n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
. ❇️ مخاطب این پست پدرها ومادرهایی که در مقابل بدغذایی بچهها میخوان هوشمند باشن. 😎 ———/////———/////———/////———/////——— درصد بسیار بالایی از بچهها وقتی به سن ۱/۵ تا ۲ سال میرسن کم کم رفتارهای استقلال طلبانه رو شروع میکنن. دیگه دوست ندارن شما توی دهنشون غذا بذارید. یا قاشق رو از دست شما میکشن. به تدریج رفتارهای غذایی شون متفاوت میشه و ممکنه بدغذایی رو شروع کنن. به انگلیسی به این بچهها میگن picky eater یعنی بچههای انتخابگر. یعنی میگردن توی بشقاب ببینن از چی خوششون نمیاد اونو جدا میکنن. و بقیه رو می خورن. 🧐 مثل پیاز. لوبیا. حبوبات. نخود. خیار و گوجه توی سالاد و...و... این رفتار معمولا موقته و بعد از طی دوره کمون رشدی (بعد از ۷-۶ سالگی) بهتر میشه. گاهی پدر و مادر به خاطر نداشتن شناخت کافی از این ویژگی و نگرانی در مورد سلامتی فرزنشون، واکنشهای صحیحی نشون نمیدن.❤️ به همین دلیل این بدغذایی موندگار شده و تا سالها ادامه پیدا میکنه. این پست اولین بخش از مجموعه پدر و مادر هوشمنده و یک سری نکات کوتاه و موثر برای مدیریت این دورانه. 🟨🟧🟥🟨🟧🟥🟨🟧🟥🟨🟧 ادامه دارد... قسمت بعدی: تکرار تکرار تکرار #بدغذایی_کودک #تغذیه_کودک #غذای_کودک #بدغذایی
06 خرداد 1399 14:41:34
759 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: همه اعضای خانواده پست قبلی در مورد راههای افزایش دهنده ایمنی بود. اگر ندیدی برو ببینش و بیا. یکی از راههای افزایش ایمنی استفاده از کِفیر هست. توی این پست توضیح دادیم که کفیر اصلا چی هست؟ اگر تا حالا این نوشیدنی بی نظیر رو نخوردین با مقدار کم شروع کنید. ⭕️ خوردن این دوغ بالای یک سال مجازه. 🥛🥛🥛🥛🥛🥛🥛🥛🥛🥛 شما تجربه استفاده از این دوغ رو دارید؟ #دوغ #دوغ_محلی #دوغ_آبعلی #دوغ_آبعلی #کفیر #پروبیوتیک #پروبیوتیکها #سیستم_ایمنی #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #غذای_سالم. #غذای_ایرانی #غذای_خانگی
07 شهریور 1400 17:24:50
920 بازدید
n.kalkatehchi
. ❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباها و نوجوانهای در سن رشد. ———/////———/////———/////———/////——— تو پستهای قبلی در مورد تاثیر ژنتیک و محیط روی قد بچهها گفتیم. حالا بریم سراغ مواد غذایی موثر: ♦️ همون طور که میدونید لبنیات بهترین منبع کلسیم به حساب میاد. «منبع» یعنی ماده غذایی که بالاترین میزان یه ویتامین یا ماده معدنی رو در حجم کم تامین کنه و بالاترین مقدار جذب رو داشته باشه. 🥛 خیلی مواد غذایی دیگه هم هستند که کلسیم خوبی دارند. اما منبعش حساب نمیشن. فقط «حاوی» کلسیم هستن. ♦️ مثلا باید کلی کلم بخوریم تا میزان مورد نیاز تامین بشه. 🥦 ♦️ یا مثلا ۱۰۰ گرم از دارچین، زیره یا پونه کوهی کلسیم فوووق العاده بالایی داره. اما میشه هر روز اینقدر ادویه مصرف کرد؟ به علاوه اینکه تمام اینها منابع گیاهی هستند و در مقایسه با منابع حیوانی کمتر جذب میشن. پس بهترین انتخاب در نهایت همون لبنیات خواهند بود. ♦️ بهتره شیر رو با بادام ترکیب کنید. چون ترکیب مفیدی ایجاد میکنه و اثر بیشتری روی رشد قدی داره. مثل حریره بادام. فرنی با بادام. یا پودر بادام داخل شیر و ماست. 🍶 ♦️کنجد هم منبع خوبیه. میشه اون رو به صورت کنجد آسیاب شده، ارده یا حلوا شکری استفاده کرد. ♦️از سبزیجات سبز رنگ هم غافل نشید. مثل ریحان. شوید. نعناع. ترخون. جعفری و گشنیز تو پستهای بعدی در مورد مقدار مورد نیاز بچهها و مواد غذایی که مانع جذب میشن میگیم. 🤗 بچههای شما کدوم یکی از لبنیات رو بهتر میخورن؟ #منابع_کلسیم #کلسیم رشد_قدی #تغذیه_کودک #غذای_کودک
03 خرداد 1399 12:39:58
272 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: پدر و مادرایی که موقع غذا خوردن دنبال بچه میکنن 🏃🏻🏃🏻♀️🏃🏻🏃🏻♀️🏃🏻🏃🏻♀️ خیلی وقتا تو مشاوره از مامانا میپرسم: چقدر در طول روز برای بچه ات وقت میذاری؟ مامان میگه: خیلی میگم چه بازیایی باهاش انجام میدی ؟ میگه پازل. ساختمون سازی. ... میگم اینا عالیه. دمت گرم. بیا یه کم بهترش کن بازی حرکتی هم بهش اضافه کن میدونی چرا؟ ویدئو رو ورق بزن و ببین. . . شما چه ایدههایی برای بازی بچه ها به ذهنتون میرسه. کامنت کنید تا همه استفاده کنن 🌀〽️🌀〽️🌀〽️🌀〽️🌀 〽️🌀〽️ . . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم با تکنیک های خیلی ساده گره بدغذایی رو باز کنم . . @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi . #تغذیه_کودک #تغذیه_کودکان #تغذیه_کودک_سالم #غذای_کودک #غذای_کمکی #بدغذایی #بدغذایی_کودک #صندلی_غذای_کودک #ظرف_غذای_کودک #مشاور_تغذیه #مشاوره_رایگان #مشاوره_آنلاین #مشاوره_کودک #کارشناس_تغذیه #
20 بهمن 1399 19:16:34
59 بازدید
n.kalkatehchi
. . چند نمونه از تزئینات ساده غذا برای جذاب کردن غذای کودک. #آموزش_تغذیه_به_کودکان #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #ندا_کلکته_چی
07 دی 1398 17:04:17
125 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانایی که کوچولوی زیر دو سال دارن. توی این پست چند تا از مکملهای مناسب زیر دو سال معرفی شدند. ❌ به جز آدوزوفر، آدزیر و میم که کامله، بقیه مکمل ها بالای شش ماه نیاز به قطره آهن کمکی دارن. شما تجربه استفاده از کدوم مکمل رو دارید که خوب بوده؟ اگر مکمل دیگه ای میشناسید بهمون بگید. #مکمل_آهن #مکمل_کودکان #مکمل_کودکان #مولتی_ویتامین_کودکان #مولتی_ویتامین_کودک #قطره #قطره_آهن #قطره_چکان #قطره_آد
14 تیر 1401 18:14:09
183 بازدید
ندا کلکته چی
0
2
❇️مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههایی که غذا رو ساعتها توی دهنشون نگه میدارن! ———/////———/////———/////———/////——— ⁉️ این سوال خیلی از من پرسیده میشه: چرا بچهام دهنش رو قفل میکنه و اجازه نمیده غذا بدم یا لقمه قبلی رو ده دقیقه توی دهنش نگه میداره! 👶🏻 این کار به چند دلیل اتفاق می افته: 1. ممکنه به دلیل مشکلات فیزیولوژیک مثل ریفلاکس یا مشکل بلع باشه ۲ ممکنه کودک تجربه بد قبلی مثل پریدن غذا در گلو، یا بالا آورن یا خاطره یک طعم تند مثل شوری یا ترشی یا تلخی و... داره ۳ ممکنه اونقدر به هوای نخوردن غذا، بچه ها غذای پوره شده و میکس شده خوردن که هنوز قدرت جویدن پیدا نکردن ۴. و مهترین عامل مربوط به واکنش کودک در برابر اصرار والدینه! همون طور که تو سری والدین هوشمند توی این پیج داره مطرح می شه بچه ها در برابر اصرار، التماس، تهدید و فشارها موقع غذا خوردن واکنش های مختلفی نشون می دن که ریشه جلب توجه و لجبازی داره. نگه داشتن غذا توی دهن هم یکی از راه هایی که بچه ها از خودشون نشون می دن تا غذا نخورن.😶🤐 توی این جور مواقع هیچ مکمل و شربت اشتهایی جواب نمی ده یا اگر بده موقته. 💊 قبل از هر مداخله بهتره کودک توسط گفتاردرمان و متخصص ویزیت بشه تا مشکلی وجود نداشته باشه (که در اغلب موارد مشکلی وجود نداره و علت یه چیز دیگه است!) راه حل چیه؟ به ترتیب: ✅ اول صبوری ✅ دوم صبوری ✅ سوم صبوری در قدم بعدی باید اول حساسیت رو کم کنید. اگر بچه غذا خورد تشویقش کنید. و اگر نخورد بی اعتنایی کنید. فراموش نکنید غذایی که بچهها دفعه اول ازش استقبال نمیکنن حداقل ده بار باید تکرار بشه. و سعی کنید زمان غذا خوردن رو به لحظات جذاب، لذت بخش و آرامش بخش تبدیل کنید. من ندا کلکته مچی هستم. مشاور تغذیه کودک و میتونم در زمینه غذای کودک به شما کمک کنم @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #غذای_راحت #بدغذایی #بدغذایی_کودکان