و در زمینه رشد #کودک میتونم مشاوره بدم بهتون. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi . . #تغذیه_کودک #مشاور_تغذیه #غذای_کمکی #تغذیه_تکمیلی کودکی #ندا_کلکته_چی #تغذیه #رشد #کودک # کودکانه # غذا #غذای_مقوی_کودک