پست های مشابه

aliyeh.heybatii

. جملاتی که اعتماد به نفس فرزندتان را بالا میبرد: 🔹من به تو اعتماد دارم. 🔸حضور او در جمع خانواده را مهم بدانید. مثلا بگویید «وقتی خدا تو رو به ما داد، می دانست ما چه چیزی در زندگی احتیاج داریم» 🔹ببخشید عزیزم. می توانی من را به خاطر کاری که کردم ببخشی؟ 🔸من تو را می بخشم. و دیگر این موضوع را مطرح نمی کنم. باشه؟ 🔹امشب می خواهم فقط وقتم را با تو بگذرانم. چه کاری دوست داری که انجام بدهیم؟ 🔸بله،امشب غذایی رو میپزم که دوستش داری.​ 🔹 از تو ممنون هستم. لطفا شما هم از امروز بیشتر از این جملات استفاده کنید🙏 #اعتماد_به_نفس #عزت_نفس #کودکان#نوجوانان#کودک_شاد#کودک_با_اعتماد_به_نفس #کودک_با_عزت_نفس#مهارتهای_زندگی#فرزندپروری#فرزند_پروری #همدلی#ارتباط_موثر#احترام#آموزش#مشاوره#درمان#عالیه_هیبتی#بیرجند

16 تیر 1399 05:59:04

0 بازدید

aliyeh.heybatii

مثل همیشه به نشانه ی حمایت ۳تا گل 🌹کامنت بزارید😍❤️🙏#توجه#تمرکز#کودک#تربیت_فرزند #فرزند_پروری #ارتباط_با_کودک #روانشناسی_کودک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #مشاوره_آنلاین #مشاوره_تلفنی #بیرجند

16 مرداد 1400 15:25:46

73 بازدید

aliyeh.heybatii

. هر انسانی، در زندگی خود دارای یک سناریوی ویژه و منحصربفرد است و بخش اعظمی از این سناریو قبل از ۷ سالگی نگاشته میشود و شکل میگیرد اینجاست که در اغلب اوقات ما دقیقا بقیه عمر خود را طوری سپری میکنیم که سناریوی کودکی ما تعیین کرده است. و همینجاست #والدینی که سناریوی بی پایان یا سناریوی شکست داشته اند با تولد #فرزند خود، احساس می کنند که این کودک، ناجی سناریوی شکست آنها خواهد شد و می تواند کشتی در گل نشسته علایق آنها را به ساحل برساند و از همان ابتدا سعی دارند علایق و انتخاب های کودک را در جهت عقده ها و تمایلات بی پایان و شکست خورده خود هدایت کنند و به جای اینکه به کودک اجازه دهند سناریوی زندگی خود را، خودش تهیه کند، سعی می کنند از کودک، یک سناریوی جبران (مکانیسم) بسازند که فقط در جهت جبران ناکامی های آنان گام بردارد که این مسئله یکی از منابع اضطراب کودک، ناکامی و تعارضات والد- کودک خواهد شد. #طرحواره_درمانی #کودکان#اضطراب_کودک#تعارضات#والد_کودک#مکانیسم_دفاعی#فرزندپروری#ناجی#والد_آگاه_فرزند_سالم #تربیت#عشق#خانواده#عالیه_هیبتی#بیرجند#روانشناس_کودک

05 خرداد 1399 06:10:48

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. خب پس اول از همه برای آموزش صبر به بچه ها یادمون میمونه که: ۱-با گام های کوچیک شروع کنیم ۲-از تایمرای مختلف استفاده کنیم تا درک درستی از زمان پیدا کنن در واقع نمونه عینی بهشون بدیم اوایل خیلی بهتره ۳-صبوری رو حتما تشویق کنیم 👏 ۴_صبوری رو به بازی تبدیل کنیم. ۵-لذت ببریم از فعالیتهای آروم مثل بازیهایی که قدیما خودمون انجام میدادیم و کلی هم کیفشو میبردیم😉 ۶-و تلاش کنیم الگوی صبوری خوبی باشیم .کار سختیه اما مطمئنم میتونید با تلاش و ممارست موفق عمل کنید👌 در فارسی هم ضرب المثل داریم با این عنوان که یک سال بخور نون و تره/یک عمر بخور نون و کره . #عالیه_هیبتی #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک #آموزش_صبر_به_کودک #آموزش_صبر_به_کودکان #آموزش_صبر_کودکان #بیرجند

