aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
#آغوش #حمایت#حمایت_از_کودکان #عشق#امنیت#تقویت_سیستم_ایمنی #کاهش_استرس#درک_احساسات#تربیت_کودک #فرزندپروری #فرزند_پروری #خانواده #مشاوره_تلفنی #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
24 تیر 1400 07:42:53
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. یکی از کارهایی که بچه ها همیشه انجام میدن خیال پردازی کردنه😍 موقع بازی موقع به خواب رفتن ، لباس پوشیدن و خیلی از مواقع دیگه بچه ها مشغول خیال پردازین جای خالی تو تصویر رو پر کنین و برامون بنویسید که وقتی بچه اتون خیال پردازی میکنه از چی حرف میزنه؟🤔☺ #کودکان #فرزند_پروری #خیال_پردازی#حرف_دل #حرفهای_کودکانه #پدر#مادر#والدین_آگاه #عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک
02 شهریور 1399 06:27:02
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. در #اتاق_درمان بسیار دیده ام پدر و مادرهایی که خود را زیر بار فشار زندگی له و مچاله کرده اند و #خستگی، #دلمردگی،#تنش و #ترس و #اضطراب در نگاه و رفتار آنها موج میزند😕 همه وهمه ی این کارها را برای برآورده کردن خواسته های فرزندان وهمسر خود و برای براوردن رفاه و آسایش آنها انجام میدهند.😓 جای تحسین و تقدیر دارد همه ی این تلاش ها اما از این نکته غافلیم و ان اینکه فرزندان ما به پدر و مادری نیاز دارند که شاد ،راضی،پرانرژی،سرحال و امید بخشند👌 #خانواده#روابط_عاطفی #خانواده_شاد#سواد_رابطه #کودک#فرزندپروری#فرزند_پروری#تربیت#عالیه_هیبتی#روانشناسی#بیرجند #عشق_ورزیدن#عاشق#امید#سبک_تربیت#رابطه_مطلوب#سلامت_روان
31 فروردین 1399 05:27:50
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. تعارض در سبک فرزند پروری والدین یعنی چی؟ با یه مثال توضیح میدم: ما برای کودکمون قانون میگذاریم و بهش میگیم اگر اتاقتو مرتب نکنی امروز نمی تونی کارتون مورد علاقتو ببینی. کودک ما اتاقشو مرتب نمیکنه، ما بهش میگیم طبق قراری که از قبل داشتیم بخاطر اینکه اتاقتو مرتب نکردی از دیدن کارتون محرومی.کودک ما جیغ و داد میکنه، گریه میکنه، میره پیش پدرش و از اون می خواد که بگذاره کارتون نگاه کنه. پدر هم این اجازه رو میده. این یعنی تعارض... یعنی هماهنگ نبودن پدر و مادر در سبک فرزند پروری، و این قضیه میتونه آسیب خیلی بزرگی به فرزند ما بزنه.بچه ها خیلی زود به این قضیه پی میبرند و دیگه به هیچ کدوم از قوانینی که ما براشون میگذاریم توجه نمیکنند. لجباز میشن، چون متوجه میشن که با لجبازی بالاخره یکی از والدین کوتاه میاد و اونو به خواستش میرسونه. پدر و مادر باید با همدیگه صحبت کنند و درباره ی تربیت فرزندشون به یک نظر مشترک برسند. اینو یادتون باشه دو سبک فرزند پروری غلط اما مشابه، بهتر از دو سبک فرزند پروری درست اما متفاوته. #سبکهای_فرزند_پروری #تعارض #قوانین #کودکان #عالیه_هیبتی
23 دی 1398 06:26:38
4 بازدید
aliyeh.heybatii
مادر کامل با مادر کافی؟ ما هممون انسان هستیم، هممون تو زندگی اشتباه میکنیم, خسته میشیم، کلافه میشیم کم میاریم، ی روزایی حتی حوصله خودمونو نداریم چه برسه به بچمون، ی روزایی دلمون میخواد هیشکی کنارمون نباشه، تنهای تنها باشیم، بچه از سروکولمون بالا نره، یه روزایی اینقدرخسته هستیم که ممکنه عصبانی بشیم سر بچمون دادبزنیم، یا ممکنه شدت عصبانیتمون اونقدر زیاد باشه که از دستمون دربره و بچمون رو کتک بزنیم، آره همه اینا ویژگی کاملاطبیعیه یک انسانه، مادر هم دقیقا یک انسانه از این ویژگی های انسانی مثتثنی نیست، ی مادرحق داره گاهی خسته شه، حق داره حوصله بچشونداشته باشه، حق داره گاهی پیش خودش فکر کنه کاش اصلا به دنیا نمی آوردمش، آره حق داره همه ی این حس ها رو بدون عذاب وجدان داشته باشه، چرا عذاب وجدان؟ مگه ی مادر آدم نیست، اگر حس هاهمیشگی و دائمی باشه جای فکر داره، ولی همه ی آدما گاهی اینطوری میشن، بهتره هیچوقت صدامونو رو بچمون بلند نکنیمو نزنیمش.ولی یه موقع هایی خسته ایم، کلافه ایم، دست خودمون نیست، ممکنه این اتفاق بیفته، معنیش این نیست که مادر بدی هستی، معنیش این نیست که الان دیگه از نظر بچت بدترین مادر دنیایی و بشینی زار زااار گریه کنی، به خودت مسلط باش و ازین به بعدش رو جبران کن. تصمیم بگیر که جبران کنی، اینارو نمیگم ک مجوز بدم که بچتونو میتونید بزنید، یا سرش فریاد بکشید، نه اصلا، این کارها اصلا تایید شده نیست،ولی میگم اگر ی موقع از دستتون در رفت از خودتون متنفر نشید، فکر نکنید که دیگه ظالمتر ازشما پیدانمیشه، به فکر اصلاح باشین، یه خودتون حق بدین که گاهی خسته شین، اصلا گاهی فرزندتان رو برای چند ساعتی بسپرین دست یک فرد مطمئن و برای خودتون وقت بزارین، ی کاری کنین حالتونوخوب کنید. سندروم مادر کامل بودن، سمه، آسیبه، سعی کنید مادر کافی باشید، منم اینجام تا توی این مسیر کمکتون کنم 😊 #فرزند_پروری #مشاوره #درمان #مادر_کافی #عالیه_هیبتی
25 دی 1398 05:43:09
12 بازدید
aliyeh.heybatii
. کتاب حکایت دولت و فرزانگی، اثری تاثیر گذار نوشته ی مارک فیشر است . آیا افرادی که به موفقیت می رسند از آن هایی که فقط رویای موفقیت را دارند، بیشتر و سخت تر کار می کنند؟ آیا آن ها باهوش تر، خوش شانس تر و بی رحم تر هستند؟ و آیا موفقیت مالی، خوشحالی و سعادت را به دنبال دارد؟ این ها سوالاتی اساسی هستند که همه ی انسان ها به نوعی با آن ها درگیرند. کتاب حکایت دولت و فرزانگی، با استفاده از شخصیتی سالخورده، خردمند و دولتمند به شکلی فراموش نشدنی به این سوالات پاسخ می دهد. این حکیم راز حقیقی یک شبه ثروتمند شدن را درک کرده، به تعلیم و تربیت مرد جوانی می پردازد که آرزوهایی به ظاهر دست نیافتنی در سر دارد و محدودیت ها و روز مرگی های زندگی او را مستأصل ساخته اند. در قسمتی از کتاب حکایت دولت و فرزانگی می خوانیم: هر کدام از ما، به طریق خودمان، و در کار خودمان می توانیم نابغه باشیم؛ حتی اگر جامعه ما را نابغه نداند. نبوغ یعنی به انجام رساندن آنچه از آن لذت می برید. این نبوغ راستین زندگی است. #حکایت_دولت و فرزانگی #موفقیت #لذت #مارک_فیشر #هدفمندی
04 دی 1398 19:00:53
4 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
. حتما شما هم با رفتارهایی مثل جیغ کشیدن،گریه کردن،فریاد زدن واین قبیل رفتارهای فرزندانتون مواجه شدین. دراین مواقع چه عکس العملی نشون میدین؟ گاهی بچه ها یه خواسته ای دارن وبا این رفتارها میخوان شمارو تسلیم خواسته هاشون کنن.گاهی هم خواسته مشخصی ندارن ،بهانه میگیرن! مثلا شما دارین تلویزیون میبینید ، میان جلوی تلویزیون وایمیستن فقط جیغ میکشن یا گریه میکنن!!!! چه مواقعی که نمیدونید دلیل این رفتارهای بچه ها چیه ،وچه مواقعی که میدونید دلیل چیه،بهترین عکس العمل چیه؟ من الان بهتون میگم!! اول از همه باید قاطع باشین ،مادامی که بچه ها این رفتارها رواز خودشون نشون میدن فقط بگین من زبون گریه یا جیغ رو نمیفهمم !!! اگر میخوای بفهمم چی میگی باید باهام حرف بزنی .اگر همچنان به کارش ادامه داد ،بزارینش تو اتاقش بگین عزیزم تاهروقت که دلت خواست میتونی گریه کنی یا داد بزنی ،هروقت گریه یا جیغ ودادت تموم شد ،بیا پیش من باهم حرف میزنیم .گریه یا جیغ ودادتو برای بقیه مزاحمت ایجاد میکنه،بخاطر همین باید بری تو اتاقت تا هروقت که دلت میخواد به کارت ادامه بدی . وقتی توی فروشگاه ،مرکز خرید یا محیطی بیرون ازخونه هستین وبچه ها این رفتارها رو از خودشون نشون دادن ،اونها رو به سمت ماشین ببرین وهمین دیالوگ هارو تکرار کنید! اگرهم مهمونی هستید وبچه ها این رفتارهارو نشون دادن ،اگرمهمونی خودمونیه میتونید بچه هارو به اتاق خواب ببرید ، اگرهم خیلی خودمونی نیستین بچه هارو ببرین بیرون مثلا توی ماشین وهمین دیالوگ رو بگید. فقط دقت کنید مادامی که برای ساکت شدن بچه ها بهشون باج بدین این رفتار با شدت بیشتری تکرار میشه نه باج بدین نه به رفتارهاشون توجه کنید. توجه نوعی تقویت منفی به حساب میاد ودقیقا باعث تثبیت رفتار میشه . برای بچه های دوساله میتونید از این روش استفاده کنید. #تقویت_منفی#بدرفتاری#تربیت#تقویت_مثبت#مهمانی#جیغ#گریه#فریاد#داد#تثبیت_رفتار#والدین#فرزند_پروری#عالیه_هیبتی