aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
. چند روزه مشغول خوندن این کتاب هستم دوست دارم کتابامو جوری بخونم که به عمق جونم بشینه😊😉 این کتاب بینش و نگرشی میده برای با بچه ها بودن و از دید متفاوت یک پدربه بچه هاش و فرزندپروری نگاه میکنه اگه دنبال روشهای روانشناسی و تکنیک هستید این کتاب به دردتون نمیخوره اما اگه دنبال نگاهی نو و لذت بردن از وجود بچه ها هستید حتما بخونیدش من اغلب کتابهامو از نمایشگاه کتاب کودک میگیرم .بسته بندی کتابهاش خوبه و کتاب له و پاره و تا خورده به دستم نمیرسه و از این بابت خییلی ممنونم ازشون ومیتونید علاوه بر کتاب کلی بازی های متناسب با سن فرزندتون هم تهیه کنید آدرس پیجشونو براتون میزارم یه سر بزنید @namayeshgah_ketab_koodak ممنونم که والدین دیگه رو منشن وبه پیج من دعوت میکنید🙏🙏🙏 #کتاب #کتاب_خوب #فرزندپروری #عالیه_هیبتی
15 فروردین 1399 15:25:23
1 بازدید
aliyeh.heybatii
ضربالمثل يك دست صدا ندارد در مورد تربيت فرزند هم صدق ميكند. نه شما و نه هيچكس ديگري به تنهايي نميتواند نيازهاي عاطفي و رواني فرزندش را برآورده كند. مادر و پدر هيچيك نميتوانند به تنهايي و بدون همكاري ديگري كودك سالمي را بار بياورند. پدر و مادر هر كدام ويژگيهايي دارند كه حذفشان باعث ميشود همهچيز به خوبي پيش نرود و به اصطلاح يك جاي كار بلنگد. اگر شما هم تصور ميكنيد با تمام وقت مادري كردن و حذف پدر از گردونه تربيت و وقتگذراني با كودك، همه دينتان را به كودك خود ادا كردهايد، اين مطلب را بخوانيد تا بدانيد با اين تصور چقدر به فرزندتان آسيب ميرسانید. تير خلاص را به پدر نزنيد حضور موثر و مشاركت پدر در امور تربيتي باعث ميشود كودك پدر را صاحب قدرت بداند و به او تكيه كند. وقتي پدر كنار ميكشد يا كنار گذاشته ميشود، ناخودآگاه اين تصور براي كودك ايجاد ميشود كه پدرش ضعيف است و از پس كارها برنميآيد. در نتيجه بهطور طبيعي نميتواند به يك فرد ضعيف تكيه كند و رابطه سالم او با پدر مخدوش ميشود و برايش خلأهايي ميسازد كه با هيچ چيزی پر نميشود. لازم به يادآوري است كه اولين الگوي هر فردي پدر و مادر اوست و در مقاطع سني مختلف و در مواجهه با دنياي بيرون آنها هميشه پشت و پناه هستند پس نبايد اجازه داد يكي از اين پايگاههاي مهارتآموزي نابود شود. با هم هماهنگ باشيد مرد و زني كه از يكديگر جدا شدهاند و كودك يكي از آنها را هفتهاي يكبار ميبيند، به مصلحت تربيت كودك بايد در امور فرزندپروري با يكديگر تعامل صحيحي داشته باشند؛ مثلا اگر كودك پيش مادر زندگي ميكند، از پدر خواسته شود در همان يك روز كه از كودك نگهداري ميكند به اصول تربيتي مادر وفادار باشد؛ يعني اگر بچه عادت دارد هر شب ساعت 9 بخوابد، اين نكته در آن يك شب پيش پدر هم رعايت شود. در صورتي كه كودك از حضور يكي از والدين محروم شده است، ارتباط با بستگان نزديك و همجنس كودك و بزرگسالان همجنس او، تاثير بسيار خوبي بر تربيت و رشد او ميگذارد؛ مثلا براي يك پسر حضور دايي، عمو و پسرهايشان و براي يك دختر معاشرت با خاله، عمه و دخترهايشان ميتواند از نظر احساسي تا حد كمي خلأهاي او را جبران كند. #پدر#پدر_کار_بلد #تربیت_صحیح_فرزند #مشارکت_پدران #کودک_ونوجوان #خانواده_موفق #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
20 اسفند 1399 17:06:57
0 بازدید
aliyeh.heybatii
#فرزندپروری_مثبت #والدین_آگاه #تکنیک_های_زندگی_بهتر #گرامافون#کودک #نوجوان #روانشناسی_کودک#محروم_کردن_کودک #بیرجند#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #نوروز_۱۴۰۰
06 فروردین 1400 08:54:22
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. تلویزیون دیدن یا ندیدن، مسئله این است... سوالی که خیلیاتون ازم پرسیده بودین.. بچم از چه سنی میتونه تلویزیون ببینه؟؟ راسته که میگن بچه ها نمیتونن تلویزیون ببینن؟؟؟ چرا میگن تلویزیون دیدن برا بچه ها خوب نیست؟؟؟ وخیلی سوال هایی شبیه اینا.. تو این پست میخوام درباره همین موضوع باهاتون صحبت کنم پس اول از همه این پست رو لایک کنید و تا آخر این متنو بخونید 😊 0تا2سالگی جزو حساس ترین سن رشدی هر انسانی هست تمام حواس مثل بینایی، شنوایی، لامسه، مهارت های حرکتی مهارت های زبانی و کلامی، رشد مغزی همه و همه در 2سال اول زندگی اتفاق میفته تواین بازه ی سنی رنگ، تصویر، صدا، به شدت برای بچه ها جذابه، تصاویری وازطریق تلویزیون پخش میشه همراه با رنگ ها صدای جذابی که داره به شدت برای بچه ها جذابه و میتونه اونهارو ساعت ها آروم و بی صدا نگه داره، ولی آیا ازعوارضش خب دارین؟؟ الان بهتون میگم.... تحقیقات نشون داده که امواج تلویزیونی با امواج مغزکودک هماهنگی نداره واین عدم هماهنگی دربزرگسالی احتمال ابتلا به مشکلات توجه وتمرکز، مشکلات بینایی، پرخاشگری رو افزایش میده، البته اینا100%نیست گفتم که احتمالش بیشتر میشه. ولی یه چیزی 100هست تو سنی که بچه ها باید بازی کنن و با پدرومادر معاشرت داشته باشن تا از این طریق خیلی از مهارت ها رو یاد بگیرین و همچنین دایره لغاتشون رو افزایش بدن، تلویزیون جلوی خیلی ازین یادگیری هارو میگیره. تلویزیون نگاه کردن مانع حرف زدن والدین با کودکشون میشه و همین امر باعث کاهش دامنه لغات کودک و مشکلات زبانی کلامی وارتباط درکودک میشه. کودکی که از سنین زیر 2سال جذب تصاویر جذاب تلویزیون بشه دیگه وقتی برای بازی های مفید نمیزاره و به همین دلیل یادگیری بسیاری از مهارت ها رو از دست میده آموزش از طریق فیلم های آموزشی برای زیر 2سال اصلا توصیه نمیشه آموزش زبان انگلیسی و.. ممکنه برای مدتی کودکمون رو با تلویزیون یا موبایل یا لپ تاپ بتونیم آروم و ساکتش کنیم اما اینو بدونین که این روش در درازمدت اصلا تبعات خوبی نخواهد داشت. من نمیگم تلویزیون برای زیر 2سال یا حتی سنین بالا تر مطلقا ممنون و یا اصلا نباید روشن بشه این روش برای همه ی خانواده ها خیلی عملی نیست، بالاخره آدم مهمونی میره خیلی جاهامیره که تلویزیون هست. نمیشه به همه گفت تلویزیونو به خاطر بچه من خاموش کنید!!!! ولی اینقدر برا کودکتون وقت بزارید، باهاش بازی کنید جورای دیگه سرگرمش کنید که تلویزیون آخرین انتخاب کودکتون باشه. #کودکان#آسیب_روانی#امواج#تلویزیون#موبایل#لپ تاپ#سرگرمی#توجه#تمرکز##رشد#فرزند_پروری#عالیه_هیبتی
04 اسفند 1398 05:43:59
9 بازدید
aliyeh.heybatii
. خدایا توانایی عشق ورزی به دیگری را در وجودم بارورساز تا انسان ها را خالصانه دوست بدارم وبهترین لحظات لذت زندگی ام لحظاتی باشد که بدون هیچ نوع چشمداشتی خدمتی به همنوع ام می کنم . مرا از هر نوع نفرت وکینه ای که حوادث تلخ روزگار بر وجودم نهاده است رها کن تا با رهایی از نفرت وکینه بتوانم دیگران را آن طور که هستند بپذیرم ودوست بدارم .
27 آذر 1398 04:02:00
19 بازدید
aliyeh.heybatii
. یه مامان یا بابای باهوش اینطوری حرف میزنه نمیگن: شلخته، فقط بلدی همه جا رو به هم بریزی میگن: عزیزم سعی کن خودتو عادت بدی که بعد از بازی، اتاقتو مرتب کنی. منظم بودن باعث میشه تو زندگیت پیشرفت کنی نمیگن: بچم اجتماعی نیست و از غریبهها میترسه... میگن: بچم تو سن اضطراب جدایی هستش و طبیعیه که غریبی کنه نمیگن: پول ندارم اسباببازی بخرم میگن: تو برنامه ی امروزمون خرید اسباب بازی نیست چون میدونن اگه همیشه به بچه شون بگن؛ " پول نداریم" باعث میشه که حس بدبختی توی شخصیت بچه نهادینه بشه و شاید تا آخر عمر هم باهات بمونه نمیگن: چقدر طول میدی یه جوراب بپوشی میگن: میبینم که داری خیلی تلاش میکنی که با دقت و درست جورابتو بپوشی. چون میدونن تلاش بچهها خیلی مهم و ارزشمنده، نه فقط نتیجه.. نمیگن: بی ادب! چرا به بابات سلام نمی کنی؟ میگن: ما یه خانواده ایم، باید به همدیگه احترام بزاریم و سعی کنیم همدیگه رو خوشحال کنیم #هوش_هیجانی#هوش_اجتماعی #تربیت_فرزند #تربیت_کودک#فرزندپروری_مثبت #کودک_و_نوجوان #احترام#برچسب_به_کودکان #والدین_سمی #والدین_آگاه #والدین_باهوش #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
08 بهمن 1399 06:19:18
1 بازدید
عالیه هیبتی
0
1
چه زمانی فرزندمان نیاز به بررسی روانشناختی دارد؟ #تربیت_فرزند #فرزند_پروری #کودک #نوجوان #بررسی_روانشناختی #مشاوره_تلفنی #مشاوره_آنلاین #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده