پست های مشابه

aliyeh.heybatii

. نیاز نیست خودت را در آینه تماشا کنی... خودت رادرانعکاس رفتار کسانی که باتو معاشرت دارندمشاهده کن اگراوضاع بهتر ازقبل شده اگر آدم های با کیفیت تری اطرافت هستند تو در حال رشد هستی... خدا رو شکر میکنم بابت شغل بسیار خوبم خدا رو شکر میکنم بابت مخاطبین فرهیخته ای مثل شما #فرزند #فرزندپروری #فرزندپروری_مثبت #فرزندپروری_آگاهانه #کارگاه_آموزشی #کارگاه_روانشناسی #کارگاه_فرزندپروری #بیرجندیا #بیرجند_شهر_من

27 آذر 1398 12:56:19

10 بازدید

aliyeh.heybatii

هميشه كودك نيست كه به مادر مي چسبد، بلكه مادرانی هم هستند كه حاضر نيستند لحظه ای از فرزندشان جدا شوند. مادر چسبنده هميشه نگران است كه اگر فرزندش در کنار او نباشد ،خطری او را تهديد می كند . مادر چسبنده به فرزندش اجازه رشد و پختگی نمی دهد چون هميشه حضور مستقيم دارد و به جای فرزندش مشكلات را حل می كند. مادر چسبنده ، به دلیل نگرانی و اضطراب همیشگی، لذتی از رابطه با فرزندش نمی برد . چسبندگی يك اختلال ارتباطی ست و نه مهربانی مادران چسبنده ، فرزندان بی دست و پا و کودک صفت تربیت می کنند . #کودک#تربیت#والد_نگران#فرزند_پروری#نگرانی_والدین#والد_چسبنده#اختلالات_ارتباطی#مشاوره#آموزش#درمان#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند_شهر_من #خراسان_جنوبی

19 اسفند 1399 18:19:29

0 بازدید

aliyeh.heybatii

#لوریس_چکناواریان_استاد_بزرگ_موسیقی

19 اردیبهشت 1399 17:00:44

0 بازدید

aliyeh.heybatii

06 شهریور 1400 16:11:53

15 بازدید

aliyeh.heybatii

پرخاشگری قطعا ژنتیک نیست وبچه ها پرخاشگر به دنیا نمی آیند. 🪅چندعامل که ایجادکننده عصبانیت و پرخاشگری درکودکو است،بدین صورت می باشد: ۱-پرخاشگری محیط وخانواده(کودک شاهدپرخاشگری وتعارض والدین است) ۲-تنبه کلامی وتهدید(کودک مرتب تنبیه کلامی،سرزنش وتهدید می شود) ۳-کودک‌برنامه تلویزیون وبازی های خشن رامی‌بیندوانجام می دهد. موارد زیر را انجام دهیدقطعا ظرف سه تاشش ماه شرایط بهتر می شود: ۱-تنبیه کودک راکاملاچه کلامی وبدنی قطع کنید. ۲-به هیچ عنوان فرزندتان را سرزنش نکنید. ۳-نقاط قوت و توانمندی های فرزندتان را هر روز مرورکنیدومرتب بهش بگیدکه تو امروز چقدر قشنگ کارهات رو انجام دادی،آفرین ۴-برنامه های خشن تلویزیون و موبایل رو به صورت کامل قطع کنید. ۵-به فرزندتون کمک کنیدتا کم کم یادبگیره احساسات وهیجاناتش رو به صورت کلامی ابراز کنه و خودتون باید دراین امر پیش قدم باشید. ۶-تلاش کنید همیشه در تیم فرزندتون باشیدوباهاش دوستی وصمیمیت برقرار کنید.وحتی هنگام نه گفتن هم باهاش دوست باشید. قطعا با انجام این راهکارها به خوبی می تونید اوضاع رو به سمت مثبت مدیریت کنید. اگر قبل از پرخاشگر شدن کودک موارد بالا رعایت بشه قطعا کودکی پرخاشگر نخواهید داشت. #پرخاشگری_کودک #پرخاشگری_نوجوانان #تنبیه#موبایل#تعارضات_بین_فردی#تربیت_فرزند #عصبانیت#پرخاشگری#مهارتهای_زندگی #فرزندپروری_مثبت #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند

20 بهمن 1399 05:52:17

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. وقتی عصبانی شدی و سر بچه داد زدی بعدش چیکار باید بکنی؟ تنها چیزی که از عصبانی شدن و فریاد زدن بدتره حس عذاب وجدانیه که بعدش به سراغ پدر و مادر میاد... فکر کن بعدش میای اینستاگرام رو باز میکنی و فلان مادر ایده آل رو با بچه‌های ایده آلش می بینی... با هم بازی می‌کنن، کار های خلاقانه می‌کنن، و خلاصه با هم به خوبی و خوشی می‌گذرونن! بعد به خودت میگی: ( من بد ترین مادر دنیام ) بیاید با هم صادق باشیم... من خیلی از کتاب‌های تعلیم و تربیت کودک و احترام به کودک رو خوندم و همه را از حفظم اما منم خیلی وقت‌ها شده که در یک لحظه کنترلمو از دست بدم و جوش بیارم! چون منم آدمم، چون ما همه آدمیم و این طبیعت ماست... اون دوست ایده آل اینستاگرامیت و بچه‌اش، و خواهرشوهر نمونه ات و رفتارش با بچه اش، و حتی اون متخصص و روانشناس کودک مطمئناً شده که همگی کنترل رفتارشون رو از دست بدن و کاری رو که نباید بکنن رو انجام بدن و میدونی چیه؟ تک تک ما باز هم پدر و مادرهای خوبی هستیم حتی اگر امروز عصبانی شدیم و سر بچه مون داد کشیدیم ... و حالا اگه میخوای بدونی چطور با این حس عذاب وجدان کنار بیای تنها راهش ترمیم احساسات آسیب‌دیده فرزندته... باهاش صحبت کن و بهش بگو که عصبانی بودی، بهش بگو که گاهی پیش میاد که آدم نتونه احساساتشو کنترل کنه... چیزی که باید بگی اینه: متاسفم یه کمی ناراحت شده بودم و سرت داد زدم، ببخش اگه ترسوندمت یا ناراحتت کردم من خیلی دوست دارم دفعه بعد که عصبانی یا ناراحت بودم سعی میکنم خودمو کنترل کنم و داد نزنم این دقیقا همون پروسه ای هست که وقتی فرزندت اشتباهی میکنه ازش انتظار داری انجام بده ... پس خودت با رفتارت بهش آموزش بده #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #عذاب_وجدان#عصبانیت#کنترل_خشم #مشاوره#درمان #بیرجند

21 آبان 1399 17:40:32

3 بازدید

عالیه هیبتی

0

1

. #تئوری_انتخاب #دکتر_علی_صاحبی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

1

. #تئوری_انتخاب #دکتر_علی_صاحبی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن