پست های مشابه

bashgahemadaran

پویش داریم چه پویشی.. پویش دخترانه ؛ چرا دخترانه؟ اول اینکه دختران ما زنان و مادران آینده، و بزرگترین تعیین کننده های سبک زندگی نسل بعدی مون هستند💪💪 دوم اینکه هفته آینده روز دختر هست😍 حالا چطوری تو پویش شرکت کنیم؟؟؟ با فرستادن فیلم ۳تا۵ ثانیه ای از دختر کوچولو هاتون به پویش #ایران_دخت بپیوندید😍 چی بگم تو فیلم؟؟ #من_برکت_خونمونم #من_شادی_خونمونم #من_رحمت_خونمونم #من_گرمای_خونمونم #روز_دختر_مبارک و پسرای گل تون؛ میتونن بگن #یه_ابجی_دارم_دوسش_دارم یا حتی فیلم بوسیدن ابجی🥰 تا تاریخ ۳۱/خردادماه فیلم هاتون رو برای ما دایرکت کنید😊 #پویش_ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند #دختران_ایران_زمین #باشگاه_مادران_تاریخ

27 خرداد 1399 22:45:56

1 بازدید

bashgahemadaran

سؤال خیلی از مامانها (و باباها) ست که وقتی یه دارو باز شد تا کی قابل استفاده است؟ اگر باز نشده چی؟ حالا تاریخش بگذره و استفاده کنیم چی میشه؟ #داروساز تیم باشگاه مادران تاریخ پاسخ میده😊 تاریخ انقضای دارو که روی دارو درج میشه، زمانی هست که ۱۰ درصد ماده مؤثره، تخریب شده و ۹۰ درصد اون باقی مونده. اما اگه دارویی حتی قبل فرا رسیدن تاریخ انقضا تغییر رنگ، مزه، حالت و... داد نباید مصرف بشه. 🔔 به طور کلی اگه تاریخ انقضای دارویی گذشت باید اون رو دور ریخت. به چند دلیل: ۱- کاهش ماده موثره ۲- احتمال ایجاد آلودگی میکروبی ۳- احتمال ایجاد متابولیت سمی 💊در این بین تأکید بیشتر بر روی آنتی بیوتیک هاست که حتما باید دور ریخته بشن. چون هم ماده مؤثره کم شده و هم مثلاً در مورد تتراسایکلین ها، احتمال سمیت کلیوی هست. 💊مساله دیگه اینکه حتی اگه بدونیم که ماده مؤثره بعد از زمان انقضا و تخریبش، محصول و متابولیت سمی ایجاد نمیکنه، باز هم توصیه به عدم استفاده است چون ما نمیدونیم بقیه مواد جانبی داخل دارو (مواد افزودنی یا اکسیپیانت ها) چی اند و شاید آنها مشکل ساز باشند. در مورد فرآورده چشمی (قطره یا پماد چشمی) بعد باز شدن عموماً فقط تا یک ماه میشه برای چشم استفاده شون کرد، چون بعد از آن خاصیت استریل ندارند❌ 🔔در مورد سوسپانسیون آنتی بیوتیک ها (باز و آماده شده)، معمولا ۷_۱۰ روز بیرون یخچال و ۱۴ روز داخل یخچال میشه نگه داشت (غالباً؛ استثنا هم داره) 💆فرآورده های "ساختنی" پوستی رو تا ۲_۳ ماه و حتی شاید بیشتر هم بشه استفاده کرد مگر اینکه جای گرمی باشند و تغییر حالت(مثلا فاز روغنی امولسیون جدا بشه )یا بو یا رنگ قابل توجه بدن. مکمل ها چطور؟ توصیه علمی نیست اما یه سری فرآورده ها مثل بعضی مکمل ها رو تا مدتی بعد از زمان انقضاء هم میشه استفاده کرد. نکته آخر این که تاریخ انقضای روی دارو، عمر قفسه ای دارو (برای فروش) هست که کمی زودتر از عمر اصلی دارو درج شده. یعنی دارو مدتی بعد از اون منقضی میشه. اما خب مصرف کننده نمیتونه دقیق بدونه چه مدت بعد. 🍵 در مورد گیاهان دارویی اگر عطر گیاه از بین بره معمولاً خواصش رو از دست میده (همچنین ادویه ها). کمرنگ شدن رنگ (رنگ گل ها، برگ ها)هم نشان از کاهش خواص داره. معمولاً بعد از گذشت یک سال، گیاهان و عرقیجات گیاهی فاقد خواص اولیه خود خواهند بود. #باشگاه‌مادران‌تاریخ #مادرآگاه #مادری_و_پزشکی #مادرم_باافتخار #دارو #تاریخ_انقصا_دارو #آنتی_بیوتیک #مکمل_دارویی #دکتر_کاظم_پور گروه پزشکان سپیدار

16 فروردین 1400 18:25:38

327 بازدید

bashgahemadaran

﷽ --- امیدواریم پست قبل براتون مفید بوده باشه و ذخیره کرده باشید و برای دوستان و آشنایان فرستاده باشید💚 نعمت #عافیت و #سلامت، روزی هر لحظه زندگی تون... #کرونا ✳️ در صورت ابتلا: آرامش و روحیه خود راحفظ کنید از دعا، صدقه و قربانی غافل نشید. مایعات فراوان مصرف کنید تا حد ممکن استراحت کنید مصرف مکمل ویتامین دی، سی و زینک میتونید از مشاوره های آنلاین و مجازی کمک بگیرید ولی "حتما از ابتدا زیر نظر پزشک باشید" تا بر اساس شرایط داروهای لازم تجویز شود. به علائم خطر توجه داشته باشید. در صورت بروز علایم خطر حتی درصورت اکسیژن خون نرمال، هر چه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنید. مراجعه زودتر، احتمال موفقیت درمان را چندین برابر میکند. خوددرمانی نکنید. نرمش ملایم ✳️رژیم غذایی: مصرف مایعات فراوان غذاهای مفید: جوجه کباب، کباب گوسفندی ماهیتابه ای، ماهی و مرغ کباب شده در توری، چلو گوشت، خورشت گوشت و لپه، خورشت فسنجان با رب انار شیرین، خورشت هویج، خورشت کدو +بروکلی، هویج و کدوی بخار پز یا آب پز همراه غذا ماست (پروبیوتیک) سوپ ماهیچه، سوپ مرغ، سوپ کاهو صبحانه و عصرانه: فرنی، حریره بادام، نان و کره(حیوانی) و عسل، مربای سیب یا به، تخم مرغ مخصوصاً عسلی میان وعده: آب هویج، فالوده سیب و عسل، شیر بادام، آب پرتقال، شیر عسل، آبلیمو عسل (شربت ها فقط با یک قاشق عسل شیرین شوند) سیب، هندوانه، آلو، انجیر. به صورت خام یا مقداری آب پز به صورت کمپوت بسیار کم شیرین مغزیجات خام (پسته، بادوم، گردو) دمنوش چای کمرنگ، بابونه، قهوه، به، عناب، یک فنجان چای سبز پرهیز از جگر در دوره ی بیماری و یک هفته بعد از آن بعد از غذاها نصف سیب پخته خورده شود. دقت به مصرف مواد غذایی شیرین به خصوص عسل، نبات، و انواع شیره ها( به مقدار خیلی کم استفاده شود) استفاده از مقداری زردچوبه ی تفت داده شده در مقدارکمی روغن مصرف میوه و سبزی تازه ✳️علایم خطر (برای مراجعه فوری حضوری): تب بیش از پنج روز ضعف شدید درد شدید عضلانی بی اشتهایی شدید درد قفسه ی سینه سرفه ی تشدید شده تنگی نفس سرفه یا خلط خونی ✳️قوانین #قرنطینه: هر فرد که با فرد مبتلا یا مشکوک در چند روز قبل از شروع علائم تماس داشته باید تا ۱۴ روز قرنطینه باشه. در صورت بروز علائم، باز قرنطینه رو تا ۱۴ روز ادامه بدید در صورت بستری، قرنطینه تا ۲۱ روز. در صورت ابتلا در یک اتاق جداگانه قرنطینه باشید. تهویه خونه رو هر چه بیشتر کنید و در هنگام حضور در مکان های مشترک ماسک بزنید. سطوح دسشویی و حمام ضدعفونی شوند. #باشگاه‌مادران‌تاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار #پزشکی #طب_سنتی #کرونا

13 مرداد 1400 12:32:07

5 بازدید

bashgahemadaran

🍃 یا شَفیقَ مَن لا شَفیقَ له🍃 شنبه‌ها و یکشنبه‌ها ☕️ روز بحث گروهی در این دو روز، حول سؤالاتی که اعضای محترم گروه ارسال کرده اند یا مواردی که نیاز جمع برآورد شده است، صحبت و بحث میکنیم. حرف‌های ما گاه بیان تجربه است و گاه اظهارنظر و راهنمایی کارشناسی. سعی میکنیم این موارد، از منبع معتبر و قابل اعتماد و ترجیحاً مستند باشد. وقتی *#کفایت_بحث* داده شد، بحث رو ادامه ندهیم. قبل از ورود به بحث و نظر دادن، نظرات سایرین رو بخونیم، ممکنه حرف‌های ما زده شده باشه. از ارسال مطلب در پیام‌های کوتاه منقطع و متعدد، چت و محاورات بپرهیزیم. بحث رو منحرف نکنیم. ❗️همچنین توجه داریم که اینجا *فضای مجازی* است و *لحن بیان ما پشت کلمات پنهان است* لذا دقیقاً مشابه فضای حقیقی زندگی‌مان، از کلمات پسندیده و بی‌حاشیه استفاده کرده و با خواهران ایمانی خود، محترمانه، مهربان و با حفظ کرامت صحبت می‌کنیم. 💞 از قضاوت نابجا می‌پرهیزیم، از نقد و رد شدن نظر خود برآشفته نشده، تندی احتمالی دیگران را نیز کریمانه نادیده میگیریم 😊 سؤالات خود را برای قرار گرفتن در نوبت بحث گروهی به آیدی زیر بفرستید @nazmahdavi #برنامه_گروه #بحث_گروهی #شنبه_و_یکشنبه #روزهای_هفته #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران #مادری

27 خرداد 1399 22:02:10

1 بازدید

bashgahemadaran

# شب اول هفت عدد بادام شکسته میشه داخل یک لیوان آب، لیوان زیر آسمان (نور مهتاب و ستارگان) صبح زود *ناشتا* پوست کنده میشه و بدون پوست به خوبی جویده میشه تا یک ساعت بعد از اون هیچ چیزی خورده نشه روز دوم، یک عدد بادام اضافه میشه. یعنی ۸ عدد به همون شکل خورده میشه روز سوم ۹ عدد به همین ترتیب تا به عدد ۲۱ برسیم شب بعد (شانزدهم) ، یکی کم میکنیم. یعنی ۲۰ عدد بادام و همین طور هرشب یکی یکی کم میشه تا دوباره به عدد ۷ برسه جمعاً ۲۹ شب این روش رو برای علاقه مند کردن بچه‌ها به درس و مطالعه هم استفاده کنید هم چنین صبح ناشتا خوردن ۲۱ عدد مویز بسیار مقوی مغز و حافظه است گروه پزشکان سپیدار باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و ادرس صفحه مجاز است* #پزشکی #دوشنبه_های_باشگاه #رژیم_بادام #تقویت_هوش #تقویت_حافظه #طبیبانه

05 تیر 1399 07:13:44

48 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله یکی از ایرادهای همیشگی که به ما مادرهای امروزی میگیرن، فرزندان پشت هم هست و مشکلاتی که در پِی اون ایجاد میشه. نظر شما چیه؟ کفه‌ی فواید فرزند پشت هم سنگین تره یا ضررهاش؟ استعدادهای بچه ها اینجوری تلف میشه؟ آسیب‌های روحی زیادن یا کم؟ چطور میشه کاری کرد ضررهای ناشی از تولد پیاپی فرزند در یک خانواده کم بشه و مزایاش بیشتر جلوه کنه؟ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 سلامت مادر، به معنای سلامت خانواده و درنتیجه سلامت جامعه است. بنابراین، پس از هر زایمان و دوران شیردهی می بایست رسیدگی به بدن، استفاده از مکمل ها و چکاپ تحت نظر متخصص صورت گرفته و سپس اقدام به بارداری شود. 🤰🤱 در نتیجه، فاصله سنی ایده آل و معقول دو فرزند از حیث دینی، طبی و روانشناسی 2.5 تا 3.5 سال می باشد. ✅در فرزندان با فاصله سنی کمتر، میزان حسادت، رقابت و مالکیت کمتر بوده ✅ زودتر همبازی می شوند. ✳ در واقع یکی از ابعاد بسیار مهم تربیتی، اصل بازی هست؛ که با داشتن یک همبازی همیشگی خود به خود تحقق می باید. 🔴البته فاصله نزدیکتر و بازی بیشتر، بحث بیشتری هم ممکن است به همراه داشته باشد؛ و ✅ البته کودکان در این حین، حل تعارضات را عینی یاد گرفته و روحیاتی همچون توانایی دفاع، بخشش، از خودگذشتگی و خلاقیت که از ارکان کلیدی کمال و موفقیت کودکان هستند، به بهترین وجه بروز می یابند. ✳ از جمله مزایای دیگر، می توان به موارد ذیل اشاره کرد: - در یک دوره رشدی 7ساله قرار داشتن و نیاز های رفاهی تقریبا یکسان - برنامه مشترک خواب، خوراک و تفریح - از یاد نرفتن تجربیات مدیریتی، طبی و والدگری برای والدین - راحتی درس خواندن در کنار هم برای فرزندان - فرزندآوری در دوره ای محدود و زودتر به فراغت رسیدن مادر شماهم حتما مزایا و معایبی را در مورد فاصله سنی فرزندان تان تجربه کردید، بگید برامون تو کامنتها ...

27 شهریور 1400 06:16:10

6 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

﷽ ---- خب خب خب‌! اما یکی از جذاب ترین برنامه‌های ما، باشگاه ورزشی مونه😍 (البته جذاب برای مامان زرنگ ها 😉 آخه بعضیا که تا اسم ورزش میشه.... 😜😏) به نظر ما از اصلی‌ترین وظایف یک مادر و مهم‌ترین اصول مادری، توجه به سلامت جسم خودش هست. . خانواده، مادر سالم میخواد! سلامت مادر یک خانواده یعنی سلامت کل خانواده و سلامت یک خانواده، یعنی سلامت کل جامعه. حتی شاید بشه گفت مادری که به سلامت خودش اهمیت نمیده، خیلی به سلامت جامعه‌ش هم فکر نمیکنه 🤔 یا شاید حواسش نیست که نه فقط در مقابل خودش بلکه در برابر یک #نسل مسئوله 🤨 . از طرفی، سلامت روح و روان یک انسان هم، تنیده در سلامت جسمه. #سلامت محور همه چیز حتی #عروج انسان است! و هر انسانی حتی اگر در عرصه #معنویت بخواهد رشد کند باید فرد سالمی باشد. (رهبر انقلاب) . راستش خیلیها بعد ورزش، حتی حس معنوی خوبی دارن! چون احساس میکنن به یک وظیفه اخلاقی و شرعی خودشون در حوزه #حق_النفس عمل کردن و در حفظ جسم که یک امانت الهی هست کوشا بودن. اگر دوست دارید تو این بُعد مادری با ما باشید، این سری پست‌های ما رو دنبال کنید. هفته‌ای یک نرمش رو با هم اینجا یاد میگیریم و در طول هفته، حداقل سه روز در هفته، اون رو انجام میدیم. . #تعهد تو این مسیر خیلی مهمه. #ناظر_بیرونی نداریم! خودمونیم و خودمون! به خودمون متعهد باشیم برای حفظ و ارتقاء سلامت جسم و روان 🌱 برای انسانی هرچه سالم تر و پویاتر بودن. برای رشد و تعالی هرچه بیشتر. 🌾 برای مادری پرنشاط و پرانرژی بودن. برای داشتن فرزندان، خانواده و نسلی سالم تر. #باشگاه_ورزشی_مادرانه #باشگاه_مادران_تاریخ #مادر_سالم #مادر_آگاه #مادرسالم_کودک_سالم #مادرسالم_جامعه_سالم #خانواده #ورزش #مادرانه #مادری #مادر #فرزندسالم #فرزندپروری #سلامت #سلامت_خانواده #سلامت_فرزند #مادرم_باافتخار #مادری_شغل_حساس_و_آینده_ساز #مادری_رشد_است

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

﷽ ---- خب خب خب‌! اما یکی از جذاب ترین برنامه‌های ما، باشگاه ورزشی مونه😍 (البته جذاب برای مامان زرنگ ها 😉 آخه بعضیا که تا اسم ورزش میشه.... 😜😏) به نظر ما از اصلی‌ترین وظایف یک مادر و مهم‌ترین اصول مادری، توجه به سلامت جسم خودش هست. . خانواده، مادر سالم میخواد! سلامت مادر یک خانواده یعنی سلامت کل خانواده و سلامت یک خانواده، یعنی سلامت کل جامعه. حتی شاید بشه گفت مادری که به سلامت خودش اهمیت نمیده، خیلی به سلامت جامعه‌ش هم فکر نمیکنه 🤔 یا شاید حواسش نیست که نه فقط در مقابل خودش بلکه در برابر یک #نسل مسئوله 🤨 . از طرفی، سلامت روح و روان یک انسان هم، تنیده در سلامت جسمه. #سلامت محور همه چیز حتی #عروج انسان است! و هر انسانی حتی اگر در عرصه #معنویت بخواهد رشد کند باید فرد سالمی باشد. (رهبر انقلاب) . راستش خیلیها بعد ورزش، حتی حس معنوی خوبی دارن! چون احساس میکنن به یک وظیفه اخلاقی و شرعی خودشون در حوزه #حق_النفس عمل کردن و در حفظ جسم که یک امانت الهی هست کوشا بودن. اگر دوست دارید تو این بُعد مادری با ما باشید، این سری پست‌های ما رو دنبال کنید. هفته‌ای یک نرمش رو با هم اینجا یاد میگیریم و در طول هفته، حداقل سه روز در هفته، اون رو انجام میدیم. . #تعهد تو این مسیر خیلی مهمه. #ناظر_بیرونی نداریم! خودمونیم و خودمون! به خودمون متعهد باشیم برای حفظ و ارتقاء سلامت جسم و روان 🌱 برای انسانی هرچه سالم تر و پویاتر بودن. برای رشد و تعالی هرچه بیشتر. 🌾 برای مادری پرنشاط و پرانرژی بودن. برای داشتن فرزندان، خانواده و نسلی سالم تر. #باشگاه_ورزشی_مادرانه #باشگاه_مادران_تاریخ #مادر_سالم #مادر_آگاه #مادرسالم_کودک_سالم #مادرسالم_جامعه_سالم #خانواده #ورزش #مادرانه #مادری #مادر #فرزندسالم #فرزندپروری #سلامت #سلامت_خانواده #سلامت_فرزند #مادرم_باافتخار #مادری_شغل_حساس_و_آینده_ساز #مادری_رشد_است

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن