پست های مشابه

مدرسه مامان ها

- پسر من که کلا از درس فارسی خوشش نمیاد - دختر من توی خونه هیچ کاری نمیکنه😒 و... 👈 در کتاب مهارت های خیرگزینی ذکر شده: در دوره دوم رشد یعنی حدود ۷ تا ۱۴ سالگی، تفکر کودک به شدت تحت تاثیر القائات محیط است. رفتارها و گفتارهای اطرافیان و القائات مثبت و منفی آن ها در رابطه با شخصیت او ، به شدت بر افکار و باورهای او تاثیر دارد. 📌 سعی کنیم درباره ی شخصیت فرزندمون از عبارات مثبت استفاده کنیم، مثلا هنگام گفتگو با دیگران مدام عیب هاش رو نگیم چون خودش هم حرف های ما رو در مورد خودش باور میکنه... #مهارت_خیرگزینی #دوره_دوم_رشد #القائات_منفیِ_ما #سنین۷_تا_۱۴سال

10 تیر 1400 14:52:48

171 بازدید

مدرسه مامان ها

سعی کنید به روش های مختلف فرزندتون رو تشویق کنید تا همراه شما به دستشویی بیاد به عنوان مثال: 👈 بیا بریم دستشویی ببینیم بعدش چی برات میاد توی جعبه ی طلایی؟🍬🍦🍰 👈با یک حس هیجان انگیز بگید: مسابقه اس! بدو ببینیم کی زودتر میرسه به دستشویی یک، دو، سه... 🏃‍♂🏃‍♂ 👈 حالا میخوایم بریم با ماژیک دستشویی یا رنگ انگشتی روی دیوار دستشویی نقاشی بکشیم 🖍🖍🖍 👈 به نظرت کدوم یک از عروسک هات دستشویی دارن که با خودمون ببریمش؟🐰🐶 👈 بیب بیب! ماشین دستشویی اومده دنبال یه مسافر میگرده بدو بدو سوار شو... 🚗🚙🚕 👈 ساعت داره زنگ میزنه، زنگ دستشوییه بدو بریم که دستشویی ها میخوان از دلت بیان بیرون! ⏰ #آموزش_دستشویی_رفتن #روش_های_تشویقی

24 خرداد 1400 14:30:32

83 بازدید

مدرسه مامان ها

✅ أَلَمْ نَجْعَلِ الْأَرْضَ مِهَادًا وَالْجِبَالَ أَوْتَادًا  (سوره نباء/ ۷ - ۶) آیا زمین را محل آرامش (شما) قرار ندادیم؟! و کوه‌ها را میخ های زمین؟!... 👈 تو هم کوهی باش برای زمینِ خانه ات ؛ آرام، صبور، استوار، مقاوم و مایه ی آرامش و اقتدار خانواده... 😌 #تلنگر

22 خرداد 1400 12:37:06

493 بازدید

مدرسه مامان ها

🔹 دخترک سه ساله خسته اس خوابش میاد اما بهانه گیر شده، میخواد نخوابه و مقاومت میکنه!... - مامان شب شده؟ - بله - ولی من خوابم نمیاد، شما هم نخواب - باشه عزیزم "نمی خوابیم" فقط "دراز میکشیم" - ولی چشمامون رو نبندیما - باشه نمی بندیم و همینطور دراز میکشن و دخترک توی چشمای مامان نگاه میکنه که یه وقت بسته نشن و لحظه ای بیشتر طول نمیکشه تا چشمای دخترک بسته میشن و به خواب عمیقی فرو میره... 📌 گاهی در بعضی موقعیت ها انگار بچه ها یکسری کلمات رو استفاده می کنن تا مخالفت ما رو برانگیخته کنن و یه مراسم گریه و زاری راه بندازن😐 مخصوصا بچه های سه ساله! 👈 در این مواقع ما باید هوشیار باشیم و سعی کنیم دُم به تله ندیم یعنی به جای مخالفت مستقیم یا استفاده از گفتگوی منطقی یا مجادله، خودمون رو همراه نشون بدیم و در گفتگو از کلمات جایگزین استفاده کنیم تا به نتیجه مورد نظرمون برسیم. - مامان بیا پیشم - چند لحظه "صبر کن" الان میام - آخه من صبر ندارم الان بیا😕 - واقعا؟ باشه پس "منتظر بمون" من تا ده میشمرم و میام یک، دو، سه،... 👈 توجه داشته باشید هر یک از این موقعیت ها میتونه به یک "قشقرق" تبدیل بشه اگه دقت نکنیم و وارد یکی به دو با بچه ها بشیم... پس به جای یکی به دو کردن و مخالفت با خواسته شون سعی کنیم با گفتگوهای همدلانه همراهیشون کنیم 👌 #قشقرق #همدلی #هم_صحبتی #گفتگو_با_کودک

21 خرداد 1400 15:27:43

152 بازدید

مدرسه مامان ها

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

15 خرداد 1400 05:53:08

43 بازدید

مدرسه مامان ها

🔹 فَلَوْ أَنَّ لَنَا كَرَّةً فَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ ای کاش بار دیگر (به دنیا) بازگردیم و از مؤمنان باشیم! (شعرا/۱۰۲) هر روز صبح که چشم باز می کنیم و بیدار می شویم فرصت دوباره ایست برای ما که خدا به ما عطا کرده برای نفس کشیدن برای محبت کردن برای عشق ورزیدن برای بخشیدن برای جُبران برای دستگیری از یکدیگر برای زیبا دیدن زیبا شنیدن زیبا زندگی کردن و زیباتر مادری کردن... برای یک تشکر از خدا یک ذکر صلوات برای یک سلامِ دیگر به امام زمانمان... پس بسم الله بگو و این برگ جدید از دفتر زندگی ات را از نو و با خطی خوش بنویس... با همان حسِ آرزوی بازگشت به زندگیِ دنیا بعد از مرگ... #تلنگر #فرصت_دوباره_زندگی

27 خرداد 1400 16:20:53

507 بازدید

نیره بیدگلی

12

35

🔹 یک یادآ‌وریِ کوچکِ یک کلمه ای!... وقتی کار یا مسئولیتی رو به کودک میدید یادتون باشه ممکنه کودک فراموش کنه که اون کار رو انجام بده پس یکدفعه عصبانی نشید و غر نزنید اول با یه یادآوری کوچیک یک کلمه ای به کودک بگید تا کودک یادش بیاد چه کاری رو باید انجام بده... #مسئولیت_پذیری #عصبانیت

19 خرداد 1401 01:15:30

عالی بود ممنون 🌹👏

فرزانه زهیری

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:13:30

سلام ممنون از شما

سارا امیری

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:13:30

بازازاین موضوع پست بذارین

سارا علیزاده

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:11:30

استفاده کردیم🌸🌸

فرزانه زهیری

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:11:30

پیجتون عالیه 🌸

ندا خانی زاده

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

19 خرداد 1401 01:11:30

زهرا غلامی

-0 پاسخ

مدرسه مامان ها

نیره بیدگلی

12

35

🔹 یک یادآ‌وریِ کوچکِ یک کلمه ای!... وقتی کار یا مسئولیتی رو به کودک میدید یادتون باشه ممکنه کودک فراموش کنه که اون کار رو انجام بده پس یکدفعه عصبانی نشید و غر نزنید اول با یه یادآوری کوچیک یک کلمه ای به کودک بگید تا کودک یادش بیاد چه کاری رو باید انجام بده... #مسئولیت_پذیری #عصبانیت

عالی بود ممنون 🌹👏 فرزانه زهیری

19 خرداد 1401 01:15:30

-0 پاسخ

سلام ممنون از شما سارا امیری

19 خرداد 1401 01:13:30

-0 پاسخ

بازازاین موضوع پست بذارین سارا علیزاده

19 خرداد 1401 01:13:30

-0 پاسخ

استفاده کردیم🌸🌸 فرزانه زهیری

19 خرداد 1401 01:11:30

-0 پاسخ

پیجتون عالیه 🌸 ندا خانی زاده

19 خرداد 1401 01:11:30

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن