پست های مشابه

bashgahemadaran

# شب اول هفت عدد بادام شکسته میشه داخل یک لیوان آب، لیوان زیر آسمان (نور مهتاب و ستارگان) صبح زود *ناشتا* پوست کنده میشه و بدون پوست به خوبی جویده میشه تا یک ساعت بعد از اون هیچ چیزی خورده نشه روز دوم، یک عدد بادام اضافه میشه. یعنی ۸ عدد به همون شکل خورده میشه روز سوم ۹ عدد به همین ترتیب تا به عدد ۲۱ برسیم شب بعد (شانزدهم) ، یکی کم میکنیم. یعنی ۲۰ عدد بادام و همین طور هرشب یکی یکی کم میشه تا دوباره به عدد ۷ برسه جمعاً ۲۹ شب این روش رو برای علاقه مند کردن بچه‌ها به درس و مطالعه هم استفاده کنید هم چنین صبح ناشتا خوردن ۲۱ عدد مویز بسیار مقوی مغز و حافظه است گروه پزشکان سپیدار باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و ادرس صفحه مجاز است* #پزشکی #دوشنبه_های_باشگاه #رژیم_بادام #تقویت_هوش #تقویت_حافظه #طبیبانه

05 تیر 1399 07:13:44

48 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله یه روز قشنگ داریم تو گروه باشگاه مادران تاریخ ... یه روز که دیگه میگیم بابا وسط این همه تربیت فرزند و علم افروزی و مطالعه و تفکر و فعالیت اجتماعی و...😊 میخوایم بیاین دور هم از نشاط مون بگیم از ایده ها و انگیزه ها و ذوق ها مون بگیم برای هم...🥰 میخوایم تو جمع قشنگ مون حال همدیگه رو خوب کنیم..❤. خلاصه یه روز پر از حس های قشنگ و رنگارنگ...🍃🌹 #پنجشنبه_های_باشگاه یه همچین روزیه واسمون😍 کم کم با این روز دلبر بیشتر آشنا میشید.. فعلا ‌ورق بزنید این کیک هویج خوشمزه هنر یکی از اعضای گروه رو ببینید...🎂🍰 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 کیک هویج و گردو مواد لازم برای۱۰ نفر مواد اصلی 🥚 تخم مرغ ۴ عدد 🍚 شکر ۱ پیمانه 🍚 آرد ۲ پیمانه 🥕 هویج رنده شده ۲ پیمانه 🥜 گردو خرد شده ۱/۲ پیمانه 🥛 شیر ۱/۲ پیمانه 🥃 روغن مایع ۱/۲ پیمانه 😋 دارچین ۱ قاشق غذا خوری 😋 وانیل‏ شکری ۱ قاشق مربا خوری 😋 بیکینگ پودر ۳ قاشق مربا خوری طرز تهیه ۱- ابتدا بکینگ پودر آرد دارچین را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید سپس فر را با دمای 180درجه روشن میکنیم تا گرم بشه. ۲- شیر روغن شکر وانیل را خوب میزنیم تا حباب دار شود.بعد تخم مرغ هارا یکی یکی اضافه میکنیم یعنی یکی اضافه کردیم خوب میزنیم سپس بعدی به همین صورت. ۳- هویج را اضافه کرده با لیسک خوب مخلوط میکنیم سپس مواد خشک را که قبلا باهم مخلوط کردید به آن اضافه کنید و دورانی با لیسک هم بزنید. ۴- درنهایت گردو را با دوقاشق آرد مخلوط کنید سپس به مایع کیک اضافه کنید وآرام مخلوط کنید. ۵- مواد را توی قالب چرب شده بریزید و با دمای 180بذارید 45دقیقه بپزه. سایر نکات میزان دما بستگی به نوع فرتون داره 150-180 متغیر هست.مرسوم است این نوع کیک را با پودر قند کاور میکنن که این به سلیقه خودتونه. منبع :‌سرآشپز پاپیون وبسایت :‌ https://sarashpazpapion.com #کیک_هویج #کدبانوگری #هنرمندی #کیک_پزی #آشپزی #حال_خوب

