aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
لطفا کپشن رو تا آخر بخون با دقت🙏❤️ ۱) بهترین سن شروع آموزش به کودکان وقتی است که آنها را از پوشک میگیرید هرگز جلوی جمع شلوارشان را پایین نکشید و به آنها آموزش دهید که زیر پوشک حریم خصوصیشان است. ۲) هرگز بچهها را مجبور نکنید کسی را ببوسند " مامان برو یه بوس به عمو بده" "برو بغل داریی بهت شکلات بده" و حرف هایی از این دست. بگذارید که یاد بگیرند برای بوسیدن و در آغوش کشیده شدن اجازه آنها شرط است. ۳)هرگز بچهها را در سنین پایین با هیچ مردی حتی محارم تنها نگذارید فکر نکنید پسر بچه ها در خطر نیستند اتفاقاً آمار تجاوز و آزار جنسی پسر بچه ها رو به افزایش است. ۴) مهارت نه گفتن را به بچهها بیاموزید ۵) سعی کنید راننده سرویس بچه ها مردن نباشد. مخصوصاً مراقب آخرین نفری که با راننده تنهاست باشید. ۶) هرگز وقتی بیرون از منزل هستید سفارش چیزی را ندهید که بچه ها مجبور باشند تحویل بگیرند. ۷) اسم اعضای تناسلی را به بچه ها درست آموزش دهید و استفاده از اسامی متفرقه را کنار بگذارید و بهترین اسم همان "اندام تناسلی" است. به بچهها یاد دهید صحبت در این موارد خارج از عرف است و هر کسی خواست در این موارد با ایشان صحبت کند باید سریع شما را در جریان بگذارند ۸) بیشتر متجاوزین بچه ها را میترسانند. به بچه ها بگویید هر کاری که کرده باشند دوستشان دارید، بچهها باید بدانند تحت هر شرایطی خانواده پذیراییشان است. ۹) اگر پرستار کودک دارید غیر مستقیم به او بفهمانید که خانه توسط دوربین مداربسته کنترل می شود. ۱۰) هرگز در سنین ۲ تا ۵ سال شوخی جنسی با همسرتان نکنید به این امید که بچه ها نمی فهمد. ۱۱) حریم خصوصی را به بچه ها آموزش دهید. مثلا از کودکتان اجازه بگیرید و بعد ببوسیدش یا قلقلک دهید. بگذارید هر وقت دلش خواست" نه " بگوید. #تربیت_کودک #تربیت_فرزند #تربیت_صحیح_فرزند #تربیت_جنسی #تربیت_جنسی_کودکان #حریم_شخصی #تجاوز_جنسی #آموزش#آگاهی #شوخی_جنسی #پیشگیری#والدین_آگاه #فرزند_شاد #فرزند_پروری #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند_شهر_من
03 مرداد 1400 06:30:24
1 بازدید
aliyeh.heybatii
مادر کامل با مادر کافی؟ ما هممون انسان هستیم، هممون تو زندگی اشتباه میکنیم, خسته میشیم، کلافه میشیم کم میاریم، ی روزایی حتی حوصله خودمونو نداریم چه برسه به بچمون، ی روزایی دلمون میخواد هیشکی کنارمون نباشه، تنهای تنها باشیم، بچه از سروکولمون بالا نره، یه روزایی اینقدرخسته هستیم که ممکنه عصبانی بشیم سر بچمون دادبزنیم، یا ممکنه شدت عصبانیتمون اونقدر زیاد باشه که از دستمون دربره و بچمون رو کتک بزنیم، آره همه اینا ویژگی کاملاطبیعیه یک انسانه، مادر هم دقیقا یک انسانه از این ویژگی های انسانی مثتثنی نیست، ی مادرحق داره گاهی خسته شه، حق داره حوصله بچشونداشته باشه، حق داره گاهی پیش خودش فکر کنه کاش اصلا به دنیا نمی آوردمش، آره حق داره همه ی این حس ها رو بدون عذاب وجدان داشته باشه، چرا عذاب وجدان؟ مگه ی مادر آدم نیست، اگر حس هاهمیشگی و دائمی باشه جای فکر داره، ولی همه ی آدما گاهی اینطوری میشن، بهتره هیچوقت صدامونو رو بچمون بلند نکنیمو نزنیمش.ولی یه موقع هایی خسته ایم، کلافه ایم، دست خودمون نیست، ممکنه این اتفاق بیفته، معنیش این نیست که مادر بدی هستی، معنیش این نیست که الان دیگه از نظر بچت بدترین مادر دنیایی و بشینی زار زااار گریه کنی، به خودت مسلط باش و ازین به بعدش رو جبران کن. تصمیم بگیر که جبران کنی، اینارو نمیگم ک مجوز بدم که بچتونو میتونید بزنید، یا سرش فریاد بکشید، نه اصلا، این کارها اصلا تایید شده نیست،ولی میگم اگر ی موقع از دستتون در رفت از خودتون متنفر نشید، فکر نکنید که دیگه ظالمتر ازشما پیدانمیشه، به فکر اصلاح باشین، یه خودتون حق بدین که گاهی خسته شین، اصلا گاهی فرزندتان رو برای چند ساعتی بسپرین دست یک فرد مطمئن و برای خودتون وقت بزارین، ی کاری کنین حالتونوخوب کنید. سندروم مادر کامل بودن، سمه، آسیبه، سعی کنید مادر کافی باشید، منم اینجام تا توی این مسیر کمکتون کنم 😊 #فرزند_پروری #مشاوره #درمان #مادر_کافی #عالیه_هیبتی
25 دی 1398 05:43:09
12 بازدید
aliyeh.heybatii
شما چه تجربه ای از ناخن جویدن کودکتون دارید؟ آیا راه حلی هم براش پیدا کردین؟ #ناخن_جویدن #کودکان#کودک #نوجوان #اضطراب #وسواس#افسردگی#توجه_منفی#کمالگرایی#فرزندپروری#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
26 خرداد 1400 19:13:37
1 بازدید
aliyeh.heybatii
#مادر#مادرانه❤️ #آغوش#اشک#لبخند#زن#حمایت#کودک#نوجوان#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #مادرم_دوستت_دارم
15 تیر 1400 18:23:39
1 بازدید
aliyeh.heybatii
. بذار #بابات بیاد... نشونت میدم! گفتن این جمله یا جملاتی نظیر این، انتخابی رایج برای مادرانی است که از رفتار کودک خود کلافه و درمانده شدهاند. در اغلب موارد، پدرها مطلع نیستند که همسرشان از کوپن اعتبار پدرانه نزد کودک بهصورت پیدرپی استفاده میکند. اعتباری که برای سالهای بعد و سنین نوجوانی برای تعاملی سازنده و نه برای ترساندن، بهشدت مورد نیاز است. #تنبیه #تنبیه_کودک #تنبیه_روانی_کودک #تنبیه_فیزیکی #فرزندپروری #تربیت#عالیه_هیبتی#خراسان_جنوبی#بیرجند
16 فروردین 1399 05:31:13
0 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
هميشه كودك نيست كه به مادر مي چسبد، بلكه مادرانی هم هستند كه حاضر نيستند لحظه ای از فرزندشان جدا شوند. مادر چسبنده هميشه نگران است كه اگر فرزندش در کنار او نباشد ،خطری او را تهديد می كند . مادر چسبنده به فرزندش اجازه رشد و پختگی نمی دهد چون هميشه حضور مستقيم دارد و به جای فرزندش مشكلات را حل می كند. مادر چسبنده ، به دلیل نگرانی و اضطراب همیشگی، لذتی از رابطه با فرزندش نمی برد . چسبندگی يك اختلال ارتباطی ست و نه مهربانی مادران چسبنده ، فرزندان بی دست و پا و کودک صفت تربیت می کنند . #کودک#تربیت#والد_نگران#فرزند_پروری#نگرانی_والدین#والد_چسبنده#اختلالات_ارتباطی#مشاوره#آموزش#درمان#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند_شهر_من #خراسان_جنوبی