Drfamoradi
دنبال کننده
139
پست
266
دکتر فاطمه مرادی پزشک و متخصص طب ایرانی (phD-MD) نظام پزشکی: 130247 همراهم باشید تا با بارداری سالم و سبک زندگی سالم در طب ایرانی آشنا بشید!
پست های مشابه
Drfamoradi
@drfamoradi سلام بر همه شما عزیزان . نگرانی در مورد #ویروس_کرونا زیاد شده... خیلیهاتون در دایرکت نظر طب سنتی رو در مورد این ویروس پرسیدید! . به هر حال در زمان قدیم، میکروارگانیسم ها و ویروس ها به این شکل شناخته نشده بودند. اگرچه حکما با پایش دقیق علایم، درمان ها و روش های پیشگیرانه خوبی رو ارائه داده اند. . اکثر این راهکارهای عمومی رو که در خانم های باردار قابل اجرا باشه، من قبلاً در همین صفحه منتشر کردم. به پست های #غذا_در_آلودگی_هوا و #سرماخوردگی_بارداری سر بزنید. یک بار دیگه هم خدمتتون گفتم که این راهکارهای ساده در همه قابل اجراست. قطعا درمان اختصاصی با توجه به شرایط بیمار در هر فردی متفاوته (و این قبیل درمان ها قابل انتشار در یک صفحه عمومی نیست). . بنظرم بهترین اقدام در این زمان، اول افزایش آگاهی است. بعدش عمل به دانستنی ها، البته نه در حد عمل وسواس گونه، است! . حتما به سایت #هلال_احمر سر بزنید و این چند قسمت ویدئوی کوتاه و کاربردی رو ببینید: . ▪دوره اختصاصی آموزش همگانی ویروس #کرونا شامل مباحث: - علایم و نشانهها - راه های انتقال - راهکارهای پیشگیری - روش صحیح استفاده از ماسک - کلیپهای آموزشی مفید - پاسخ به پرسشهای رایج - و... . ▪در قالب آموزش کوتاه ویدیویی ویژه عموم مردم و رایگان . ▪مشاهده برنامه 👇 http://corona.irimc.org . متاسفانه در پست اینستا نمیشه لینک فعال گذاشت.😒 تایپ لینک سایت خیلی سخت نیست، تنبلی نکنید!😉 . . #آموزش_همگانی_مقابله_با_ویروس_کرونا #پیشگیری_و_دانستنیهای_ضروری #کرونا_مرادی . @drafamoradi
18 بهمن 1398 07:43:08
317 بازدید
Drfamoradi
❓در بارداری باید چه میزانی از مایعات مصرف شود؟ 🥛 ❓مصرف چه مایعاتی توصیه می شود؟ ✅ بحث این هفته کانال نوشیدن مایعات در بارداری می باشد ، برای گرفتن جواب سوالات خود همراه ما باشید . 💧نوشیدن مایعات کافی و مواد غذایی رطوبت بخش برای همه افراد، مخصوصا برای خانم های باردار و سلامتی جنین آنها اهمیت زیادی دارد. 💧از منظر طب ایرانی نمی شود به همه افراد توصیه کرد که به یک میزان از آب استفاده کنند. مثلا نمی توانیم به همه خانم های باردار بگوییم روزانه ۳ لیتر مایعات مصرف کنند. 💧نوشیدن به هنگام تشنگی واقعی بهترین راهنما می تواند باشد. البته چون خانم های باردار نسبت به سایر افراد به کم آبی بدن آسیب پذیرتر هستند، توصیه می شود به محض تشنگی و در فواصل زمانی كوتاه آب بنوشند و اجازه ندهند تشنگی بیشتر شود. 💧شکی نیست که خانم های باردار در شرایطی مانند الیگوهیدرآمنیوس (کاهش مایع دور جنین) یا سنگ کلیه کلیه باید آب و مایعات بیشتری مصرف کنند. ❗بهترین نوشیدنی آب است❗ 💧آبی که در یخچال مقداری خنک شده باشد، نه آبِ تگری شده با یخ!! 💧افرادی که با مصرف آب یخچال هم احساس سردی در معده می کنند از آب سرد شیر استفاده کنند. 💧یکی از شایع ترین عوارض مصرف آبِ یخ، ایجاد مشکلات کبدی مانند کبد چرب است. 💧در کل، نوشیدن آب (به ویژه آب یخ) هنگام ناشتا، بین خواب و همچنین نزدیک زمان غذا خوردن (یعنی از نیم ساعت قبل تا دو ساعت بعد از غذا) برای اکثر افراد مضر است. ❗توجه 👈 این قانون در مورد افراد مبتلا به سنگ کلیه نیست. #مایعات_بارداری_مرادی #زندگی_سالم #سبک_زندگی #مایعات_در_بارداری #بارداری #طب_ایرانی #طب_سنتی #مصرف_مایعات #بارداری_سالم #مراقبت_بارداری #مصرف_آب #بهترین_نوشیدنی #بارداری_سالم_مرادی
12 مرداد 1399 08:47:28
332 بازدید
Drfamoradi
. ________________________________ 👩👨🦱 توی این پست چند نکته کوچک و مهم برای حفظ سلامتی در جوانان بیان می شود. #مزاج_شناسی #مزاج_مرادی #سلامت_جوانان_مرادی #مزاج_جوانان #حفظ_سلامتی #مزاج_معتدل #دکتر_فاطمه_مرادی #متخصص_طب_ایرانی #طب_ایرانی #طب_سنتی
02 اسفند 1399 15:49:16
23 بازدید
Drfamoradi
. ____________________________________ 🥣آموزش آشپزی سالم از نگاه طب سنتی ، قسمت ۵ 🍽 خورشت کدو حلوایی 🍽 🔸️ مواد لازم : پیاز یک عدد روغن ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری گوشت خورشتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم سیر ۲ حبه رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری آلو بخارا ۲۰۰ گرم کدو حلوایی ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم هویج متوسط ۳ عدد دارچین نصف قاشق غذاخوری زردچوبه، فلفل سیاه ، نمک، زعفران به مقدار لازم ⚡ توجه : این غذا برای رطوبت بخشی به بدن و همین طور لینت مزاج مناسب است. به خاطر داشتن سیر و دارچین برای افراد با معده مرطوب تعدیل شده ولی اگر معده شما رطوبت بالایی دارد می توانید از کمی زنجبیل هم استفاده کنید. طعم غذا هم مطلوب تر هم خواهد شد. 🙂 نوش جان! #آموزش_آشپزی_سالم #خورشت_کدو_حلوایی #طب_سنتی #دکتر_فاطمه_مرادی #متخصص_طب_ایرانی #آلو_بخارا #هویج #آشپزی_سالم_مرادی #خورشت_کدو_حلوایی_مرادی
28 آذر 1399 14:40:02
372 بازدید
Drfamoradi
⚫️ بابی انت و امی یا حسین(ع)... ⚫️ برای همه کسانیکه در انتظار فرزند هستند دعا کنید🤲 #محرم #بابی_انت_و_امی_یا_اباعبدالله #بابی_انت_و_امی #دکتر_فاطمه_مرادی #تاسوعا #عاشورا #تسلیت #مادر
15 مرداد 1401 07:55:27
66 بازدید
Drfamoradi
@drfamoradi #سرماخوردگی_مرادی #سرماخوردگی_ویروسی #دکترفاطمه_مرادی پزشک و متخصص #طب_ایرانی
06 مهر 1398 17:08:16
337 بازدید
دکتر فاطمه مرادی
0
0
شب احیا با بچه ها
. شمام مثل ما به جای احیاء، میرین پیکنیک؟! 😊 . نوشته: @dr.mother8 . . حقش هم همینه... اگر من امروز اینجا توی این مراسمم، از *مادرم* ه... که با همین تکههای میوه و نخود و کشمشها، روح من رو پیوند داد با این فضاها... . بچهها #درک_انتزاعی ندارن تو این سن و سال (حالا نه که منی که درک انتزاعی دارم، قدر شب قدر رو فهمیدم! منم به نوبهی خودم مشغول بازی و سرگرمیام... فقط شکلش یه کم بزرگونه شده...) ساختن *خاطرهی خوش* از #شب_قدر، مهربانی و عطوفت بیش از هر وقت دیگه، *خاص کردن موقعیت زمانی و مکانی* با خوراکی و بازی و شادی، باعث میشه در ذهن کودک نقش ببنده: *این شب، یه شب خاصه! متفاوته!...* . . و اما توصیههای یک «سه بار مادر» 😊 . ۱- حتی الامکان #مساجد و جاهایی برید که مهد و اتاق بازی مخصوص بچهها دارن. یا یه حیاط بزرگ با کلی بچه. خیلی مهم و تأثیرگذاره. این شادی و *نشاط ويژهی ایام مذهبی* در ذهن بچهها حکاکی میشه . ۲- از نشستن کنار افراد سالمند خصوصاً دو سه تا کنار هم، ظاهراً عصبانی، و... پرهیز کنید. نه میشه تا آخر هی به بچه گفت هیس، نه انصافه که این شب مخصوص رو برای اونها زهرمار کنیم. ارض الله الواسعة!! خب یه جا دیگه بشین #مادر_خوب 😊 . ۳- با دستشویی فاصلهی مناسب داشته باشید☺از ما گفتن بود😆 . ۴-از نشستن کنار خانوادههایی که *انواع خاص و زیاد* خوراکی یا #اسباببازی برا بچههاشون آوردن بپرهیزین. اعصاب خودتون خرد میشه از نگاههای حسرت بار بچههاتون به خوراکیها و اسباببازیهای زیاد افراطی دیگران! مراعاتم خوب چیزیه. کار درستیه آوردن میوههای نوبرانه یا اسباببازی خفن تو محیط عمومی؟ . ۵- کنار خانوادهای با #دختر_نوجوان یا جمعی از *دختران نوجوان* بشینین😉 خیلی پایه ان تو نگهداری و سرگرم کردن بچه😍 . ۶- نزدیک آبخوری و امثاله نشینین!! بچهها خوششون میاد. از یک طرف آب و خیس کاری و دیوانه کردن ملت با رفت و آمد زیاد، از یک طرف پرشدنِ مکرر مثانهی بزرگوار و... . ۷- زیرانداز ببرید قلمروتون رو مشخص کنین☺ بچه هم هرچقد خواست بریزه و بپاشه. یه درصد نجس کاری هم شد، توسر خودتون نمیزنین...😅 . ۸- #اسباب_بازی_ساده ببرین. مدادرنگی و کاغذ زیاد . ۹- حتتتماً یه تیر تو قبضه نگه دارین برا اون آخر کار! یه خوراکی یا سرگرمی ویژه برای زمان قرآن به سر و دعاهای آخر مراسم که مهمترین بخشه و دیگه میخواید حسابی *تو حال خودتون* باشین. مبادا هرچی خوراکی دارین همون اول کار رو کنین که بازنده این! 😓 . ۱۰- بخاطر بچهها با هیچ کسی اوقات تلخی و دعوا نکنیم. شب قدر، شب پرواز روحه.