19 آذر 1400 06:07:06

4 بازدید

bashgahemadaran

﷽ -- ⛔️ ۱- باتری های دیسکی شکل این نوع باتری ها (#سکه_ای) از خطرناک ترین وسایل موجود در خانه برای بچه‌ها هستند. به محض بلااستفاده شدن، آن ها رو دور بیندازید. این باتری‌ها باعث پارگی شیمیایی مری و ایجاد مشکلات شدید طبی بعد از آن میشوند. اگر متوجه شدید فرزند شما یک #باتری_دیسکی را بلعیده، یا حتی به این موضوع مشکوک شدید (گم شدن یک باتری دیسکی از وسایل خانه)، باید فوراً و بدون اتلاف وقت به اورژانس مراجعه کنید. (به هیچ راه خانگی و اینترنتی اعتماد نکنید) تا زمان مراجعه به اورژانس میتوانید به فرزند خود #عسل بخورانید تا مانند پوششی، باتری را دربربگیرد تا احتمال پارگی مری کمی کمتر شود. باتری اگر در مری باشد آن را با #اندوسکوپ خارج میکنند. اما اگر وارد معده شده باشد، آن را به حال خود رها میکنند تا با گذشت زمان همراه مدفوع، از مقعد خارج شود. محل باتری وسایل را با چسب نواری محکم کنید. ⛔️ ۲- قطعات #بادکنک ترکیده از این اجسام بترسید!🎈 اگر وارد ریه فرزند شما شوند، دردسر بزرگی هستند... با بلع جسم خارجی، کودک دچار #تنگی_نفس شده و به #سرفه میفتد. ممکن است رنگ چهره اش تغییر کند. شما به سرعت وارد عمل میشوید. اگر نتوانید کاری کنید، او را به اورژانس میبرید و متخصصان بعد از اقدامات اولیه، با دستگاه #برونکوسکوپ، جسم خارجی را از ریه کودک در می آورند. اما در مورد قطعات کوچک بادکنک ترکیده، همیشه داستان این نیست! این قطعات به شکل ناگواری به جدار ریه میچسبند و پزشک حتی با برونکوسکوپ هم، درحالیکه آن را به خوبی میبیند، قادر به خارج کردن آن نیست! و کودک توانایی تنفس خود را به تدریج از دست می دهد… پس بعد از بازی بچه‌ها با بادکنک و ترکیدن آن، فوراً قطعات را دور بیندازید. ⛔️ ۳- مواد شوینده قلیایی و اسیدی #مواد_شوینده همیشه باید خارج از دسترس بچه‌ها باشند. بچه‌ها ممکن است بدون هیچ توجهی آن ها را ببلعند. متاسفانه سوختگی های شیمیایی با شوینده ها در بین کودکان بسیار شایع است. شوینده های قلیایی بسیار بدتر از اسیدی ها هستند. حتی استشمام بخارات این مواد نیز برای بدن حساس کودکان آسیب های جدی دارد. آن ها را از دسترس کودک دور نگه دارید. اگر متوجه شدید کودک این مواد را بلعیده، فوراً به اورژانس مراجعه کنید. در بلع مواد قلیایی، از دادن مواد اسیدی مانند آب پرتقال (برای خنثی کردن شیمیایی ماده!) جداً بپرهیزید. گرمای این واکنش شدت آسیب را بیشتر میکند. هرگز این مواد را در بسته بندی‌های غیر از خود (بطری شیر، آبمیوه و...) نگه داری نکنید. برای بزرگترها نیز فریبنده و خطرناک است! #خانه_ایمن نشر فقط با منبع🌸

08 دی 1399 13:15:54

78 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... ✴ادامه مطالب بانو ایشاع✴ بانو ایشاع همسر جناب زکریا سلام الله علیه یکی دیگر از بانوانی هستند که گروه تحلیل و ارائه از زنان تمدن ساز سه شنبه ها ایشون رو برای بررسی انتخاب کردند. نکات جالبی در مورد ایشون وجود داره که خواندن شون خالی از لطف نیست... ❇ تا به حال اسم بانو ایشاع رو شنیده بودید؟ 🤔دوست دارید باز هم در مورد زنان تمدن ساز تاریخ بیشتر بدونید؟! #سه_شنبه_های_باشگاه #بانوان_تمدن_ساز #بانو_ایشاع #جناب_زکریا #زنان_تاریخ

24 آذر 1400 20:03:19

9 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله ... یکی از سه شنبه های خدا تو باشگاه مادران تاریخ با یک ملکه آشنا شدیم😍 یه ملکه که منطقی و حق پذیر بودن ! بله درسته ملکه سبا😊😊 داستان شیرین حضرت سلیمان سلام الله علیه و ملکه سبا رو زیاد شنیدیم.. ولی چقدر در مورد این بانو میدونیم؟!🤔 ورق بزنید مطالب خوبی رو در مورد ملکه سبا ببینید 👌 اسلاید ها زیاد بودن بقیه مباحث سه شنبه بعدی😊 #سه_شنبه_های_باشگاه #زنان_تمدن_ساز #تمدن #داستان_پیامبران #سبا #زنان_تاریخ #تاریخ #ملکه_سبا #ملکه #سلیمان_پیامبر

19 دی 1400 18:00:33

7 بازدید

bashgahemadaran

خیلی ها خواستید که نکات بحث گروهی رو حتما اینجا قرار بدیم.. هرچند بحث بسیار گسترده بود، ولی نکات اصلی بحث در قالب این ۸ عکس نوشته آورده شده... #چهارشنبه_های_باشگاه #بحث_های_جمعیت #فرزند_بعدی #فرزند_دوم #مدیریت_روابط #خواهربرادری

28 آذر 1400 09:22:11

51 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله یکی از ایرادهای همیشگی که به ما مادرهای امروزی میگیرن، فرزندان پشت هم هست و مشکلاتی که در پِی اون ایجاد میشه. نظر شما چیه؟ کفه‌ی فواید فرزند پشت هم سنگین تره یا ضررهاش؟ استعدادهای بچه ها اینجوری تلف میشه؟ آسیب‌های روحی زیادن یا کم؟ چطور میشه کاری کرد ضررهای ناشی از تولد پیاپی فرزند در یک خانواده کم بشه و مزایاش بیشتر جلوه کنه؟ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 سلامت مادر، به معنای سلامت خانواده و درنتیجه سلامت جامعه است. بنابراین، پس از هر زایمان و دوران شیردهی می بایست رسیدگی به بدن، استفاده از مکمل ها و چکاپ تحت نظر متخصص صورت گرفته و سپس اقدام به بارداری شود. 🤰🤱 در نتیجه، فاصله سنی ایده آل و معقول دو فرزند از حیث دینی، طبی و روانشناسی 2.5 تا 3.5 سال می باشد. ✅در فرزندان با فاصله سنی کمتر، میزان حسادت، رقابت و مالکیت کمتر بوده ✅ زودتر همبازی می شوند. ✳ در واقع یکی از ابعاد بسیار مهم تربیتی، اصل بازی هست؛ که با داشتن یک همبازی همیشگی خود به خود تحقق می باید. 🔴البته فاصله نزدیکتر و بازی بیشتر، بحث بیشتری هم ممکن است به همراه داشته باشد؛ و ✅ البته کودکان در این حین، حل تعارضات را عینی یاد گرفته و روحیاتی همچون توانایی دفاع، بخشش، از خودگذشتگی و خلاقیت که از ارکان کلیدی کمال و موفقیت کودکان هستند، به بهترین وجه بروز می یابند. ✳ از جمله مزایای دیگر، می توان به موارد ذیل اشاره کرد: - در یک دوره رشدی 7ساله قرار داشتن و نیاز های رفاهی تقریبا یکسان - برنامه مشترک خواب، خوراک و تفریح - از یاد نرفتن تجربیات مدیریتی، طبی و والدگری برای والدین - راحتی درس خواندن در کنار هم برای فرزندان - فرزندآوری در دوره ای محدود و زودتر به فراغت رسیدن مادر شماهم حتما مزایا و معایبی را در مورد فاصله سنی فرزندان تان تجربه کردید، بگید برامون تو کامنتها ...

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله یکی از ایرادهای همیشگی که به ما مادرهای امروزی میگیرن، فرزندان پشت هم هست و مشکلاتی که در پِی اون ایجاد میشه. نظر شما چیه؟ کفه‌ی فواید فرزند پشت هم سنگین تره یا ضررهاش؟ استعدادهای بچه ها اینجوری تلف میشه؟ آسیب‌های روحی زیادن یا کم؟ چطور میشه کاری کرد ضررهای ناشی از تولد پیاپی فرزند در یک خانواده کم بشه و مزایاش بیشتر جلوه کنه؟ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 سلامت مادر، به معنای سلامت خانواده و درنتیجه سلامت جامعه است. بنابراین، پس از هر زایمان و دوران شیردهی می بایست رسیدگی به بدن، استفاده از مکمل ها و چکاپ تحت نظر متخصص صورت گرفته و سپس اقدام به بارداری شود. 🤰🤱 در نتیجه، فاصله سنی ایده آل و معقول دو فرزند از حیث دینی، طبی و روانشناسی 2.5 تا 3.5 سال می باشد. ✅در فرزندان با فاصله سنی کمتر، میزان حسادت، رقابت و مالکیت کمتر بوده ✅ زودتر همبازی می شوند. ✳ در واقع یکی از ابعاد بسیار مهم تربیتی، اصل بازی هست؛ که با داشتن یک همبازی همیشگی خود به خود تحقق می باید. 🔴البته فاصله نزدیکتر و بازی بیشتر، بحث بیشتری هم ممکن است به همراه داشته باشد؛ و ✅ البته کودکان در این حین، حل تعارضات را عینی یاد گرفته و روحیاتی همچون توانایی دفاع، بخشش، از خودگذشتگی و خلاقیت که از ارکان کلیدی کمال و موفقیت کودکان هستند، به بهترین وجه بروز می یابند. ✳ از جمله مزایای دیگر، می توان به موارد ذیل اشاره کرد: - در یک دوره رشدی 7ساله قرار داشتن و نیاز های رفاهی تقریبا یکسان - برنامه مشترک خواب، خوراک و تفریح - از یاد نرفتن تجربیات مدیریتی، طبی و والدگری برای والدین - راحتی درس خواندن در کنار هم برای فرزندان - فرزندآوری در دوره ای محدود و زودتر به فراغت رسیدن مادر شماهم حتما مزایا و معایبی را در مورد فاصله سنی فرزندان تان تجربه کردید، بگید برامون تو کامنتها ...

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن