پست های مشابه

dr.lidamohammadpour

. خب اینم پست مخصوص مامانایی که بچشون #پسره 😍🤗 فقط یه چنتا نکته: 💮#کاهش_حرکت_جنین ربطی به جنسیتش نداره و اینجور نیست که اگه جوجتون حرکتش کم بود بگین پسره و ایراد نداره🛑کاهش حرکت و همیشه جدی بگیرین🤗 💮مادر بارداری که #تب داره اول باید علت تبش مشخص بشه بعد #استامینوفن بخوره،چون استامینوفن تب رو که مکانسیم دفاعیه و یه زنگ خطره مخفی میکنه و ممکنه برا مادر و جوجش خطرناک باشه🤗 #اسم_پسرونه_جدید چی بلدین؟😀 اسم پسرتونو چی گذاشتین؟😍 معنی اسمی که گذاشتین چیه؟ پست و بفرستین برا مامانایی که پسر دارن😀 #دکترلیدامحمدپور #پسر_ماهم @alirezamusic_ir

07 مهر 1400 09:46:38

365 بازدید

dr.lidamohammadpour

. #غربالگری_سه_ماهه_دوم شامل انجام موارد زیر است: 🎲آزمایشات #کواد_مارکر(QUAD ) که چک چهار آنالیت زیر است 💮آزمایش HCG 💮AFP💮UE3💮inhibinA 💮#سونوگرافی_بررسی_ناهنجاری (#آنومالی_اسکن) از هفته ی ۱۵ تا ۱۶ هفته و ۶ روز آزمایشات انجام می شود و هفته ی ۱۸ سونوگرافی بررسی ناهنجاری و هدفمند. حالا جواب آزمایشات مرحله اول و دوم رو گرفتین چه جوری تفسیر کنیم: طبق پروتکل جدید و ریسک بندی آزمایشات و اعدادی که داده میشه تصمیم گیری می شود 🛑نتیجه ی غربالگری کم خطر( ریسک کمتر از یک روی ۲۵۰)>>>>>>ادامه ی مراقبت های بارداری 🛑نتیجه ی غربالگری پرخطر( ریسک بیشتر مساوی یک روی ۲۵۰)>>>>>>دو حالت پیش میاد یا عدد خیلی بزرگه یعنی بیشتر مساوی یک رو ۱۰ که باید تست تشخیصی مثل آمنیوسنتز انجام بشه یا عدد بین یک رو ۱۰ تا یک رو ۲۵۰ هست که باید #سل_فری یا #NIPT انجام شه. همه ی اینایی که گفته شد یه چیز کلی هست و در کل باید پزشک شما بر اساس شرح حال،سن خودتون،سابقه ی بیماریتون،نتایج غربالگریتون و نتایج سونوگرافیتون براتون تصمیم بگیره. پست های بعدی در مورد تست سل فری و آنومالی اسکن خواهد بود #دکترلیدامحمدپور #جراح_متخصص_زنان_زايمان_نازايى

27 مرداد 1400 12:08:53

574 بازدید

dr.lidamohammadpour

. 😍🤗

21 آذر 1399 07:48:46

38 بازدید

dr.lidamohammadpour

. خوشبختی یعنی خدا خلق کند تو به دنیا بیاری و این یعنی.... لمس دستان خدا❤

31 خرداد 1400 15:29:08

99 بازدید

dr.lidamohammadpour

. #ماه_چندم_بارداری_هستم ؟ #هفته_چندم_بارداری

05 مرداد 1400 15:29:32

755 بازدید

dr.lidamohammadpour

. #عشق_را_پایانی_نیست ❤ عاشقانه ازدواج کنید،عاشقانه زندگی کنید،عاشقانه پیر شوید🌹

20 تیر 1400 16:55:40

132 بازدید

دکتر لیدا محمدپور

1

4

درد لگن در بارداری

. در #بارداری هر نوع #درد در #شکم و #لگن که #ناگهانی باشه و همراه با #استفراغ و #تب و #خونریزی باشه باید مراجعه کنیم پزشک🙋‍♀️ در اوایل بارداری ، #کشش طبیعی #رباط_گرد ممکن است با #درد_لگن همراه باشد. #رباط_گرد چیه؟دوتا عضو طناب مانند در دو طرف #رحم که رحم رو داخل لگن به کشاله ی ران متصل میکنن و از رحم حمایت میکنن.تو بارداری رحم که بزرگتر میشه باعث کشش تو این طناب ها میشه و باعث #اسپاسم و درد میشه. درد رباط گرد👈 بیشتر در سمت راست شایع است و گاها دو طرفه هست. خونریزی و تب  وجود ندارد. 🤰این درد، نوعی درد شدید یا احساس ضعف هست که اغلب در ناحیه پایین شکم یا کشاله ران در یک یا هر دو طرف بدن احساس میشه و یکی از شایع‌ترین شکایات در دوران بارداری است و بخش طبیعی بارداری محسوب می‌شود. 🎲🎲درد رباط گرد در سه ماهه دوم و از هفته ی ۱۴ تا ۲۷ بارداری رخ میده و ممکنه در حد چند ثانیه طول بکشه ولی گاها ساعت ها ادامه داره. 🛑حرکات سریع و ناگهانی مثل عطسه،سرفه،غلت زدن روی تخت و از جا برخاستن ناگهانی بدترش میکنه. پس از انجام حرکت ناگهانی خودداری کنید و به آهستگی و آروم آروم کارهاتونو انجام بدین. 🛑از بلند کردن وسایل سنگین و ایستادن طولانی مدت بپرهیزید.که به کاهش فشار بر رحم و رباط های گرد کمک می کند. 🛑اگه خواستین سرفه،عطسه کنید یا بخندید ابتدا سعی کنید به جلو خم بشید و دست هاتونو زیر شکمتون و روی کشاله ی ران بگیرین. 🎲🎲میتونین برای تسکین درد با مشورت پزشکتون قرص #استامینوفن بخورین. 🎲🎲گاها #یوگا و ورزش های کششی میتونن به تسکین این درد کمک کنند. 🎲🎲حوله گرم یا حمام هم راهکار مفیدی است. اما از آنجا که گرمای زیاد میتونه برای جنین خطر داشته باشه، بدون مشورت پزشک این کار رو انجام ندین. 💮💮مایعات زیاد مصرف کنین و موقع خواب از بالش بارداری استفاده کنین🙋‍♀️ 🤰شما تو بارداریتون این درد رو تجربه کردین؟ 🤰چیکار کردین که بهتر بشین؟ تجربیات خودتونو تو کامنت بنویسین که بقیه مامانا هم ازشون کمک بگیرن🙋‍♀️ #دکترلیدامحمدپور #جراح_متخصص_زنان_زايمان_نازايى #درد_لگن_در_بارداری

31 شهریور 1401 22:17:50

سلام خانم دکتر..من هفته نهم بارداری هستم.درد های شکم معمولا دارم.اما امروز از صبح درد شکم در همه نقاط رو دارم.بیشتر سمت راست.و ترشح زرد غلیظ دارم از صبح.ممنون میشم راهنماییم کنین.ترس از سقط دارم

زهرا

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

dr.lidamohammadpour

دکتر لیدا محمدپور

1

4

. در #بارداری هر نوع #درد در #شکم و #لگن که #ناگهانی باشه و همراه با #استفراغ و #تب و #خونریزی باشه باید مراجعه کنیم پزشک🙋‍♀️ در اوایل بارداری ، #کشش طبیعی #رباط_گرد ممکن است با #درد_لگن همراه باشد. #رباط_گرد چیه؟دوتا عضو طناب مانند در دو طرف #رحم که رحم رو داخل لگن به کشاله ی ران متصل میکنن و از رحم حمایت میکنن.تو بارداری رحم که بزرگتر میشه باعث کشش تو این طناب ها میشه و باعث #اسپاسم و درد میشه. درد رباط گرد👈 بیشتر در سمت راست شایع است و گاها دو طرفه هست. خونریزی و تب  وجود ندارد. 🤰این درد، نوعی درد شدید یا احساس ضعف هست که اغلب در ناحیه پایین شکم یا کشاله ران در یک یا هر دو طرف بدن احساس میشه و یکی از شایع‌ترین شکایات در دوران بارداری است و بخش طبیعی بارداری محسوب می‌شود. 🎲🎲درد رباط گرد در سه ماهه دوم و از هفته ی ۱۴ تا ۲۷ بارداری رخ میده و ممکنه در حد چند ثانیه طول بکشه ولی گاها ساعت ها ادامه داره. 🛑حرکات سریع و ناگهانی مثل عطسه،سرفه،غلت زدن روی تخت و از جا برخاستن ناگهانی بدترش میکنه. پس از انجام حرکت ناگهانی خودداری کنید و به آهستگی و آروم آروم کارهاتونو انجام بدین. 🛑از بلند کردن وسایل سنگین و ایستادن طولانی مدت بپرهیزید.که به کاهش فشار بر رحم و رباط های گرد کمک می کند. 🛑اگه خواستین سرفه،عطسه کنید یا بخندید ابتدا سعی کنید به جلو خم بشید و دست هاتونو زیر شکمتون و روی کشاله ی ران بگیرین. 🎲🎲میتونین برای تسکین درد با مشورت پزشکتون قرص #استامینوفن بخورین. 🎲🎲گاها #یوگا و ورزش های کششی میتونن به تسکین این درد کمک کنند. 🎲🎲حوله گرم یا حمام هم راهکار مفیدی است. اما از آنجا که گرمای زیاد میتونه برای جنین خطر داشته باشه، بدون مشورت پزشک این کار رو انجام ندین. 💮💮مایعات زیاد مصرف کنین و موقع خواب از بالش بارداری استفاده کنین🙋‍♀️ 🤰شما تو بارداریتون این درد رو تجربه کردین؟ 🤰چیکار کردین که بهتر بشین؟ تجربیات خودتونو تو کامنت بنویسین که بقیه مامانا هم ازشون کمک بگیرن🙋‍♀️ #دکترلیدامحمدپور #جراح_متخصص_زنان_زايمان_نازايى #درد_لگن_در_بارداری

سلام خانم دکتر..من هفته نهم بارداری هستم.درد های شکم معمولا دارم.اما امروز از صبح درد شکم در همه نقاط رو دارم.بیشتر سمت راست.و ترشح زرد غلیظ دارم از صبح.ممنون میشم راهنماییم کنین.ترس از سقط دارم زهرا

31 شهریور 1401 22:17:50

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن