پست های مشابه

dr.lidamohammadpour

. #هفته_بیست_و_پنجم_بارداری جنین اندازه گریپ فروت بزرگ😍 در هفته ۲۵ بارداری ، شما ۶ ماهه باردار هستید و به پایان سه ماهه دوم بارداری خود نزدیک شده اید.  هنوز زمان زیادی از بارداری شما باقی مانده است ، اما ممکن است بخواهید به فکر ثبت نام در کلاس های زایمان باشید. می توانید در کلاس های  یوگا یا مدیتیشن شرکت کنید تا بدن و ذهن خود را برای کشش نهایی بارداری آماده کنید. کودک شما اکنون فضای زیادی را اشغال کرده است.    سه ماهه دوم بارداری بیشتر از ماه های ابتدایی بارداری برای خانم ها راحت تر است ، اما ممکن است با نزدیک شدن به سه ماهه سوم سطح انرژی شما کاهش یابد. بدن شما برای حمایت از کودک در حال رشد شما اضافه وزن پیدا می کند.  اگر بارداری خود را با یک وزن طبیعی شروع کرده اید ، ممکن است در سه ماهه دوم و سوم هفته ای یک پوند(تقریبا نیم کیلوگرم) وزن اضافه کنید. وزن کودک شما در حال حاضر 1.5 پوند(تقریبا ۶۰۰ تا ۷۰۰ گرم) و قد 12 اینچ یا به اندازه سر گل کلم یا روتاباگا است.  رشد جسمی کودک شما با پیشرفتهای دیگر مطابقت دارد ، از جمله توانایی پاسخ دادن به صداهای آشنا مانند صدای شما.  کودک شما ممکن است با شنیدن صدای شما شروع به حرکت کند😍

11 خرداد 1400 17:57:25

91 بازدید

dr.lidamohammadpour

. #نازایی عدم توانایی بارداری زوجین پس از 12 ماه رابطه منظم و بدون استفاده از روش پیشگیری از بارداری در زنان کمتر از 35 سال و بعد از شش ماه رابطه منظم بدون استفاده از روش پیشگیری از بارداری در زنان 35 سال به بالا تعریف میشود. علل نازایی... فاکتور مردانه۲۶ درصد اختلالات تخمک گذاری۲۱ درصد اختلالات لوله های فالوپ ۱۴درصد آندومتریوزیس۶درصد مسائل مربوط به نزدیکی ۶درصد و۲۸ درصد بدون توجیه

07 بهمن 1399 11:12:21

14 بازدید

dr.lidamohammadpour

. #تعیین_سن_بارداری سن دقیق حاملگی جهت تعیین زمان انجام #غربالگری_ها،مراقبت ها و  #ختم_حاملگی بسیار مهم است. جهت تعیین سن حاملگی از اولین روز آخرین قاعدگی(#LMP) میتوان کمک گرفت ولی در صورت دقیق نبودن #تاریخ_قاعدگی یا بی نظمی قاعدگی برای اکثر حاملگی ها، سونوگرافی انجام شده قبل از هفته 22+0 بارداری بهترین وسیله برای برآورد سن حاملگی است. 🛑#طول_سری_دمی جنین (#CRL) اندازه گیری شده در سه ماهه اول (0 تا ۱۳ هفته و ۶ رور) ، در صورت وجود ، دقیق ترین روش سونوگرافی برای تعیین دقیق سن حاملگی است. 🛑برای #حاملگی های_دوقلویی ، اگر در اندازه گیری های بیومتریک بین دوقل  اختلاف وجود داشته باشد ، اجماع عمومی این است که سن حاملگی و زمان دقیق ختم حاملگی  باید بر اساس اندازه گیری های قل بزرگتر باشد. 🎲🎲در بارداری های اول و درصورت سابقه ی زایمان طبیعی در بارداری های بعدی و بدون مشکل از#قانون_نگل جهت تاریخ ختم حاملگی استفاده میشه. مطابق این قانون، برای احتساب زمان احتمالی زایمان (#EDD)، کافی است تاریخِ اولین روز از «آخرین قاعدگیِ» (LMP) مادر باردار را بدانیم. سپس به این تاریخ؛ به عددِ سالش، یکسال اضافه؛ از عددِ ماهش، سه ماه کم و به عددِ روزش، هفت روز می‌افزائیم. پیش‌فرضِ مهم این روش آن است که طولِ چرخهٔ قاعدگی‌های مادر، ۲۸ روزه باشد و تخمک‌گذاری هم در وسط آن یعنی روز ۱۴ام رخ دهد که صدالبته در همهٔ مادران چنین نیست. (((اگر تاریخ آخرین قاعدگی در ۶ ماهه اول سال باشد،۹ ماه به ماه اضافه شده و ۷ روز از روز کم می شود.اگر تاریخ آخرین قاعدگی در ۶ ماهه دوم سال باشد ۳ ماه از ماه کم می شود و ۷ روز از روز کم می شود و یک سال به سال اضافه می شود))) پس: 💮حتما یک سونوگرافی قبل از هفته ی ۲۲ و لزوما در سه ماهه اول داشته باشید. مادران عزیز الان چند هفته هستین؟سن حاملگی تون رو با چی محاسبه می کنید؟میدونید چه جوری با سونوگرافی سه ماهه اول میشه سن حاملگی رو حساب کرد؟

18 شهریور 1400 11:21:14

881 بازدید

dr.lidamohammadpour

. در #بارداری هر نوع #درد در #شکم و #لگن که #ناگهانی باشه و همراه با #استفراغ و #تب و #خونریزی باشه باید مراجعه کنیم پزشک🙋‍♀️ در اوایل بارداری ، #کشش طبیعی #رباط_گرد ممکن است با #درد_لگن همراه باشد. #رباط_گرد چیه؟دوتا عضو طناب مانند در دو طرف #رحم که رحم رو داخل لگن به کشاله ی ران متصل میکنن و از رحم حمایت میکنن.تو بارداری رحم که بزرگتر میشه باعث کشش تو این طناب ها میشه و باعث #اسپاسم و درد میشه. درد رباط گرد👈 بیشتر در سمت راست شایع است و گاها دو طرفه هست. خونریزی و تب  وجود ندارد. 🤰این درد، نوعی درد شدید یا احساس ضعف هست که اغلب در ناحیه پایین شکم یا کشاله ران در یک یا هر دو طرف بدن احساس میشه و یکی از شایع‌ترین شکایات در دوران بارداری است و بخش طبیعی بارداری محسوب می‌شود. 🎲🎲درد رباط گرد در سه ماهه دوم و از هفته ی ۱۴ تا ۲۷ بارداری رخ میده و ممکنه در حد چند ثانیه طول بکشه ولی گاها ساعت ها ادامه داره. 🛑حرکات سریع و ناگهانی مثل عطسه،سرفه،غلت زدن روی تخت و از جا برخاستن ناگهانی بدترش میکنه. پس از انجام حرکت ناگهانی خودداری کنید و به آهستگی و آروم آروم کارهاتونو انجام بدین. 🛑از بلند کردن وسایل سنگین و ایستادن طولانی مدت بپرهیزید.که به کاهش فشار بر رحم و رباط های گرد کمک می کند. 🛑اگه خواستین سرفه،عطسه کنید یا بخندید ابتدا سعی کنید به جلو خم بشید و دست هاتونو زیر شکمتون و روی کشاله ی ران بگیرین. 🎲🎲میتونین برای تسکین درد با مشورت پزشکتون قرص #استامینوفن بخورین. 🎲🎲گاها #یوگا و ورزش های کششی میتونن به تسکین این درد کمک کنند. 🎲🎲حوله گرم یا حمام هم راهکار مفیدی است. اما از آنجا که گرمای زیاد میتونه برای جنین خطر داشته باشه، بدون مشورت پزشک این کار رو انجام ندین. 💮💮مایعات زیاد مصرف کنین و موقع خواب از بالش بارداری استفاده کنین🙋‍♀️ 🤰شما تو بارداریتون این درد رو تجربه کردین؟ 🤰چیکار کردین که بهتر بشین؟ تجربیات خودتونو تو کامنت بنویسین که بقیه مامانا هم ازشون کمک بگیرن🙋‍♀️ #دکترلیدامحمدپور #جراح_متخصص_زنان_زايمان_نازايى #درد_لگن_در_بارداری

11 مهر 1400 11:29:42

944 بازدید

dr.lidamohammadpour

. خب اینم پست مخصوص مامانایی که بچشون #پسره 😍🤗 فقط یه چنتا نکته: 💮#کاهش_حرکت_جنین ربطی به جنسیتش نداره و اینجور نیست که اگه جوجتون حرکتش کم بود بگین پسره و ایراد نداره🛑کاهش حرکت و همیشه جدی بگیرین🤗 💮مادر بارداری که #تب داره اول باید علت تبش مشخص بشه بعد #استامینوفن بخوره،چون استامینوفن تب رو که مکانسیم دفاعیه و یه زنگ خطره مخفی میکنه و ممکنه برا مادر و جوجش خطرناک باشه🤗 #اسم_پسرونه_جدید چی بلدین؟😀 اسم پسرتونو چی گذاشتین؟😍 معنی اسمی که گذاشتین چیه؟ پست و بفرستین برا مامانایی که پسر دارن😀 #دکترلیدامحمدپور #پسر_ماهم @alirezamusic_ir

07 مهر 1400 09:46:38

365 بازدید

dr.lidamohammadpour

. جنین کوچک با کیسه آمنیوتیک! یک مورد سقط جنین قبل از هفته 12 است. دلایل عمده #سقط_جنین در بارداری مشکلات کروموزومی ، رشد جسمی غیرطبیعی یا رشد غیرطبیعی جفت است.  دلایل دیگر می تواند عفونت ، مشکلات رحمی ، بیماری های مادر (دیابت ، لوپوس ، بیماری تیروئید) ، ضربه و سبک زندگی ناسالم (چاقی ، مصرف مواد مخدر و الکل) باشد.  عکس ، جنین را با کیسه آمنیوتیک سالم نشان می دهد.  نقطه سیاه ریز چشم در حال رشد است و بافت قرمزرنگ آن در مرکز قلب است. عکس مربوط به ایران نیست.

19 اردیبهشت 1400 16:18:11

61 بازدید

دکتر لیدا محمدپور

0

1

. #خونریزی_واژینال در #سه_ماهه_اول (تا ۱۳ هفته و ۶ روز) شایع است و در ۲۰ تا ۴۰ درصد از حاملگی ها رخ می دهد.#خونریزی می تواند ترکیبی از سبک یا سنگین ، متناوب یا ثابت ، بدون درد یا دردناک باشد. 🛑🛑علل: 💮#حاملگی_خارج_رحمی 💮از بین رفتن زود هنگام بارداری 💮#پولیپ_دهانه_ی_رحم 💮#مول(#بچه_خوره) 💮#لانه_گزینی 💮#تهدید_به_سقط (یعنی خونریزی واژینال با شواهدی از زنده ماندن جنین یا فعالیت قلبی جنین) 💮#هماتوم_پشت_جفت 💮محل جفت 🎲خونریزی مربوط به از دست دادن زودرس حاملگی یا تهدید به سقط ، شایع ترین علت خونریزی سه ماهه اول است. 🛑🛑خطرناک ترین علت هم حاملگی خارج رحمی هست،پس باید سونوگرافی انجام شود تا مطمن شیم حاملگی در محل مناسب در رحم قرار دارد یا نه. 💮سونوگرافی واژینال مبنای ارزیابی خونریزی در اوایل بارداری است. 🛑🛑عدم وجود ساک حاملگی داخل رحمی در صورتی که بیش از ۵.۵ تا ۶ هفته از اولین روز آخرین قاعدگی بیمار گذشته باشد ،#حاملگی_خارج_رحمی را  بسیار متحمل می کند. 🌹تهدید به سقط یعنی خونریزی واژینال وجود داره و قلب جنین هم طبیعی و درست میزنه و ۹۰ تا ۹۶ درصد موارد منجر به سقط نمیشه. پس اگه خونریزی سه ماهه اول داشتین حتما به پزشکتون بگین،معاینه و بررسی شین و سونوگرافی بشین که مطمن شیم یه حاملگی بی خطر دارین🌹 🎲کیا خونریزی سه ماهه اول بارداری داشتن؟ 🎲علت خونریزیتون چی بود؟ 🎲چی کار کردین بهتر شدین؟ 🎲تجربه هاتونو تو کامنت بنویسین که بقیه هم استفاده کنن🤗 #دکترلیدامحمدپور

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

dr.lidamohammadpour

دکتر لیدا محمدپور

0

1

. #خونریزی_واژینال در #سه_ماهه_اول (تا ۱۳ هفته و ۶ روز) شایع است و در ۲۰ تا ۴۰ درصد از حاملگی ها رخ می دهد.#خونریزی می تواند ترکیبی از سبک یا سنگین ، متناوب یا ثابت ، بدون درد یا دردناک باشد. 🛑🛑علل: 💮#حاملگی_خارج_رحمی 💮از بین رفتن زود هنگام بارداری 💮#پولیپ_دهانه_ی_رحم 💮#مول(#بچه_خوره) 💮#لانه_گزینی 💮#تهدید_به_سقط (یعنی خونریزی واژینال با شواهدی از زنده ماندن جنین یا فعالیت قلبی جنین) 💮#هماتوم_پشت_جفت 💮محل جفت 🎲خونریزی مربوط به از دست دادن زودرس حاملگی یا تهدید به سقط ، شایع ترین علت خونریزی سه ماهه اول است. 🛑🛑خطرناک ترین علت هم حاملگی خارج رحمی هست،پس باید سونوگرافی انجام شود تا مطمن شیم حاملگی در محل مناسب در رحم قرار دارد یا نه. 💮سونوگرافی واژینال مبنای ارزیابی خونریزی در اوایل بارداری است. 🛑🛑عدم وجود ساک حاملگی داخل رحمی در صورتی که بیش از ۵.۵ تا ۶ هفته از اولین روز آخرین قاعدگی بیمار گذشته باشد ،#حاملگی_خارج_رحمی را  بسیار متحمل می کند. 🌹تهدید به سقط یعنی خونریزی واژینال وجود داره و قلب جنین هم طبیعی و درست میزنه و ۹۰ تا ۹۶ درصد موارد منجر به سقط نمیشه. پس اگه خونریزی سه ماهه اول داشتین حتما به پزشکتون بگین،معاینه و بررسی شین و سونوگرافی بشین که مطمن شیم یه حاملگی بی خطر دارین🌹 🎲کیا خونریزی سه ماهه اول بارداری داشتن؟ 🎲علت خونریزیتون چی بود؟ 🎲چی کار کردین بهتر شدین؟ 🎲تجربه هاتونو تو کامنت بنویسین که بقیه هم استفاده کنن🤗 #دکترلیدامحمدپور

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن