mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مامانای عزیز اینم از طرز تهیه آردبرنجخونگی 🍚اصلا سخت نیست .میتونی سیوش کنی که هر وقت لازم داشتی ازش کمک بگیری،واسه اونایی هم که دنیال دستورش هستن بفرست که ثواب داره😉 ممنون که لایک می کنی وبهم انرژی میدی❤️ تمام مراحل رو با عکس واستون گذاشتم که راحت باشید و فقط کافیه ورق بزنید و فیلمش روهم واستون استوری کردم🥰 خواص آرد برنج غنی از فیبر سودمند بدن ما برای دفع ضایعات تولید شده نیاز به فیبر نامحلول دارد. به طوری که اگر مشکل یبوست داشته باشید این ماده غذایی با ارزش خیلی میتونه بهتون کمککنه👌🏻 #آرد_برنج #غذای_خانگی #غذای_کودک #غذای_کمکی #فرنی_آرد_برنج #حریره_بادام #غذاي_كودك_ماماجان @mama_jaann
01 آبان 1399 11:42:10
424 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا این هم ی مدل دیگه سرلاک خونگی که میتونید به عنوان صبحانه یا میانوعده به کوچولوهاتون بدید😍🤩 سرلاک خانگی(+۷) جو پرک یا جودوسر پرک:١قاشق غذاخوری سیب یا هر میوه :نصف عدد شیره خرما:۱قاشق مرباخوری(آموزشش تو پيج هست) دارچین:به دلخواه(خيلي كم) شیر یا آب:نصف لیوان كره:يك قاشق چاي خوري ✅جو رو با آب یا شیر بزارید خوب بپزه بعد از اینکه پخت و ی کم آب داشت سیب رو رنده کنید و به جو اضافه كنيد،بقیه شیر یا آب رو به جو و سيب اضافه و بزارید چند دقیقه دیگه بپزه.بعد ا شیره خرما،دارچین و كره بهش بزنيد و وقتي غليظ شد با پشت قاشق له كنيد و از روي حرارت برداريد.در آخر اگه دوست داشتید ميتونيد کمی موز رنده به عنوان تزيين استفاده كنيد.سرلاک شما آماده ست نوش جان😍❤️اسلايد دوم ويدئو طرز تهيه رو گذاشتم واستون✋🏻 پسرمن كه خيلي ازش استقبال كرد🥰🥰 🟠نكته: ميتونيد از همه ميوه ها مثل گلابي،هلو،شليل و ...استفاده كنيد من پسرم ١٧ماهش هست و دارچين بيشتر ريختم شما واسه زيريكسال كمتر بريزيد. از٧ماهگي هم ميتونيد از شيرپاستوريزه بجاي آب استفاده كنيد. ⁉️شما چه مدلهاي ديگه اي سرلاك بلديد واسم بنويسيد حتما🤓🤩 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #غذاي_مقوي_كودك #ميانوعده_كودك #غذاي_كمكي_كودك #سرلاك_كودك #سرلاك_ميوه #وزنگيري_كودك
24 فروردین 1400 16:28:27
357 بازدید
mama_jaann
✅اگر کودکشما با وجود داشتن تب همچنان به خوبی غذا میخورد،می خوابد و بازی می کند به احتمال زیاد نیازبه درمانی برای ماهش تب ندارد. ✅برای کاهش دمای بدن کودک هنگامتب می توان کودک را تن شویه کرد. در این روش هدف کاهش دمای مرکزی بدن است. 🔶ابتدا پارچه های تمیزی را با آب ولرم خیس نموده وپس از گرفتن آب اضافی آن را زیر بغل،روی سینه وکشاله ران میگذاریم وهر پانزده تا بیست دقیقه این کار را تاکاهش تب ادامه می دهیم.اگر این کار صحیح انجامشودباعثکاهش تب به میزان یک تا دو درجه می شود. در صورت بروز لرز،باید موقتا تن شویه را قطع نموده و ۱۰دقیقه پس از قطع لرز مجددا تن شویه را شروع نمود. ‼️باید توجه داشت که استفاده از آب سرد،مخلوط آب والکل،غوطه وری در آب سردیا دوش سرد برای کنترل تب همگی خطرناک بوده و توصیه نمی شود. 🔴وقتی تب خیلی بالاست یا در کودکانی که تب بالا برای انها خطرناک است بهتر است از هر دو روش دارویی و غیر دارویی به صورت همزمان استفاده شود. 🟢سایر روش های خانگی یا غیر دارویی صحیح کنترل تب درکودکان شامل موارد زیر است:👇🏻 ۱)تغذیه مناسب وبا مایعات فراوان(شیرمادر یا شیرخشک در شیرخواران)آب،شیر،سوپ،دوغ،ابمیوه خانگی ۲)لباس راحت وخنک ۳)دمای معتدل محیط ۴)استراحت همگی موارد فوق در پایین اوردن تب کودک و بهبودعمومی وی موثرند. اگه واست مفيد بود لايك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 #تب #كروناويروس #تب_كودك #درمان_تب #درمان_خانگي
29 آذر 1399 16:55:59
58 بازدید
mama_jaann
سلام شبتون بخیر✋🏻 🌈این پست جواب خیلی از شما مامانای مهربونه 😎 ✅پس حتما با دقت مطالعه کنید که خیلی به دردتون میخوره😍 ✳️خواب بچه ها هم مثل خود ماست اگه گرسنه یا تشنه باشیم،گرما یا سرما،نور زیاد،انجام فعالیت های هیجان انگیز و...روی کیفیت خوابمون تاثیر میزاره🥴🥱😴 🤱🏻حتما یک ونیم تا دوساعت قبل خواب شام مناسب به کوچولوهاتون بدید(انواع سوپ،کته ها،برنج وخورشت و...)🍛 😴کودک سالم دوتاشش مرتبه در طول شب بیدار می شودو هر بار باید خودش بلد باشد مستقل و بدون کمک به خواب برود پس از همان ابتدا او را به هیچ روشی (تکان دادن،شیر دادن،راه بردن،روی پا گذاشتن و...)عادت ندهید.🥱 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #كودك_شاد #خواب_کودک #کودک_بدخواب #بیخوابی_کودک #غذای_کودک #تغذیه _کودک#مادر
09 مهر 1400 19:15:41
298 بازدید
mama_jaann
سلام اميدوارم كه حال دلتون حسابي خوش وخرم باشه💃🏼💃🏼 امشب اومدم بايك غذاي عالي كه همگي فردا ناهاربزاريد واسه كوچولوهاتون😍 اينم از اون دستوراست كه ميتوني تخم مرغ رو نامحسوس بدي به ني ني😅 ممنون كه ازم حمايت و لايك ميكني❤️حتما سيوش كن كه خيلي به درد روزاي شلوغت ميخوره و حتما بفرس واسه اونايي كه نميدونن غذا چي بزارن واسه بچه ها🥰🥰 هر سوالي داشتي كامنت بزار😎 كتلت گوجه اي(+٨) گوشت چرخ كرده پياز كدو سبز سيب زميني تخم مرغ گوجه سيب زميني،كدو،پياز رو رنده كنيد و سپس گوشت و تخم مرغ( من فقط زرده ريختم چون تخم مرغ كامل واسه اين مقدار مواد زياد بود)رو بهش اضافه كنيد مواد رو مخلوط و ميتونيد كمي بهش زردچوبه و سبزي خشك بزنيد تا خوش طعم بشه بعد با روغن كنجد سرخش كنيد.👏🏻 گوجه رو رنده كنيد و داخل ي ظرف ديگه بريزيد و روي شعله بزاريد وقتي گوجه به جوش آمد كتلت ها رو داخل ش بزاريد و بعداينكه كتلت ها نرم شدن از پوره گوجه خارج كنيد و بديد به كودك نازنينتون😍🥰 اينجوري ديگه كتلت واسه بچه ها خشك نيس و به راحتي ميتونن ميل كنن👍🏻👍🏻👌🏻 نوش جان❤️❤️🌹🌹 #غذاي_كمكي_كودك #كتلت_گوشت #غذاي_كودك #غذاي_سالم #غذاي_خانگي #كودك_بدغذا #سوپ_كودك
01 آذر 1399 17:25:13
136 بازدید
mama_jaann
سلام مامانای مهربون لطفا این پست رو بادقت بخونید و ممنون میشم لایک کنید وحتما بفرستید به دوستانتون تا اونهاهم مطلع بشن👌🏻سیوش کن که هروقت خواستی بری سراغش🥰 🟠مواد غذایی ممنوع قبل از یکسالگی عبارتند از:👇🏻 ۱-نوشیدنی های شیرین و آبمیوه های صنعتی⛔️ ۲-چای،قهوه،نسکافه⛔️ ۳-لبنیات غیرپاستوریزه مثل ماست و پنیر⛔️ ۴-انواع شیرینی و بیسکوییت شیرین،چیپس،پفک و نوشابه⛔️ ۵- ماست میوه صنعتی⛔️ ۶-شیرگاو(درصورت عدم حساسیت فقط به مقدار کم درغذاهایی مثل فرنی و حریره مجاز است.)⛔️ ۷-عسل⛔️ ۸-اسفناج⛔️ ۹-بادام زمینی⛔️ ۱۰-آدامس،آبنبات،تکه ها بزرگ میوه،آجیل و هر مواد غذایی که باعث خفگی کودک شود.⛔️ ۱۱-نمک و شكر⛔️ ۱۲-غذاهای کنسروی چون نمکوشکر زیادی دارند.⛔️ ۱۳-تخم مرغ خام و نیم پز⛔️ #کودک #حساسیت_غذای_کودک #غذای_کودک #مادرانه❤️ @mama_jaann
10 آذر 1399 17:00:58
41 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
5
سلام شب بخير✋🏻 درمان يبوست خيلي ازم پرسيده ميشد بخاطر همين تصميم گرفتم پست ش رو واستون آماده كنم😍😍 ✅اصلا ببينيم كي بايد بگيم بچه يبوست داره؟؟🤔 ➕اگر مدفوع 💩سفت شده باشه و براي انجام عمل دفع خيلي زياد زور ميزنه و با درد و ناراحتي همراه است پس كوچولوي شما يبوست داره!!! ➖يعني اگر كودك هر روز دفع داره اما مدفوع اوسفتِ و به سختي انجام ميشه يبوست داره.☑️ ➖اما اگر چند روز هست كه دفع نداره اما مدفوعش نرمال و سفت نيست و به راحتي خارج ميشه پس كوچولوي شما يبوست نداره👏🏻👏🏻👏🏻 اگه يبوست خيلي طول كشيد و با راهكار هاي بالا درمان نشد حتما به پزشك مراجعه كنيد تا دارو درماني صورت گيرد.✅ احساس ميكنم كپشن ي بوي ناخوشايند ميده از بس كلمه💩تكرار شد😅😅 ✅اگر از اكسپلور يا هشتك پست ماماجان رو مي بيني خوشحال ميشم به جمع٧٢هزارنفره ما بپيوندي🍀🦋 @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_كودك #يبوست_كودكان #اسهال_کودکان #وزنگيري_كودك #رشد_كودك #غذاي_كودك #غذاي_مقوي_كودك