aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
. تلویزیون دیدن یا ندیدن، مسئله این است... سوالی که خیلیاتون ازم پرسیده بودین.. بچم از چه سنی میتونه تلویزیون ببینه؟؟ راسته که میگن بچه ها نمیتونن تلویزیون ببینن؟؟؟ چرا میگن تلویزیون دیدن برا بچه ها خوب نیست؟؟؟ وخیلی سوال هایی شبیه اینا.. تو این پست میخوام درباره همین موضوع باهاتون صحبت کنم پس اول از همه این پست رو لایک کنید و تا آخر این متنو بخونید 😊 0تا2سالگی جزو حساس ترین سن رشدی هر انسانی هست تمام حواس مثل بینایی، شنوایی، لامسه، مهارت های حرکتی مهارت های زبانی و کلامی، رشد مغزی همه و همه در 2سال اول زندگی اتفاق میفته تواین بازه ی سنی رنگ، تصویر، صدا، به شدت برای بچه ها جذابه، تصاویری وازطریق تلویزیون پخش میشه همراه با رنگ ها صدای جذابی که داره به شدت برای بچه ها جذابه و میتونه اونهارو ساعت ها آروم و بی صدا نگه داره، ولی آیا ازعوارضش خب دارین؟؟ الان بهتون میگم.... تحقیقات نشون داده که امواج تلویزیونی با امواج مغزکودک هماهنگی نداره واین عدم هماهنگی دربزرگسالی احتمال ابتلا به مشکلات توجه وتمرکز، مشکلات بینایی، پرخاشگری رو افزایش میده، البته اینا100%نیست گفتم که احتمالش بیشتر میشه. ولی یه چیزی 100هست تو سنی که بچه ها باید بازی کنن و با پدرومادر معاشرت داشته باشن تا از این طریق خیلی از مهارت ها رو یاد بگیرین و همچنین دایره لغاتشون رو افزایش بدن، تلویزیون جلوی خیلی ازین یادگیری هارو میگیره. تلویزیون نگاه کردن مانع حرف زدن والدین با کودکشون میشه و همین امر باعث کاهش دامنه لغات کودک و مشکلات زبانی کلامی وارتباط درکودک میشه. کودکی که از سنین زیر 2سال جذب تصاویر جذاب تلویزیون بشه دیگه وقتی برای بازی های مفید نمیزاره و به همین دلیل یادگیری بسیاری از مهارت ها رو از دست میده آموزش از طریق فیلم های آموزشی برای زیر 2سال اصلا توصیه نمیشه آموزش زبان انگلیسی و.. ممکنه برای مدتی کودکمون رو با تلویزیون یا موبایل یا لپ تاپ بتونیم آروم و ساکتش کنیم اما اینو بدونین که این روش در درازمدت اصلا تبعات خوبی نخواهد داشت. من نمیگم تلویزیون برای زیر 2سال یا حتی سنین بالا تر مطلقا ممنون و یا اصلا نباید روشن بشه این روش برای همه ی خانواده ها خیلی عملی نیست، بالاخره آدم مهمونی میره خیلی جاهامیره که تلویزیون هست. نمیشه به همه گفت تلویزیونو به خاطر بچه من خاموش کنید!!!! ولی اینقدر برا کودکتون وقت بزارید، باهاش بازی کنید جورای دیگه سرگرمش کنید که تلویزیون آخرین انتخاب کودکتون باشه. #کودکان#آسیب_روانی#امواج#تلویزیون#موبایل#لپ تاپ#سرگرمی#توجه#تمرکز##رشد#فرزند_پروری#عالیه_هیبتی
04 اسفند 1398 05:43:59
9 بازدید
aliyeh.heybatii
چه زمانی فرزندمان نیاز به بررسی روانشناختی دارد؟ #تربیت_فرزند #فرزند_پروری #کودک #نوجوان #بررسی_روانشناختی #مشاوره_تلفنی #مشاوره_آنلاین #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
02 آذر 1400 18:28:23
54 بازدید
aliyeh.heybatii
اختلالات نوشتاری در کودکان کجنویسی از جمله علل بروز این اختلال سفت در دست گرفتن مداد و فشار زیاد انگشت شست به آن یا در جهت درست قرار ندادن دفتر یا کاغذ و قرار نگرفتن درست مداد بین انگشتان است. برای درمان کافی است از کودک بخواهید هنگام نوشتن بازو را به بدن بچسباند تا دست انعطاف زیادی نداشته باشد. نامرتبنویسی علت نامرتبنویسی حرکت بسیار کند دست، محکم گرفتن مداد بین انگشتان و نبودن آزادی حرکت و انعطاف پایین دست، همچنین نادرست بودن وضعیت نشستن و قرار دادن کاغذ است. برای درمان ابتدا قوانینی را در نظر میگیریم، مثلا از ابتدای خط شروع به نوشتن میکنیم. از خط منحرف نمیشویم. از پاککن استفاده نمیکنیم. نوک مداد هنگام نوشتن باید تیز باشد و... همچنین میتوانید از کپی کردن استفاده کنید. پررنگنویسی وقتی دانشآموز روی دفتر یا کتاب مینویسد، بیش از حد مداد را فشار میدهد پس به جای دفتر یا کتاب از یک کاغذ استفاده کنید و آن را روی فرش یا بالش قرار دهید تا بنویسد، به شرط اینکه به اندازهای فشار دهد که کاغذ سوراخ نشود. بعد از مدتی تمرین مشاهده میکنید مداد را زیاد فشار نمیدهد یا از مداد رسم که نوک آن زود میشکند استفادهکنید تا مجبور شود زیاد مداد را فشار ندهد. #کج_نویسی_دانش_اموزان #نامرتب_نویسی #پر_رنگ_نویسی_در_دانش_آموزان #اختلالات_یادگیری #اختلالات_نوشتاری #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
20 آذر 1399 18:08:21
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #فرزندپروری_مثبت #فرزند_پروری #فرزندپروری #تربیت_فرزند #کتک_زدن #کودک_نوجوان #کودک_آزاری
22 آبان 1399 17:44:25
1 بازدید
aliyeh.heybatii
#بهشت#مادر#پدر#خواهر#برادر#فرزند#همسر#معلم#دوست#زندگی#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #مشاوره_تلفنی #روانشناسی_کودک #روانشناسی_نوجوان
27 اردیبهشت 1400 17:24:34
1 بازدید
aliyeh.heybatii
میدونی؟ من متوجه میشم که آدم دلش میخواد هم پسر داشته باشه هم دختر .👧👦 اما چیزی که اذیتم میکنه😞 اینه که وقتی دختر یا پسر نداشته باشی انگار امتیازی رو از دست دادی!😑 صحبت هایی که میشنوم که بقیه میگن: وای تیم فوتبال راه انداختی! وای بیچاره دختر نداری! وای کاش این یکی بچه ات پسر میشد! وای با اینهمه پسر کارت دراومده! وای کاش دخترات داداش داشتن! وای... خدا گفته: 《به هرکس بخواهم دختر و به هرکس بخواهم پسر میدهم.》 سوره شوری آیه ۴۹🌿 و ما از کجا میدونیم داشتن فرزندی دختر برامون بهتره یا پسر. بهتره از این به بعد دیدگاهمون رو عوض کنیم و ایمان داشته باشیم به صلاحی که خدا برای بنده هاش مقدر کرده!🥰 و بگیم: خدا رو شکر چندتا پسر سالم داری😍 خدارو شکر چندتا دختر سالم داری😍 الهی صالح و عاقبت بخیر بشن...😘 شما چند تا بچه دارید؟ دختر یا پسر؟ از این صحبت ها تا حالا شنیدین؟؟؟ #دختر#پسر#کودک#والدین#پدر#مادر#دخالت_نکنیم #نظر #تربیت_سالم #فرزند_پروری #خدایاشکرت #والدین_آگاه #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
12 بهمن 1400 06:03:27
8 بازدید