15 آبان 1399 18:10:07

1 بازدید

aliyeh.heybatii

‼️قول دادن به کودکان لطفا اگر احتمال می‌دهید ممکن است نتوانید سر قول تان بمانید، به جای «قول می‌دهم» از «سعی می‌کنم» استفاده کنید. قول‌تان را همه جا و برای هر کاری خرج کنید.... زمانی که زیر قولتان میزنید اعتماد کودکتان را از بین می برید و هرگز این 7 قول را به فرزندتان ندهید والدین از وعده و وعید دادن به فرزندان خود به چند دلیل استفاده می کنند: برای رشوه دادن به فرزند جهت انجام کاری که خودشان می خواهند، اجتناب از برخورد احتمالی با فرزندشان، ناامید نکردن فرزند و ایجاد امید در او. 1. "قول میدم درد نداشته باشه." 2. "قول میدم قبل از اینکه خوابت ببره بیام خونه." 3. "قول میدم هفته دیگه ببرمت پارک با دوستت بازی کنی، ولی امروز نه." 4. "قول میدم اگه اتاقتو مرتب کنی، ببرمت بیرون بستنی بخرم برات." 5. "قول میدم اگه مشقاتو انجام بدی، باهوش ترین بچه کلاس بشی." 6. "قول میدم که فردا روز بهتری باشه." 7. "قول میدم که دفعه دیگه برای تولدت بریم مسافرت." #قول#اعتماد_کودکان #طرحواره_بی_اعتمادی #والد_آگاه #تربیت#فرزندپروری #عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک

28 مرداد 1399 14:05:40

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. سعی کنید فضای توالت را مطابق سلیقه وعلاقه کودکتان تزیین کنید. برای مثال از رنگهای مورد علاقه در فضای دستشویی استفاده کنید،اسباب بازی ها وعروسک های مورد علاقه کودک را در دستشویی بگذارید،از موسیقی مورد علاقه کودک در فضای دستشویی استفاده کنید ،فضای دستشویی را تا حد امکان خوشبو کنید،پرنور کنید. در زمان آموزش کودکتان را در خانه حبس نکنید، عصرها او را به مدت کوتاهی به پارک یا خانه ی بازی نزدیک محل زندگیتان ببرید و او را پوشک نکنید وبه او بگویید پوشک نداری و هر وقت که دستشویی داری به من بگو و محض اطمینان با خودتان یک دست لباس تمیز ببرید. یک یا دو ساعت قبل از بیرون رفتن به کودکان مایعات و غذاهای ملین ندهید. ولی از بیرون رفتن های طولانی وسفر در مدت آموزش اجتناب کنید .چون کودک در این مدت جایی به غیر از خانه ی خود برای دستشویی کردن راحت نیست وکنترل ادرار و مدفوع کودک در شروع آموزش بدون پوشک در جایی غیر از منزل خودبرای پدر و مادر هم دشوار است. اگر فرزندتان در توالت دستشویی کرد او را تشویق کنید وبگویید آفرین که دستشویی کردی.هر چه میگذرد ومتوجه میشوید که او در این کار ماهرترشده است میزان تشویق را کاهش دهید.روزهای اول حتی میتوانید با دادن چیزهایی که دوست دارد او را تشویق کنید.نگران این نباشید که عادت میکند. کودک شما ممکن است خانه را خیس کند بنابراین از داد زدن بر سر او ودعوا کردن بپرهیزید .باور کنید این کار تاثیری ندارد وفقط تجربه ی بدی برایش به جا میگذارید وحتی ممکن است کودک شما به لج بازی بیافتد. بعد از یک الی دو هفته که مهارت پیدا کرد مدام برای مثال هر نیم ساعت باید از او بپرسید که دستشویی دارد یا نه تا او فراموش نکند. بهتر از قبل از خواب به هر ترفندی او را به دستشویی ببرید. اگر بعد از یک هفته تلاش برای گرفتن پوشک از کودک خودتان،علاقه ای به دستشویی رفتن نشان نداد و روزی حتی یکبار هم با تلاش شما در توالت دستشویی نکرد،آموزش خود را قطع کنید و یک ماه یا دو ماه دیگردوباره شروع کنید، چرا که این مورد نشان میدهد؛فرزند شما برای از پوشک گرفتن هنوز آماده نیست. پایان پست آموزش گرفتن پوشک از کودک.

28 دی 1398 14:23:37

8 بازدید

عالیه هیبتی

0

0

. وقتی عصبانی شدی و سر بچه داد زدی بعدش چیکار باید بکنی؟ تنها چیزی که از عصبانی شدن و فریاد زدن بدتره حس عذاب وجدانیه که بعدش به سراغ پدر و مادر میاد... فکر کن بعدش میای اینستاگرام رو باز میکنی و فلان مادر ایده آل رو با بچه‌های ایده آلش می بینی... با هم بازی می‌کنن، کار های خلاقانه می‌کنن، و خلاصه با هم به خوبی و خوشی می‌گذرونن! بعد به خودت میگی: ( من بد ترین مادر دنیام ) بیاید با هم صادق باشیم... من خیلی از کتاب‌های تعلیم و تربیت کودک و احترام به کودک رو خوندم و همه را از حفظم اما منم خیلی وقت‌ها شده که در یک لحظه کنترلمو از دست بدم و جوش بیارم! چون منم آدمم، چون ما همه آدمیم و این طبیعت ماست... اون دوست ایده آل اینستاگرامیت و بچه‌اش، و خواهرشوهر نمونه ات و رفتارش با بچه اش، و حتی اون متخصص و روانشناس کودک مطمئناً شده که همگی کنترل رفتارشون رو از دست بدن و کاری رو که نباید بکنن رو انجام بدن و میدونی چیه؟ تک تک ما باز هم پدر و مادرهای خوبی هستیم حتی اگر امروز عصبانی شدیم و سر بچه مون داد کشیدیم ... و حالا اگه میخوای بدونی چطور با این حس عذاب وجدان کنار بیای تنها راهش ترمیم احساسات آسیب‌دیده فرزندته... باهاش صحبت کن و بهش بگو که عصبانی بودی، بهش بگو که گاهی پیش میاد که آدم نتونه احساساتشو کنترل کنه... چیزی که باید بگی اینه: متاسفم یه کمی ناراحت شده بودم و سرت داد زدم، ببخش اگه ترسوندمت یا ناراحتت کردم من خیلی دوست دارم دفعه بعد که عصبانی یا ناراحت بودم سعی میکنم خودمو کنترل کنم و داد نزنم این دقیقا همون پروسه ای هست که وقتی فرزندت اشتباهی میکنه ازش انتظار داری انجام بده ... پس خودت با رفتارت بهش آموزش بده #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #عذاب_وجدان#عصبانیت#کنترل_خشم #مشاوره#درمان #بیرجند

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

0

. وقتی عصبانی شدی و سر بچه داد زدی بعدش چیکار باید بکنی؟ تنها چیزی که از عصبانی شدن و فریاد زدن بدتره حس عذاب وجدانیه که بعدش به سراغ پدر و مادر میاد... فکر کن بعدش میای اینستاگرام رو باز میکنی و فلان مادر ایده آل رو با بچه‌های ایده آلش می بینی... با هم بازی می‌کنن، کار های خلاقانه می‌کنن، و خلاصه با هم به خوبی و خوشی می‌گذرونن! بعد به خودت میگی: ( من بد ترین مادر دنیام ) بیاید با هم صادق باشیم... من خیلی از کتاب‌های تعلیم و تربیت کودک و احترام به کودک رو خوندم و همه را از حفظم اما منم خیلی وقت‌ها شده که در یک لحظه کنترلمو از دست بدم و جوش بیارم! چون منم آدمم، چون ما همه آدمیم و این طبیعت ماست... اون دوست ایده آل اینستاگرامیت و بچه‌اش، و خواهرشوهر نمونه ات و رفتارش با بچه اش، و حتی اون متخصص و روانشناس کودک مطمئناً شده که همگی کنترل رفتارشون رو از دست بدن و کاری رو که نباید بکنن رو انجام بدن و میدونی چیه؟ تک تک ما باز هم پدر و مادرهای خوبی هستیم حتی اگر امروز عصبانی شدیم و سر بچه مون داد کشیدیم ... و حالا اگه میخوای بدونی چطور با این حس عذاب وجدان کنار بیای تنها راهش ترمیم احساسات آسیب‌دیده فرزندته... باهاش صحبت کن و بهش بگو که عصبانی بودی، بهش بگو که گاهی پیش میاد که آدم نتونه احساساتشو کنترل کنه... چیزی که باید بگی اینه: متاسفم یه کمی ناراحت شده بودم و سرت داد زدم، ببخش اگه ترسوندمت یا ناراحتت کردم من خیلی دوست دارم دفعه بعد که عصبانی یا ناراحت بودم سعی میکنم خودمو کنترل کنم و داد نزنم این دقیقا همون پروسه ای هست که وقتی فرزندت اشتباهی میکنه ازش انتظار داری انجام بده ... پس خودت با رفتارت بهش آموزش بده #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #عذاب_وجدان#عصبانیت#کنترل_خشم #مشاوره#درمان #بیرجند

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن