پست های مشابه

bashgahemadaran

بسم الله.. #تدابیر_تابستان 👩‍🌾 بیشتر مربوط به رعایت تغذيه ای می شود و کاهش فعالیت (ورزش و زناشویی و فکری و...) از قدیم الایام هم مدارس علوم دینی در تابستان تعطیل می‌شده و به ییلاق میرفتند. 🍗🍝🍛🚫ا غذاها از گوشتی و حلیم و ماکارونی و کباب و آش رشته (سنگین و غلیظ) و انواع سس و ادویه جات تند و دمنوش های گرم بره به سمت خنکی ها 🌱چه مزاج گرم چه سرد فقط حد مصرفش فرق داره ⚠️هضم در تابستان دچار ضعف طبیعی هست. 🏊‍♂️ا ورزش مناسب تابستان، شنا و استخر رفتنه 🥬🥃ا از بهترین میان وعده های این فصل، کاهو سکنجبین هست 🥤🍺🍒🍋ا آب میوه و شربت های ملس (ترش و شیرین) مثل آلبالو، زرشک، لیمو، ریواس، انار، شاتوت عالی است 🔆 نکته: ✅ درسته که طب سنتی میگه آب یخ نباید خورد اما به معنای این نیست که باید آب گرم خورد اتفاقا طب سنتی میگه باید طبیعت بدن لذت ببره از اون چه که خورده میشه پس آب باید دمای مطبوع داشته باشه 🚫 اما به طور کلی استفاده از یخ برای سرد کردن (مجاورت یخ و مایعات) نهی شده ☑ اما گذاشتن آب و شربت در یخچال با دمای متعادل به شرط ننوشیدن ناشتا و نیمه شب و بین و بعد غذا، مانعی نداره گروه پزشکان سپیدار باشگاه مادران تاریخ کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک گروه مجاز است #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه #تدابیر_فصل_تابستان #طب_سنتی #مطالب_پزشکی

16 تیر 1399 05:54:12

11 بازدید

bashgahemadaran

﷽ ____ پست یک از سه پست های بعدی مطالعه شود ❗توجه: بحث این پست ها فقط راجع به غربال‌گری بیماری داون است. آنومالی اسکن و سایر ناهنجاری های جنینی (اننسفالی، هیدروسفالی، سندروم پری دریایی، سندروم پاتر،...) مدنظر بحث نیست. غربال‌گری سه ماهه اول فقط داون را تشخیص میدهد (و تریزومی نادر ۱۳ و ۱۸ و NTDهایی که با سونوهای دیگر هم قابل تشخیص است) و اساساً برای کشف و سقط جنین‌های مبتلا به داون طراحی شده است. با انجام سونوی آنومالی اسکن در هفته ۱۷-۱۸ میتوان برخی از ناهنجاری ها را تشخیص داد. 📍بسیااااری دیگر از بیماری‌های جنینی اصلاً با هیچ روش تشخیصی موجود در علم و تکنولوژی امروز، قابل کشف نیستند! #غربالگری #غربالگری_بارداری #شبکه_بهداشت #نظام_سلامت #باشگاه‌مادران‌تاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار 🙏 نشردهید 🌱

17 بهمن 1399 18:46:25

327 بازدید

bashgahemadaran

*فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است* بیانات رهبری 🦋سلام به همه اعضای عزیز و دوست داشتنی گروه 💡گفته بودیم که برای سه شنبه ها برنامه جدید در نظر داریم همه این روزها خوب میدونیم که حضور در *فضای مجازی* به صورت *فعال ، سازنده و اثر گذار* خودش یک جور *جهاد و فعالیت اجتماعی* مهم محسوب میشه خیلی هامون احتمالا صفحه *اینستاگرام* داریم، یا تو *توئیتر* فعال هستیم هیچ کدوم اینها هم نباشه تو *کانالها و گروههای دوستانه و فامیل* حضور داریم. احتمالاً هممون بارها *شبهات* مختلفی رو تو عرصه های مختلف دینی دیدیم که گاهی دست و پا شکسته دفاع کردیم و گاهی هم با اینکه دلمون می سوخت به خاطر این شبهه ها، اما نمیدونستیم چی باید بگیم؟!😔 ضربه و اثرسوء شبهات موجود در *حوزه زن و خانواده* بر نگاه افراد، به خاطر اهمیت جایگاه و شدت تأثیرگذاری ش بر کسی پوشیده نیست. ✅ و اما قصد داریم اینجا، در گروه *باشگاه مادران تاریخ* ، همه در کنار هم، تک تک ۲۰۰۰ نفرمان تمرین کنیم... *تمرین توانمندی نقد و بررسی شبهات* این حوزه 💡 در قدم اول حل شدن سوالات ذهنی خودمان 💡 و در قدم بعدی *توانایی جواب دادن و حل شبهات* برای دیگران بنابراین انشالله هر سه شنبه یک شبهه رو بررسی میکنیم که بنا بر موضوع شبهه ممکنه گاهی بیشتر از یک هفته طول بکشه.. اگر شماهم جایی مسئله ای رو دیدید که تو این قالب میگنجه حتما با ما درمیان بگذارید. انشالله همه باهم میتونیم تو این *جبهه جنگ نرم سایبری* موفق و اثرگذار باشیم. *آرایش دشمن در فضای مجازی، آرایش جنگی است؛ ملت ایران باید در مقابل این آرایش مناسب بگیرد* بیانات رهبری #شبهات_زنان #شبهات #زنان #حقوق_زنان #مسائل_زنان #فمنیسم #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران

27 خرداد 1399 22:18:47

1 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله فرض کنید فرزندان تان بزرگ‌شده اند... آیا مادری هستید که مدام از آنها توقعات مختلف دارید؟ بهتون سر بزنن مدام؟ براتون خرید کنن؟ اومدن خونتون مدام کمک کنن؟ به همه خواسته هاتون توجه کنن؟ شاید بگوئید نه من هرگز همچین مادری نمی شوم.. اما از الان چه تدابیری برای خودتان در نظر دارید که مادر پر توقعی نباشید؟! ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ نکات زیر برآیند بحث گروه با موضوع بالا بوده: ⏺ توقع داشتن از دیگران حتی اگر به حق هم باشه باعث ایجاد سوءتفاهم و مشکل در ارتباطات میشود. بنابراین تلاش کنیم از اطرافیان هرچه کمتر توقع داشته باشیم و این در آینده در ارتباطات با فرزندانمان هم تاثیر خواهد داشت. ⏺ انرژی و نشاطی که ما از بچه‌ها میگیریم در دوران‌های مختلف زندگی‌‌شون همچنین رسد شخصی ‌مون در این مسیر، مزد زحمت های ماست و باعث میشه با بچه هامون بی‌حساب بشویم. ⏺ فداکاری بیش از حد و خارج از توان و تکلیف هرکس، باعث ایجاد توقع در آینده میشود. این مسیله فرد به فرد تفاوت می‌کند زیرا کاری از دید مادری وظیفه است و از دید دیگری فداکاری محسوب می‌شود. ⏺ بچه‌ها باید با دیدن رفتار پدر و مادر و گزاره های تصویری خودشان در آینده آماده خدمت رسانی به دیگران بخصوص پدر و مادر و در حقیقت انجام وظیفه‌شان باشند. ⏺ آیا تعدیل وظایف پدر و مادر در کاهش توقعات تاثیر دارد؟ ⏺ فرزندان مان باید علاوه بر قدردان بودن با انصاف هم تربیت بشوند. ⏺ یک فرد در طول زندگی تکالیف سختی بر عهده دارد مثلا پاسخگویی به نیازهای واقعی نوزاد یا والدین در سنین پیری، که آنها را عظمت ظرفیت عاطفی و روحی آن فرد باید تامین کند. ⏺ از موضوع ممکن است سواستفاده بشود مثلا آنهایی که رفع حوایح والدین برایشان مشقت و سختی دارد آن را به فداکاری بی دلیل والدین ربط می‌دهند.ترجیح میدهد سیستم فداکاری حذف بشود تا مسئله زحمت برای والدین سالمند هم حذف بشود. یعنی سیستم اینطور تعریف بشود که تا جای ممکن نیازهای بچه مستقل از والدین رفع بشه و والدین به زندگی و علایقشون برسند و در پیری هم نیازی آنها مستقل از فرزندان رفع بشود. یعنی آن ایثار مادرانه را به بهانه ی این که بعدا پرتوقع نشویم، زیرسوال نبریم. ⏺ از این منظر هم میشود به مسیله نگاه کرد که اساسا انسانی که خوی فداکاری دارد، آدم خودخواه و متوقعی نیست. آدمی که امروز از دیگران توقع دارد احتمال بیشتری دارد که فردا از فرزندانش هم متوقع باشد. اما روحیه خودبینی و خودخواهی توقع بی‌جا را منتج می‌شود. در این صورت هرچه فداکاری بیشتر شود توقع بیشتر میشود. ادامه در کامنت... #شنبه_های_باشگاه #مادری #توقع

