aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
مامان، دوسم داری؟ اگه فرزندتون ازتون پرسید: مامان، دوسم داری؟ اون، الان به تنها چیزی که نیاز داره یه بغل پر از محبت مادرشه وقتی کودکتون میترسه، این که ترس نداره عزیزم، اونو دلگرم نمیکنه، تنها چیزی که بهش احساس امنیت میده، یه بغل پر از امنیت مادرشه کودکتون وقتی دلش میشکنه، چی شده عزیزم، اونو آروم نمیکنه، تنها چیزی که اونو آروم میکنه اینه که بهش بگی: بیا بغلم نفسم، ما دو تا همیشه باهمیم آغوش یه مادر، تنها جاییه که کودک همیشه دلش براش تنگ میشه حتی اگه اون کودک الان خودش یه مادر باشه #مادر #محبت_مادر #دلبستگی_ایمن #حمایت#توجه#فرزندپروری_مثبت #پرورش#والد#فرزند_پروری #فرزندپروری #درک_احساسات#عشق_به_فرزند #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
26 آذر 1399 19:05:35
1 بازدید
aliyeh.heybatii
. هنگامی که بی ادبی کودکان را مشاهده میکنید باید از خود بپرسید که آیا شما رفتار بدی داشتهاید؟ آیا وقت کافی برای فرزند خود صرف کردهاید؟ در صحبت با کودک خود چه لحنی داشتید؟ زمان خود را برای ارتباط با کودک خود صرف کردهاید؟ هدف اصلی این است که کودک خود را تنبیه نکنید، بلکه به او در درک بهتر مسئله کمک کنید. اگر کودکت دلخور و ناراحت است میتوانید در ناراحتی او شریک شوید و او را تسکین دهید، کودک در این شرایط بی ادبی را کنار خواهد گذاشت. یک راز کلی در دنیای فرزندپروری وجود دارد؛ اگر کودکان حس خوبی داشته باشند، رفتار خوبی نیز خواهند داشت. #کودک#تربیت#ارتباط_با_فرزند #فرزندپروری#ارتباط_موثر#مهارتهای_زندگی_کودکان #تنبیه_کودک #حس_خوب#رفتار_خوب_کودک#خشم_والدین#ارتباط#بازی#شادی#سرگرمی#بی_ادبی_کودک #والدین#فرزندان#خانواده#کودک_موفق#عالیه_هیبتی#بیرجند#نکات_ناب_فرزندپروری
28 تیر 1399 09:06:53
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. وقتی به کودک برچسب «حواس پرت» یا «دست و پا چلفتی» و...می زنید؛ او از آن پس خودش را با آن مشخصه می شناسد و در بسیاری از موارد تصویر ذهنی ای که شما، از او برای خودش می سازید تا آخر عمر روی رفتار و شخصیتش اثر می گذارد. 💠این برچسب ها بعد از مدتی باعث می شوند هم اطرافیان کودک و هم خودش به این باور برسند که با کودکی روبرو هستند که دارای این خصلت خاص و تغییرناپذیر است... 💠بسیاری از ما قربانی برچسب های کودکی مان شده ایم. 💠این اشتباه را در مورد کودکان خود تکرار نکنیم برچسب زدن به فرزندان چه درمدرسه توسط معلم و چه در خانه توسط والدین خطرناکترین خطادر تربیت آنهاست. زیباترین تابلو نقاشی را نیز با گذاشتن نقطه ای سیاه می توان زشت و ناپسند جلوه داد. #برچسب#القاب_ناپسند #فرزندپروری#اختلالات_اضطرابی #اختلالات_روانی#اختلالات_شخصيت
06 بهمن 1398 04:01:01
2 بازدید
aliyeh.heybatii
. ای کاش برای دوست داشتنمان دنبال بهانه ی موجه نمیگشتیم... دنبال یک تاریخ، یک مناسبت ، یک روز... که در تقویم دل عزیزانمان خاطره اش کنیم. باور کنید هر روز میشود بدون مناسبت دوست داشت... بدون دلیل هدیه داد ، بدون تاریخ شاد بود و بی بهانه در آغوش کشید... ما به سکوت و غرور و انکار عادت کرده ایم! آدم ها نیاز دارند که هر روز دوست داشته شوند آدم ها از بی مهری و بی توجهی پیر میشوند آرزو میکنم هیچ کس هیچ کس در جهان طعم تلخ نادیده شدن را نچشد... و هیچ کس برای دوست داشته شدن در انتظار روز تولدش نماند! #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #عشق#انکار#بی_توجهی#عاشقانه_ها#انسان#آغوش#مهر#توجه#تولد#بیرجند#بیرجند_شهر_من
04 آذر 1399 16:08:34
1 بازدید
aliyeh.heybatii
درمان زخم هایی که از کودکی همراه ما مانده نیازمند تحمل تجربه #اضطراب ،خشم،غم،سوگ،حسرت و احساس گناه است و با شور و اشتیاق کشف و درک خود ،همدلی و دلسوزی و عشق و شفقت به خود همراه است. اگر تنهایی بدون دانش و تخصصِ"خودکاوی"به شخم زدن گذشته بپردازیم مثل این است که یک جراح تیر خورده خودش زخمش را جراحی کند ودر نیمه ی راه که با درد بیشتر مواجه میشود آن را رها کند و نتواند به تنهایی تیر را خارج کند. و حالا تعادل هر چند سطحی اولیه هم به هم خورده ،زخم باز شده و اضطراب و احساسات منفی بالا آمده و ممکن است فرد راه را گم کند و گرفتار مشکلاتی مثل نشخوارذهنی ،تشدیدوسواس ،اضطراب ،افسردگی و یاس شود. مرور و درمان آسیب های قدیمی و مخصوصا رسیدن به خود آگاهی هیجانی یعنی تجربه و لمس احساسات ناخوشایند به همراه درمانگری درد آشنا و راه بلد نیاز دارد که با جلسات هفتگی مقرر ،منظم و بی وقفه کمک میکند این مسیر رو به جلو و هدفمند طی شود. #درمان#مشاوره#نشخوار_فکری#خاطرات_تلخ_کودکی #نشخوار_ذهنی#افسردگی#اضطراب#وسواس#غم#آسیبهای_روانی#خودآگاهی_هیجانی#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
16 دی 1399 17:47:39
0 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
‼️قول دادن به کودکان لطفا اگر احتمال میدهید ممکن است نتوانید سر قول تان بمانید، به جای «قول میدهم» از «سعی میکنم» استفاده کنید. قولتان را همه جا و برای هر کاری خرج کنید.... زمانی که زیر قولتان میزنید اعتماد کودکتان را از بین می برید و هرگز این 7 قول را به فرزندتان ندهید والدین از وعده و وعید دادن به فرزندان خود به چند دلیل استفاده می کنند: برای رشوه دادن به فرزند جهت انجام کاری که خودشان می خواهند، اجتناب از برخورد احتمالی با فرزندشان، ناامید نکردن فرزند و ایجاد امید در او. 1. "قول میدم درد نداشته باشه." 2. "قول میدم قبل از اینکه خوابت ببره بیام خونه." 3. "قول میدم هفته دیگه ببرمت پارک با دوستت بازی کنی، ولی امروز نه." 4. "قول میدم اگه اتاقتو مرتب کنی، ببرمت بیرون بستنی بخرم برات." 5. "قول میدم اگه مشقاتو انجام بدی، باهوش ترین بچه کلاس بشی." 6. "قول میدم که فردا روز بهتری باشه." 7. "قول میدم که دفعه دیگه برای تولدت بریم مسافرت." #قول#اعتماد_کودکان #طرحواره_بی_اعتمادی #والد_آگاه #تربیت#فرزندپروری #عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک