پست های مشابه

bashgahemadaran

باشگاه مادران تاریخ تقدیم می کند

03 تیر 1399 07:07:53

1 بازدید

bashgahemadaran

سؤال خیلی از مامانها (و باباها) ست که وقتی یه دارو باز شد تا کی قابل استفاده است؟ اگر باز نشده چی؟ حالا تاریخش بگذره و استفاده کنیم چی میشه؟ #داروساز تیم باشگاه مادران تاریخ پاسخ میده😊 تاریخ انقضای دارو که روی دارو درج میشه، زمانی هست که ۱۰ درصد ماده مؤثره، تخریب شده و ۹۰ درصد اون باقی مونده. اما اگه دارویی حتی قبل فرا رسیدن تاریخ انقضا تغییر رنگ، مزه، حالت و... داد نباید مصرف بشه. 🔔 به طور کلی اگه تاریخ انقضای دارویی گذشت باید اون رو دور ریخت. به چند دلیل: ۱- کاهش ماده موثره ۲- احتمال ایجاد آلودگی میکروبی ۳- احتمال ایجاد متابولیت سمی 💊در این بین تأکید بیشتر بر روی آنتی بیوتیک هاست که حتما باید دور ریخته بشن. چون هم ماده مؤثره کم شده و هم مثلاً در مورد تتراسایکلین ها، احتمال سمیت کلیوی هست. 💊مساله دیگه اینکه حتی اگه بدونیم که ماده مؤثره بعد از زمان انقضا و تخریبش، محصول و متابولیت سمی ایجاد نمیکنه، باز هم توصیه به عدم استفاده است چون ما نمیدونیم بقیه مواد جانبی داخل دارو (مواد افزودنی یا اکسیپیانت ها) چی اند و شاید آنها مشکل ساز باشند. در مورد فرآورده چشمی (قطره یا پماد چشمی) بعد باز شدن عموماً فقط تا یک ماه میشه برای چشم استفاده شون کرد، چون بعد از آن خاصیت استریل ندارند❌ 🔔در مورد سوسپانسیون آنتی بیوتیک ها (باز و آماده شده)، معمولا ۷_۱۰ روز بیرون یخچال و ۱۴ روز داخل یخچال میشه نگه داشت (غالباً؛ استثنا هم داره) 💆فرآورده های "ساختنی" پوستی رو تا ۲_۳ ماه و حتی شاید بیشتر هم بشه استفاده کرد مگر اینکه جای گرمی باشند و تغییر حالت(مثلا فاز روغنی امولسیون جدا بشه )یا بو یا رنگ قابل توجه بدن. مکمل ها چطور؟ توصیه علمی نیست اما یه سری فرآورده ها مثل بعضی مکمل ها رو تا مدتی بعد از زمان انقضاء هم میشه استفاده کرد. نکته آخر این که تاریخ انقضای روی دارو، عمر قفسه ای دارو (برای فروش) هست که کمی زودتر از عمر اصلی دارو درج شده. یعنی دارو مدتی بعد از اون منقضی میشه. اما خب مصرف کننده نمیتونه دقیق بدونه چه مدت بعد. 🍵 در مورد گیاهان دارویی اگر عطر گیاه از بین بره معمولاً خواصش رو از دست میده (همچنین ادویه ها). کمرنگ شدن رنگ (رنگ گل ها، برگ ها)هم نشان از کاهش خواص داره. معمولاً بعد از گذشت یک سال، گیاهان و عرقیجات گیاهی فاقد خواص اولیه خود خواهند بود. #باشگاه‌مادران‌تاریخ #مادرآگاه #مادری_و_پزشکی #مادرم_باافتخار #دارو #تاریخ_انقصا_دارو #آنتی_بیوتیک #مکمل_دارویی #دکتر_کاظم_پور گروه پزشکان سپیدار

16 فروردین 1400 18:25:38

327 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله 🌱در مورد این مبحث، مسأله ای که وجود دارد این هست که ما معمولا گاهی آرایش میکنیم، برای همین توجه بچه ها جلب میشود. 🌱اما اگر مثل لباس مرتب پوشیدن و عطر زدن جزو برنامه های روزانه مون باشد ، براشون طبیعی میشود. 🌱 رنگ رژ لب و وجود یا عدم وجود رژگونه ، می‌تواند تنوع نامحسوس برای همسر باشد. آرایش آنچنانی هم برای زمان های خاص و بستگی به سلیقه ی همسر دارد. میتوان ارایش های غلیظ و خاص تر را بعد از خواب بچه ها قرار داد. ممکن هست زمان بهره ی بصری همسر، دقایقی بیشتر نشود اما همین که همسر متوجه این وقت گذاشتن میشود ارزش دارد. 🌱در مورد لاک زدن، میشود هر وقت لاک زدیم ، موقع اذان و موقع بیرون رفتن، جلوی چشم بچه ها پاک کنیم که بچه ها متوجه قواعد بشوند. 🌱اگر دختر بچه ها متوجه قواعد درست استفاده از لوازم آرایش باشند (مقدار ، زمان ، حدود) می تواند مناسب باشد. 🌱اما اگر رغبت بیش از حد وجود داشته باشد و با رفتار ما و صحبت های غیر مستقیم ما کم نشود، شاید لازمه باشد با مشاور مشورت کنیم درست مثل هر چیزی که ممکن هست زیاده رویش بد باشد. 🌱حتی دختردار هایی که دخترانی علاقه مند دارن میتوانند، ساعت‌هایی رو بدون حضور مردهای خونه، برای خودشون اختصاص بدهند و آرایش کنند. حتی دخترها مامان شون رو آرایش کنن و نقاشی های جالب بکشن! 😅😅 ✅گزیده ای از بحث امروز در باشگاه مادران تاریخ 🦋ادامه این بحث جالب را در کانال آرشیو باشگاه مادران میتوانید دنبال کنید.. #بحث_گروهی #یکشنبه_های_باشگاه #آرایش #آرایش_کردن #آراستگی #باشگاه_مادران_تاریخ

08 تیر 1399 07:48:10

2 بازدید

bashgahemadaran

بشم الله *تدابیری جهت افزایش رزق و برکت* ❇ استفاده از نرم افزارهای مختص دخل و خرج خانواده جهت مدیریت منابع و خروجی ❇ واقع بین باشیم (شاید واقعاً درآمد کم هست و طبیعیه که نمیرسه به ارگانیک خریدن و اینجور هزینه کردها. پس بهتره فک نکنیم حتماً مال ما بی برکت ه) ❇ خارج کردن کلیشه ها از ذهن؛ وقتی آسیب زا میشن ("ما حتماً باید روغن فلان بخوریم تا سالم باشیم" ." ما حتماً باید مواد ارگانیک بخوریم تا مریض نشیم") ...... اینها درست اما ❇ *عذاب وجدان و استرس و غصه ای که بابت غیرارگانیک خوردن و فلان جور نخوردن به آدم وارد میشه هزار برابر مضر تر هست* ...... ❇*اصل سلامتی در تغذیه به اندازه* رو به پایین (مگر گروه های خاص) و *ورزش و فعالیت جسمی* به علاوه *آرامش روحی* هست نه برنج اصل فلان جا و روغن زرد فلان جا و سیب گلاب ارگانیک فلان جا) ❇ تدابیر معنوی را فراموش نکنید. اذکار و ادعیه مأثوره استغفار نماز اول وقت دوری از اسراف مهمانی زیاد دادن (غیر شرایط کرونا) انفاق و صدقه و کمک به ضعیف ترها (آیه قرآن : اگر دست تنگ شدی، انفاق کن!) بیداری بین الطلوعین دعای بچه‌ها ❇ کسب و کار خانگی توسط بانو و همراهی آقا مثلا خرید عمده یک جنس مرغوب با قیمت مناسب و فروختن به اقوام و شبکه خانگی با کمی سود این خیلی کمک کننده است چون نیازهای خودتون هم با قیمت پایین تری رفع میشه مخصوصاً تو اوضاع کرونا حتی میتونید *رسوندن بسته های نیاز خانوار به درب منزل* داشته باشید و کلی ایده خلاقانه دیگر ... 🌱🌱شما چه ایده ای برای افزایش برکت در خانواده تان دارید؟؟؟؟ #افزایش_رزق #مدیریت_مالی #تدابیر_مالی #رزق_روزی #مدیریت_هزینه_ها #چهارشنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ

11 تیر 1399 09:18:35

2 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... اعضای گروه باشگاه حتما میدونن یه برنامه جدید به باشگاه اضافه شده🥰 صبح‌های یکشنبه دست بچه‌هامونو میگیریم و دسته جمعی میریم به #مهد_مجازی باشگاه مادران تاریخ، #مهدِ_کودکانِ_تاریخ ساز ! 😍 کلیات مطالب مهد، در گروه اصلی باشگاه (سالن اصلی باشگاه 😊) ارائه میشه شامل شعر، قصه، کاردستی، کتاب‌خوانی، نرمش صبحگاهی، قرآن و توسل، فعالیت های مناسبتی و... اما یک #گروه_اقماری هم داریم برای ارتباط دلبندان شما با مربی های عزیز و سایر همکلاسی ها (ارسال عکس نقاشی ها، صوت داستان و شعر، عکس کاردستی ها و...).. تو هفته گذشته به مناسبت #ایام_محرم بچه ها #کاردستی #پرچم #یاحسین را با وسایل موجود در خانه داشتن، ورق بزنید تا کارهای قشنگ و دوست داشتنی این فسقلی ها رو ببینید. #یکشنبه_های_باشگاه #مهد_کودکان_تاریخ_ساز #کودکان_اینده_ساز

11 شهریور 1399 13:21:44

4 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله #ژنتیک_یا_تربیت؟ ⁉️ ژنتیک در اخلاقیات و روحیات بچه ها چقدر تاثیر دارد؟ ⁉️ ژن چقدر می‌تواند اثر گذار باشد؟و تربیت چقدر؟ ⁉️ آیا اصلا تربیت می‌تواند به ژن غلبه کند؟ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅ در احدایث و روایات، به تاثیر ژنتیک (سرشت) بر رفتار فرد و متقابلا تاثیر تربیت بر سرشت اشاره شده است. و طبیعتا توان اثرگذاری بر محیط تربیتی، بالاتر از تاثیر ما بر رفتارهای ارثی هستند. 🔴 در مورد میزان تاثیر ژنتیک و یا تربیت بر رفتار کودک نمی توان با قطعیت اظهار نظر کرد، و البته گاهی رفتارهایی که در محیط تربیتی فرد وجود داشته اند به ژنتیک فرد نسبت داده می شوند. ✳ چنانچه تربیت بر مبنای مبارزه با نفس باشد، راه تغییر و اصلاح صفات (چه ارثی و چه اکتسابی از محیط) برای فرد باز هست. 🔵 درواقع، در مسیر هر انسانی داده های مختلفی، اعم از ژنتیک یا محیط تربیتی وجود دارد که در نهایت این خود فرد است که دست به انتخاب و اصلاح می زند... شما روی کدوم یکی بیشتر سرمایه گذاری کردید ؟😊 ژنتیک یا تربیت؟! #تربیت #ژنتیک #رفتارهای_ارثی #به خالش_رفته #نخیر_به_عمه_ش_رفته #دعوای_بی_پایان_ارث

30 شهریور 1400 10:16:26

32 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

﷽ ----- جهت ایجاد خجالت😒😉 در مامان های باشگاه مادران تاریخ 😌😜 خب ورزش کنییییم دیگه روزی نیم ساعت، نه؟ هر دو روز بیست دقیقه، نه؟ هر سه روز یه ربع😩 اونم وقت نداریم برا سلامت جسم خودمون بذاریم؟... سلامت جسم مؤثره در سلامت روح و اخلاق و حتی حال معنوی #یاعلی بگیم و شروع کنیم از فردا نمیشه؟ از شنبه ان‌شاء‌الله 🤪 نمیشه؟ از اول فروردین و سال جدید! 😤 . . . . . کامنت مامان ها: اوووه اگر برای ما هم همچین امکاناتی و همچین باشگاه ورزشی ای بود، چرا ورزش نمی‌کردیم؟! هر روز میکردیم 😏😌 امکانات نیست وگرنه ما خیلی هم به فکریم! 😡🤬😡🤬😡🤬😡

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

﷽ ----- جهت ایجاد خجالت😒😉 در مامان های باشگاه مادران تاریخ 😌😜 خب ورزش کنییییم دیگه روزی نیم ساعت، نه؟ هر دو روز بیست دقیقه، نه؟ هر سه روز یه ربع😩 اونم وقت نداریم برا سلامت جسم خودمون بذاریم؟... سلامت جسم مؤثره در سلامت روح و اخلاق و حتی حال معنوی #یاعلی بگیم و شروع کنیم از فردا نمیشه؟ از شنبه ان‌شاء‌الله 🤪 نمیشه؟ از اول فروردین و سال جدید! 😤 . . . . . کامنت مامان ها: اوووه اگر برای ما هم همچین امکاناتی و همچین باشگاه ورزشی ای بود، چرا ورزش نمی‌کردیم؟! هر روز میکردیم 😏😌 امکانات نیست وگرنه ما خیلی هم به فکریم! 😡🤬😡🤬😡🤬😡

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن