dr.lidamohammadpour
دنبال کننده
166
پست
114
دکتر لیدا محمدپور جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
پست های مشابه
dr.lidamohammadpour
. خب اینم پست مخصوص مامانایی که بچشون #پسره 😍🤗 فقط یه چنتا نکته: 💮#کاهش_حرکت_جنین ربطی به جنسیتش نداره و اینجور نیست که اگه جوجتون حرکتش کم بود بگین پسره و ایراد نداره🛑کاهش حرکت و همیشه جدی بگیرین🤗 💮مادر بارداری که #تب داره اول باید علت تبش مشخص بشه بعد #استامینوفن بخوره،چون استامینوفن تب رو که مکانسیم دفاعیه و یه زنگ خطره مخفی میکنه و ممکنه برا مادر و جوجش خطرناک باشه🤗 #اسم_پسرونه_جدید چی بلدین؟😀 اسم پسرتونو چی گذاشتین؟😍 معنی اسمی که گذاشتین چیه؟ پست و بفرستین برا مامانایی که پسر دارن😀 #دکترلیدامحمدپور #پسر_ماهم @alirezamusic_ir
07 مهر 1400 09:46:38
365 بازدید
dr.lidamohammadpour
. #اکوکاردیوگرافی جنینی بررسی ساختمان و عملکرد #قلب در دوران جنینی به وسیله دستگاه اکوکاردیوگرافی بوده که از هفته ۱۸ تا ۲۲ بارداری قابل انجام بوده و اکثر مشکلات تا هفته ۲۴ بارداری قابل تشخیص می باشد. در بیمارانی که ساختمان قلب جنین دچار مشکل شدید می باشد امکان سقط با اجازه پزشک قانونی را می توان فراهم آورد . در صورتیکه مشکلات شدید نباشند محل زایمان ، مرکز مجهزتری انتخاب می شود که دسترسی بیمار به امکانات لازم فراهم گردد. انجام #اکوکاردیوگرافی_قلب_جنین در موارد زیر توصیه میشه: 🎲#دیابت_آشکار(قبل از بارداری) یا دیابتی که در سه ماهه اول تشخیص داده می شود. 🎲بیماری #فنیل#کتونوری در مادر 🎲وجود #اتوآنتی_بادی_های_لوپوسی مثل #AntiRo و #AntiLa.یعنی اگر مادر #لوپوس دارد و این انتی بادی ها مثبت هست قلب جنین باید بررسی شود. 🎲مصرف داروهای آسیب رسان به قلب جنین مثل #تالیدوماید،داروی فشار خون از دسته ی مهارکننده ی انزیم مبدل آنژیوتانسین مثل #کاپتوپریل(این دسته کاملا منع مصرف در حاملگی دارند)،رتینوییک اسید ها،NSAID ها،#لیتیوم و داروهای ضد تشنج مثل #فنی تویین و #کاربامازپین 🎲بیماری #سرخجه در سه ماهه ی اول در مادر 🎲بارداری با #IVF 🎲سابقه ی بیماری قلبی در پدر،مادر یا خواهر و برادر جنین 🎲دوقلویی تک جفتی 🎲در سونوگرافی سه ماهه اول NT بیشتر مساوی ۳ باشد 🎲تاکی کاردی یا برادی کاردی یا ریتم نامنظم قلبی جنین 🎲عدم اطمینان از ۴ حفره ی قلب در سونوگرافی و بسیاری از علل دیگر که پزشک شما برای بررسی قلب جنین درخواست اکوکاردیوگرافی می دهد. #اکوکاردیوگرافی_جنین
07 شهریور 1400 04:38:57
531 بازدید
dr.lidamohammadpour
. #علایم_کرونا_در_بارداری #بارداری باعث افزایش ابتلا #کرونا نمی شود و اکثر مادران مبتلا بدون زایمان بهبود می یابند. با این حال ، به نظر می رسد افراد باردار مبتلا به این عفونت در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید هستند که نیاز به #بستری شدن در #بخش_مراقبت_های_ویژه افزایش می یابد.عوامل خطر بیماری شدید شامل سن 35 سال و بالاتر ، چاقی ، فشار خون بالا و دیابت است. مرگ و میر مادران بیش از مرگ و میر در زنان غیر باردار در سن باروری با کرونا است. شایعترین علایم کرونا در بارداری 🛑#سرفه 🛑 #سردرد 🛑 #درد_عضلانی 🛑# تب 🛑#گلو درد 🛑#تنگی_نفس 🛑 از دست دادن حس #چشایی یا #بویایی سایر علائم شامل #تهوع ، استفراغ ، خستگی ، اسهال و آبریزش از بینی است. 🛑بسیاری از زنان باردار بدون علامت هستند🛑 برخی از تظاهرات بالینی با علائم حاملگی طبیعی (مانند خستگی ، تنگی نفس ، احتقان بینی ، حالت تهوع/استفراغ) همپوشانی دارد ، که باید در ارزیابی افراد باردار علامت دار تب و آزمایشات جهت افتراق استفاده شود. 🎲آزمایشات🎲 افزایش #CRP (در ۴۹ درصد موارد) #لنفوپنی (کاهش لنفوسیت های خون در ۳۳ درصد موارد) #لکوسیتوز (افزایش گلبول های سفید در ۲۶ درصد موارد) افزایش سطح پروکلسیتونین (در۲۳ درصد موارد) ترومبوسیتوپنی(کاهش پلاکت در ۶.۶ درصد موارد) طبقه بندی شدت بیماری: ☆بدون علامت(آزمایش کرونا مثبت است ولی علامتی ندارد) ☆بیماری خفیف(هر گونه علامت کرونا بدون تنگی نفس و درگیری ریه) ☆بیماری متوسط(درگیری خفیف ریه با اشباع اکسیژن بیشتر مساوی ۹۴ درصد) ☆بیماری شدید(افزایش تعداد تنفس و کاهش اشباع اکسیژن به کمتر از ۹۴) لطفا پروتکل هارو رعایت کنید و از منزل خارج نشین جز برای موارد اورژانسی🙏 #دکترلیدامحمدپور #جراح_متخصص_زنان_زايمان_نازايى #بیمارستان_امام_خمینی_خوی
22 مرداد 1400 10:50:33
651 بازدید
dr.lidamohammadpour
. خوشبختی یعنی خدا خلق کند تو به دنیا بیاری و این یعنی.... لمس دستان خدا❤
31 خرداد 1400 15:29:08
99 بازدید
dr.lidamohammadpour
. #نحوه_گرفتن_فشارخون برای بیمار ☆قبل از اندازه گیری فشار خون ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت کنین. ☆پاهارا بر روی زمین یا یک سطح محکم بگذارید و در یک وضعیت آرام نشسته و پاها و دست ها را روی هم قرار ندهید. ☆بازوی دست طوری قرار گیرد که تکیه گاه داشته و هم سطح قلب باشد. ☆۳۰دقیقه قبل از گرفتن فشار خون کافئین و الکل و سیگار مصرف نکنید.
13 بهمن 1399 14:41:50
17 بازدید
dr.lidamohammadpour
. دلایل اصلی #خونریزی_در_سه ماهه_دوم و سوم: 💮#جفت_سر_راهی 💮#کنده_شدن_جفت(#دکولمان) 💮از بین رفتن حاملگی(قبل بیست هفته سقط و بعد از بیست هفته مرده زایی) 💮پاتولوژی های دهانه ی رحم مثل #پولیپ یا عفونت 💮#شوی_زایمان(شروع زایمان) 💮باز شدن دهانه ی رحم(نارسایی سرویکس) 💮#چسبندگی_جفت در موارد یابقه ی سزارین یا کورتاژ(#آکرتا) 💮#پارگی_رحم(بسیار نادر) 🛑🛑در ارزیابی قبل از بیست هفته اولین قدم ، تعیین میزان خونریزی و این است که آیا خونریزی با درد همراه است یا نه. وجود فقط خونریزی ملایم ، متناوب و بدون درد نشان دهنده خونریزی ناشی از نارسایی دهانه رحم ، جدا شدن حاشیه ای کوچک از جفت یا ضایعه دهانه رحم یا واژن ( پولیپ ، عفونت) است. خونریزی شدیدتر ، به ویژه هنگامی که با درد همراه است ، با از دست دادن قریب الوقوع حاملگی یا جداشدن بخش بزرگتر جفت همراه است. 🎲سونوگرافی ترانس واژینال سنگ بنای ارزیابی خونریزی در سه ماهه دوم است و باید از نظر جفت سر راهی و دکولمان و طول دهانه ی رحم بررسی انجام شود. 🛑🛑شایعترین علل خونریزی بعد از بیست هفته جفت سرراهی،کنده شدن جفت هست. 🛑🛑شایعترین عوامل خطر ساز جدا شدن جفت(دکولمان): جدا شدن قبلی ، #ضربه ، #سیگار کشیدن ، مصرف #کوکائین ، #فشار_خون_بالا و #پارگی_زودرس_کیسه_آب 💮جدا شدن جفت با خونریزی واژینال (80 درصد) ،درد رحم (70 درصد) و انقباضات رحمی (35 درصد) همراه است و می تواند تهدید کننده ی مادر و جنین باشد. 🛑🛑🛑هر گونه خونریزی در سه ماهه ی سوم به معنی حضور اورژانسی شما در بیمارستان هست. #خونریزی_سه_ماهه_دوم_و_سوم #خونریزی_سه_ماهه_سوم آیا شما تو بارداریتون خونریزی داشتین؟ خونریزی سه ماهه سوم رو تجربه کردین؟ از تجربیاتتون تو کامنت بنویسین که بقیه هم استفاده کنن🤗 #دکتر_لیدامحمدپور
04 مهر 1400 12:05:21
822 بازدید
دکتر لیدا محمدپور
2
5
. اول از همه بگم که #دختر و #پسر نداره مهم اینه بچتونو صحیح و سالم بغل بگیرین🤰👈🤱 💮#گوش_های_جنین شما از ۱۸ هفتگی در محل اصلیش قرار میگیره و شروع میکنه به شنیدن😍و از ۲۸ هفتگی به صداها واکنش نشون میده🤗 و آروم آروم شنواییش کامل میشه. پس به موقع برا جوجه تون اسم انتخاب کنین و شروع کنین به صدا کردنش🐣 در مورد چنتا مساله که تو دایرکت پرسیده بودین باید بگم: 💮اینکه تو #سونوگرافی #قلب جوجه تون از یه عددی بالاتر یا پایین تر بزنه دختر یا پسر بودنشو نشون نمیده😀 💮#تهوع_صبحگاهی تو #جنین_دختر شاید بیشتر باشه ولی قطعیت نداره😀 💮گفته میشه مامانایی که بچشون دختره شادترن تو بارداری هم ممکنه تا حدودی به استروژن ربط داشته باشه ولی باز در مورد همه یکی نیست. 💮شکل شکم مادر هم تعیین کننده جنسیت نیست😄 حالا که فهمیدین #جنسیت جوجه تون #دختره آیا براش اسم انتخاب کردین؟ معنی اسمی که انتخاب کردین و میدونین؟ #اسم_دخترونه کامنت کنین تا مامانای دیگه هم ازتون کمک بگیرن🐣🤗 پست بعدی برا مامانیی که بچشون پسره😍 #دکترلیدامحمدپور ترانه ی #دختر از @morteza.ashrafi