aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
. از زیاد حرف زدن برای فرزندتان جداً خودداری کنید. اگرچه حرف زدن با کودک لازم و مفید است اما زیاد حرف زدن تاثیر سازنده ای ندارد. آنچه را قبلا گفته اید تکرار نکنید! چیزی را که کودک خود می داند، به او نگویید. بیشترمواقع کودک از اشتباهش آگاه است، پیامد طبیعی رفتار، خود بهترین آموزگار است! تکرار موجب اختلال در ارتباط سالم، اوقات تلخی، بگو مگو و استیصال می شود! گاهی هنگام خطای کودک سکوت کنید! « زیاده گویی » مقدمه نشنیدن است . #پرحرفی #کودک#پدر#مادر#ارتباط#روانشناسی_کودک
04 بهمن 1398 06:42:02
2 بازدید
aliyeh.heybatii
شما چه مدل پدر و مادری هستید؟ لطفاً یک بار دیگه و با دقت بیشتر این پست بخون 👌 #سختگیری_والدین #اعتدال#والدینی_آرام_کودکانی_شاد #قانون #تربیت#اصلاح_رفتار#عصبانیت #لحبازی#سرکشی#دعوا#درگیری#پنهانکاری #ناتوانی#سرخوردگی#خشم#والدین_سختگیر#تربیت_سالم #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
25 دی 1400 18:50:55
28 بازدید
aliyeh.heybatii
خودمان هم میدانیم که دلیل داد زدنمان لبریز بودن خودمان است نه تقصیر کودکمان اما گاهی بچه ها بهانه میشوند تا لبخند بزنیم، موجود بی پناه کوچکی را در آغوش بکشیم و بو کنیم و اوست که در آن لحظه به زندگیمان معنا میدهد. موجودی که دلیل بلند شدنمان از تخت است. بچه ها گاهی در سخت ترین شرایط و لحظات زندگی، مانند لنگری محکم ما را به زندگی پیوند میدهند تا مقاوم باشیم و ادامه دهیم. بچه ها را بهانه ی زیبای زندگیمان کنیم نه بهانه داد زدنها. #خشم#مدیریت_خشم# والدین_آگاه#امنیت#تربیت_کودک #فرزند_پروری #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #کودک
03 خرداد 1401 16:01:51
25 بازدید
aliyeh.heybatii
. تحقیقات نشان داده #استرس کودکان تا ۵ برابر قدرت #سیستم_بدنی آنها را پایین می آورد و ممکن است سلول های مغزی کودک را از بین ببرد و منجر به از دست دادن بخش مهمی از حافظه فرزند ما شود، مهمترین عوامل استرس کودک ترس از #تنبیه، #مشاجره_والدین و وجود استرس در پدر و مادر باشد. #فرزندپروری #تربیت_فرزند #عالیه_هیبتی #بیرجند
27 فروردین 1399 05:35:42
0 بازدید
aliyeh.heybatii
وقتی می پرسید؛ چكار كنم بچه زير دوساله م ياد بگيرد منزل ديگران به وسايل دست نزند؟ انگار پرسيديد چكار كنم فرزند شش ماهم حرف زدن را ياد بگيرد! كودكان حدود يكسالگي به بعد وارد مرحله كشف محيط اطراف ميشود و مغز كودك وارد رشد حسي حركتي ميشود. رفتار والدين در اين دوره به كودكشان لجبازي يا همكاري را خواهد آموخت. در مهماني ها با حضور مهربانانه خود مراقب كودكتان باشيد اما انتظار اينكه در اين سن ياد بگيرد به هيچ چيز دست نزند انتظار زياديست. اين دوران گذراست وكودكي وارد مرحله لجبازي نشده به زودي به اطرافش بي توجه خواهد شد و علاقمند به بازي با همسالانش خواهد شد. اين واقعيت را بعنوان مرحله ايي از رشد سالم فرزندتان بپذيريد. #مراحل_رشد_کودک #فرزندپروری_مثبت #تربیت_فرزند #فرزندپروری #کودک_و_نوجوان #کشف_محیط#بیرجند#مشاوره_کودک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
01 اسفند 1399 17:00:20
0 بازدید
aliyeh.heybatii
#تفاوت #احترام#عزت_نفس #تربیت#سوال_پرسیدن #انرژی#شعور_داشته_باشیم #بیشعوری
17 آبان 1400 18:54:30
1 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
. هر آدمی میتواند به تنهایی از پس زندگی خودش بربیاید .اما همین که وارد یک رابطه ناسالم می شود ترس به سراغش می آید ؛ترس از اینکه نتواند از عهده خودش بر بیاید. چرااا؟ رابطه ناسالم کاری می کند که فرد ارزش واعتبار خودش را منوط به رابطه بداند .ترس ذاتی نیست بلکه خلق می شود ؛یا خودتان آن را ایجاد می کنید یا عوامل محیطی آن را ایجاد میکنند. در رابطه های خشونت آمیز که یک نفر اعمال خشونت می کند و همه چیز را در کنترل خودش دارد،قربانی معمولا دچار وابستگی ناشی از ترس می شود. ترس از تنهایی،ترس از پیدا نکردن فرد بهتر،ترس از آینده بدون دیگری و ترس از ناتوانی در اداره زندگی، مهمترین ترس ها هستند که باعث ادامه یک رابطه ناسالم می شوند. افراد،زمانی گرفتار این ترس ها می شوند که به خودشان توجهی نمیکنند و برای خودشان ارزشی قائل نیستند. این افراد همیشه میخواهند با اتکا به دیگران رشد کنند. تصمیم بگیریم که در تنهاترین موقعیت هم ابتدا به خود تکیه کنیم...! #رابطه_ناسالم#رابطه_عاطفی #خشونت#ترس#وابستگی#کنترل#تعهد#استرس#اضطراب#ناتوانی#روانشناسی#مشاوره