aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
. میشه هر شب یک ربع کمتر اخبار ببینیم، یک ربع کمتر با موبایلمون سرگرم باشیم، در عوض نیم ساعت با فرزندمون باشیم. فقط نیم ساعت. فقط تو خونه نباشیم. بلکه همدل و همبازی بچه مون باشیم. گوشی خاموش، تلویزیون خاموش، فقط و فقط بازی و خاطره سازی، زحمتی داره؟ بازی با بچه ها حال ما رو خوب میکنه، حال اونها رو هم خوب میکنه، همین لحظه هاست که واسه بچه ها خاطره میسازه. واسه بچه از بچگیش فقط خاطره هاش میمونه. خاطره های شیرین با پدر و مادر بودن، خیلی ارزشمنده. از امشب نیم ساعت بیشتر از همیشه کنار فرزندمون بمونیم. #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #کودک #کودک_نوجوان #زمان_کیفی_با_کودک #زمان_ارزشمند #خاطره#فرزند#فرزندپروری_مثبت #فرزندپروری#تربیت#عشق#مطالعه#بیرجند#بیرجند_شهر_من #مادر#پدر
03 آذر 1399 17:03:20
1 بازدید
aliyeh.heybatii
. شازده کوچولو پرسید: غم انگیزتر از اینکه بیای و کسی خوشحال نشه چیه؟ روباه گفت: بری و کسی متوجه نشه #آنتوان_دوسنت_اگزوپری به نظرمن قلب و ذهن انسانها جایگاه رفیع وامن وماندگاری ست ، بیایید به گونه ای زندگی کنیم که خاطرمان در خاطر انسانها کمرنگ نباشد وحتی آن زمان که **رفتنی ** شدیم جای امنی در قلوب آنها داشته باشیم🙏🙏
30 آذر 1398 14:05:39
12 بازدید
aliyeh.heybatii
. اگه کودک نوپایی را دیدید که به مادرش میچسبه؛ بدانید که "اضطراب غریبه" داره یعنی چی؟ یعنی با دیدن افرادی که چند روز یا هفته است که آنها را ندیده، مضطرب میشه و اگه زیاد بهش نزدیک بشین، نگران میشه و به مادرش میچسبه و یا گریه میکنه. پس این حالات طبیعیه یهو به سمتش نروید و به زور بغلش نکنید!! نگویید من خالش هستم، عمه اش هستم چرا منو نمیشناسه؟!! او در سن زیر دو سال فقط مامانش را میخواد و با او به آرامش میرسه. اگه حتی در سنین بالاتر است و خجالت میکشه، با توسل به همهی دانشتون، مجبورش نکنید به سلام کردن! اگه با دیدن شما گریه کرد و به مامانش چسبید یا پشت باباش قایم شد، بهش برچسب لوس و اینا نزنید! به پدر و مادرش نگید که بچهشون اجتماعی نیست!! همهی اینا، رفتار طبیعی بچههای نوپاست! مهربون بودن، فشار دادن توی بغل نیست؛ مهربون بودن، احترام گذاشتن به احساسات و نیاز هاشه😊 . #فرزندپروری #فرزند#اضطراب #اضطراب_غریبه #اضطراب_غریبگی #اضطراب_غریبه_در_کودک #اضطراب_غریبه_ها #فرزند_پروری #عالیه_هیبتی #بیرجند #بیرجند_شهر_من
09 اردیبهشت 1399 05:34:04
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. هنگامی که بی ادبی کودکان را مشاهده میکنید باید از خود بپرسید که آیا شما رفتار بدی داشتهاید؟ آیا وقت کافی برای فرزند خود صرف کردهاید؟ در صحبت با کودک خود چه لحنی داشتید؟ زمان خود را برای ارتباط با کودک خود صرف کردهاید؟ هدف اصلی این است که کودک خود را تنبیه نکنید، بلکه به او در درک بهتر مسئله کمک کنید. اگر کودکت دلخور و ناراحت است میتوانید در ناراحتی او شریک شوید و او را تسکین دهید، کودک در این شرایط بی ادبی را کنار خواهد گذاشت. یک راز کلی در دنیای فرزندپروری وجود دارد؛ اگر کودکان حس خوبی داشته باشند، رفتار خوبی نیز خواهند داشت. #کودک#تربیت#ارتباط_با_فرزند #فرزندپروری#ارتباط_موثر#مهارتهای_زندگی_کودکان #تنبیه_کودک #حس_خوب#رفتار_خوب_کودک#خشم_والدین#ارتباط#بازی#شادی#سرگرمی#بی_ادبی_کودک #والدین#فرزندان#خانواده#کودک_موفق#عالیه_هیبتی#بیرجند#نکات_ناب_فرزندپروری
28 تیر 1399 09:06:53
0 بازدید
aliyeh.heybatii
راستی شما کی بیشتر از همیشه قدر مامانتون رو دونستین؟ #مادر#حس_مادری #مادر_شدن #مادرم_دوستت_دارم #مادر_دختری#عشق_به_مادر #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
17 دی 1400 19:45:59
4 بازدید
aliyeh.heybatii
خدایا شب قدر است آسمان را به فرشته هایت بسپار به زمین بیا... کمی کنار دلم بنشین برایت حرف دارم... حرف هایی که جز تو نمی شود به کسی گفت بیا و این شب قدر به حرمت جوشن کبیرت و به حرمت حقانیت قرآنت، حواست را به من بده.... می خواهم بگویم،،،، گوش می کنی؟! خدا جانم دوستانی دارم که حالشان خوب نیست، حرف ها و مشکلاتی دارند،که گوشه ی دلشان سنگینی میکند آرزوهایی دارند که از شدت نرسیدن ،از آنها دست کشیدهاند... دستی به سر و گوش زندگی شان بکش پای حرف هایشان بنشین حالشان را خوب کن.... و آرزوهایشان را جوری برآورده کن که صدای لبخندشان، هفت آسمان را پر کند، و مرا به ماندنم امیدوار.... خدایا به خانواده و عزیرانم عمر طولانی و با عزت ببخش... و کاری کن حضور من، موجب شادی و حال خوب آنها باشد نه رنجش و ناراحتی شان مهربانترینم! میدانم سرت در آسمان و با این همه مخلوق شلوغ تر از این حرفاست اما اگر لایق بودم مرا برای شاد کردن بنده هایت قدری توانمند کن دلی دارم به وسعت آسمان لبریز از عشق و دستانی خالی تراز پنجه ی گنجشک ها سخت است بخواهم کاری برای بغض های فروخورده شان کنم اما نتوانم.. کمکم می کنی؟! #شب_نوزدهم_ماه_رمضان #شب_قدر #التماس_دعا
31 فروردین 1401 17:58:16
14 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
. 👈 وقتی کودک کثیف کاری کرد یا چیزی را شکست رفتار مناسب چیست؟ در چنین شرایطی نگویید: تو برو عقب، تو دست نزن، نیازی نیست شما کاری بکنی، دست نزن، بدتر میشه، دست بزنی، دستت را میبرد. غرغر، داد و فریاد، سرزنش ممنوع (اگر فرزندی با اعتماد بنفس می خواهید). 👈 بگویید: برو جارو بیار، کمک کن جمعش کنیم. برو دستمال بیار، خشکش کنیم. دمپایی بپوش، پات زخمی نشه. وقتی در تمیز کردن محل، کودک کمک و همکاری کند؛ یاد میگیرد مسئولیت کارش را بپذیرد. نظم و نحوه تمیز کردن را میآموزد. کمتر تحقیر میشود. همکاری و کمک را میآموزد. #مسئولیت_پذیری#همکاری#تمیز_کاری#والدین#والدگری#فرزندپروری#کودکان#مراحل_رشد_کودک#روانشناس_کودک#احساس_ارزشمندی_کودک#همدلی#مادرانه#پدرانه#آموزش#مشاوره_تلفنی#نکات_تربیتی#عشق_بی_قید_و_شرط#واقعیت_زندگی_کودک#تکنیکهای_فرزند_پروری#مشاوره روانشناختی_کودکان#اضطراب_کودک#مداخلات_روانشناختی#نکات تربیتی#رشد شناختی کودک#عالیه_هیبتی