bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
﷽ ---- 🍼 مکمل آهن از ۴ یا ۶ ماهگی برای شیرخوار شروع شده و تا سن 2 سالگی ادامه می یابد. چرا که شیر مادر فاقد آهن است و "رژیم غذایی شیرخوار تا دوسالگی" نیز نمیتواند آن را تأمین کند. پس از دوسالگی احتیاج به مکمل نیست. ✅ تحقیقات نشان داده است که شیرخوارانی که تا 2 سالگی مکمل آهن مصرف نکرده اند علاوه بر این که احتمالاً دچار علائم کم خونی فقر آهن، بی اشتهایی و بی قراری میشوند، دچار کاهش تمرکز و عملکرد مغزی حتی در سنین مدرسه هم خواهندبود. 💟 قطره آهن موجب پوسیدگی دندان نمیشود. بلکه اثر آن بر دندان مانند اثر جوهر بر پوست است. البته ممکن است رنگ سیاه آهن در مناطق پوسیده دندان بیشتر بنشیند و لذا آنها را آشکار کند. 💡آهن گیاهان قابلیت جذب شدن بسیار پایینی دارد. شیرهها (انگور، خرما و...) حاوی مقادیر کافی یون آهن نیستند و نمیتوانند از کمخونی جلوگیری کنند. ضمن اینکه اگر در مقادیر بالا داده شوند به علت قند بالا میتوانند موجب افزایش احتمال ابتلا به دیابت شوند. ✅ مکمل آهن در مقادیر گفته شده دارای عارضه (بیش فعالی و...) نیست. درحال حاضر تعدادی قطره آهن خارجی در داروخانه ها به فروش می رسد که به اشتباه به عنوان مکمل آهن توسط والدین مصرف می گردند ولی میزان آهن کافی (15 میلیگرم آهن المنتال روزانه) را ندارند، مانند: 1- قطره ولکید: با فقط 2.2 میلی گرم آهن المنته 2-قطره ویتان (vitane): با فقط 1/8 میلی گرم آهم المنته. پس قطره ویتان به هیچ وجه توصیه نمی شود . 3- شربت ویتان (vitane): با فقط 4.7 میلی گرم آهن المنته در هر ۵ سیسی 4- شربت سندروس (sandrous). هر 5 سیسی 7.5 میلیگرم آهن. حداقل ۲سیسی در روز نیاز است. 5- قطره سیدرال: هر سی سی حاوی 7میلی گرم آهن لیپوزومال. حداقل 2سیسی در روز نیاز است. قطره های آهنی که در داروخانه ها موجود است و میزان آهن آنها کافی یا تقریباً کافی می باشد: 🔸الف- قطره های ایرانی : 1 و 2- قطره فروس سولفات و فرودراپ که 1 میلی لیتر از آنها معادل 125 میلی گرم فروس سولفات دارد و میزان آهن المنته ی آن 25 میلی گرم می باشد بنابراین روزانه0/6 میلی لیتر از این قطره ها (معادل 15 قطره )نیاز روزانه شیرخواران به آهن را تامین می کند. فرودراپ ویتامین C دارد که به جذب آهن کمک میکند. 3- قطره لیپوزوفر در هر سیسی 7میلیگرم آهن المنته دارد لذا روزی 2سیسی تجویز میشود. قطره لیپوزوفر آهن را در شکل لیپوزومال دارد لذا رنگ سیاه روی دندانها ایجاد نمیکند. این قطره مزه فلزی ندارد و خوشمزه است (مزه بيسکوئيتی) ادامه دارد #گروه_پزشکان_سپیدار #باشگاهمادرانتاریخ #مکمل
20 شهریور 1400 11:25:55
51 بازدید
bashgahemadaran
اینم یه کلیپ دیگه از بقیه فیلم های ارسالی شرکت کننده های #پویش_ایران_دخت #روزتون_مبارک #روز_دختر_مبارک #من_شادی_خونمونم #من_رحمت_خونمونم #من_گرمای_خونمونم #من_برکت_خونمونم
03 تیر 1399 09:22:36
2 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ---- سلام به مادرهای پرانرژی و بانشاط باشگاه مادران تاریخ! 😍 قرار ورزش کردنمون رو که یادتون هست؟ در پست قبلی باشگاه ورزشی مون؟ نرمشهای امروز به ویژه برای از بین بردن چربیهای پهلو مناسبند. اما در کل، نرمشهای استاندارد و مناسب برای اکثر افراد هستند. 🧘تمامی نرمش های امروز در بارداری (معمولی و بدون ریسک فاکتور) مجاز هستند. 🎯 برای انجام دادنشون اگر دمبل نداریداز دو بطری آب معدنی کوچک (پر) استفاده کنید؛ یا بگردید و از تو اسباب بازی بچهها بالاخره یه چیزی برا این کار جور کنید😅 نرمش های گرم کردن رو ما تو کانال ورزشی مون در "بله" میذاریم. الان و اینجا فقط چند نرمش تخصصی برای چربیهای پهلو رو میذاریم. به مرور نرمشهای گرم کردن هم در صفحه قرار میگیره🌸 اگر در مورد هرکدوم از تصاویر سؤال دارید در نظرات بپرسید. 💡نکات مهم کلی: - حرکات رو آرام و بدون سرعت انجام بدید. - داشتن تنفس مناسب (دم و بازدم عمیق و شمرده) از مهم ترین نکات حین ورزش ه که اگر نباشه گویی اصلاً هدف ورزش محقق نمیشه. - در تمام مدت ورزش سعی کنید به طور متناوب عضلات کف لگن رو منقبض کنید و چند ثانیه نگه دارید. - در مدت ورزش صورتتون خندان و بدون گرفتگی و اخم باشه😊 - سرد کردن و گرم کردن قبل و بعد حرکات فراموش نشه. خیلی با هم حرف و کار داریم ها😊 با ما همراه باشید در هفتههای آینده 🌱 . . #ورزش #سلامت #مادرسالم #مادر_سالم_خانواده_سالم #نرمش #آب_کردن_پهلو #باشگاهمادرانتاریخ #باشگاه_ورزشی #باشگاه_مادران_تاریخ #باشگاه_ورزشی_مادرانه
30 دی 1399 08:18:34
11 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ----- جهت ایجاد خجالت😒😉 در مامان های باشگاه مادران تاریخ 😌😜 خب ورزش کنییییم دیگه روزی نیم ساعت، نه؟ هر دو روز بیست دقیقه، نه؟ هر سه روز یه ربع😩 اونم وقت نداریم برا سلامت جسم خودمون بذاریم؟... سلامت جسم مؤثره در سلامت روح و اخلاق و حتی حال معنوی #یاعلی بگیم و شروع کنیم از فردا نمیشه؟ از شنبه انشاءالله 🤪 نمیشه؟ از اول فروردین و سال جدید! 😤 . . . . . کامنت مامان ها: اوووه اگر برای ما هم همچین امکاناتی و همچین باشگاه ورزشی ای بود، چرا ورزش نمیکردیم؟! هر روز میکردیم 😏😌 امکانات نیست وگرنه ما خیلی هم به فکریم! 😡🤬😡🤬😡🤬😡
29 بهمن 1399 15:41:38
10 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. جرم به یکسری ماده سفید یا کمی زرد (گاهی به رنگ سبز و سیاه مخصوصا زیر لثه ) گچی و زبر روی سطح دندونها گفته میشه که به راحتی برداشته نمیشه و معمولا پشت دندونهای فک پایین و سطح بیرونی دندون آسیاب اول بالا رو بیشتر درگیر میکنه . یکسری تغییر رنگ هایی هم داریم که قهوه ای یا مشکی هستن به نام إستین که لبه لثه ها یا حتی گاهی روی سطح دندونها هستن و برجسته نیستن . در نهایت پلاک ماده سفید و نرم که به راحتی از دندون پاک میشه در افراد مختلف برحسب نوع باکتری های موجود در دهان، نوع بزاق، رعایت بهداشت و...ممکنه جرم بیشتری رخ بده ، در بعضي مطالعات دیده شده ، افرادی که مستعد جرم هستن وجرم بیشتری دارند ، پوسیدگی کمتری هم دارند (تفاوت باکتری ها) راهکار ها ؟! درست و مرتب مسواک زدن نخ دندان کشیدن استفاده از دهانشویه مخصوص پلاک با مسواک به راحتی برداشته میشه. جرم ها نیاز به جرم گیری دارند و بعد از اون رعایت بهداشت اصولی و درست علت اینکه برشون میداریم اینه که به مرور زمان موجب تحلیل لثه (واستخوان و لقی دندان )میشن و استین ها هم با برساژ برطرف میشن ،البته بیشتر به خاطر اینکه اختلال در زیبایی ایجاد میکنند. جرم گیری هم ضرر خاصی نداره ولی اینکه چند وقت یکبار باید انجام بشه و ...رو باید دکتر طبق معاینه بالینی و بررسی شرایط بگه . اگر پروسه اش خیلی سریع هست میتونید به متخصص لثه مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام وعلل مختلف در نظر گرفته بشه . #دوشنبه_های_باشگاه #دندانپزشک #باشگاه_مادران_تاریخ #جرم #جرم_گیری #دندانپزشکی
22 مرداد 1399 15:18:16
5 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله خیلی از ما شنیدیم که بچه فقط اولیش سخته😉 دومی خیلی خوبه👌 راحت میگذره💃 اصلا اولی نمیفهمی چی میشه از بس بیتجربهای ولی دومی *شیرینه* 🍰 در کنارش هم دیدیم و شنیدیم که بعد تولد فرزند دوم، مادرها *مشکلاتی* داشتن: حسادت فرزند اول😥 سختیِ مدیریت دو فرزند😭 کنترل روابط و تعاملات دو کودک☹️ پس بالاخره کدوم درسته؟🤓 بچه دوم بیاریم یا نه؟🙄 چه سختیهایی داره؟😩 چه شیرینی هایی منتظرمونه؟😍 بهتر نیست صبر کنیم بچه اولمون حسابی از آب و گل دربیاد بعد دومی رو بیاریم؟😎 تعاملاتشون قابل مدیریته؟😏 شما چی میگین؟ بچه دوم؛ آری یا خیر؟ #چهارشنبه_های_باشگاه #بچه_دوم #فاصله_سنی #فرزنداوری
17 آذر 1400 18:41:29
6 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله.. سه شنبه هفته گذشته بعد از مدت ها بحث های چالشی داشتن تو حوزه زن و خانواده یک موضوع فانتزی و البته کاربردی داشتیم... جاتون خالی قرار شد فارغ از اما و اگرها و شبهات و نکنه همسر بشنوه ها خودمون رو جای همسر مون قرار بدیم و ببینیم چه توقعاتی از خانم مون داریم... خیلی جالب بود بحث ها و صحبت هایی که شد، یه جاهاییش خندیدیم ؛ یه جاهاییش غصه مون گرفت؛ یه جاهاییش از شبیه بودن های مردها شگفت زده شدیم و در آخر حسابی به فکر فرو رفتیم... یک زندگی همانند یک نهال نیاز به رسیدگی و توجه دائمی داره گاهی اینجور تامل ها باعث میشه یادمون بیاد کجاها کم توجه شدیم. اما در پایان تیم خوب بررسی شبهات با توجه با مباحث جمع بندی رو آماده کرد که بالا با ورق زدن میتونید بخونیدش😍 #سه_شنبه_های_باشگاه #شبهات_زنان #زن_و_خانواده #حقوق_زن #اگر_جای_همسرت_بودی