aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
. لذت غذا خوردن، لذت به خواب رفتن، لذت مطالعه کردن، لذت آشپزی، لذت ورزش کردن، لذت حرف زدن، لذت دویدن، لذت بیرون رفتن، لذت خرید کردن و... در یک کلام "لذت بردن از فعالیتهای روزمره زندگی" امروز ما نه تنها هیچ لذتی از کارهایمان نمیبریم بلکه اجازه نمیدهیم بچه ها هم لذت ببرند! "بخور، نخور، نریز، بخون، نکن، نپر، بخواب، پول نداریم، مریضی اومده، بدبخت شدیم، خستم کردی و... "اگر فقط میخواهید یک کار مفید به فرزندتان یاد بدهید، لذت بردن از کارهای ساده روزمره را به او بیاموزید و بس. #کودک#تربیت#عشق#فرزندپروری#خانواده#والدین#کودک_شاد#لذت_زندگی #فرزند_پروری#موفقیت#شادی#آرامش#عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک #بیرجند
18 تیر 1399 03:50:04
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. ۱. رانندگی یه مادر امروزی باید حتما رانندگی بلد باشه تا بتونه خیلی کارها رو بدون وابستگی بیش از اندازه به همسرش انجام بده و خودش هم راحت باشه! ۲. برنامه ریزی یه مادر موفق حتما برای همه کارهای روزمره اش برنامه داره و از شب قبلش میدونه که فردا باید چه کاری انجام بده و کجا بره و... اینجوری استرس بیخودی نداره! ۳. طرفدار فرزند یه مادر زرنگ در هر شرایطی طرفدار خانواده و فرزندشه، حتی اگر خیلی عصبانی باشه، از بچش بدگویی نمیکنه و در جمع تحقیقش نمیکنه ۴. تقسیم وظایف یه مادر امروزی سعی میکنه که در کارهای خونه و فرزندش، از همسرش کمک بگیره، چون میدونه نباید همه مسئولیتها رو تنهایی به دوش بکشه... ۵. حفظ آرامش یه مادر امروزی سعی میکنه آرامش و شادی رو در خونه برقرار کنه، میتونه با انجام ورزش و یوگا و... به محیط خونه شادی و نشاط بده! ۶. احترام به خود یه مادر موفق هیچوقت خودش رو رها نمیکنه و به خودش میرسه و حتی اگر در روز ۱۰ دقیقه وقت خالی پیدا کنه، حتما به کاری که علاقه داره میپردازه، چون میدونه خودش و سلامتیش مهمه! #مادر#شاد#مادر#آرامش#استقلال#احترام#برنامه_ریزی #شادی#فرزندپروری_مثبت #مادر_خانه_دار#تربیت_فرزند #مادر_کارمند#کودک#نوجوان#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
14 اسفند 1399 18:21:54
0 بازدید
aliyeh.heybatii
پرخاشگری قطعا ژنتیک نیست وبچه ها پرخاشگر به دنیا نمی آیند. 🪅چندعامل که ایجادکننده عصبانیت و پرخاشگری درکودکو است،بدین صورت می باشد: ۱-پرخاشگری محیط وخانواده(کودک شاهدپرخاشگری وتعارض والدین است) ۲-تنبه کلامی وتهدید(کودک مرتب تنبیه کلامی،سرزنش وتهدید می شود) ۳-کودکبرنامه تلویزیون وبازی های خشن رامیبیندوانجام می دهد. موارد زیر را انجام دهیدقطعا ظرف سه تاشش ماه شرایط بهتر می شود: ۱-تنبیه کودک راکاملاچه کلامی وبدنی قطع کنید. ۲-به هیچ عنوان فرزندتان را سرزنش نکنید. ۳-نقاط قوت و توانمندی های فرزندتان را هر روز مرورکنیدومرتب بهش بگیدکه تو امروز چقدر قشنگ کارهات رو انجام دادی،آفرین ۴-برنامه های خشن تلویزیون و موبایل رو به صورت کامل قطع کنید. ۵-به فرزندتون کمک کنیدتا کم کم یادبگیره احساسات وهیجاناتش رو به صورت کلامی ابراز کنه و خودتون باید دراین امر پیش قدم باشید. ۶-تلاش کنید همیشه در تیم فرزندتون باشیدوباهاش دوستی وصمیمیت برقرار کنید.وحتی هنگام نه گفتن هم باهاش دوست باشید. قطعا با انجام این راهکارها به خوبی می تونید اوضاع رو به سمت مثبت مدیریت کنید. اگر قبل از پرخاشگر شدن کودک موارد بالا رعایت بشه قطعا کودکی پرخاشگر نخواهید داشت. #پرخاشگری_کودک #پرخاشگری_نوجوانان #تنبیه#موبایل#تعارضات_بین_فردی#تربیت_فرزند #عصبانیت#پرخاشگری#مهارتهای_زندگی #فرزندپروری_مثبت #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
20 بهمن 1399 05:52:17
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. احترام گذاشتن به کودکان را به شکل های مختلف می توان نشان داد. از جمله وقت گذاشتن برای آنها است. با وقت گذاشتن برای بچه ها در واقع پیام غیر مستقیم به او می دهیم که برای تو ارزش زیادی قایلیم و دوست داریم وقتمان را با تو بگذرانیم. بچه ها در هر سنی که باشند چه نوزاد باشند چه در سنین بالاتر به سر ببرند نیاز به گذراندن زمانی خاص با والدین خود دارند. احترام به فرزندان را در مراحل مختلف رشد می توان با خوب گوش کردن و توجه به حرف های آنها نشان داد. با گوش کردن به حرف های کودک در واقع نشان می دهیم که برایش ارزش قایلیم و دوست داریم شنونده حرف های او باشیم. #زمان_کیفی#کوآلیتی_تایم #فرزند_پروری#تربیت#کودک_شاد#کودک_موفق#خانواده_آگاه#پدر#مادر#وقت_گذرانی_با_کودک #زمان_اختصاصی#تکنیک_فرزندپروری #عالیه_هیبتی#بیرجند
05 تیر 1399 06:10:37
0 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
مهربانی برای قلبتان خوب است💖 حتما شنیدهاید که مهربانی و محبت کردن به دیگران دل را نرم میکند، اما جالب است بدانید که مهربان بودن در واقع بر تعادل شیمیایی قلب شما تأثیر مثبت دارد. مهربانی باعث ترشح هورمون اکسیتوسین میشود. اکسیتوسین باعث آزاد شدن مادهای شیمیایی به نام نیتریک اکسید در رگهای خونی میشود. این ماده با گشاد کردن رگهای خونی، فشار خون را کاهش میدهد. از آنجا که اکسی توسین با کاهش فشار خون به سلامت قلب کمک میکند به آن لقب هورمون محافظ قلب دادهاند. مهربانی هم از لحاظ فیزیکی و هم از نظر احساسی برای قلب شما خوب است. شاید به همین دلیل است که میگویند آدمهای مهربان قلب بزرگی دارند💖 #محبت_بهترین_هدیه_است #محبت#شادی#هورمون_اکسی_توسین #نیتریک_اکسید#مهربانی#عشق#قلب#ارتباط_موثر#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند#بیرجند_شهر_من #مشاوره_آنلاین #درمان#روانشناسی