n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
. . ❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهایی که در مورد مکمل سوال دارن. 🔹◻️🔹◻️🔹◻️🔹◻️🔹◻️🔹 قسمت قبل در مورد اینکه چه مکمل هایی برای بچه ها مورد نیازه و میزانش رو توضیح دادم. اگه اون پست رو ندیدی توی پیج من زیر همین پست میتونی پیداش کنی😇👇🏻 ادامه بحث مکمل ها. ⁉️ قطره خارجی بهتره یا ایرانی؟ واقعا هیچ فرقی نداره. مهم اینه بچه دوست داشته باشه. ممکنه بعضی از مکمل های خارجی بر اساس نیاز بچه های خارج از کشور تنظیم شده باشه. پس هرچی که میخرید مهم تامین اون مقدار مشخص از نیاز کودکه. ⁉️ دندون سیاه نمیشه با آهن؟ 1️⃣ اول اینکه اگر هم این اتفاق بیفته موقته 2️⃣ دوم دندون سیاه بشه بالاخره می افته. ولی اثری که از نخوردن آهن روی رشد مغز بچه ها می مونه واقعا جبران نشدنیه 😕 3️⃣ میتونید از قطره هایی استفاده کنید که ترکیباتش توی معده باز میشه. هم بهتر تحمل میشه و هم اون بوی تند رو نداره و دندون رو هم سیاه نمیکنه 4️⃣ آهن رو ته حلق بریزید و بعدش با یه دستمال تمیز کنید. اگر بچه ای برای خوردن آهن بدقلقی کرد یا مارکش رو عوض کنید یا به جای یک بار، دو تا سه بار در روز تقسیم کنید. ⁉️ آهن رو از کی شروع کنیم؟ قبلا یه قانون بود ۱۸۰ روزگی کودک. یعنی پایان شش ماهگی. الان با تشخیص پزشک اگر کودکی اختلال رشد داشته باشه و تغذیه تکمیلی زودتر شروع بشه میشه آهن رو تحت نظرش زودتر داد. ❌🚫 ولی سر خود نرید داروخانه بگید آقا یه آهن بده بچه ام اشتهاش باز بشه. یا یه شربت بده بچه ام تپل بشه 😐 مکمل دادن آداب داره. اصول داره بقالی نیست که هر موقع فکر کردید بچه تون نیاز داره برید براش شربت تقویتی بگیرید 😩💊 ⁉️ آهن رو کی بدیم؟ ایده آل ترین زمان با معده خالیه. که نیم ساعت قبل و بعدش چیزی نخورده باشن. ✅ برای بچه بالای یک سال استفاده از مرکبات نزدیک به مصرف آهن خوبه. ⁉️آهن رو با چیا ندیم؟ ❌ شیر. لنبیات. ترکیبات کلسیم دار. چای. قهوه و.. ادامه دارد... 💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. و در مورد بدغذایی و تنظیم برنامه میتونم کمکتون کنم @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #کودک_بدغذا #بدغذایی_کودک #بی_اشتهایی_کودک #تغذیه_کمکی #غذای_کمکی #مکمل_کودک #ویتامین_دی #مولتی_ویتامین #کودک_سالم #ندا_کلکته_چی
25 مرداد 1399 17:58:05
90 بازدید
n.kalkatehchi
. ❇️ مخاطب این پست مامان و باباهایی که با شیر خوردن بچههای بالای یک سال چالش داران 😎🥛 . . توی این ویدئو ده قدم سادهی ساده رو گفتم که شیر خوردن رو جذاب تر میکنه. . . کلی راههای دیگه هم هست. شما چه روشهای دیگهای پیشنهاد میکنید؟ . . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و شما رو در زمینه مواد غذایی مورد نیاز کودکتون راهنمایی میکنم. . @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #شیر #شیر_مادر #شیر_برنج #فرنی_آرد_برنج #بستنی_خونگی #بستنی_شکلاتی #بستنی_خانگی #بستنی_وانیلی #بستنی_سنتی #اسموتی_میوه #اسموتی_توت_فرنگی #لبنیات_سالم #شیر_کم_چرب #شیر_مادر #شیر_پرچرب
16 خرداد 1400 17:04:13
98 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: کسانی که در مورد دوز قطره آهن سوال داشتند. ❌ هشدار. این پست برای تشخیص و درمان نیست و صرفا اعداد مورد نیاز برای کودکی که کم خونی نداره مطرح شده. بچه هایی که کم خونن، نیاز به درمان دارن مقدارها کاملا فرق داره و پزشک تعیین میکنه. توی این پست جمع وجور و کامل توضیح دادم که تا هجده سالگی بچه ها چقدر آهن لازم دارن. فقط کافیه به مقدار روی هر قطره دقت کنید. ❌ بالای دوسال واقعا دیگه نیازی به قطره آهن نیست. مگه اینکه کمخونی وجود داشته باشه. تو پست های بعدی در مورد مقدار ویتامین دی و آ و هم میگم اگر در مورد مقدار آهن هنوز ابهام دارید بپرسید. من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و شما در خصوص نیازهای کودک راهنمایی میکنم @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #ویتامین #مولتی_ویتامین #آهن #ویتامین_دی #ویتامین_آ #قطره_آهن #شربت_آهن #مکمل_آهن #آهن_لیپوزوفر #آهن_لیپوزومال #رشدمو #رشد_کودک #رشد_قد
04 دی 1400 19:57:34
98 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهایی که کوچولوهاشونو برای غذا تشویق میکنن. 👶🏻 👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻 ❌ آفریییین. بشقابتو تموم کردی. ❌ چه پسر خوبی. همه تخم مرغاشو خورد! ❌ هورااا. سوپشو تا آخر خورد 👏🏻 این جملهها براتون آشنا نیستن؟ باور کنین یا نه، تشویق یه جور فشار روی بچههاست و استرسشون رو زیاد میکنه‼️ 🔺کاملا درک میکنم اون لحظهای که یه قاشق غذا میخورن خیلی لحظه باشکوه و هیجان انگیزیه. اما وقتی با تشویق همراه میشه، اونا رو بدغذا تر میکنه. ما وقتی بچهها رو تشویق میکنیم که یه کار خوب کرده باشن. تا اونو تقویت کنیم. ⭕️ ولی واقعیت اینه که غذا خوردن ذاتا کار خوب یا بد نیست. 🤷🏻♀️ ⭕️ و بچهای که غذا میخوره بچه خوب و بچهای که غذا نمیخوره بچه بد نیست. پیامد تشویق چیه؟ ✖️ اول از همه از بس انرژی مصرف میکنیم خسته میشیم. ✖️ بچهها به یه نیروی محرک بیرونی وابسته میشن. ✖️ غذا میخورن که ما رو راضی کنن. نه برای اینکه شکمشونو سیر کنن. ✖️ همیشه چشمشون به ماست تا تشویقشون کنیم. ✖️ در طولانی مدت دیگه غذا نمیخورن. ✅ راه درست چیه؟ جذاب کردن محیط غذا. جذاب کردن خود غذا. درک و همدلی باهاشون. دیدن نیازشون واحترام به اون. شما چه جملههای تشویقی استفاده میکنید؟ 🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. برای دریافت مشاوره تغذیه میتونید به لینک بیو پیام بدید. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_خانگی #غذای_ایرانی #غذای_سالم #تغذیه_کمکی مشاوره_آنلاین #مشاور_تغذیه #مشاوره_فردی #تغذیه_سالم #
20 شهریور 1400 17:31:22
203 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: پدر و مادرایی که موقع غذا خوردن دنبال بچه میکنن 🏃🏻🏃🏻♀️🏃🏻🏃🏻♀️🏃🏻🏃🏻♀️ خیلی وقتا تو مشاوره از مامانا میپرسم: چقدر در طول روز برای بچه ات وقت میذاری؟ مامان میگه: خیلی میگم چه بازیایی باهاش انجام میدی ؟ میگه پازل. ساختمون سازی. ... میگم اینا عالیه. دمت گرم. بیا یه کم بهترش کن بازی حرکتی هم بهش اضافه کن میدونی چرا؟ ویدئو رو ورق بزن و ببین. . . شما چه ایدههایی برای بازی بچه ها به ذهنتون میرسه. کامنت کنید تا همه استفاده کنن 🌀〽️🌀〽️🌀〽️🌀〽️🌀 〽️🌀〽️ . . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم با تکنیک های خیلی ساده گره بدغذایی رو باز کنم . . @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi . #تغذیه_کودک #تغذیه_کودکان #تغذیه_کودک_سالم #غذای_کودک #غذای_کمکی #بدغذایی #بدغذایی_کودک #صندلی_غذای_کودک #ظرف_غذای_کودک #مشاور_تغذیه #مشاوره_رایگان #مشاوره_آنلاین #مشاوره_کودک #کارشناس_تغذیه #
20 بهمن 1399 19:16:34
59 بازدید
n.kalkatehchi
❇️امروز اولین پست آشپزی رو می خوام بذارم براتون. 🔆 سعی می کنم اول با غذاهای ساده ای شروع کنم که بدونید با کمک چه چیزایی می شه انرژی و مواد مغذی رو افزایش داد. 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 این سس سفید بی نهایت ساده و مقوی و فوریه. برای درست کردنش فقط سه تا چیز لازم داریم: آرد کره شیر پرچرب یا آب (برای بچه هایی که آلرژی به پروتئین گاوی دارن) طرز تهیه: اول آرد رو یه دقیقه تفت بدید و بهش کره اضافه کنید. اجازه بدید با حرارت کم تفت بخوره تا قهوه ای روشن بشه. 🔶 مرحله بعدش باید رقیق بشه. حواستون باشه بعد از ریختن شیر یا آب، در جا سفت میشه. پس سرعت عمل و حرارت کم خیلی مهمه. چون که می خوایم یه ترکیب مقوی داشته باشیم به همین غلظت توی فیلم برسه کافیه. با این مقدارهای توی فیلم یه استکان سس سفید غلیظ به دست میاد. می تونید مقدارها رو کم بگیرید که زیاد نمونه. توی چه غذاهایی می تونیم بریزیم؟ 🥘 توی سوپ، آش، خوراک مرغ، ساندویچ مرغ، پوره سیب زمینی، خوراک سبزیجات پاستا و خوراک گوشت. ✅ برای بچه های زیر یک سال وقتی سوپ رو شروع کردید اول با کره ساده امتحان کنید تا معده بچه ها عادت کنه. اگر هیچ مشکلی نبود می تونید یه قاشق مرباخوری از این سس به یه وعده سوپش اضافه کنید. ▫️🔻🔻🔻▫️🔻🔻🔻▫️🔻🔻🔻▫️ من ندا کلکته چی هستم و میتونم در زمینه مشاوره تغذیه کودک کمکتون کنم. @n.kalkatehchi #بدغذایی_کودک #کودک_بدغذا #غذای_مقوی #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #تغذیه_تکمیلی #غذای_چاق_کننده #غذای_کمکی #کم_وزنی_کودک
22 مرداد 1399 07:27:24
146 بازدید
ندا کلکته چی
0
0
❇️ مخاطب این پست: پدر و مادر بچههای مبتلا به یبوست. این اسموتی مقدار قابل توجهی فیبر داره و میتونیم تو برنامه غذایی بچهها قرار بدیم. مواد لازم: شیر دو پیمانه انجیر کاملا رسیده ۵ عدد موز کاملا رسیده ۱ عدد عسل ۱ قاشق غذاخوری طرز تهیه: موز رو تکه کنید وداخل فریز بذارید. وقتی یخ زد اون رو بابقیه مواد داخل مخلوط کن بریزد و میکس کنید به همین راحتی😋👌🏻 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 من ندا کلکته چی هستم و در مورد رژیم غذایی بچهها راهنماییتون میکنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #اسموتی #اسموتی_میوه #اسموتی_موز #انجیر #انجیرخشک #آب_انجیر #اسموتی_خوشمزه #یبوست #یبوست_نوزادان #یبوست_کودک #تغذیه_کودک #تغذیه_مناسب #غذای_مقوی