09 بهمن 1399 16:18:57

9 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله یکی از شنبه های خوب خدا قرار شده بود در مورد اینکه چجوری اتاق خواب بچه ها رو جدا کنیم صحبت کنیم؟!😊 همه مادرها هم خوشحال شدن که چه بحث خوبی واقعا‌...کلی هم بحث گروهی مون پرشور شد...🤩 اما خب خیلی بحث چند جانبه و کاملا وابسته به سبک و مدل تربیتی هر خانواده هست و نمیشه و نشد براش نسخه واحد بپیچیم..🧐 اما نکات مهم تر بحث رو در ادامه میاریم : جداسازی اتاق بچه ها 🔅 اول از همه باید بدانیم این مسیله در هر خانواده‌ای متفاوت است و به شرایط خانواده ربط دارد و یک اصل واحد که قابل تعمیم برای همه باشد وجود ندارد. 🔅بچه ۹ ماه در شکم مادر هست و اقتضای طبیعت و حکمت خدا میگه دو سال کنار مادر و متصل به او به وسیله شیر دادن بمونه که کم کم تعلق اون نه ماه از بین بره. وقتی از شیر گرفته شد مدتی هم باید کنارمون باشه تا اتصال این دو سال هم کم کم ،کم بشه. مسلما بچه ای که تازه از شیر گرفته شده رو نمیشه بلافاصله جدا کرد. 🔅 از نظر اساتید فوق تخصص نوزادان، *سه ماهه اول تولد نوزاد معادل است با سه ماهه چهارم بارداری!* یعنی انقدر باید در آغوش مادر و پدر باشه. در حدی که نام این نوع مراقبت مراقبت کانگورویی هست یا همون KMC و KFC( البته بیشتر برای نوزادان نارس است استفاده میشه) 🔅 بستر بچه‌ها حتی همجنس‌ها باید جدا شود اما جدا کردن اتاق باید ندارد و به فرهنگ خانواده ها مرتبط است. 🔅 برای اینکه بچه‌ها و بالتبع مادرها خواب بهتری داشته باشند: بابونه ، بادرنجبویه، پرهیز از غذاهای محرک در وعده شام ، حداقل دو ساعت فاصله دادن شام از زمان خواب و... همچنین پوشاندن بچه قبل از خواب برای احتمال کنار زدن پتو در هنگام خواب مناسب است. 🔅 اگر بچه‌ها از همان ابتدا جدا بخوابند و بلافاصله با کوچکترین تکان مادر شیر ندهد خواب شب کم کم طولانی‌تر می‌شود و بچه‌ها صبورتر می‌شوند. 🔅 بچه‌هایی که در دوسال اول کامل در کنار مادر نبوده‌اند برای ورود به مدرسه ممکن است دچار اضطراب جدایی بشوند. 🔅 خیلی وقت‌ها تبلیغ برای جداکردن زودهنگام بچه‌ها، برای تبلیغ تخت های نوزاد است. 🔅 بین مشاور ها هم آنهایی که تاکیدشون روی روابط همسرانه معمولا نظرشون به جداکردن زودهنگامه و اونهایی که روی روابط دلبستگی و اطراف بچه ها کار میکنند نظرشون روی باهم خوابیدن و کنار هم خوابیدنه. 🔅آنهایی که بچه هارو از نوزادی جدا میکنن تو بحث جداکردن موفق ترن و هرچی دیرتر میشه این فرایند سخت تر و آزار دهنده ترمیشه. البته باید قبل از اضطراب جدایی باشه #شنبه_های_باشگاه #جداسازی_اتاق_خواب_کودک #اتاق_کودک #اضطراب_جدایی

24 بهمن 1399 08:49:38

44 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. صبحانه های مطلوب برای کودکان: صبحانه *باید متنوع باشد* کره و مربا 🍯کره و عسل خامه و مربا 🍯خامه و عسل تخم مرغ نیمرو 🥚تخم مرغ عسلی؛ حتی هرروز (خطر باکتری سالمونلا ندارد چون سالمونلا در 62-65 درجه از بین میره و دمای مرکز تخم مرغ عسلی از 70 بالاتر میره) 🍚پنیر و گردو (صبحانه ثابت نباشد) نان و شیر 🥛🍯شیر عسل فرنی 🍴حریره حلوای آرد گندم یا آرد برنج و..... 🌰توپک خرمایی چنگمال (خرمای گرم و له شده + نان سنگک خرد شده+ روغن گاو + سیاهدانه + تخم گشنیز) نان و روغن گاوی (اگر بخورند!) 🥛🍮شیر و شیره خرما / انگور حلوا ارده (فقط فصول سرد) 🥃🥛ارده شیره (فقط فصول سرد) انواع املت 🥔🥚سیب زمینی و تخم مرغ #صبحانه #صبحانه_کودکان #طب_سنتی #تغذیه #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_طبیبانه #باشگاه_مادران_تاریخ

16 تیر 1399 17:30:04

46 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

6

غربالگری قسمت 3

﷽ ____ ادامه از پست قبل پست قبلی مطالعه شود ❗توجه: بحث این پست ها فقط راجع به غربال‌گری بیماری داون است. آنومالی اسکن و سایر ناهنجاری های جنینی (اننسفالی، هیدروسفالی، سندروم پری دریایی، سندروم پاتر،...) مدنظر بحث نیست. غربال‌گری سه ماهه اول فقط داون را تشخیص میدهد (و تریزومی نادر ۱۳ و ۱۸ و NTDهایی که با سونوهای دیگر هم قابل تشخیص است) و اساساً برای کشف و سقط جنین‌های مبتلا به داون طراحی شده است. با انجام سونوی آنومالی اسکن در هفته ۱۷-۱۸ میتوان برخی دیگر از ناهنجاری ها را تشخیص داد. 📍بسیااااری دیگر از بیماری‌های جنینی اصلاً با هیچ روش تشخیصی موجود در علم و تکنولوژی امروز، قابل کشف نیستند! #غربالگری #غربالگری_بارداری #شبکه_بهداشت #نظام_سلامت #باشگاه‌مادران‌تاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار 🙏 نشر دهید 🌱

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

6

﷽ ____ ادامه از پست قبل پست قبلی مطالعه شود ❗توجه: بحث این پست ها فقط راجع به غربال‌گری بیماری داون است. آنومالی اسکن و سایر ناهنجاری های جنینی (اننسفالی، هیدروسفالی، سندروم پری دریایی، سندروم پاتر،...) مدنظر بحث نیست. غربال‌گری سه ماهه اول فقط داون را تشخیص میدهد (و تریزومی نادر ۱۳ و ۱۸ و NTDهایی که با سونوهای دیگر هم قابل تشخیص است) و اساساً برای کشف و سقط جنین‌های مبتلا به داون طراحی شده است. با انجام سونوی آنومالی اسکن در هفته ۱۷-۱۸ میتوان برخی دیگر از ناهنجاری ها را تشخیص داد. 📍بسیااااری دیگر از بیماری‌های جنینی اصلاً با هیچ روش تشخیصی موجود در علم و تکنولوژی امروز، قابل کشف نیستند! #غربالگری #غربالگری_بارداری #شبکه_بهداشت #نظام_سلامت #باشگاه‌مادران‌تاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار 🙏 نشر دهید 🌱

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن