bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله یه روز قشنگ داریم تو گروه باشگاه مادران تاریخ ... یه روز که دیگه میگیم بابا وسط این همه تربیت فرزند و علم افروزی و مطالعه و تفکر و فعالیت اجتماعی و...😊 میخوایم بیاین دور هم از نشاط مون بگیم از ایده ها و انگیزه ها و ذوق ها مون بگیم برای هم...🥰 میخوایم تو جمع قشنگ مون حال همدیگه رو خوب کنیم..❤. خلاصه یه روز پر از حس های قشنگ و رنگارنگ...🍃🌹 #پنجشنبه_های_باشگاه یه همچین روزیه واسمون😍 کم کم با این روز دلبر بیشتر آشنا میشید.. فعلا ورق بزنید این کیک هویج خوشمزه هنر یکی از اعضای گروه رو ببینید...🎂🍰 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 کیک هویج و گردو مواد لازم برای۱۰ نفر مواد اصلی 🥚 تخم مرغ ۴ عدد 🍚 شکر ۱ پیمانه 🍚 آرد ۲ پیمانه 🥕 هویج رنده شده ۲ پیمانه 🥜 گردو خرد شده ۱/۲ پیمانه 🥛 شیر ۱/۲ پیمانه 🥃 روغن مایع ۱/۲ پیمانه 😋 دارچین ۱ قاشق غذا خوری 😋 وانیل شکری ۱ قاشق مربا خوری 😋 بیکینگ پودر ۳ قاشق مربا خوری طرز تهیه ۱- ابتدا بکینگ پودر آرد دارچین را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید سپس فر را با دمای 180درجه روشن میکنیم تا گرم بشه. ۲- شیر روغن شکر وانیل را خوب میزنیم تا حباب دار شود.بعد تخم مرغ هارا یکی یکی اضافه میکنیم یعنی یکی اضافه کردیم خوب میزنیم سپس بعدی به همین صورت. ۳- هویج را اضافه کرده با لیسک خوب مخلوط میکنیم سپس مواد خشک را که قبلا باهم مخلوط کردید به آن اضافه کنید و دورانی با لیسک هم بزنید. ۴- درنهایت گردو را با دوقاشق آرد مخلوط کنید سپس به مایع کیک اضافه کنید وآرام مخلوط کنید. ۵- مواد را توی قالب چرب شده بریزید و با دمای 180بذارید 45دقیقه بپزه. سایر نکات میزان دما بستگی به نوع فرتون داره 150-180 متغیر هست.مرسوم است این نوع کیک را با پودر قند کاور میکنن که این به سلیقه خودتونه. منبع :سرآشپز پاپیون وبسایت : https://sarashpazpapion.com #کیک_هویج #کدبانوگری #هنرمندی #کیک_پزی #آشپزی #حال_خوب
19 آذر 1400 06:07:06
4 بازدید
bashgahemadaran
#خلاصه_نکات بحث #دعوای_بچه_ها 💟بی توجهی به دعوای بچه ها در بیشتر مواقع 😊 💟گذاشتن قانون در رابطه با استفاده از وسایل مثل اینکه در صورت دعوا بر سر یک وسیله مشترک ؛ اون وسیله جمع میشه🤦♀️ 💟پذیرش این موضوع که دعوا متعلق به همه بچه ها هست و یک امر طبیعی و لازمه ی دوره رشد بچه ها هست .👶👶 💟در دعوا سعی کنیم از هیچ کدام از بچه ها جانب داری نکنیم و همه اونها رو مخاطب قرار بدهیم.👩👧👦 💟سعی کنیم در دعوای بین بچه ها با بیانات تلقینی حس محبت و احترام بین هر دو رو تقویت کنیم.👫 💟 درباره بچه های زیر دوسال با صرف توجهاتی میشه بیشتر طرف بزرگتر رو بیگیریم بدون دعوا کردن بچه کوچیکتر (مثلا تو مو کشیدن : الهی بمیرم مامان چقدر دردت اومد وای چند تا از موهات هم کنده شده دیروز موهای منم کَند خیلی درد داشت ) همین مطلب باعث میشه حتی اگه بازیشون رو خراب میکنه دعواش نکنن حواسش رو پرت کنن یا از مادر کمک بگیرن 👌 💟پسر ها هرگز نباید بیکار باشن وگر نه برای سرگرمی دعوا راه میاندازن 😁 💟بنا بر سن بچه ها صحبت کردن و راضی کردن همدیگر را به جای دعوا کردن بهشون آموزش بدیم. بگید برامون شما چطور با دعوای بچه ها برخورد میکنید؟؟ #شنبه_های_باشگاه #دعوای_بچه_ها #باشگاه_مادران_تاریخ #معرفی_کتاب #کتاب_خواهران_و_برادران_به_دور_از_حسادت_و_با_ارامش #کتاب_خواهر_برادر_های_سازگار
16 تیر 1399 00:59:18
39 بازدید
bashgahemadaran
با یک کاردستی زمستونی چطورید؟! #یکشنبه_های_باشگاه #مهد_کودکان_تاریخ_ساز #مهد_باشگاه_مادران #کاردستی #آدم_برفی #زمستان #دانه_برف #بازی #سرگرمی #بازی_نیاز_کودک
05 دی 1400 16:32:21
64 بازدید
bashgahemadaran
یه روز از شنبه های باشگاه روی این موضوع صحبت کردیم : سرعت دهنده های زندگی شما چه چیزهایی هستند؟ ✅ گفتن بسم ا... ابتدای کارها 👌 ✅ گفتن تسبیحات حضرت زهرا(س) قبل انجام کارها📿 ✅ خواندن نماز اول وقت باعث برکت در زمان می شود.🙏 ✅ بیداری بین الطلوعین و استفاده از فرصت خواب فرزندان برای انجام کارهای منزل، شخصی، مطالعه و... (البته با در نظر گرفتن مزاج شخصی افراد، توان و شرایط فرد مانند داشتن نوزاد شیرخوار)🌅 ✅ توسل به ائمه و شهدا جهت برکت بخشیدن به زمان و فعالیت ها🕌 ✅ نوشتن لیست فعالیتهای روزانه از شب قبل🗓 ✅ استفاده از وقت های مرده و همزمان انجام دادن کارها. به طور مثال گوش دادن به کتاب صوتی یا سخنرانی حین پخت غذا، ترافیک و...🎧 ✅ در نظر گرفتن زمان بازی اختصاصی برای بچه ها (عموما زمانیکه کودک بداند زمان مشخصی توجه والدین مختص اوست، در بقیه اوقات روز توجه را کمتر مطالبه می کند).🤾♀️ ✅ معین کردن زمان حدودی برای انجام هر فعالیت🕑 ✅ تهیه لیست غذا برای طول هفته (تهیه برنامه غذایی و خرید هفتگی بر اساس آن) 📑 ✅ داشتن لیست غذاهای ساده، که فوری آماده می شوند مانند اشکنه، نان و پنیر، کوکو و...🍧🍲🥙 ✅ درست کردن غذا به صورت دو وعده ای🍚🍚 ✅ شستن ظرفها فوری و جلوگیری از تلنبار شدن ظرفها🍽 ✅ رسیدگی به کارهایی که زمان کوتاهی برای انجام می خواهند در همان لحظه👌 ✅ تقسیم کردن روزهای هفته برای انجام کارهای مختلف منزل🗓 ✅ استفاده از برنامه های محدود کننده حضور در فضای مجازی📲 ✅ کم شدن مراجعات فرزندان به مادر از طریق دادن مسئولیت فرزندان کوچکتر به فرزندان بزرگتر. همچنین آموزش بعضی مهارت ها به فرزندان که فعالیتهای شخصیشان را حتی المقدور بصورت خودکفا انجام دهند.🙅♀️🙅♂️ #شنبه_های_باشگاه #تدبیر_امور_منزل #سرعت_دهنده_ها #چه_کنیم_کارنتراشیم؟ #مادر_شاد_خانواده_شاد #مادر_پرانرژی_باش #کار_خانگی #فضای_مجازی کم کن #لیست_غذایی #برنامه_ریزی
03 دی 1400 09:31:34
7 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ----- جهت ایجاد خجالت😒😉 در مامان های باشگاه مادران تاریخ 😌😜 خب ورزش کنییییم دیگه روزی نیم ساعت، نه؟ هر دو روز بیست دقیقه، نه؟ هر سه روز یه ربع😩 اونم وقت نداریم برا سلامت جسم خودمون بذاریم؟... سلامت جسم مؤثره در سلامت روح و اخلاق و حتی حال معنوی #یاعلی بگیم و شروع کنیم از فردا نمیشه؟ از شنبه انشاءالله 🤪 نمیشه؟ از اول فروردین و سال جدید! 😤 . . . . . کامنت مامان ها: اوووه اگر برای ما هم همچین امکاناتی و همچین باشگاه ورزشی ای بود، چرا ورزش نمیکردیم؟! هر روز میکردیم 😏😌 امکانات نیست وگرنه ما خیلی هم به فکریم! 😡🤬😡🤬😡🤬😡
29 بهمن 1399 15:41:38
10 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله *خونریزی بعد از زایمان* خونریزی نفاس و بعد از اون، به علت ترمیم محل جفت هست. از نظر طب نوین 6 تا 8 هفته است، از نظر طب سنتی شاید بشه گفت 40 روز. ✅ هم از نظر طب نوین و هم سنتی، اگر این خونریزی و لکه بینی موجب ایجاد ضعف قوای عمومی و افت فشار و بدحالی عمومی نشه، نه تنها نیازی به بند آوردنش نیست بلکه جلوگیری از خروج خون میتونه آسیب زا باشه (طب سنتی : اختناق رحم). ✳ بنابراین زیر چهل روز، به جز تدابیر کلی، استفاده از روش های دارویی برای کاهش و قطع خونریزی توصیه نمیشه. ✴ تدابیر کلی: 💊مصرف مکمل آهن (کم خونی میتونه باعث افزایش خونریزی بشه) 🍶مقویات رحم (قبلا گفته شده) 🛌استراحت کافی 🛀🚫پرهیز از شست و شوی زیاد و استحمام (تماس با آب در حداقل میزان ممکن. در صورت شست و شو، استفاده از آب گرم) 🤱بستن کمر، چسب کمر 🍵مصرف کاچی و تقویت بعد از زایمان 🥣نداشتن یبوست 🛌خواب کافی (اون اوایل اکثر نوزادان 22 ساعت بدون اذیت میخوابن) 🏃♀️🚫پرهیز از فعالیت های سنگین، بلند کردن سنگینی گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #مطالب_پزشکی #زایمان #تدابیر_زایمان #تقویت_بعد_از_زایمان
20 اسفند 1399 11:47:59
52 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله .. هفته پیش در روز سه شنبه ها و بررسی شبهات اعضای گروه باشگاه مادران تاریخ در مورد مبحث کودک همسری مباحثه کردند و بحث های خوبی صورت گرفت.. انشالله این هفته سه شنبه از سرکار خانم خزایی که تو این حوزه فعالیت داشتند و تجربه دار هستند دعوت کردیم تا به سوالات و گره های ذهنی پیرامون این موضوع بپردازند. این سه شنبه با ما همراه باشید 🌱 #کودک_همسری #باشگاه_مادران_تاریخ #اعلامیه #کارشناس_مهمان #سرکار_خانم_خزایی #سه_شنبه_های_باشگاه