bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله همیشه یکی از مسائل مورد بحث در فرزنداوری بحث اقتصاد هست! مشکلات اقتصادی در یک جامعه، علاوه بر مدیریت اقتصادی حاکم، ریشه در نگاه افراد جامعه دارد. برای مثال؛ با وجود معضلات و دغدغه های اقتصادی در گذشته، تعداد فرزندان در خانواده ها بیش از اکنون بوده است! یکی از مسائل تاثیرگذار؛ تغییر نگرش خانواده ها ( بعضا غلبه ناامیدی نسبت به شرایط، مصرف گرایی و...)، که جا داره بیشتر در موردش تامل بشه... از طرفی مسائل اقتصادی در خانواده تا حد زیادی به سبک زندگی وابسته است. مصرف گرایی، چشم و هم چشمی و... باعث افزایش توجه خانواده به لوازم غیر ضرور زندگی و کاهش رضایت آنها از وضع موجودشان می شود. از سویی دیگر، افراد یک جامعه در کنار حاکمیت با تولید، کارآفرینی و عدم مصرف گرایی می توانند در ثبات اقتصادی موثر واقع شوند. البته که نمیتوان منکر وضعیت سخت اقتصادی در جامعه شد... اما در نگاه و باور ما راهی برای غلبه بر سختی ها وجود دارد؛ رزق هر کودک (مادی، معنوی) در خانواده است و درواقع ماندگاری رفاه در خانواده بدون حضور کودکان قطعی نیست... شما چطور در این روزها، مشکلات اقتصادی را دور زده اید؟! یاتصمیم دارید دور بزنید؟🤔😉 #چهارشنبه_های_باشگاه #چهارشنبه_های_جمعیتی #فرزند_آوری #مشکلات_اقتصادی #رزاقیت #رزق
01 بهمن 1400 17:40:53
8 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... اعضای گروه باشگاه حتما میدونن یه برنامه جدید به باشگاه اضافه شده🥰 صبحهای یکشنبه دست بچههامونو میگیریم و دسته جمعی میریم به #مهد_مجازی باشگاه مادران تاریخ، #مهدِ_کودکانِ_تاریخ ساز ! 😍 کلیات مطالب مهد، در گروه اصلی باشگاه (سالن اصلی باشگاه 😊) ارائه میشه شامل شعر، قصه، کاردستی، کتابخوانی، نرمش صبحگاهی، قرآن و توسل، فعالیت های مناسبتی و... اما یک #گروه_اقماری هم داریم برای ارتباط دلبندان شما با مربی های عزیز و سایر همکلاسی ها (ارسال عکس نقاشی ها، صوت داستان و شعر، عکس کاردستی ها و...).. تو هفته گذشته به مناسبت #ایام_محرم بچه ها #کاردستی #پرچم #یاحسین را با وسایل موجود در خانه داشتن، ورق بزنید تا کارهای قشنگ و دوست داشتنی این فسقلی ها رو ببینید. #یکشنبه_های_باشگاه #مهد_کودکان_تاریخ_ساز #کودکان_اینده_ساز
11 شهریور 1399 13:21:44
4 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... حتما زیاد شنیدید که بهتره جواب سوال بچه ها رو مستقیم ندیم تا بتونن پیرامون مسائل مختلف فکر کنن... چطور میشه بچه ها رو اندیشه ورز و اهل تفکر تربیت کرد؟! #اندیشه_ورزی_در_کودکان ✳اولین قدم در این راه شناخت کودک و ویژگی های او و رشد شناختی و حیطه ادراکیش در سنین مختلف هست. ✳این طوری از سوالهای زیاد بچه ها کلافه نمیشیم و می دونیم کی و چطور و چقدر سوال پیچمون می کنن؟! ✳قدم بعدی پذیرش سوالهاشون و این روحیه پرسشگری و میل به دانستن و کنجکاوی هست. ✳سعی کنیم در برابر سوالها شوک بازخورد منفی ندیم؛ *چقدر سوال میپرسی؟!گفتم که برات! بزرگ شی میفهمی و...* ✳اینها راه های مستقیما مرتبط هستن ولی پیش زمینه هایی وجود داره که ظاهرا مرتبط نیستن ولی بسیار مهمن .. ✳طبق روایت اگر بچه ها در کوچکی بازیگوشی زیادی داشته باشن در بزرگسالی اهل تعقل و تفکر میشن. ✳باید زمینه رو برای ارضای نیاز بچه ها به تخلیه انرژی و هیجانی ایجاد کرد.. ✳و از طرفی پرورش حسی هم زمینه مهم دیگری برای رشد عقلی بچه هاست. ✳در زندگی روزمره بچه ها رو درگیر کنیم تا فکرشون رو به کار بندازن ✳از کارهای عمومی و مسائلی که در زندگی روزمره پیش میاد و خود ما برای حل کردنشون نیاز به تفکر داریم تا مسائل خاص مثل تفکر در موضوع یک کتاب یا کارتون که میشه باب گفتگو رو باز کرد و جرقه ها رو در ذهن کودک زد... شما با چه روش هایی به تقویت تفکر بچه ها میپردازید؟! می تونید سوال های جالب بچه ها رو برامون کامنت کنید😍 #شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #اندیشه_ورزی #تقویت_تفکر
01 شهریور 1399 07:28:50
18 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله .... دیابت بارداری مشکل انجام ندادن یا دیر انجام دادن غربالگری دیابت بارداری، عدم تشخیص یا تشخیص دیرهنگام دیابت و در نتیجه، عوارض دیابت بر روی مادر و جنین هست. اما اگر دیر شده باز هم میتونید انجام بدید هرچند زمان استانداردش (برای کشف زودهنگام و جلوگیری از عوارض) هفته 24-28 بارداری است. ✅ افرادی که دارای ریسک فاکتور (چاقی، سابقه خانوادگی، سابقه دیابت در بارداری قبلی، سندروم تخمدان پلی کیستیک و...)هستند باید غربالگری رو زودتر انجام بدهند ✅ عوارض مادری دیابت: زایمان زودرس عوارض عفونی فشارخون افزایش مایع دور جنین و.... ✅ عوارض جنینی دیابت: اختلال رشد جنین مرده زایی اختلالات ساختمانی اختلالات متابولیک (افت قند، افت کلسیم، زردی) ✅ عوارض درازمدت: چاقی دوران کودکی نقایص عصبی و روان پزشکی ابتلا به دیابت در بزرگسالی گروه پزشکان سپیدار باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #دیابت_بارداري #دیابت_و_بارداری #غربالگری_دیابت
12 آذر 1399 07:58:14
543 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. جرم به یکسری ماده سفید یا کمی زرد (گاهی به رنگ سبز و سیاه مخصوصا زیر لثه ) گچی و زبر روی سطح دندونها گفته میشه که به راحتی برداشته نمیشه و معمولا پشت دندونهای فک پایین و سطح بیرونی دندون آسیاب اول بالا رو بیشتر درگیر میکنه . یکسری تغییر رنگ هایی هم داریم که قهوه ای یا مشکی هستن به نام إستین که لبه لثه ها یا حتی گاهی روی سطح دندونها هستن و برجسته نیستن . در نهایت پلاک ماده سفید و نرم که به راحتی از دندون پاک میشه در افراد مختلف برحسب نوع باکتری های موجود در دهان، نوع بزاق، رعایت بهداشت و...ممکنه جرم بیشتری رخ بده ، در بعضي مطالعات دیده شده ، افرادی که مستعد جرم هستن وجرم بیشتری دارند ، پوسیدگی کمتری هم دارند (تفاوت باکتری ها) راهکار ها ؟! درست و مرتب مسواک زدن نخ دندان کشیدن استفاده از دهانشویه مخصوص پلاک با مسواک به راحتی برداشته میشه. جرم ها نیاز به جرم گیری دارند و بعد از اون رعایت بهداشت اصولی و درست علت اینکه برشون میداریم اینه که به مرور زمان موجب تحلیل لثه (واستخوان و لقی دندان )میشن و استین ها هم با برساژ برطرف میشن ،البته بیشتر به خاطر اینکه اختلال در زیبایی ایجاد میکنند. جرم گیری هم ضرر خاصی نداره ولی اینکه چند وقت یکبار باید انجام بشه و ...رو باید دکتر طبق معاینه بالینی و بررسی شرایط بگه . اگر پروسه اش خیلی سریع هست میتونید به متخصص لثه مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام وعلل مختلف در نظر گرفته بشه . #دوشنبه_های_باشگاه #دندانپزشک #باشگاه_مادران_تاریخ #جرم #جرم_گیری #دندانپزشکی
22 مرداد 1399 15:18:16
5 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ---- 🍼 مکمل آهن از ۴ یا ۶ ماهگی برای شیرخوار شروع شده و تا سن 2 سالگی ادامه می یابد. چرا که شیر مادر فاقد آهن است و "رژیم غذایی شیرخوار تا دوسالگی" نیز نمیتواند آن را تأمین کند. پس از دوسالگی احتیاج به مکمل نیست. ✅ تحقیقات نشان داده است که شیرخوارانی که تا 2 سالگی مکمل آهن مصرف نکرده اند علاوه بر این که احتمالاً دچار علائم کم خونی فقر آهن، بی اشتهایی و بی قراری میشوند، دچار کاهش تمرکز و عملکرد مغزی حتی در سنین مدرسه هم خواهندبود. 💟 قطره آهن موجب پوسیدگی دندان نمیشود. بلکه اثر آن بر دندان مانند اثر جوهر بر پوست است. البته ممکن است رنگ سیاه آهن در مناطق پوسیده دندان بیشتر بنشیند و لذا آنها را آشکار کند. 💡آهن گیاهان قابلیت جذب شدن بسیار پایینی دارد. شیرهها (انگور، خرما و...) حاوی مقادیر کافی یون آهن نیستند و نمیتوانند از کمخونی جلوگیری کنند. ضمن اینکه اگر در مقادیر بالا داده شوند به علت قند بالا میتوانند موجب افزایش احتمال ابتلا به دیابت شوند. ✅ مکمل آهن در مقادیر گفته شده دارای عارضه (بیش فعالی و...) نیست. درحال حاضر تعدادی قطره آهن خارجی در داروخانه ها به فروش می رسد که به اشتباه به عنوان مکمل آهن توسط والدین مصرف می گردند ولی میزان آهن کافی (15 میلیگرم آهن المنتال روزانه) را ندارند، مانند: 1- قطره ولکید: با فقط 2.2 میلی گرم آهن المنته 2-قطره ویتان (vitane): با فقط 1/8 میلی گرم آهم المنته. پس قطره ویتان به هیچ وجه توصیه نمی شود . 3- شربت ویتان (vitane): با فقط 4.7 میلی گرم آهن المنته در هر ۵ سیسی 4- شربت سندروس (sandrous). هر 5 سیسی 7.5 میلیگرم آهن. حداقل ۲سیسی در روز نیاز است. 5- قطره سیدرال: هر سی سی حاوی 7میلی گرم آهن لیپوزومال. حداقل 2سیسی در روز نیاز است. قطره های آهنی که در داروخانه ها موجود است و میزان آهن آنها کافی یا تقریباً کافی می باشد: 🔸الف- قطره های ایرانی : 1 و 2- قطره فروس سولفات و فرودراپ که 1 میلی لیتر از آنها معادل 125 میلی گرم فروس سولفات دارد و میزان آهن المنته ی آن 25 میلی گرم می باشد بنابراین روزانه0/6 میلی لیتر از این قطره ها (معادل 15 قطره )نیاز روزانه شیرخواران به آهن را تامین می کند. فرودراپ ویتامین C دارد که به جذب آهن کمک میکند. 3- قطره لیپوزوفر در هر سیسی 7میلیگرم آهن المنته دارد لذا روزی 2سیسی تجویز میشود. قطره لیپوزوفر آهن را در شکل لیپوزومال دارد لذا رنگ سیاه روی دندانها ایجاد نمیکند. این قطره مزه فلزی ندارد و خوشمزه است (مزه بيسکوئيتی) ادامه دارد #گروه_پزشکان_سپیدار #باشگاهمادرانتاریخ #مکمل
20 شهریور 1400 11:25:55
51 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
خبر دارید امروز باشگاه مادران تاریخی ها برنامشون چی بوده؟؟؟🤔🤔 خب زرنگ ترها رفتن و برنامه یکشنبه رو نگاه کردن👏👏👏👏 درسته امروز #بحث_گروهی داشتیم.. اما اگر گفتید موضوع بحث امروز چی بوده؟😊😊 برنامه امروز هم به درد #پویش_ایران_دخت ی ها میخوره هم بقیه...🙂🙂 موضوع گفت و گوی امروز ما روز دختره ✅نظرتون راجع به روز دختر چیه ✅دختر منظور چه نقشی از یک زن هست؟ ✅چه برنامه ای برای روز دختر دارید برای دخترهای خودتون یا اقوام ✅یا برای خودتون به عنوان دختر خانواده تون ✅چه فاکتورهایی رو در این بزرگداشت مدنظر قرار میدید ✅و دوست دارید به دخترتون چه پیامی منتقل کنید؟ ✅چه برنامه ای برای پسرهای خونه دارید؟ اونها باید چه چیزی راجع به روز دختر و دخترانگی ها بدونن؟؟ ✅برنامه ای دارید که مردان خونه رو سهیم کنید در این بزرگداشت؟؟ خلاصه که یک بحث دخترانه محور تو گروه داریم😍😍😍 #باشگاه_مادران_تاریخ #روز_دختر #پویش_ایران_دخت #نقش_دختران #جایگاه_دختران #ایده #انگیزه