بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
@bardarigram . .یکی از مهم ترین مسائل بعد از زایمان، که معمولا بهش فکر هم نمیشه، انتخاب روش جلوگیری مناسب هست! تو این پست مشخص نمیشه چه روشی مناسبه، چون روش های جلوگیری مخصوص شما انتخاب میشن، با توجه به شرایط شما این پست میگه که بلافاصله بعد از زایمان چه روشی رو میتونید انتخاب کنید، از کی شروع کنید و تا کی ادامه بدید. ☑️ یه نکته راجع به قرص های ترکیبی جلوگیری از بارداری مثل ال دی بگم، شما میتونید از این روش قبل از ۶ ماهگی هم استفاده کنید ولی دوتا نکته رو باید بدونید، اول اینکه ممکنه میزان شیرتون رو کاهش بده، بنابراین تعداد دفعات شیردهی رو زیاد کنید، دوم اینکه برای جلوگیری از خطر لخته شدن خون باید مایعات زیاد بخورید و روزانه حداقل ۲۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید، قبلش هم حتما با پزشکتون مشورت کنید. ☑️ لطفا و لطفا و لطفا اصصصصصلا فکر نکنید که اگر بعد از زایمان هنوز پریودیتون شروع نشده پس باردار هم نمیشید! من تا حالا کلی مددجو داشتم که هنوز پرونده مراقبت های بارداریشون رو بایگانی نکردم که میان برای تشکیل پرونده جدید! 😃 با اینکه تو آخرین ویزیت بارداری هم تمام این نکات رو توضیح میدم، ولی باز انگار حرف خاله و همسایه که گفتن رو شیر میشینی و باردار نمیشی بیشتر تاثیر داره! البته مددجوهای خیلی دقیق و حرف گوش کن زیادی هم داشتم که دقیقا ۶ هفته بعد از زایمان اومدن تا یه روش جلوگیری مناسب براشون انتخاب کنیم.👌 ☑️ پس شما لطفا جز گروه دقیق و حرف گوش کن باشید تا نخواید با یه نوزاد زیر ۶ ماه دوباره حامله بشید! 📚 راستی منبع این پست هم دستورالعمل کشوری جلوگیری از بارداری، آخرین ویرایش بود. با خیال راحت استناد کنید 😊👌 @bardarigram #جلوگیری_از_بارداری #روش_جلوگیری_از_بارداری #پس_از_زایمان #پستپارتوم #کاندوم #آی_یو_دی #قرص_جلوگیری_از_بارداری #آمپول_یک_ماهه #آمپول_سه_ماهه #قرص_شیردهی #پس_از_زایمان_بارداریگرم #بارداریگرام #آگاهی #آموزش #تنظیم_خانواده #بارداری_ناخاسته
22 آذر 1400 06:25:46
99 بازدید
بارداریگرام
همون طور که قبلاً اشاره کردم تمام دستگاه های بدن توی دوران بارداری دچار تغییراتی میشن، دستگاه گردش خون هم از این قضیه مستثنی نیست! تغییراتی که بهتون گفتم طبیعی هستن ولی چه تغییراتی غیر طبیعی محسوب میشن؟! پاسخ:⬇️⬇️⬇️ - تنگی نفس در هر حالتی - فشار خون بیشتر از ۱۴۰ به ۸۰ - ورم کل بدن - دفع پروتئین بیشتر از حد طبیعی در آزمایش ادرار ۲۴ ساعته . . . هر کدوم از علائم زیر رو داشتید حتما به پزشکتون اطلاع بدید. . . . . #قلب #سیستم_قلبی_عروقی #بارداری #حاملگی #بارداری_بارداریگرام #باردار #فشارخون #تپش_قلب #بیماری_قلبی #تنگی_نفس #تغییرات_بارداری #حاملگی #مراقبت_های_دوران_بارداری #ماما #متخصص_زنان #مطب_زنان #ماماهمراه #midwife #midwifery #cardiovascularsystem #prenatalcare #pregnancy #pregnant
07 فروردین 1400 09:36:09
187 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ تو روزای آخر شاید ندونید که چه موقع باید برید بیمارستان و مثلا اگر زودتر از حد موعد برید ممکنه شما رو نپذیرن و مجبور بشید دوباره برگردید و باز چند دقیقه بعد دوباره برید و این رفت و آمد ها شمارو خسته کنه و دیگه انرژی برای زایمان نداشته باشید. یا گر دیر تر از حد موعد برید ممکنه خطراتی برای خودتون یا بچتون داشته باشه. تست پایش حرکت جنین برای زمان هایی هست که خانم بارداری چند ساعت مثلا صبح تا ظهر حرکت بچش رو حس نمیکنه، اون زمان شما باید یه چیز شیرین مثلا بستنی بخورید یا اگر رژیم دیابتی دارید شیر یا نون رژیمی بخورید، بعدش به دست چپتون 45 دقیقه تا یک ساعت بخوابید، اگر تو این زمان حداقل دو بار حرکت خوب و واضح داشت که مشکلی نیست ولی اگر بازم حرکت نداشت به بیمارستان یه مطب پزشکتون برای بررسی و در صورت لزوم انجام نوار قلب جنین مراجعه کنید.از 32 هفته به بعد خیلی خوب باید حواستون به حرکت جنین باشه. . . . پیج دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #زایمان #زایمان_بارداریگرام #مامایی #دانشجومامایی #وقت_زایمان #زمان_زایمان #سزارین #زایمان_طبیعی #حرکت_جنین #خونریزی_بارداری
14 فروردین 1399 11:03:07
421 بازدید
بارداریگرام
فولیکول های مو در زمان تولد به تعداد مشخصی تعیین می شوند. فولیکول ها در اصل کیسه هایی هستند که ریشه مو را در بر گرفته اند. تعداد فولیکول های موجود در سر ما ، جدا از تعیین ماهیت مو - بافت ، تراکم و یا اینکه فر است ، موج دار یا صاف است ، بر تعداد موهایی که در طول زندگی رشد می کنیم تأثیر می گذارد. تعداد فولیکول های مو با ژن ها ارتباط دارد. ژن ها تعداد فولیکول های مو را تعیین می کنند و بنابراین تعداد آنها قابل تغییر نیست. نوزاد با موهای نامرئی متولد می شوند که به موهای ولوس معروف است. موی ولوس رنگدانه کمی دارد و ریز و کوتاه است. بین ماههای سوم و هفتم پس از تولد تغییر می کند. در دومین سال تولد ، تمام موهای ولوس با موهای ضخیم ، بالغ در کودک جای می گیرد. بنابراین ، به نظر می رسد بعد از اصلاح موهای کودک ، رشد موهای نوزاد شما بهتر نخواهد شد. عواملی که بر روی قطر و رشد موهای کودک شما تأثیر می گذارند ، تنها تحت تأثیر فولیکول های موجود در پوست سر قرار دارند. با این حال ، نمی توانید انکار کنید که موهای کودک شما به عواملی مانند تغذیه مناسب بستگی دارد. بنابراین کودک شما ژن و تغذیه مناسبی دارد، آیا باید اصلاً آنها را تراشید؟ نه دلیل معتبر دیگر برای جلوگیری یا به تأخیر انداختن تراشیدن سر این است که پوست سر نوزادان لطیف است و بنابراین می تواند آسیب پذیر باشد. حفظ بهداشت پوست سر و مو نیز برای تقویت موهای سالم ضروری است. برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن سر ، شستن پوست سر کودک به طور منظم ایده آل است. . . . . #مو #موی_سر #پرپشت_شدن_مو #تراشیدن_مو #نوزاد #بارداریگرام #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مراقبت_از_نوزاد
16 اسفند 1399 05:49:35
46 بازدید
بارداریگرام
اگر حالا تو این شرایط بیماری دوست ندارید مدام برید بیرون و آتلیه رفتن براتون مقدور نیست، خیلی راحت با این ایده ها عکس های خوشگل و جذاب از نی نیتون بگیرید،😍 همه اینا با دوربین گوشی هم قابل گرفتن هستن. این همه برنامه های مختلف برای فیلتر عکس هم وجود داره که دیگه نیاز نباشه خودتون ادیت کنید. اگر همچین عکس هایی گرفتید حتما برام بفرستید تا استوری کنم. 😍♥️ . . . . #عکاسی #عکس #عکاسی_از_نوزاد #عکاسی_با_موبایل #فیلتر #نینی_خوشگل #نوزاد #نوزاد_بارداریگرام #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #آتلیه
19 اردیبهشت 1400 05:17:28
148 بازدید
بارداریگرام
مادران باردار گلم، لطفا اگر این حالت برای شما ایجاد شده هیچ نگرانی و استرسی به خودتون راه ندید و فقط با آغوش باز این تغییرات رو بپذیرید چون نشون دهنده مادر شدن شماست😍 بهتون این نوید رو میدم که به میزان بسیار زیادی و حتی در خیلی از خانم ها به صورت کامل، بعد از بارداری این حالت رفع میشه و حتی اگر کمیش هم موند، میتونید برای درمان اقدام کنید ولی در طول دوران بارداری هیچ اقدامی نکنید، چون اولا ممکنه براتون مضر باشه دوما هیچ فایده قابل توجهی نداره! . . . . #دوران_بارداری #بارداریگرام #ماسک_بارداری #حاملگی #دوران_بارداری_بارداریگرام #مراقبت_دوران_بارداری #ماما #پوست
26 بهمن 1399 08:25:48
504 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️ حتما تا حالا زیاد شنیدید که بچه فلانی با پا یا ته بوده و نچرخیده. بهترین پوزیشن جنین برای زایمان طبیعی و کلا قرار گرفتن تو رحم وقتیه که با سر تو لگن باشه، در غیر این صورت هم مادر اذیت میشه هم زایمان طبیعی سخت یا غیر ممکن میشه. تو تصاویری که میبینید یه بچه با نمای ته داره دنیا میاد، حالشم خوبه. معمولا به دلیل فشاری که به سر بچه ها میاد تو این حالت دفع مکونیوم یا همون اولین مدفوع رو دارن، که اینم طبیعیه و جای نگرانی نداره. توی ایران اگر بچه تا 36 هفته نچرخه خب اصراری به زایمان طبیعی نمیکنن و سزارین میشه، تصمیم عاقلانه ای هم هست. چون بلاخره این نوع زایمان یه سری ریسک رو داره. ولی خارج از کشور، کشور هایی که خیلی به زایمان طبیعی اهمیت میدن، برای اینکه شانس زایمان سزارین کم بشه جنین رو از رو شکم مادر، تحت سونوگرافی میچرخونن و سر بچه رو میارن پایین تا زایمان طبیعی میسر بشه. که البته این کار هم ریسک خودش رو داره و کار هر کسی نیست و واقعا مهارت و دقت زیادی لازم داره. اگه بچه شما با ته قرار گرفته با پزشکتون راجع به نوع زایمان حتما مشورت کنید و با توجه به وضعیتتون بهترین گزینه رو انتخاب کنید. . . . . #بریچ #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #نمای_ته #زایمان #بارداریگرام #زایمان_بارداریگرام #سزارین #ماما #متخصص_زنان #مطب #دانشجومامایی